Resa2

freeride_nu
4671 inlägg
freeride_nu 4671 inlägg 20 år sedan

Hej igen
Hur många därute känner för att ha en Freeride weekend under typ valborgs helgen?
jag ska försöka ringa runt till några företag och höra mig för, men är det någon som känner till något bra grupperbjudande så hjälper det ju alltid!
Har ni några ideér så skriv dem.

Svar

freeride_nu
4671 inlägg

Hallå Henki Penki. Jag är absolut med på en weekend under valborg. Varför inte Åre? Jag var där förra valborg och det var kanon. Det var mycket snö så man kunde åka i nästan alla backar. Och toppen på skutan är aldrig fel under valborg med mycket snö och sol!

freeride_nu
4671 inlägg

Jag hänger fortfarande gärna med, även om det skulle råka bli Åre som det inte är något fel på över huvudtaget,förutom att det ligger väldigt långt bort från Göteborg, närmare bestämt så kommer man mer än halvägs till Alperna på samma sträcka(om man bor i Göteborg iallafall) och det kanske är lite långt för endast ett par tre dagar(?). Tack annars Henke för att du är en så bra intiativ tagare.
Fredrik, hej igen...

freeride_nu
4671 inlägg

Hej Maria! Jo det är ju en bit till Åre, det stämmer. Men i Sverige finns det inget bättre än Åre som ligger längre söderut. Och jag åker gärna de 50 milen extra till Åre jämfört med sälen. Det är värt 5 timmar extra resa. Tycker jag. Dessutom är det bra fart i Åre under valborg. Förra året hade de bland annat RedBullContest i vid tusenmetersbacken med åkare som Jan-Olov Aiko m.fl.
Ha det bra Maria...

freeride_nu
4671 inlägg

Enligt mitt tycke är Åre eller rättare sagt Duved en av de bästa platserna att finnas i 2a kommer Serre.

freeride_nu
4671 inlägg

Jag tänkte bara lägga mig i lite...
Jag bor i Östersund c:a 9 mil från Åre-
Valborg och Åre är en helfestlig kombination inte minst ifall dom kör någon typ big air contest i år oxå.
Annars är ju Gränsen bäst i Sverige men det är ju jävligt långt norrut.
Maila gärna om ni vill nåt.

Ses i Åre kanske...

Tobbe

freeride_nu
4671 inlägg

Javiist har de big air cotest i Åre på valborg. Det är den där redbulltävlingen vid tusenmetarn jag snackade om!

freeride_nu
4671 inlägg

Jag håller helt med om att Åre är en av de bästa skidorterna i Sverige, men det kvarstår att det är väldigt långt. Förresten så har jag faktiskt sett Jan Aikio,och robban olsson, i sälen också, de hoppade VÄLDIGT högt(jag fick knädarr och handsvett).Men jag åker nog också hellre till Åre. Har jag trevligt resesällskap och nåt bra i min freestyle så kan jag nog klara de 5 extra timmarna. Hej då

freeride_nu
4671 inlägg

Tjenare alla
Måste bara få komma med en liten synpunkt på det här med Årehypen. Ok åre är fett med alla skiers som hänger där. Men han där ^ vet om inte Ramundberget slår hårdast som bästa ort söder om allra mörkaste lappmarkerna. Jag menar kolla in deras reklam för sin konstsnö: Konstsnö: Nej! (Ramundberget är snösäkrast i Sverige!). Jag lovar: -dom ljuger inte. Jag slår ett slag för Ramundberget som inte bara har natursnö utan även snorpapper vid liften.

Cya in Serre

freeride_nu
4671 inlägg

Jaha så ramundberget är bra? Jag har aldrig varit där. Men det skulle vara kul att testa deras snorpapper. Du kanske kan fixa nåt bra erbjudande så kan vi dra ihop en lite resa dit. Men fakta kvarstår. Åre har bästa fallhöjden. Skidåkning och tåg ända in i byn. Det är härligt när man kan spänna av skidorna utanför ica-affären och gå in och handla middag.
/Puss&kram
Ps. Nej nu ska jag se när anja P kickar butt i pisten ds.

freeride_nu
4671 inlägg

Jag vill! Jag vill! Jag vill!

Vore en kalaskul grej och sticka iväg till Åre eller något annat radikalt ställe (typ Kittelfjäll).

Känner mig lite ensam eftersom jag är den enda i min bekantskapskrets som är besatt av skidåkning. Vore kul att hänga med ert gäng så att man slipper nöta ensam på någon soptipp i Stockholm...

freeride_nu
4671 inlägg

Aikio har en krokig snopp(kallas Kroken) och Robban har ful dialekt.(ha ha)

freeride_nu
4671 inlägg

Du börjar låta som Gudmund!!!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook