Skateboard för nybörjare

ikebana
2 inlägg
ikebana 2 inlägg 1 månad sedan

Hej!

Syrran har testat på skateboard och verkade gilla det men är alltid lite seg på att fixa grejer när hon hittat nåt kul. Därför tänkte jag göra det åt henne i present wink.
Problemet är att jag inte kan något om ämnet och hjälp skulle uppskattas!

Mått på syrran (om det spelar roll?); 160 cm lång och 52 kg-isch lätt.
Ålder; 30 (nåt att ta hänsyn till?)
Hon har bra balans och är lättlärd. Bra på snowboard och skidor. Hon har vågsurfat och kört en del wakeboard.

Vad ska jag titta efter? Min filosofi gällande prylar till sporter är att dom ska vara tillräckligt bra för att man inte ska tappa intresset på grund av materialet. Det får gärna vara brädor som har något tjusigt miljöcert. Sen måste den ju såklart vara fräsig och snygg wink

Tack på förhand

Svar

badtant
61 inlägg
badtant 61 inlägg 1 månad sedan

ja, du tänker rätt. köp bra grejer direkt! dvs gå till en skatebutik och inte en sportaffär.

Bräda: skulle rekommendera en 8" bred. det är ju mycket smaksak det där. själv växlar jag lite mellan 8 och 8.25. smalare bräda är lite lättare och snabbare att t.ex. flippa medans en bredare är enklare att landa på.

Truckar: 139 truckar passar bra till 8" bräda. vill du spendera lite mer finns "light / hollow" truckar som väger mindre.

Hjul: är vanligast mellan 52 och 56 så sikta på typ 54 mm. Hårdhet mellan 96a - 99a.

ikebana
2 inlägg
ikebana 2 inlägg 1 månad sedan

Tack för hjälpen. Ska leta runt och se vad jag kan hitta smile.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook