Högtalare i hjälm

DyKarN
5 inlägg
DyKarN 5 inlägg 6 dagar sedan

Är det någon som vet om man kan fixa högtalare till sin hjälm som inte har öronpads med ficka? Ser att det finns en mängd olika högtalare för hjälmar med fickor. Kan man byta ut endast padsen på hjälmen? Är det ISO-standard på dem? Kan man sy egna fickor?

Svar

hasseman84
23 inlägg
hasseman84 23 inlägg 6 dagar sedan

Det kanske inte är vad du önskar men jag var också ute efter högtalare i hjälmen. Dom lösningarna som fanns var för dyra för min plånbok. Men jag köpte ett par Urbanista San Francisco (kamoflagefärgade). Funkat bra för mig. Jag kan höra både musiken och vad som händer runt om kring mig. Funkat riktigt bra.

Kaskar
559 inlägg
Kaskar 559 inlägg 3 dagar sedan

Min gamla hjälm var "audio ready" så att det gick att öppna öronlapparna.
Så det var bara att ta ett par gamla hörlurar (typ Urban Ears Plattan). bryta upp dem och pula in. Funkade bra men det klämde som f-n på öronen så de åkte ut rätt snabbt.

Men nu kör jag med AirPods. Funkar skitbra och det går att knacka på öronlapparna för att svara, byta låt, pausa osv. Och nä, jag har aldrig tappat dem.

DyKarN
5 inlägg
DyKarN 5 inlägg 3 dagar sedan

Vad var det för fäste på dina öronlappar? Undrar om man kan köpa sånna och fästa på min gamla hjälm. Jag kan inte ha in-ear under hjälmen för det slår lock och skaver.

Tack för svar!

Kaskar
559 inlägg
Kaskar 559 inlägg 3 dagar sedan

DyKarN :

Vad var det för fäste på dina öronlappar? Undrar om man kan köpa sånna och fästa på min gamla hjälm. Jag kan inte ha in-ear under hjälmen för det slår lock och skaver.

Tack för svar!

Det var en Red (numera Anon Raider).
Det ser ut som att de fortfarande är Audio Ready. 489 spänn på Sportamore

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook