Säsonga 19/20 i Whistler

TobiasDale
1 inlägg
TobiasDale 1 inlägg 2 mån sedan

Tja!
Fick precis ett ordentligt ryck och har nu bestämt mig för att jag ska till Whistler vintern 19/20. Har ingen tidigare erfarenhet inom säsongandet, vilket är anledningen till att jag skriver här. Vad har ni för erfarenhet och tips gällande åkning, jobb, boende, och det generella livet där? Tveka inte heller att skriva om ni också funderar på att åka! Ute efter människor att diskutera, bolla idéer, och potentiellt uppleva något helt fantastiskt med smile

Svar

Hanna1
5 inlägg
Hanna1 5 inlägg 2 mån sedan

Jag siktar på att säsonga i Cham, men om du vill bolla idéer så skriv till hannaobergg på instagram!!

Sebastiansjoberg
4 inlägg
Sebastiansjoberg 4 inlägg 1 månad sedan

Tja!
Är också inne på att säsonga nästa vinter, vore grymt att dra till Kanada. Är dock osäker på vart...har aldrig heller säsongat. Skriv gärna om du vill bolla lite idéer!

MatildaSnowminds
5 inlägg
MatildaSnowminds 5 inlägg 1 månad sedan

Tja Tobias! Vilken grej att åka till Whistler. Så fett skidområde! Jag själv har säsongat i Kanada och det var TOP NOTCH. Bästa jag gjort, helt klart. Jag jobbade som instruktör vilket gav mig hur mycket tid som helst i backen. Har du några frågor så är du välkommen att kontakta mig, tröttnar aldrig på att prata om Kanada wink matilda@snowminds.se

OttoGroenvall
1 inlägg
OttoGroenvall 1 inlägg 1 månad sedan

Hallå!
Vi är 3 killar som börjat planera en säsong i Whistler! Vi har gjort lite research och om vi förstått rätt är boende är ett problem. Om ni har ett boende och vill slå ihop eller har några andra tips hör gärna av er smile

AxelSundell
4 inlägg
AxelSundell 4 inlägg 2 veckor sedan

Tjena! Är riktigt sugen på säsong i Kanada till vintern. Har varit i Åre senaste 4 åren och är sugen på lite nytt skidäventyr. Åker mycket park men vill utvecklas inom offpist området. Letar folk att åka med så hör gärna av er om ni är sugna på Kanada/Usa till vintern och letar någon att åka med och/eller dela boende!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook