Gogglesglas

freeride_nu
4671 inlägg
freeride_nu 4671 inlägg 20 år sedan

Hej

Jag ska köpa nya glas till mina goggles & funderar på vilken färg jag ska välja. Det finns ju bra många att välja på... Vilken är bäst?

Svar

freeride_nu
4671 inlägg

Hallå du!
Jag tycker absolut att du ska köpa silverfärgat glas! Varför? Jo för det första så ser man konturerna i snön oerhört bra. Men det är inte det bästa med silverfärgat glas. Det bästa är att man kan sätta ett fett hopp i backen och samtidigt titta upp på liften och se alla tjejer som spanar in dig med sina kåta ögon utan att de ser vad du tittar på.

Redbeard
156 inlägg
Redbeard 156 inlägg 20 år sedan

Du ska skaffa ett par gula glas som är genomskinliga åt båda hållen. Skaffar du spegelglas så kommer du få betala nån hundring extra för dem och dessutom kommer glasen aldrig vara rena för alla fingeravtryck som syns så väl på dem.

freeride_nu
4671 inlägg

Du måste ha flera glas! Givet är spegelglaset när det är schysst väder. Det är fett. (typ 300 spänn till ett par Snakes. Jag förutsätter att du kör med Bollébågar!)
När det är skitväder måste du ha ett par clearvision. (typ 200 spänn)

freeride_nu
4671 inlägg

Jag instämmer Rödskäggs inlägg. Gula glas är de bästa. Fungerar bäst i nästan alla väder, när det är soligt så kan de vara lite dåliga men i dimma tex så fungerar de hur bra som helst. Scott har gula dubbelglas med "luftkondtioneringshål" som kostar ca: 200 ynka pix och de fungerar bra som stryk.

freeride_nu
4671 inlägg

Och vart i Stockholm kan jag köpa nya linser till mina grymt sköna Smith Regulators?

Redbeard
156 inlägg

Borde ju finnas hundra ställen. Varför skulle man annars bo där? Enda anledningen som jag kan komma på att bo i stockholm är väl för att allt finns där.

Testa snowboardbutikerna, nollåtta, g-spot. Och sportbutiker bör väl oxå ha. Har dem inte så borde dem inte få heta sportbutiker.

freeride_nu
4671 inlägg

Jo du rödskägg man tycker ju det, men jag åker inte runt med repiga linser för att jag tycker det är kul. De finns fan ingenstans!!! Annars vettifan varför man bor i Stockholm. (om man inte är född här och snart ska flytta härifrån)

Redbeard
156 inlägg

Verkar inte vara nåt bra ställe det där Stockholm eller vad det var du sa det hette. Åker du till fjälls nån gång per år så kan du köpa i skidshoparna runt om i landet för där har dem glas iallafall.

freeride_nu
4671 inlägg

Och varför skulle nån liten kulle i norr vara bättre på linser än jättarna i Frankrike?

freeride_nu
4671 inlägg

Nån som skulle vilja byta ett par goggles av märket Dragon mot mina Smith Alias. Mina goggles är sprillans nya, nyp 750:-

freeride_nu
4671 inlägg

Du kan köpa gogglesglas på RedDevil på norrlandsgatan i Stockholm. Så det så!

Redbeard
156 inlägg

Ja, det vet jag inte. Men i Frankrike äter dem bara gröt och försöker prata samtidigt. Dem säljer nog bara glas till sina inhemska brillor som heter Chateu´de toilette eller nåt. Eftersom dem inte kan uttala Smith så säger dem att dem inte har några såna. smile Hoppas inte jag trampade nån på tårna nu.

freeride_nu
4671 inlägg

Hahaha du har nog rätt Rödskägg. Får väll fråga i sportaffärerna i Åre på sportlovet Stockholmare som jag är. smile

freeride_nu
4671 inlägg

Jag tycker att oakleys orange lins är otroligt bra. När jag tidigare körde med scotts orange så var jag tvungen att byta till ofärgade när det blev riktigt dimmigt.
Däremot så funkar Oakleys orange lins perfekt i alla väder.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook