Säsonga 19/20, typ vart som helst :)

SofiaBucht
1 inlägg
SofiaBucht 1 inlägg 3 veckor sedan | Senast ändrad SofiaBucht (3 veckor sedan)

Tja!
Jag vill till vintern åka iväg på en säsong någonstans där det finns grym skidåkning och roligt folk, om det är i alperna, Kanada eller USA spelar ingen roll egentligen. Jag letar efter resekompis(ar) som skulle vilja göra detta med mig smile Jag är 19 år, från Stockholm och har åkt skidor hela livet och det är såklart det som är målet med resan, att kunna åka så mycket bra skidåkning (helst offpist) som möjligt. Tänkte åka ner i december/januari och sedan stanna fram till april ungefär. Jag är en glad, trevlig och skön tjej som verkligen älskar att åka skidor och letar efter någon/några som skulle vilja dela boende och förhoppningsvis en rolig säsong med mig!

Jag är verkligen öppen för alla förslag, hjälp och tips ni kan komma med så hör av er om ni har någon "det du måste veta innan säsong" hemlighet eller bara ett tips om en nice afterski! Vad som helst som kan hjälpa mig förgylla min säsong smile

Svar

JuliaStaalberg
1 inlägg
JuliaStaalberg 1 inlägg 3 veckor sedan

Hej! Jag är också taggad på att göra säsong och letar efter några att bo med! Har funderat mest på Verbier men är även öppen för andra skidorter. Har aldrig säsongat innan men älskar att åka skidor. Är 19 och kommer från Göteborg, vore kul att höras mer smile

MajaEngstrom
3 inlägg
MajaEngstrom 3 inlägg 3 veckor sedan

Heej! Jag är också 19 år och super sugen på att åka på säsong. Även jag har åkt mycket skidor och söker också folk att bo med. Kommer från Varberg och är en social och glad tjej. smile Vet inte riktigt vart jag är sugen på åka, är väldigt öppen för förslag.

MartinBillstroem
1 inlägg
MartinBillstroem 1 inlägg 2 veckor sedan

Heej!

Har gjort en säsong innan i en liten ort i de svenska fjällen och skulle gärna göra en till! Om det är i Sverige eller Alperna spelar inte så stor roll för mig men hade varit jättekul att få ihop ett gäng att bara bolla ideér med och eventuellt få ihop ett boende med.
Eftersom alla dragit det så är jag 19 år och kommer från Lund smile Hade varit skitkul att höras mer, kanske kan dra ihop någon facebook-grupp eller liknande?

EdvinMansson
8 inlägg
EdvinMansson 8 inlägg 2 veckor sedan

Tja! Är sugen på att göra en till säsong i st Anton, är 21 år från Ängelhom (Skåne) skriv om ni vill

Gustavbaggstrom
2 inlägg
Gustavbaggstrom 2 inlägg 2 veckor sedan

Tja! Har aldrig säsongat innan men riktigt sugen! Är inne på antingen österrikiska alperna eller svenska fjällen! Är 20 år från Växjö, hör gärna av er smile

AxelSundell
4 inlägg
AxelSundell 4 inlägg 2 veckor sedan

Tjena! Är riktigt sugen på säsong i Kanada till vintern. Har varit i Åre senaste 4 åren och är sugen på lite nytt skidäventyr. Åker mycket park men vill utvecklas inom offpist området. Letar folk att åka med så hör gärna av er om ni är sugna på Kanada/Usa till vintern och letar någon att åka med och/eller dela boende!
Är 23 år gammal!

wilmapetersson
1 inlägg
wilmapetersson 1 inlägg 2 veckor sedan

Heej! Jag är 18 år, också från Stockholm, och är väldigt sugen på att säsonga till vintern. Jag har också åkt skidor hela livet och jag vet bara att jag vill till Alperna. Är inte helt säker på ort, så är öppen för det mesta! smile

snyggskjorta
1 inlägg
snyggskjorta 1 inlägg 1 vecka sedan

Tjo!
Jag och en polare ska säsonga i St.Anton i vinter, skriv pm om ni är sugna på att dela boende/ bolla idéer! smile

DanielLarsen
2 inlägg
DanielLarsen 2 inlägg 1 vecka sedan

Tjena!

Jag o två kompisar tänkte dra ner till St Anton i vinter o letar därför efter andra att möjligtvis leta boende med/allmänt hänga med sen! Skriv pm om det låter intressant

ElinKekkonen
2 inlägg
ElinKekkonen 2 inlägg 1 vecka sedan

Hej!
Är en 19-årig tjej från Göteborg som också har gått i tankarna på att åka ner någonstans säsongen 19/20, då jag nyss tagit studenten och vill komma iväg. Vet inte vart, men har kontakter nere i St.Anton bland annat. Hade vart fett kul att dra ihop ett gäng och hitta boende och åka ner tillsammans. Åkt skidor sen jag var liten och är ute efter nya erfarenheter och möjligheten att bli ännu bättre. Hade vart kul att bolla ideér!! smile

OlaHellborg
1 inlägg
OlaHellborg 1 inlägg 3 dagar sedan | Senast ändrad OlaHellborg (3 dagar sedan)

Tja,
jag är 23 år från Skåne och har de senaste åren rest i sydost Asien men är ganska sugen på en säsong. Hittar gärna någon att bo med, lägger hellre lite extra på boende för lite högre standard men är absolut inte kräsen 😃 jag är öppen för olika platser sålänge det finns bra skidåkning och härlig vice! Skriv gärna ett meddelande om detta låter intressant
peace ✌️
Insta: Olahellborgs

RickardBergman
3 inlägg
RickardBergman 3 inlägg 1 dag sedan | Senast ändrad RickardBergman (1 dag sedan)

Halloj!

Jag har också kommit till insikt att en säsong 19/20 i alperna (helst Verbier) skulle göra susen! Är i 20-års åldern från Stockholm och har alltid åkt mycket lagg. Skulle mer än gärna vilja spendera vintern med massa rolig skidåkning och nya vänner innan det bär av för plugg nästa höst.

Jag bollar gladeligen lite idéer kring detta och är öppen för att dela boende! smile

PMa om ni vill samspråka!
Insta: rille_bergman

Klara-steen
2 inlägg
Klara-steen 2 inlägg 1 dag sedan

Hej!
Kul att det är flera som är sugna på att säsonga!
Jag är en glad och social tjej på 20 år som väldigt gärna vill åka till Kanada i början på november och stanna till typ April! Har länge varit nyfiken på Whistler men har nu även börjat titta på mindre orter såsom Fernie och Revelstroke dels för att få ner boendekostnaderna men också för att få uppleva en mer genuin skidorts-känsla! Jag har åkt skidor hela mitt liv och tar mig ner för alla pister. Är dock väldigt sugen på att utveckla mina OFF-pist skills och kunskaper och se om det finns möjligheter att tura!
Någons som är sugen på liknande? Kul att höras mer isåfall och bolla ideer!

EdvinMansson
8 inlägg
EdvinMansson 8 inlägg 1 dag sedan

Tja! Skriv pm här eller facebook/instgram om ni är sugna på att dela boende och bolla ideér
FB: Edvin Månsson
IG:manssonedvin

aronjansson1
4 inlägg
aronjansson1 4 inlägg 1 dag sedan

Tja som alla andra så är jag också riktigt sugen på att säsonga. Så ifall det är någon som vill diskutera ideer om boende, jobb eller vad fan som helst så är det bara att skicka iväg ett meddelande här eller på instagram @siraron !!

Eller varför inte träffas o snacka om det ifall nån bor i göteborgstrakterna!!

Ha de gôtt!!

NilsBruck
Online 1 inlägg
NilsBruck 1 inlägg 10 timmar sedan

Tjena!
Är en 18 årig snubbe från Lund som är sugen på att dra min första säsong helst i alperna men är öppen för typ allt. Har också åkt skidor nästan hela livet, tog studenten nu i somras så känns som rätt tillfälle att dra iväg o säsonga. Hade ju vart Nice att Hitta några att dela boende med, så som nån skrev hade det varit stabilt med en Facebook grupp annars är det bara att dra iväg ett pm på Facebook: https://www.facebook.com/nils.bruck.3
Hade varit fett kul att kunna bolla idéer

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook