Tipsa om vandrarhem eller B&B 30-60min från sälen

Wangler
65 inlägg
Wangler 65 inlägg 1 månad sedan

Hello .
Under denna säsong har jag använt möjligheten att åka upp ett psr gånger 3-5 dagar till Sälen

Tid,familj, jobb, andra resor mm har gjort att jag verkligen märkt att om jag tar några dagar då och då så är Sälen ett trevligt alternativ
Och för att slippa betala dem summa som boenden ala ski in skistar på anläggningar så här jag kört lite alternativ.

Jag fick vid ett tillfälle låna en andelslägenhet gratis i högis så det alternativet är ju high class såklart.

Men sen bokade jag STF sälens vandrarhem ca 25min m bil från Tandådalen å typ 8 min från Stöten. Riktigt bra för det priset de begär måste jag säga. Bra å kunna boka eget rum sängkläder å frukost och helt ok standard på kök om man vill laga mat själv

Nu över påsk har jag bokat Hormundsgården som ligger ca 35-40 min från Tandådalen till ett pris som bara sova i bilen vinner över.
Här har jag dock inte bott tidigare så jag vet inte hur det håller än...

Jag har inget emot en resa på 30-60min i bil Och jag har hittat många sådana lösningar.

Några som har erfarenheter kring å boka liknande upplägg?

Svar

zingo11
89 inlägg
zingo11 89 inlägg 1 månad sedan

Brukar bo i Gräsheden när det är Trysil som gäller. Kanonbra för 240 spänn(stf medlem) i bunkrum. Hormundsgården är bra så inga bekymmer där, dom är islänningar som har det nu. STF är f.n kanon. Försöker hinna med Tarfala stugan varje säsong, få se om det går att klämma in i år oxså.

JFGI Citera
Wangler
65 inlägg
Wangler 65 inlägg 1 månad sedan

håller med STF sälen gräsheden ligger riktigt bra och priser samt möjlighet att kunna påverka både hur man vill bo äta och dagar lite hit och dit. jag var där över jul.. åkte upp på julaftonen och var upp till den 28.e några av dagarna var jag helt själv på anläggningen och gick omkring som hemma smile jag är ju mest bekväm med att ha eget rum men om det kniper så delar jag ju såklart.

jag letar mest runt sälen då jag inte har ork/tid att sitta mer än runt 5-6timmar i bil från min hemmort
jag har hittat en drös med alternativ längs väg 66 från Lima och fram till sälenrondellen

dessa alternativ lockade egentligen mer än gräsheden och hormundsgården just för att det känns lite närmare både till sälen men sen hem också..

nu över påsk blev det dock hormundsgården och det var en ren prisfråga. jag har nog aldrig varit med om att jag kan åka skidor i en svensk skidort över påsken så billigt.

fördelen är ju också att man kan boka/åka upp när man vill och åka hem när man vill. de flesta lägenheterna eller boende som skistar erbjuder är ju hela veckor eller halvveckor med förutbestämda dagar vilket ju kan gör att man missar en dag eller betalar för en dag man inte kan använda så att säga smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook