Castle XTZ

freeride_nu
4671 inlägg
freeride_nu 4671 inlägg 20 år sedan

Har hørt at Castle Pro XTZ er en meget god carvingski, stemmer dette, og hva er forskjellen mellom pro og super XTZ?? Finnes det noe andre tilsvarende carvingski som er bedre??
Får ikke tak i disse skiene i Noge, hvor får man kjøpt Castle i Sverige?
Takk.

Svar

freeride_nu
4671 inlägg

Erik,

Super XTZ har en Cap av titanal som Pro modellen saknar. Bör bli vridstyvare och lite hårdare.

Jag har själv provat Kästle Carvemahine Titanium. Det är en hårdare skida av GS-modell. Svängradien är betydligt större, 25 m istf 15 m för XTZ, men jag tycker det är mer användbart. Skidan är hård och går att hantera i kortsväng i korta längder. Prova!

Kästle importeras i Norge av:
Chrisco Sport A.S.
Postbox 59
1343 Biksmarka
Norway
ph. +47 67140010
fax +47 67141630

Redbeard
156 inlägg
Redbeard 156 inlägg 20 år sedan

Jag äger ett par XTZ pro av årsmodell -98 och möjligen kan -99:s pro skilja sig eftersom dem har cap-teknik. Det är en bra skida tycker jag och funkar väldigt bra till det mesta fast dess skarpa svängradie kanske säger annat. Tycker att det är mycket lätt att kunna köra olika stora svängar med dem. Funkar bra i big-jump, pipe, och även på is biter dem riktigt bra.(med skarpa stålkanter)
Kan bli fladdriga när hastigheten börjar bli högre än 60 km/h, men det är ju bara kul. smile Ångrar inte mitt köp även om jag blev riktigt sugen på X-scream när dem kom. Men hade jag köpt dem så hade jag nog saknat min Kästle nu.

Ps. Regn är skit, iallafall på vintern. Ds.

freeride_nu
4671 inlägg

Hej.

Jag köpte mina Kästle Pro XTZ förra säsongen.
Längd: 170 cm

Eftersom jag bara är 13 år så blir skidan, trots skärningen (12 m) mycket fartstabil.
Jag tycker att denna skida är absolut den bästa jag någon gång har klämmt på.
Min brorsa har ett också inhandlat ett par och för han blir de ju lite mer livliga men han kan även köra fort med dem. (Då snackar vi fort) Köpte dem hos Hanssons sport i sälen med Look TT 7 binding för 4500:-

Åker ner till Sölden 2 veckor nu i Feb. och då vill jag även känna på mycket puder med dem.

Go XTZ and go home!

freeride_nu
4671 inlägg

Takk for svarene!

I går fant jeg en butikk hvor de hadde 2 par Super XTZ, tror dette var de siste parene i Norge. Så i dag er jeg den lykkelige eier av et par Super XTZ.
Eirik

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook