Lära sig Bakåtvolt på studsmatta

JTaserud
16 inlägg
JTaserud 16 inlägg 12 år sedan

jag sätte min första b-flip för 2 veckor sedan!!jag skulle göra en cork 360 och det en b-flip istället!!!en b-flip är mycket lättare än frontflip!!

Thailand soft som fan!! Citera
marcus_t
535 inlägg
marcus_t 535 inlägg 12 år sedan

de e bara och hoppa slänga sig bakåt och landa,tvecka inte de gör ont

jag åker skidor Citera
KELLNER
782 inlägg
KELLNER 782 inlägg 12 år sedan

backflip e lättare än front flip inte att lära sig meen att göra när man väl kan

Random Citera
Wenne
153 inlägg
Wenne 153 inlägg 12 år sedan

Om du garanterat vill komma run t håll upp armarna och ta upp knänna så högt du kan när du studsar å kasta dej bakot... du måste hoppa i mitten annars landar du utanför... när du kan det så kan du göra på dit egna sätt... jag lovar de e fett lätt.....

MedlemJapaner
2020 inlägg
MedlemJapaner 2020 inlägg 12 år sedan

JTaserud :

jag sätte min första b-flip för 2 veckor sedan!!jag skulle göra en cork 360 och det en b-flip istället!!!en b-flip är mycket lättare än frontflip!!

håller med, jag har satt frontflip en gång o landat på fötterna, backflip e hur lätt som helst, skulle försöka på frontflip igår men d blev misty
flip =S

Ett claim om dagen är bra för magen. Citera
H_Wikman
133 inlägg
H_Wikman 133 inlägg 12 år sedan

ta en polare till hjälp som hjälper till att snurra så fixar de sej

J_w
187 inlägg
J_w 187 inlägg 12 år sedan

Tveka gör ont så gör ej det.. tycker personligen front flip är lättare men de är väll för att man har kunnat den sen dagis! wink

jibbr Citera
Marrccus
437 inlägg
Marrccus 437 inlägg 12 år sedan

ta i som faan bara o släpp en fis !

Yeaah Citera
Onordling
275 inlägg
Onordling 275 inlägg 12 år sedan

börja på badhuset, det gjorde jag

martinbjorkqvist
445 inlägg
martinbjorkqvist 445 inlägg 12 år sedan

börja inte i badhuset, det gjorde jag.

Gjorde bakåtvolt från kanten och landade med bröstet på kanten. Ont i bröstet i en vecka och diverse fula skrubbsår. hade tur som inte slog sönder käken utan bröstet tog i istället. MEN!, jag kom iallafall runt bakåtvolten. Min polare stod och tittade på och trodde typ att jag skulle dö eller något tongue
meen, en upplevelse rikare iallfall smile

www.croysvideoblog.com Citera
kimkimkim
254 inlägg
kimkimkim 254 inlägg 12 år sedan

det gäller bara att våga! en backflip är bra mycket lättare att stå än en frontflip. däremot är det mycket läskigare att våga testa den. släng dig båkåt och KOLLA BAKÅT MED HUVUDET. du behöver i princip bara snurra ett halvt varv eftersom du ser allting när du kommit runt till mage. då är det bara att kolla ner på mattan och landa.

Nej fan jag nöjer mig. Citera
maxhallgren
422 inlägg
maxhallgren 422 inlägg 12 år sedan

Men om du kan bakåtdyk från en brygga är det bara att göra samma sak fast ta i mer och dra ihop sig så kommer du runt på b-flip. och på studsmatta är det bara att slänga sig runt och landa typ på knäna när du har gjort det några gånger ska du försöka landa på fötter.

henning2
1345 inlägg
henning2 1345 inlägg 12 år sedan

Inget av tippsen hjälper om du inte ´vågar.

comeback Citera
henning2
1345 inlägg
henning2 1345 inlägg 12 år sedan

JTaserud :

haha hur får man en cork 360 till backflip:D?

comeback Citera
LILLjedal
258 inlägg
LILLjedal 258 inlägg 12 år sedan

PIXEL :

är det lättare eller svårare än frontflip i din mening?
jag fixar frontflip utan problem på mattan nu, men det kan bli snett och skumt ibland
och ibland känns det som man ska flyga utanför, så jag har lite respekt för det ändå.. yikes

Tycker själv att det är lättare med back flip på fronflip är det ju blind landning det är det inte på backflip då ser man ju marken efter halva volten big_smilebig_smile

Shibby Citera
Ellbin
17 inlägg
Ellbin 17 inlägg 12 år sedan

ja har lärt några kompisar att göra backflip å de största felet är att de slängde sig bakåt med armarna över huvudet, även om de va rätt stiligt att landa på nacken så ska du tänka mer på att dra upp benen mot kroppen och få igång en rotation än att slänga dig bakåt som lätt blir ganska fel.
håll armar å ben så nära kroppen som möjligt så du kan börja rotera

Lycka till

lilladde
4 inlägg
lilladde 4 inlägg 12 år sedan

Har samma problem hur ska jag lära mig bakåtvolt?

Gaass
590 inlägg
Gaass 590 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad Gass (12 år sedan)

b-volt är inte svårt, faktum är att f-volt är svårare, det gäller bara att våga så sitter det. Det krävs ingen kraft alls (nästan) för att utföra b volten. kan göra det på en fot:P utan att ta i. Man kan göra en utsträckt flip (roligast) och en i gruperad stil, då man böjer in benen mot kroppen, föredrar somsagt den första (pga att den går långsammare

homo dawg Citera
jibbisen
34 inlägg
jibbisen 34 inlägg 12 år sedan

från början ska du inte TVEKA ! De är de jätte många som gör .. Då man ofta landar på nacken hmm Men annars är de bara att tänka som ett bakotdyk i vattnet .. det är lättare om du tar tag i knäna från början så att du klarar en vanlig först , sedan kan man ju testa en helt rak med big_smile

P.S TVEKA INTE !

jaha... Citera
lilladde
4 inlägg
lilladde 4 inlägg 12 år sedan

Hej! mina kompisar drog bakåtvolt igår också skulle dom lära mig men jag vågade inte. dom skulle ta tag i tröjan och i byxorna men jag vågade inte.

Hur ska jag göra? snälla hjälp

Jag kan frontflip, frontflip 180

simonl

hoppa rakt upp. slå bak med armarna och kolla bakåt. FEGA INTE UR!!!!!! kura ihop dig till en boll första gången;)

jak3
4 inlägg
jak3 4 inlägg 12 år sedan

har en fråga, är d smart å ställa sig lite på kanten och hoppa mot mitten så man inte ramlar ner lr ska man stå i mitten och bara sattsa rakt upp. för d käns som om man inte kommer få rätt rotation från början om man gör b volten rakt upp ifrån mitten..

peace to ya'll! Citera
FilleJ
930 inlägg
FilleJ 930 inlägg 12 år sedan

Jag tror det är smartast att satsa rakt upp men stå kanske lite framåt så du har lite mer space bakåtbig_smile

Mustaschlife Citera
Stepup
1530 inlägg
Stepup 1530 inlägg 12 år sedan

har klarat det typ tusen gånger sen en gång ramla jag utanför på ryg(halvskönt).och nu vågar jah det int sad

moderatorer är sura Citera
A_ekstrom
733 inlägg
A_ekstrom 733 inlägg 12 år sedan

Man måste ha mod

Do it! Citera
Gaass
590 inlägg
Gaass 590 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad Gass (12 år sedan)

Själv började jag med att landa på magen, sen på benen. en 270 kan man väl kalla det.
Som de flesta andra säger så krävs det mod för att man överhuvudtaget ska våga sig runt. Egentligen är B-flip lättare än f-flip men kanske inte om man ser till det mod som krävs i första början!

homo dawg Citera
king_of_sold
1 inlägg
king_of_sold 1 inlägg 12 år sedan

om du kan f-flip så ska du klsara b-flip för de e ju samma teknik

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 12 år sedan

king_of_sold :

Vafan snackar du om?? jag vet att du knappt kan stå på en studsmatta johan, så kom inte me massa dåliga råd så att alla tror på dej å går å bryter både ben å armar!!

backflip handlar bara om att våga.. så släng på bakåt å hoppas att du komer runt! (Y)

Ill be back Citera
PIXEL
39 inlägg
PIXEL 39 inlägg 12 år sedan

testade idag, för första gången, gick inget vidare, landade på nacken och det sa knak, nu sitter jag här med nackont, men jag ska klara det.

tror kruxet med min bakåtvolt var att jag inte tittade bakåt, som man MÅSTE göra när man t ex bakåtdyker, var mer fokuserad på att slänga upp armarna för att få till spinnen.

tror det blev så att jag tittade mig själv i magen för att titta bakåt

A_ekstrom
733 inlägg
A_ekstrom 733 inlägg 12 år sedan

mod mod och ännu mera mod!

Do it! Citera
CKY_666
305 inlägg
CKY_666 305 inlägg 12 år sedan

ja bara snurrade bakåt så kunde ja de sen

peace

miT
16 inlägg
miT 16 inlägg 12 år sedan

asså du kan jö altid fråga om non kan stå brevid och slå runt dig och så sleper han efter mer och mer till slutt setter du det själv så lärde jag mig:P

Det går som de går Citera
true
645 inlägg
true 645 inlägg 12 år sedan

börja med en lincoln/sideflip bakåt sedan lutar du dej bara mindre och mindre åt sidan och tillslut sitter den! det är bara att nöta .

upochner Citera
olseen
10 inlägg
olseen 10 inlägg 12 år sedan

Har satt backflip utan problem ett tag och landat i mitten hela tiden men så hoppade jag inte på nåra dar så ville det sig inte å jag landa längre bak (börjar rotationen för tidigt) å dumm som jag var så tog jag i och försökte göra en hög utsträckt, innan jag kommit in i det igen, så jag landade på kanten rakt på smalbenen. ont som fan gjorde det!

Jävla tur att dem inte gick av.

rosenperla
288 inlägg
rosenperla 288 inlägg 12 år sedan

jeppenator :

king_of_sold :

Vafan snackar du om?? jag vet att du knappt kan stå på en studsmatta johan, så kom inte me massa dåliga råd så att alla tror på dej å går å bryter både ben å armar!!

backflip handlar bara om att våga.. så släng på bakåt å hoppas att du komer runt! (Y)

Det ÄR samma teknik; ska du göra en FF kan du inte köra ostbågestilen och göra 'segrotering'. Du måste rakt upp i luften för att sedan kura ihop dig och sen dra dig bakåt eller framåt yikes
Bakåtvolt låter farligare än vad det är. Sätter du frontflip borde du klara Backflipen efter några modiga försök. Kom ihåg: Först upp i luften (som med ff, fast nu ska du dra dig bakåt istället för framåt) sedan rotera.

Lycka till! /v

PIXEL
39 inlägg
PIXEL 39 inlägg 12 år sedan

såhär, 9 dar efter försöket så har jag fortfarande väldigt ont i nacken stundvis, så det här är verkligen ingen lek, vet vad ni ger er in i när ni testar.

förstår inte hur ni menar med att vänta tills man kommit upp först, man måste ju häva sig bakåt med hjälp utav armarna/benen, samt titta bakåt, eller?

rosenperla
288 inlägg
rosenperla 288 inlägg 12 år sedan

Orka! Jag hade skrivit ganska lång beskrivning så trök jag på "bakåtknappen" på musen o allt försvann. Men kort fattat försökte jag beskriva att det är som att göra en frontflip; då du måste först upp i luften innan du roterar. Sen vet du ju också att om du inte 'anstränger' dig, drar ihop benen med armarna eller dylikt, så hamnar du inte där du vill. Om t.ex. du ska göra en frontflip så kan du inte köra ostbågestilen och inte rotera ordentligen och stå för långt bak på mattan (kallas att man feg voltar framåt tongue) Men om du står i mitten och häver dig först upp i luften för att sedan dra ihop dig till en boll och sedan rotera.
Då du ska göra en bakåtvolt så är en kompis närvarande bra för säkerheten att man inte ska flyga av mattan (till en början menar jag). Sen är det bara att studsa 2-3ggr i mitten, upp i luften, samtidigt som du hoppa rakt upp så ska du dra åt dig benen med dina armar så du blir en boll, luta huvud bakåt och sikta efter mattan, då du ser matta är det relativt lugnt. Sen är det bara att få till den där "snärten" i volten, precis som i framåtvol.
Hoppas du förstår något :p /v

CKY_666
305 inlägg

jag sa till en kompis att han skulle testa backflip så gjorde han det så kunde han det sen

CKY_666
305 inlägg

PIXEL :

såhär, 9 dar efter försöket så har jag fortfarande väldigt ont i nacken stundvis, så det här är verkligen ingen lek, vet vad ni ger er in i när ni testar.

förstår inte hur ni menar med att vänta tills man kommit upp först, man måste ju häva sig bakåt med hjälp utav armarna/benen, samt titta bakåt, eller?

japp det vet vi

CKY_666
305 inlägg

jibb3r :

PIXEL :

japp det vet vi

du roterade vell för sakta

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook