Olin Mark IV - Hur feta är dom?

Tecman
15 inlägg
Tecman 15 inlägg 13 år sedan

Vill ha en coolhetsfaktor på farsans orangefärgade Olin Mark IV från mitten på 70-talet..

Dom är grymt stabila med en futuristik look bindning på..

Ngn som testat ngt liknande?

Nu finns det bilder också!

Tecman Citera

Svar

Tecman
15 inlägg

Värt att tillägga är att det är twintip!!!

Tecman Citera
MnO
2231 inlägg
MnO 2231 inlägg 13 år sedan

Det låter nästan som att dom toppar mina annars klart heta Olle Dahlman ProModel 205cm som står i skidförrådet. Den modellen har i tidsenlig 50-talsanda skruvade stålkanter, vältjärat träbelag och totalt livsfarlig kabelbindning med möjlighet till utlösningsfri hälfixering. Grafiken är kaxigt retroinspirerad med en klarröd botten och en vit rand i mitten. Ett märke som intygar att fabrikanten är kunglig hovleverantör garanterar en kvalitet utöver andra dussinmärken. Hårdheten i flexet är bland det värsta som jag har känt på. Flex: Nej, hade varit en mer lämplig beskrivning. Här är det norrlänsk laminerad hårdbjörk som står för stabiliteten. För de som trodde att K2 och Seth var tidigt ute med nitar som förstärkning är det dags att tänka om. Olle Dahlman insåg redan på sin tid att det krävdes metallförstärkning i tipen och i den lätt uppböjda coloirtailen för att grejorna skulle hålla när han utvecklade skidvärldens förmodat första pro-model.

Perka
343 inlägg
Perka 343 inlägg 13 år sedan

Bilder bilder bilder vill vi ha.

Gustav
Online 236 inlägg
Gustav 236 inlägg 13 år sedan

Jag har ett par sjukt feta mattblå Olin Mk. III i något förråd. Kan tyvärr inte rota fram någon bild men för några år sedan såg jag ett majestätiskt par uppsatta på en vägg inne på Ski Total i Uppsala. Alla som finns i närheten av den butiken kan ju hålla ögonen öppna när ni är inne där. Vem vet - den kanske är till salu!

cruising
42 inlägg
cruising 42 inlägg 13 år sedan

Hur balla som helst. Glöm inte heller den ultimata skidan från 80-talet; Duret Pure Gold!

Tecman
15 inlägg

Bilder på dessa skönheter kommer inom kort hoppas jag - lägger dem på min profilsida..

Tecman Citera
SonnyBerglund
1 inlägg
SonnyBerglund 1 inlägg 1 år sedan

Hade ett par som tyvär blev stulna åkte mycke offpist på 80-90 tal en helt oslagbar skida när blev brant o isigt den bara bet där inget annat funkade det enda du behövde tänka på va att bryna kanterna varje morgon

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook