Tips om Colorado

Marika
15 inlägg
Marika 15 inlägg 14 år sedan

Åker till Colorado med jobbet närmare bestämt Keystone. Har tänkt kombinera detta med lite seriös
skidåkning. Har bil och kan åka runt lite om inte Keystone är bra. Tacksam för alla tips!

Svar

Svedje
14 inlägg
Svedje 14 inlägg 14 år sedan

Först kan du botanisera på länken www://coloradoski.com. Där står det om alla colorados skidställen. Om jag vore du skulle jag förutom keystone åka bil och skida i arapahoe basin (a-basin i folkmun), breckenridge, copper mountain och vail.

Blev kär i colorado för länge sen. De två senaste åren har jag varit o skidat i Winter Park, dit kan du också åka men det ligger lite off.

Det bästa av allt i colorado är att om solen inte lyser så snöar det...kanske inte jämt men oftast. Jag hoppas att du tar dig tid när du är där att vara där dvs ta lite semester...för colorado är super mysigt och underbar skidåkning.

Jag ska nästa år feb/mars 2005 åka till Taos i new mexico, fixat säsongskort för $449, sen kör vi en biltur och skidar i Durango, Telluride, Crested butte och Monarch, alla ställena ingår i säsongskortet. Gissa om jag längtar.....

Tur att jag har en pojkvän som också gillar att "slänga" pengar på att åka till rocky mountains och skida..........

alpvalp
168 inlägg
alpvalp 168 inlägg 14 år sedan

Instämmer! Dra till A-Basin! (om du gillar off-pist och billygoating, dvs)(där kan man verkligen träna upp sin "billygoatabillity")(jag älskar det ordet!)

Billygoatability Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook