Duved

freeride_nu
4671 inlägg
freeride_nu 4671 inlägg 20 år sedan

Var i Åre för ett tag sedan och åkte lite. Men när högzon inte var öppen tröttnade vi lite och tänkte prova Duved en dag och åka nya sexstolsliften. Den dan blev snabbt två. Duved är ett väldigt underskattat område med tanke på att det nästan alltid är lite folk, bra pistat, mycket hopp och det finns varierad rolig åkning som har det mesta.

Så om ni är i Åre och högzon är stängd kan jag varmt rekomendera Duved. Det är ett helt nytt område när man slipper stå i liften 35 min för att komma till toppen.

smile

Svar

freeride_nu
4671 inlägg

Näää... jag bara skojar. Det är ju inte antalet fallhöjdsmetrar som avgör om det är kul att åka skidor eller inte. Jag har varit i Duveds backar några gånger och håller med om att backarna är väl värda ett besök!

MVH/MM

freeride_nu
4671 inlägg

Åre är väll bra under lågsess då man kan dra på ordentligt och utnytja fallhöjdsmetrarna. men när det börjar bli litet trångt i backarna gör man bäst i att dra sig bort till Duved där kan man softa (nästan) ensam i backarn.

freeride_nu
4671 inlägg

Jo duved är en pärla i utkanten av åre. Men ni kan ju tänka er vad som händer när mullfjället och skutan byggs ihop. Det är ju faktiskt planerat. Då får vi bara fler transportsträckor, inga nya fallhöjdsmeter. Det är inte liftar för skidåkarna utanför att kunna skryta och tjäna mer pengar.

freeride_nu
4671 inlägg

Vadå tycker du att fallhöjden är kass i Duved eller? 400m ca. Det är väl bättre än sälen eller?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook