Gå med Snowboard boots

Ride-or-die-trying
7 inlägg
Ride-or-die-trying 7 inlägg 2 mån sedan

Hej
Jag går (rätt mkt) i mina snowboard boots
Är det dumt att göra det om man inte vill förstöra flexet i dom? Jag väger typ 65kg
Går ca 10 min till bussen 3-5 dagar i veckan.
Nu har jag Thirtytwo Light som redan är mjuka och dom har jag till min jibbbräda (smokin hooligan) så kanske inte gör så mkt
Men ska nog köpa thirtytwo tm2 till min Lib tech T rice pro. Och då kanske det är dumt?

Funderar även på thirtytwo leached,
Någon som har erfarenhet på skillnaden på dom 2?

Och om någon provat union falcor bindningar
Så får ni gärna säga vad ni tycker om de. Då jag har beställt, lyckades hitta ett par Medium från Polen tyvärr slut överallt utom i usa

Och nej det är inte skönt att gå i dom då de passar perfekt.

Svar

KaitsuH
Online 574 inlägg
KaitsuH 574 inlägg 2 mån sedan

Det är rätt så mycket jag inte förstår i hela världen, men nu finns det ännu mera...

KaitsuH Citera
Ride-or-die-trying
7 inlägg

KaitsuH :

Det är rätt så mycket jag inte förstår i hela världen, men nu finns det ännu mera...

Vad är det du inte förstår? Jag går mellan backen och bussen. Och bussen och hem
och vill hälst slippa ha med extra skor
Men vill inte förstöra bootsen. När jag köper hårdare vill jag inte att dom ska bli mjuka för att jag går för mkt med dom ok ?

KaitsuH
Online 574 inlägg

Ride-or-die-trying :

KaitsuH :

Vad är det du inte förstår? Jag går mellan backen och bussen. Och bussen och hem
Men vill inte förstöra bootsen. När jag köper hårdare vill jag inte att dom ska bli mjuka för att jag går för mkt med dom ok ?

Härre gud och jävel! Om du åker snöbräda, du skall inte bara gå mellan busen och backen, men du skall också klättra upp att några helvetes hundra höjdmeters, kanske med stigarna, vandra kilometerslängder, dansa i Mooserwirth stundstals etc.

Om dina skor inte talar att bara gå till bussen och backen, så kasta dem bort!

KaitsuH Citera
Ride-or-die-trying
7 inlägg

KaitsuH :

Ride-or-die-trying :

KaitsuH :

Härre gud och jävel! Om du åker snöbräda, du skall inte bara gå mellan busen och backen, men du skall också klättra upp att några helvetes hundra höjdmeters, kanske med stigarna, vandra kilometerslängder, dansa i Mooserwirth stundstals etc.

Men jag åker pulka ju ibland ävan stjärtlapp när det faller mig in..

hört att instruktörerna får byta typ varge sässong för att dom blir för mjuka pga av att dom går endel i dom.. Men vet som sagt

KaitsuH
Online 574 inlägg

Ride-or-die-trying :

KaitsuH :

Ride-or-die-trying :

hört att instruktörerna får byta typ varge sässong för att dom blir för mjuka pga av att dom går endel i dom.. Men vet som sagt

Ahaa och åhåå? Ja åkte med mina salomon malamute skor 12 år, nu har jag nya salomon skor, tänkte åka med dem kanske 10 år.
Många människor ljuger nuförtiden mera och mera.

KaitsuH Citera
Ride-or-die-trying
7 inlägg

KaitsuH :

Ride-or-die-trying :

KaitsuH :

Ahaa och åhåå? Ja åkte med mina salomon malamute skor 12 år, nu har jag nya salomon skor, tänkte åka med dem kanske 10 år.

Ride-or-die-trying
7 inlägg

KaitsuH :

Ride-or-die-trying :

KaitsuH :

Jo tack, därför jag frågar här om de verkligen mjuknar så snabbt. Men efter 12 år, satt hälen fortfarande nere då i en tåsväng?
Borde väl ändå mjuknat endel på 12 år?
Det gör ju dem flesta materialen som böjs fram och tillbaka tänker jag..
Mina åker upp lite i hälen i tåsvängar nu och det gjorde dom inte den veckan jag åkte förra sässongen. Och fundera på om det är för att jag gått i dom, eller om det kan vara för att dom är så mjuka och jag har bytt till hårdare bräda.. Men kanske är därför då
Kanske man skulle värma inneskon och få den formad efter foten kan vara en idé,
Gjorde aldrig det när dom var nya då dom satt så bra

Christopher-Isgaard
4 inlägg
Christopher-Isgaard 4 inlägg 2 mån sedan

Kaitsuh verkar ha vaknat på fel sida denna morgonen smile

Ingen expert här, men allt lär väl ge förslitning om du oroar dig för det. Ju mer du använder dem desto mjukare lär de ju bli.

Vans Infuse har ju t.ex. inlägg som du kan ta i och ut för att öka flexen på bootsen vilket kanske kan vara något för dig?

Ride-or-die-trying
7 inlägg

Christopher-Isgaard :

Kaitsuh verkar ha vaknat på fel sida denna morgonen smile

Ingen expert här, men allt lär väl ge förslitning om du oroar dig för det. Ju mer du använder dem desto mjukare lär de ju bli.

Vans Infuse har ju t.ex. inlägg som du kan ta i och ut för att öka flexen på bootsen vilket kanske kan vara något för dig?

Ja haha han hade nog det..
Nä inte jätte mkt de är ju klart till för att slitas på men vill inte köpa nya skor och att dom sen ska börja glappa innan säsongen är slut pga avv jag gått i dom.
Ja faktiskt de ska jag ta och kika på

Rare
3 inlägg
Rare 3 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad Rare (2 mån sedan)

köp lite skumgummi och gaffatejp, då kan du få hälgrepp på innerskon igen (bootfitting är inte en myt).

Ride-or-die-trying
7 inlägg

Rare :

köp lite skumgummi och gaffatejp, då kan du få hälgrepp på innerskon igen (bootfitting är inte en myt).

Bra idé ? thnx

Xavier
531 inlägg
Xavier 531 inlägg 2 mån sedan

Knyt inte bootsen när du går i dem så sliter du inte på dem på samma sätt men just för flexens skull så är ju inte 10 min gångtid vad som knäcker dem, det är ju de där 8 timmarnas åkning varje dag. Däremot så är väl alltför mycket knatade på hårt underlag typ grus och asfalt inte det bästa för sulorna alla gånger.

Valar Morghulis Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook