Gränsen/Björkis/Narvik

Carde
87 inlägg
Carde 87 inlägg 2 mån sedan

Drar upp till Kiruna på torsdag kväll för att sedan spendera tre dagar i Gränsen/Narvik.
Tänkte köra Gränsen fredag och söndag samt Narvik lördag
Åker upp själv så vore kul med skidsällskap. Kan tänka mig att tura och klättra för att hitta sköna åk.

Svar

TommyVince
11 inlägg
TommyVince 11 inlägg 2 mån sedan

Vet någon om stolsliften är reparerad ännu?

Carde
87 inlägg

Tror inte den är igång ännu. Drog precis en fråga till dem

Carde
87 inlägg

Inte igång ännu. Mitten av april är senaste besked

TommyVince
11 inlägg
TommyVince 11 inlägg 2 mån sedan

Jäklar! Struligt för dem!

Jag hoppas att du hittar sällskap. Passar dessvärre inte mig i veckan. Ska till Lofsdalen:)

frankbolsoy
25 inlägg
frankbolsoy 25 inlägg 2 mån sedan

Bara för info, det har regnat massa i vecka och ska regna nästa vecka i Narvik så inte dom bästa förhållanden runt fjorden. Jag hade hållt mig i gränsen och turat där.

Carde
87 inlägg

Förstår inte varför de inte likt alla andra skidorter uppgraderar liftsystemet i gränsen. Abisko är ännu värre, tror liften där är 50 år. Har dock för mig att det är svårt att göra förändringar ofa diverse regler. Fast det gick ju bra att bygga ett nytt lyxhotell i Gränsen

edelovekillerr
171 inlägg
edelovekillerr 171 inlägg 2 mån sedan

Carde :

Förstår inte varför de inte likt alla andra skidorter uppgraderar liftsystemet i gränsen. Abisko är ännu värre, tror liften där är 50 år. Har dock för mig att det är svårt att göra förändringar ofa diverse regler. Fast det gick ju bra att bygga ett nytt lyxhotell i Gränsen

Det är bedrövligt dåligt.
Dock lite problematiskt ned liftbyggande där uppe på grund av samerna bland annat.

endless
3 inlägg
endless 3 inlägg 2 mån sedan

Jag och en polare kommer vara i Narvik onsdag till söndag kommande vecka!

Carde
87 inlägg

@endless tänkte ni tura i Narvik?

endless
3 inlägg
endless 3 inlägg 2 mån sedan

Det beror lite på hur det ser ut där uppe, men eventuellt ska vi göra det någon dag. Vi kan hålla kontakten och kanske mötas upp på lördagen och ta några åk tillsamman.

Carde
87 inlägg

Ok. Jag skickar mitt nummer på pm

HenricGustafsson
6 inlägg
HenricGustafsson 6 inlägg 2 mån sedan

Hej @Carde vi kan vara på. Så du min tråd? https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=142915
Intressant?

jugglingpunx
21 inlägg
jugglingpunx 21 inlägg 2 mån sedan

Hej. Jag är också i området och turar. Jag är i björkis nu och ska träffa några vänner i Narvik idag och kommer vara där till den 5e. Sen till hunddalen. De turar inte men jag vill ut någon dag om de blir väder tänker jag.
Vi kanske kan göra något ihop om ni vill.
Jag har bil och hund. smile
Hade fint / Magnus

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook