Hjälm som passar till oakley wisdom?

viche
16 inlägg
viche 16 inlägg 14 år sedan

Jag har ett liiiiitet problem, jag köpte ett par wisdom slutet av förra vintern och siktade på att hitta en hjälm i vinter vilket jag inte har lyckats med än.. Jag har testat några hjälmar och band fästena på widomen gör att de inte riktigt passar, de kommer snett. Jag undrar då om jag skulle kunna få några tips på hjälmar som de passar till, kanske också några egna åsikter. Tack på förhand! / Victor

viche af lule Citera

Svar

GNU
594 inlägg
GNU 594 inlägg 14 år sedan

Om Boeri Axxis funkar till ditt huvud så är det en hjälm som passar till Wisdom.

kevin_bengtsson
90 inlägg
kevin_bengtsson 90 inlägg 14 år sedan

Sweet

fuck u Citera
storej
153 inlägg
storej 153 inlägg 14 år sedan

sweet är verkligen inte bra till wisdom

hyllengren
1196 inlägg
hyllengren 1196 inlägg 14 år sedan

En kompis te mig hade samma problem... glasögonen sitter int ordentligt mot plytet pga spännena... det löser man jävligt enkelt genom att ha glasögonbanden under hjälmen

viche
16 inlägg

jo det är ju en lösning, men jag väljer heldre en hjälm där jag slipper det, någon som vet vad jon olsson har för hjälm?

viche af lule Citera
crillssssss
245 inlägg
crillssssss 245 inlägg 14 år sedan

har inte han en typ Giro Redbull big air
jag tror att han har det

death is a complex girl how can i not flirt Citera
JFK
63 inlägg
JFK 63 inlägg 14 år sedan

Oakley har något som kallas helmetstrap till wisdom, ser lite annorlunda ut och bandet är gummerat på insidan. Hade samma problem förr, men efter att jag skaffade helmetstrapen så funkar det klockrent.

Gore-Tex mot regnet. Fleece mot kall snö... Citera
viche
16 inlägg

Okej, det där med helmetstrap lät lysande, vart kan man få tag på sånt? tongue

viche af lule Citera
watchingyou
166 inlägg
watchingyou 166 inlägg 14 år sedan

Men grejen är ju att när Jon Olsson använde wisdom så körde han ofta med bandet på insidan. Gör det du också.. Det e fan skönare också.. ända problemet är väl när man vill fälla upp dom

H-T
2255 inlägg
H-T 2255 inlägg 14 år sedan

Asså shit man måste ju köpa en helmet strap för att de ska passa till hjäm. Det kanske hörs på namnet? Det kan man säkert köpa där du köpte brillerna. Kostar typ 200 spänn.

Peace..

Sparf
144 inlägg
Sparf 144 inlägg 14 år sedan

köp typ Wisdoms hjälm spännen då passar dem typ till vilka som hellst smile
tänkte köpa dem men sen så vill ja anorlunda gogglar smile så ja sålde dem...

Aschim Gaschi Citera
Poontus
79 inlägg
Poontus 79 inlägg 14 år sedan

Giro Bad Lieutenant så sätter du googlesen innanför hjälmen inte utanpå som man brukar göra! Har själv en Giro Bad Lieutenant o wisdom googles det funkar perfekt!

Robintrolin
829 inlägg
Robintrolin 829 inlägg 14 år sedan

ta en vanlig skatehjälm och ta ut innehållet(dom där mjuka kuddarna) sen lägger du ner en mössa i hjälmen

Fancy Skiers Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook