bakre korsbandet av vad händer nu?

JulianEngdahl
3 inlägg
JulianEngdahl 3 inlägg 3 veckor sedan

Nämligen så att säsongen slutade på värsta tänkbara sätt i år, bakre korsbandet gick helt av (pcl), tänkte kolla om ni vet om någon som har haft samma skada och blev det operation eller inte? Jag har alltid hört att drar man sitt främre korsband opererar man alltid men verkar finnas väldigt dåligt med information om det bakre korsbandet.

Just nu har jag fått rehab jag ska köra hela sommarn o blir det bättre så fortsätter vi med det annars så operation till hösten. Det är enbart bakre korsbandet som är av o allt annat i knät har tursamt klarat sig fint.

Svar

Anton-95
6 inlägg
Anton-95 6 inlägg 3 veckor sedan

Jag har dratt mitt främre korsband och jag har inte gjort nån operation än, har åkt en del skidor och använt ett knä skydd med skenor som hör att knät inte hoppar i sidledes och det har funkat riktigt bra, så länge man inte gör några större vurpor.
Enligt läkare så vill dem nog att man ska operera både främre och bakre korsbandet om det är av, då man för eller senare får förslitnings skador.
Har för mig att om bakre korsbandet är av så kan knät vika sig bakåt, så för att förhindra detta så kan du behöva ett knäkydd som stoppar benet från att böjas i en onormal position.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook