bästa hjälm + goggle setup!

Alexander1
26 inlägg
Alexander1 26 inlägg 6 dagar sedan

Goggeln ja är ute efter är typ Spektrums Helags eller Oakley Line Miner, men jag måste även ha en hjälm som passar bra till vilken av dessa jag nu väljer, ja brukar dra åt gogglarna och ha dem under hjälmen tillsamans med mössa. Helst svart hjälm och färgen på gogglarna kan vara vad som men i åtanke har jag en röd och blå haglöfs nengal, så helst ska det ju också passa till den rackarn. MVH Alexander

Svar

gLasspinneL
7 inlägg
gLasspinneL 7 inlägg 6 dagar sedan

Hoj.
Den bästa vet ja inte med jag kör med ett Vurpollon från Salomon, Quest närmare bestämt lätt hjälm som jag är väldigt nöjd med.
Goggles Burton Anon m2 passar bra till och det är väldigt sjyst att enkelt kunna byta lins med magnetfunktionen den har, riktigt nöjd med dom!!

bootfitta
818 inlägg
bootfitta 818 inlägg 4 dagar sedan

Köp en hjälm som passar ditt huvud riktigt bra, sedan väljer du goggles efter det.

zerode
159 inlägg
zerode 159 inlägg 4 dagar sedan

Tipsen du kan få igenom den här tråden är nog de mest värdelösa du kan ta till dig. Speciellt när du inte skriver hur gammal du är, eller beskriver hur du ser ut. Är du 12år och liten till växten eller 58 och stor, det är en rejäl skillnad då
Nu vill du ha gogglesbanden innanför hjälmen, så du är nog närmare 12 än 58, men som sagt, svårt att veta.

Lika svårt är det att veta vad som sitter bra på ditt huvud, vare sig det är hjälm eller goggles, allt är personligt.

Sen är det personligt vad man gillar, jag gillar stora goggles, körde en del på Oakley FallLine, tycker de är snygga då de är utan ram, men de är lite för små för min smak, kör numer på FallLine XL, och de passar mig mycket bättre.
Kör även med Oakleys hjälmar, då de passar mitt huvud bra, men som sagt, det är något man måste testa sig fram till.
Bara för att de sakerna passar mig, så kanske de inte gör det för dig, och då är de här tipsen helt värdelösa och pengarna bortkastade.

Så som alltid, det tråkiga svaret är att testa sig fram

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook