Taos, New Mexico

Svedje
14 inlägg
Svedje 14 inlägg 14 år sedan

Är det någon som varit här och åkt skidor? Eller vet ngt överhuvudtaget om stället? De har schysst deal på säsongkort här för nästa säsong!

Svar

George_Hagi
101 inlägg
George_Hagi 101 inlägg 14 år sedan

Planen har länge varit att sticka dit en säsong... men det har sketit sig många år i rad pga olika anledningar, vad har de för deal på korten till nästa säsong då? Har träffat en massa jänkare som snackat mycket positivt om stället, men vet inte så mycket om det i övrigt....

Vasaloppet 08 Citera
Svedje
14 inlägg
Svedje 14 inlägg 14 år sedan

Jo, om du köper innan 3 oktober så får du åka skidor i 70 dgr för endast $449. Dvs om du åker fler än 8 dgr där tjänar man då på att köpa detta istället för att köpa dagskort.

De flesta ställen i klippiga bergen verkar köra med antingen dagskort eller årskort, inga veckokort...fattar ej varför. Så jag letar efter schyssta dealer på säsongskort...så man för en rimlig summa kan åka dit.

Hittade förra året säsongskort i Winter Park(Colorado 1.5 h fr Denver) för $269 om man köpte på hösten - skit bra.

kolla länken:
http://www.skitaos.org/RATES/season_pass.php

mac-O
Online 128 inlägg
mac-O 128 inlägg 14 år sedan

Taos är ett schysst ställe. Det var visserligen 12 år sen jag var där men vi fick "dumpet". Vi åkte runt till Alta, Snowbird, Jackson Hole, Telluride och Taos under två månader. Bäst var Alta men sen kom nog Taos, mkt beroende på att vi fick några riktigt fina dagar i fluffet. Ganska skön och avslappnad stämning med mycket mexkänsla.

Winter PArk tycker jag du ska undvika . Påminner mer om Sälen än något annat.

mac-o Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook