Narvik/Riksgränsen v.14 - snöläge och åk-sällskap

SNUGEN
38 inlägg
SNUGEN 38 inlägg 3 veckor sedan

Tänkte ta och bege mig upp mot riksgränsen och Narvik under v14 för att försöka hitta lite bra åkning. Kommer åka iväg själv då ingen annan hade ledigt och kunde följa med.

Om någon annan är i samma område och skulle vilja ha sällskap i jakten på roliga åk så skulle det vara väldigt uppskattat. Är framförallt ute efter bra snö, turar gärna och är generellt positiv att vara runt, någon som känner för att styra upp något?

Även, någon som har info om snöläget? Ser ju ut som att det kommer in en del just nu i alla fall..

Svar

olddjara
36 inlägg
olddjara 36 inlägg 3 veckor sedan

Tjena

Aldrig gjort gränsen el Narvik men taggad på det. Snackar gärna vidare - dra mig ett PM.

Carde
87 inlägg
Carde 87 inlägg 3 veckor sedan

Åker förmodligen upp torsdag-söndag. Tänkte försöka hinna med både Gränsen o Narvik

Carde
87 inlägg
Carde 87 inlägg 3 veckor sedan

Åker förmodligen upp torsdag-söndag. Tänkte försöka hinna med både Gränsen o Narvik

NILSAB
28 inlägg
NILSAB 28 inlägg 3 veckor sedan

Kul! Jag är tillgänglig vecka 15-17 tyvärr... Men om de passar någon annan hör av er!

frankbolsoy
24 inlägg
frankbolsoy 24 inlägg 3 veckor sedan

Kort info om snöläget.
Ligger mycket snö. Men det är ju rätt oväsentligt, är ju översta lagret man åker på och vill ha mjukt och fint.
Generellt i området så har det senaste helgen varit vindar upp mot 20-30 m/s. Mycket nederbörd har det varit men ovan trädgräns vindpinat pga hårda vindar. Lägre höjder och vissa områden också högre upp i terränget varit plusgrader och regn i helgen.
Väntas mer nederbörd men också vindar upp mot 20m/s främst ons-fre. Regn lägre höjder och vissa ställen.
Narvik skulle jag skippa pga snöförhållanden.
Norra sidan om fjorden är bättre snö, tex Spanstinden och det området ska det komma 60-70cm snö resten av veckan.
Gränsen ska också få mycket snö så kan nog bli bra där om man turar.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook