Intresse för säsong (boende) i Zillertalområdet

Christoffer_Schack
263 inlägg
Christoffer_Schack 263 inlägg 13 år sedan

Har eventuellt 2 lägenheter på gång, en på 6 pers mitt inne i Zell am Ziller, och en på 10 pers som ligger i Gerlos. Båda lägenheterna håller hög standard, lägenheten i gerlos har tom 2pers bubbelbadkar.
Hyran ligger på runt 2000-2500kr per person och månad.

Står inte mycket om Zillertalområdet (Zell am Ziller, Hintertux, Mayrhofen, Zillertal, Gerlos, Fugen och Hochfugen mm) mer än att där finns orörd offpist så det räcker och blir över åt alla.

Tänkte åka ner med 1 eller 2 kompisar, och behöver ytterligare folk för att fylla lägenheterna.

Helst skidåkare som gärna gjort säsong innan, men vill åka ner en säsong till med inriktning på skidåkning, ålder någonstans mellan 20-25, både tjejer och killar.

Hör av dig om du är intresserad.

Svar

Christoffer_Schack
263 inlägg

inga intresserade? smile

erikbaderstedt
7 inlägg
erikbaderstedt 7 inlägg 13 år sedan

Jag är intresserad av boende.
Min första säsong. Har du tips på jobb?
När planerar ni att åka ner?

Hörs...

Diclofenac
7 inlägg
Diclofenac 7 inlägg 13 år sedan

Sitter och funderar på antingen alperna eller canada...
har gjort två säsonger i svenska fjällen...
men undrar också lite om jobb och när !

sneblom
2 inlägg
sneblom 2 inlägg 13 år sedan

Jag är intresserad.
Är min första säsong också
har väll ungefär samma frågor som de ovanför

sneben Citera
staffans
3 inlägg
staffans 3 inlägg 13 år sedan

Låter tokigt trevligt. Var nere i Saalbach förra säsongen, kanon vinter. Har tagit upp studierna med funderar på att dundra ner 4-6 veckor runt februari. Skippar de tentorna helt enkelt. Så för att komma till sak så undrar jag om ni vill ha folk där under en kortare tid, inte hela säsongen tyvärr

Ät livet med en stor sked Citera
Snomolnet
17 inlägg
Snomolnet 17 inlägg 13 år sedan

Hade ett eget boende på gång, dock var det ute på landet i Zillertal och bil var en nödvändighet.

Du är verkligen duktig på att ragga upp boende. Både Badgastein och Zillertal.
Vart bär det av? och när?
Samma info som jag gav i förra inlägget om det nu är nödvändigt:
-----------------
Jag har gjort en säsong 03/04 och tänkte åka ner Jan-Mars dvs tre månader. Inget jobb bara skidåkande. Vilken period var det boendet gällde under?
Har även en kompis som är intresserad. Hon har dock inte gjort någon säsong tidigare men kan åka skidor. Även där är det bara skidåkning som gäller. Dock bara i Jan-Feb. Har dock en ersättare för henne i Mars. En kille som även han bara är intresserad av att åka skidor.
Vi är alla 23 år gamla, väluppfostrade och potttränade smile
-----------------
Ha det kul i vinter och hör gärna av dig om det är något du undrar över.

Peter

Peter A Citera
Anna_Svensson
1 inlägg
Anna_Svensson 1 inlägg 13 år sedan

Jag och min pojkvän är intresserade av boendet! Vi hade först riktat in oss på Ischgl men nu när jag såg detta o kollade upp det lite närmare verkar det inte helt fel! under vilka perioder gäller boendet?

Ha de nice!

Anna

peter_areschoug
4 inlägg
peter_areschoug 4 inlägg 13 år sedan

Jag är intresserad. Tid och hyra vore väldigt bra om du kastade fram. Låter annars väldigt bra. Ligger det i Österrike är det ett plus (var i Frankrike förra året och hade lite svårt med kommunikationen (petit baguette?) skoltyskan funkar bättre. Bara skidåkning för min del. Hör gärna av dig.

Peter A Citera
LtPeppe
1 inlägg
LtPeppe 1 inlägg 13 år sedan

Låter riktigt schysst, jag é intresserad men tyvärr bara 2mån Jan&Feb kan inte vara borta längre från jobbet. Om det funkar för er så é jag på

Andreas_svensson
2 inlägg
Andreas_svensson 2 inlägg 13 år sedan

Hallå hallå.... jag heter Andreas Och det verkar intresant att spendera lite tid i Österrike. Är 28 år och mina övriga skid-kamrater drar till Filipinerna men jag kan inte välja bort snön.
Jobbar hemma i sverige så jag har inte planerat någon säsong i år bara 2-3 veckor. Dessa har jag planerat in i januari och februari dvs. inte hög säsongen. Många andra vill ju komma ner i Mars-dagar så det kan kanske passa att göra inneboendebyte.
Jag har ögona på Er Tjakkie....Vi hörs av...

Andreas

Christoffer_Schack
263 inlägg

har lagt ner planerna för chillertal, drar tillbaka till bg istället smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook