Bästa butiken i Göteborg för seriös bootfitting?

Zybeer
17 inlägg
Zybeer 17 inlägg 2 veckor sedan

Jag har lite stökiga fötter och tänkte äntligen göra slag i saken och försöka få till ett par riktigt väl anpassade pjäxor för mer njutbar skidåkning. Kombinationen blodstopp, ingen känsel och ispaket i pjäxorna när det är kallare än -5 börjar kännas lite förlegad.

Vilken butik i Göteborgsområdet bör jag söka mig till för att få bra hjälp?

Tack på förhand!

Svar

drH
64 inlägg
drH 64 inlägg 2 veckor sedan

Udéns. Håller dem som vassare än grannen skistore men det finns nog andra åsikter.

Sportspec på mölndalsvägen har jag ingen erfarenhet av. Åtminstone här på forumet går det att hitta exempel på dåliga erfarenheter därifrån.

/drH

Johan83
7 inlägg
Johan83 7 inlägg 2 veckor sedan | Senast ändrad Johan83 (2 veckor sedan)

Fick själv tipset Udéns så dit gick jag. Trodde jag. Efter två timmars provande och mätande och gjutande och bankade gick jag därifrån med ett par pjäxor som sitter som en smäck, fast det stod Skistore på kvittot. Fattar inte hur jag lyckades blanda ihop butikerna...

Udéns har lite mer fokus på inbound och Skistore på outbound som jag förstår det. Gå dit när lagret är fullt med nästa säsongs pjäxor är heta tipset!

mgbgt66
166 inlägg
mgbgt66 166 inlägg 2 veckor sedan

Jag har köpt pjäxor på Skistore, Udens och XXL sedan tidigt 90-tal. Som vanligt beror det på vem man träffar på och vilken service man får. Hittills mest nöjd med XXL.

hulteribulter Citera
MOONEEN
40 inlägg
MOONEEN 40 inlägg 2 veckor sedan

Jag var på Skistore i höstas för att köpa pjäxor och jag gick helt och hållet på deras rekomendationer och kom därifrån med ett par pjäxor som gett mig stora problem med hälarna under säsongen och det gick inte att lösa med hjälp av bootfitter. Dock så har Skistore erbjudit sig att byta ut mina pjäxor så det visar ju på bra service. Jag ska snart dit o kolla igen så det är lite upp till bevis från min sida i alla fall. Jag håller med föregående talare om att det är viktigt att man får hjälp av rätt personer. Alla är inte lika kunniga utan mer anställa som säljare.

Zybeer
17 inlägg
Zybeer 17 inlägg 1 vecka sedan

Tack för alla tips! Kollar in både Skistore och Udens helt enkelt smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook