Lära sig Bakåtvolt på studsmatta

HENNING_freebord
8 inlägg
HENNING_freebord 8 inlägg 11 år sedan

skit i konsekvenserna bara gör det tongue

JrFoose
4 inlägg
JrFoose 4 inlägg 10 år sedan

du säger att du kan bakåtdyk från bryggkanter...överrotera bakåtdyken så blir det back flip sen är det bara att ge järnet på mattan:) Jag lärde mig på det sättet:P

Setermaan
2453 inlägg
Setermaan 2453 inlägg 10 år sedan

Jag har då aldrig gjort bakåtdyk. Enklare att bara volta på mattan. Har man nån som slänger runt en första gångerna så är det ju lugnt sen.

Setermaan International Horseforce Citera
Becksson
44 inlägg
Becksson 44 inlägg 10 år sedan

jag gjorde bf från 1ans trampolin först och sen prova jag på studsmatta och klarade det

rebecka Citera
Fiberteknologi
1937 inlägg
Fiberteknologi 1937 inlägg 10 år sedan

säg till en elleer några kompisar att passa dig. sen hjälper dom dig mindre och mindre och efter ett tag kan du det som att du alltid gjort det!

lovelarson
20 inlägg
lovelarson 20 inlägg 10 år sedan

Jag har haft sjukt mk problem med B-flip.
Jag lärde mig det typ på marken först:P
Men det är bara hoppa uppåt/bakåt och halvvägs ser du ju marken så då drar du bara dit fötterna.
Det är nästan omöjligt att Inte klara en b-flip:P
Hoppas litte hjälp:D

Fjunesh
279 inlägg
Fjunesh 279 inlägg 10 år sedan

loovvely :

Men det är bara hoppa uppåt/bakåt och halvvägs ser du ju marken så då drar du bara dit fötterna.

Du, snubben som vill ha hjälp la upp denhär tråden för 3 år sen smile
Hur kan du lära dig på marken först?! big_smile

Fjunesh Citera
lovelarson
20 inlägg
lovelarson 20 inlägg 10 år sedan

Fjunesh :

loovvely :

Du, snubben som vill ha hjälp la upp denhär tråden för 3 år sen smile
Hur kan du lära dig på marken först?! big_smile

Aha, ojdå, sry xD.
Asså, jag har ingen aning, jag vågade bara nt på en studsmatta, de var mk lättare att våga på backen xD

SimonG
101 inlägg
SimonG 101 inlägg 9 år sedan

du måste träna och och träna och träna men börja med att bara kata dig bakåt på mattan sen börjar du med lite studs det kommer att gå lite snett från början men efter en dag- vecka så lär du dig lätt

Psandersjoo
1023 inlägg
Psandersjoo 1023 inlägg 9 år sedan

hoppa UPP sen gör bakotvolten, ha inte för bråttom att slänga dej bakot satt du hoppar av mattan, så .. : lite studs så att du lättar med någon dm från mattan, ha sving med armarna bakot såklart, sen hoppa upp kolla bakot, sen ere bara att stompa! wink

WWW.TREAPMEDIA.SE Citera
SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 9 år sedan

Varför besvara en tråd som postades år 2005? Dessutom så har tråden redan sjukt bra tips.
Trådskaparen är nog bra nöjd nu.

Hey man! peace man! Citera
tummeupp
1 inlägg
tummeupp 1 inlägg 8 år sedan

Det e faktiskt ganska lätt med b-volt man måste bara våga tänk bara på att inte hoppa för mycket bakåt då kmr du landa utanför utan hoppa upp sen kollar du uppåt och sen i studsmattan så kmr det gå okej kanske inte så bra förklaring men endå. lycka till (fast du kanske redan har gjort bakåtvolten för typ 4 år sen men endå)

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 8 år sedan

tummeupp :

Det e faktiskt ganska lätt med b-volt man måste bara våga tänk bara på att inte hoppa för mycket bakåt då kmr du landa utanför utan hoppa upp sen kollar du uppåt och sen i studsmattan så kmr det gå okej kanske inte så bra förklaring men endå. lycka till (fast du kanske redan har gjort bakåtvolten för typ 4 år sen men endå)

Ja vet, jag svarar på en 1 1/2 år gammal tråd som han redan fått svar på. Tänk efter, helt onödigt att dra upp en tråd igen om du inte vill fråga något själv.neutral

Det som inte dödar det härdar. Citera
zimpaa
10 inlägg
zimpaa 10 inlägg 8 år sedan

som massa skriver , "kasta dig bakåt" .
det är helt fel .
du ska hoppa rakt upp mitt i mitten på krysset på mattan .
hoppa rakt upp och sedan gruppera bakåt . jag tycker att det är skönare att ej gruppera och det är lättare att se landningen då smile .
jag lärde mig det för kanske 2 somrar sen tror jag smile .
jag skulle göra en framåtvolt med ett halvt varv skruv men hade helt fel teknik så roterade asfort i början , så det blev typ som en bakåt .
sen har jag övat mer och mer och kommit fram till att sättet jag beskrivit här över tycker jag är bäst och skönast smile .

vvicke
10 inlägg
vvicke 10 inlägg 8 år sedan

simpaG :

det är helt fel .
hoppa rakt upp och sedan gruppera bakåt . jag tycker att det är skönare att ej gruppera och det är lättare att se landningen då smile .
jag skulle göra en framåtvolt med ett halvt varv skruv men hade helt fel teknik så roterade asfort i början , så det blev typ som en bakåt .
sen har jag övat mer och mer och kommit fram till att sättet jag beskrivit här över tycker jag är bäst och skönast smile .

Ja tror nog att han klarar det nu efter 6 år? smile

Svarre
129 inlägg
Svarre 129 inlägg 8 år sedan

vvicke :

simpaG :

det är helt fel .

Ja tror nog att han klarar det nu efter 6 år? smile

smile

sverrelindell
56 inlägg
sverrelindell 56 inlägg 7 år sedan

hög studs och luta dig bakåt

Alvaeus
68 inlägg
Alvaeus 68 inlägg 7 år sedan

jag lärde mig genom att börja från sideflip och sen vända mig mer och mer mot backflipen

tvek Citera
sebhahn
124 inlägg
sebhahn 124 inlägg 7 år sedan

Ta mycket lite fart också slänger du dig och landar på axeln, fortsätt rotationen gradvis.
Så lärde jag mig b-flip

vvicke
10 inlägg
vvicke 10 inlägg 7 år sedan

varför svarar ni på en 6 år gammal tråd?

jibbtor
449 inlägg
jibbtor 449 inlägg 7 år sedan

det intressanta nu är om trådskapare verkligen lärde sig backflip?smile

bajsa mycket Citera
linuspl
15 inlägg
linuspl 15 inlägg 7 år sedan

Jooeel
2011-04-02 08:32 Citera

jag lärde mig genom att börja från sideflip och sen vända mig mer och mer mot backflipen

WORD!

Osseio22
13 inlägg
Osseio22 13 inlägg 7 år sedan

crizu :

Det bästa är just som jcn sade att du ska ha en kompis eller helre 2 som står på var sin sida om dig med ena handen bakom ryggen och andra i knä sen så måst du inte ens hoppa bakåt för om de bara lite skuffar benen bakåt så far du runt och nästan garanterat landar på knäna/fötterna eller magen! jag har lärt massor med människor b-flip på det sättet, till slut när du börjar våga så säger du att de ska skuffa mindre och mindre och tilslut bara hålla handen under ryggen på dig så du gör allt själv. Om du inte har några vänner så kan du göra så att du hoppa bakåt snett så du gör ungefär 180grader och landar på händerna sen gör du det mera bakåt hela tiden tills det blir rakt och så har du en b-flip, det var så jag lärde mig det! b-flip är mycket lättare en f-flip för du ser var du landar och du kan göra det lätt utan fart medan i f-flip ser du bara himmel och man behöver ofta lite fart til det.

Så om man klarar f-flip ganska bra så går det ganska smärtfritt att lära sig b-flip?

stuntmannen
11 inlägg
stuntmannen 11 inlägg 7 år sedan

Tack för tipsen

Corre0202
1 inlägg
Corre0202 1 inlägg 3 år sedan

Hej jag har problem med att våga slänga mig bakåt hur ska jag göra?

Voltmannen
1 inlägg
Voltmannen 1 inlägg 3 år sedan

Sandgren2 :

1. Sätt mattan under ett träd, så att du har en stark gren ovanför mitten på mattan.
2. knyt fast två rep i grenen ovanför mattan.
3. Håll i repen med båda händerna samtidigt som du gör en bakåtvolt
4. håll i lösare och kortare tid för varje volt du gör.
5. Tillslut blir det naturligt för din kropp att göra bakåtvolten, då behöver du inte repen längre smile

Peace!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook