Borra skidor

Shreddinator
7 inlägg
Shreddinator 7 inlägg 3 veckor sedan | Senast ändrad Shreddinator (3 veckor sedan)

Tänkte montera om mina skidor en tredje gång, vad tror ni? Har suttit ett par warden 13 och det sitter just nu tracker 16 på dem. Tänkte dra på ett par kingpin då trackern dödar min kropp på tur. Blir det för svårt att undvika tidigare hål?

Svar

dallan
560 inlägg
dallan 560 inlägg 3 veckor sedan

Svårt att säga, du får skruva av och kolla.

Shreddinator
7 inlägg
Shreddinator 7 inlägg 3 veckor sedan

dallan :

Tack för svar! Misstänker att jag måste skruva upp bindningarna men är lite rädd att det blir svårt att sätta dit nya.. Då är helt plötsligt skidan oanvändbar..

snej
789 inlägg
snej 789 inlägg 3 veckor sedan

Shreddinator :

dallan :

Tack för svar! Misstänker att jag måste skruva upp bindningarna men är lite rädd att det blir svårt att sätta dit nya.. Då är helt plötsligt skidan oanvändbar..

https://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/153971-Binding-Mount-Paper-Templates/page35

I den tråden hittar du nog de mallar du behöver. Skriv ut och lägg ovanpå varandra så ser du om det funkar.

//jens

Salomon/Atomic Citera
Shreddinator
7 inlägg
Shreddinator 7 inlägg 3 veckor sedan

snej :

Shreddinator :

dallan :

https://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/153971-Binding-Mount-Paper-Templates/page35

I den tråden hittar du nog de mallar du behöver. Skriv ut och lägg ovanpå varandra så ser du om det funkar.

//jens

Tack som bara den Jens, ska kika på det när jag har tillgång till skrivare!

havreboll
1048 inlägg
havreboll 1048 inlägg 3 veckor sedan

Rekommenderat är att ha en hålbredd mellan. Är du händig med epoxy så går det dock att till och med montera delvis i samma hål. Jag har själv kört en hel säsong (125 dagar) mestadels på en skida monterad så och hade nog kunnat köra 125 dagar till utan problem. Dock är det inget jag att göra utan att ha koll på epoxykemin hyfsat.

Pillard
3120 inlägg
Pillard 3120 inlägg 3 veckor sedan

Epoxisvängen är inte superkomplicerad ändå. Det jag skulle göra är att montera av de du har. Printa mallen till kingpins och kolla hur lätt det är att montera. Eventuellt kan du ju också kolla om du kan lösa det genom att flytta fram eller bak några millimeter. Om det inte går att få till alls är det ju bara att köpa vettig epoxi och hälla i hålen. Är det något av de gamla hålen som krånglar kan du ju borra ur de plastpluggar som sitter där idag och fylla de hålen med epoxi istället. Jag har borrat viss hål som varit både epoxi och skida, inte ens det är något problem utan borret har gått fint i bägge materialen. Se bara till att borra ett styrhål först med jäkligt litet borr.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook