www.sport-conrad.de

Sunk
24 inlägg
Sunk 24 inlägg 12 år sedan

förvisso men problemet slår ju tillbaka på oss skidkonsumenter till slut, när vi inte längre har någonstans att prova ut grejer och få bra personlig service. Personligen tycker jag nog att servicen och tryggheten att köpa hos en lokal och duktig handlare är värt en del men aldrig 3-4000 pix...nä, det får bli sänkningar på priserna helt enkelt

Leffelord
14 inlägg
Leffelord 14 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad Leffelord (12 år sedan)

Beställde mina skidor förra fredagen dvs den 2a mars och dom kom nu på onsdagen den 7e mars vilket jag tycker är hel schysst. Allt var väl inpackat, skyddat. Bindningar o.s.v. var inställda som jag hade skrivit att jag ville ha dom, bör även tillägga att bindningarna var ny smörjda smile

//Nöjd kund!

Hasse
3563 inlägg
Hasse 3563 inlägg 12 år sedan

Nysmörjda?? Vad är det??

//H

Vill vara som JEFFA!!!! Citera
osst
590 inlägg
osst 590 inlägg 12 år sedan

Jag tror dom var insmörjda med smörfett så man skulle kunna glida i dom på ett coolt sätt !

CM
136 inlägg
CM 136 inlägg 12 år sedan

Får man med bindning på alla skidor eller måste man köpa till det ?

s-w
222 inlägg
s-w 222 inlägg 12 år sedan

Drkosmos :

Du får välja om du ska köpa bara skidan, skidan+bindningar eller skidan+bindningar+pjäxor!

Over and out Citera
CM
136 inlägg

Men priserna som står det är alltså utan bindningar ?

Hmps
3505 inlägg
Hmps 3505 inlägg 12 år sedan

s-w :

Drkosmos :

Du får välja om du ska köpa bara skidan, skidan+bindningar eller skidan+bindningar+pjäxor!

eller bara en bindning?

on the way down its awesome! Citera
CM
136 inlägg

Priserna som är på Sport-Conrad är alltså utan Bindningar ?

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 12 år sedan

Drkosmos :

Priserna som är på Sport-Conrad är alltså utan Bindningar ?

Beror ju på om du väljer kategorin bara skida eller skida och bindning

Ill be back Citera
CM
136 inlägg

okej tack smile

rajtan
6 inlägg
rajtan 6 inlägg 12 år sedan

Jag känner att jag måste varna lite för Sport-Conrad.
Prylarna dom säljer är fina o så, men man ska nog akta sig för deras montering.
Jag köpte ett par Karma med marker M14 free där i höstas och efter i och för sig flitigt användande lossnade ena frambindningen helt från skidan i slutet av februari. Inte kul om man hade suttit högt uppe på nån alptopp.
Jag tog med mig grejerna till Jennewein nere i byn (stAnton) där dom kunde konstatera att Sport-Conrad borrat på tok för stora hål och bara fyllt i med något som var misstänkt likt limstift.
Så för all del, köp grejer där, men se för fan till att de monteras ordentligt.

jah, rajtan Citera
l-uke
11 inlägg
l-uke 11 inlägg 11 år sedan

tja, jag undrar om man får bindningarna monterade?

Bjorsberg
479 inlägg
Bjorsberg 479 inlägg 11 år sedan

l-uke :

tja, jag undrar om man får bindningarna monterade?

om du läser på deras sida så står de... man kan välja...
dom har väll nått sånthär 3 grejs... med skidor bindningar o montering... om ja inte missminner mig...

busmissen
287 inlägg
busmissen 287 inlägg 11 år sedan

rajtan :

Jag känner att jag måste varna lite för Sport-Conrad.
Prylarna dom säljer är fina o så, men man ska nog akta sig för deras montering.
Jag köpte ett par Karma med marker M14 free där i höstas och efter i och för sig flitigt användande lossnade ena frambindningen helt från skidan i slutet av februari. Inte kul om man hade suttit högt uppe på nån alptopp.
Jag tog med mig grejerna till Jennewein nere i byn (stAnton) där dom kunde konstatera att Sport-Conrad borrat på tok för stora hål och bara fyllt i med något som var misstänkt likt limstift.
Så för all del, köp grejer där, men se för fan till att de monteras ordentligt.

Samma sak hände mig!
Slet av hela bakstycket på av en Look P14 från en Gotama 190. En skidverkstad i Whistler konstaterade att det var borrat för djupt. Väl hemma i Sverige skickade jag skidan till Conrad som inte tyckte det var något fel men som erbjöd mig nya för 150€.

PLindgreen
7 inlägg
PLindgreen 7 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad PLindgreen (11 år sedan)

Hej!
när man beställer från conrad och man har lagt skidor och bindning i kundvagnen kommer det upp att man ska välja vart bindningar ska monteras och vilken längd på skidan man ska ha men sen finns det Sole Lenght ( in mm) är det pjäxans mått?
Tänkte om man ville ha Mid sole + 4cm eller liknande vart skriver man in det isf?

Eller ska man montera här i sverige istället? vet inte nån riktig skidaffär i skellefteå utan bara team sportia tror du det går bättre där?

Wezi
105 inlägg
Wezi 105 inlägg 11 år sedan

PLindgreen :

Hej!
när man beställer från conrad och man har lagt skidor och bindning i kundvagnen kommer det upp att man ska välja vart bindningar ska monteras och vilken längd på skidan man ska ha men sen finns det Sole Lenght ( in mm) är det pjäxans mått?
Tänkte om man ville ha Mid sole + 4cm eller liknande vart skriver man in det isf?

Eller ska man montera här i sverige istället? vet inte nån riktig skidaffär i skellefteå utan bara team sportia tror du det går bättre där?

det skriver du sen när du är påväg att bekräfta ordern, då finns det en liten ruta för att skriva olika kommentarer.. så gjorde jag iaf, sen i rutan efter jag hade skrivit hur jag ville ha bindningarna monterade skrev jag att dom skulle skicka mig ett mail och bekräfta att dom verkligen ahde förstått vad jag emnade och det gjorde dom också och allt fungerade bra med det!

Wilmsson
594 inlägg
Wilmsson 594 inlägg 11 år sedan

beställde ett par i måndags fick dom idag smile

Singnerat Wilhelmsson Citera
J-E
55 inlägg
J-E 55 inlägg 11 år sedan

När jag ska välja vart bindningarna ska monteras kan man välja: standarn och modern. standard antar jag att det är samma sak som mid sole men vad är modern? är det samma som mittmonterat? undrar också hur stor skillnad det blir med mittmonterat jämfört med bakmonterat som jag åker med nu? i pisten och i parken?

Stepup
1530 inlägg
Stepup 1530 inlägg 11 år sedan

08 skidor INNE big_smile

moderatorer är sura Citera
IvarHolmsten
3 inlägg
IvarHolmsten 3 inlägg 11 år sedan

Hej, Jag håller med. Sportconrad kan man lita på

Jag beställde ett par Fischer Addict 172långa med Look Px12 bindning.
Kom efter en vecka helt ihopsatta mittmonterade och inge somhelst fraktskador.
Dessutom var det väldigt billigt.

Jag är helnöjd

LillP Citera
Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 11 år sedan

Yopp ... SC levererar. Beställde två lavinsäkerhetspaket och ett par skidor i måndags. Pengarna drogs på tisdag och paketet var vid min dörr på fredag. Perfekt monterade bidningar. Det enda som gjorde mig lätt konfunderad var att jag beställt Look PX12 bidning men på skidorna satt Dynastar PX12, visade sig dock efter ett snabbt detektivarbete att det är samma bindning ...

Noterbart är att jag fick en Pieps Freeride trots att det är angivet att det inte finns i lager (annars brukar det ju vara tvärtom).

Bertborge: Undvik banköverföring vilket ofta tar 4-5 dagar. Betala istället med kort om du har möjlighet. Men du lär väl ha fått dina bindningar nu!

/MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
Spa-rn
71 inlägg
Spa-rn 71 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad Spa-rn (11 år sedan)

Man ska ej lita på tyskarna inog med att dom envisar sig att starta världskrig trots att dom förlorar samtliga. Att dom dessutom fick Låten "Schnappi" till en superhit är väl också ett tecken på stor inkompedens. Men seriöst har hört om många felleveransen så lita på Sverige!

Anjoh
240 inlägg
Anjoh 240 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad Anjoh (11 år sedan)

Spa-rn :

Man ska ej lita på tyskarna inog med att dom envisar sig att starta världskrig trots att dom förlorar samtliga. Att dom dessutom fick Låten "Schnappi" till en superhit är väl också ett tecken på stor inkompedens. Men seriöst har hört om många felleveransen så lita på Sverige!

Att få en låt som Schnappi till superhit är väl ett tecken på enorm kompetens?:S

aja ska beställa därifrån iår för första gången och hoppas det kommer att gå bra big_smile

och det där med världskrigen friskt vågat hälften vunnit.......

Spa-rn
71 inlägg
Spa-rn 71 inlägg 11 år sedan

Anjoh :

Spa-rn :

Att få en låt som Schnappi till superhit är väl ett tecken på enorm kompetens?:S

aja ska beställa därifrån iår för första gången och hoppas det kommer att gå bra big_smile

och det där med världskrigen friskt vågat hälften vunnit.......

Tuché

SebastianS
9 inlägg
SebastianS 9 inlägg 11 år sedan

Tjenna..undrar när man beställer skidor från sport-conrad så finns det lite olika varianter på hur man vill att ens bindningar ska vara monterade.

Jag själv är medel hoppas inte speciellt mycket åker ganska mycket pist men även offpist.

Detta finns att välja mellan:
True ski center
freeride (true center)
freestyle (boot center)

Tack på förhand.

Maskisen
26 inlägg
Maskisen 26 inlägg 11 år sedan

Bra affär på nätet med snabba leveranser, gav oss alla grejor fraktfritt eftersom det blev några tusen €uro's lista vi beställde smile

E_P
9 inlägg
E_P 9 inlägg 11 år sedan

Har en liten fråga angående betlaningen till SC. Är det någon som betalat via sin internetbank, dvs betalat en faktura (Invoice)?

Vad skriver man för medelande till banken för att de skall veta, identifiera, vem det är som betalat? Kund-nr, Order-nr eller "rechnung nr"???

erik_91
7 inlägg
erik_91 7 inlägg 11 år sedan

har en fråga om jag beställer idag fredag den 7 december får jag hem laggen innan den 21 då?hmm är beroende av dem då, undrar ifall jag ska chansa, ifall jag gör det tjänare jag 1000 kr på det, jag bor i sthlm btw

SebastianS
9 inlägg
SebastianS 9 inlägg 11 år sedan

jag fick hem dom på på 4 dagar tror jag... beställde dom på en måndag och fanns hemma hos mig på fredagen...jag bor i borås. det är ju iofs 35 mil till men jag skulle tippa på att det inte tar men än 7 arbetsdagar...så beställ fort!big_smile jag e skit nöjd med allting.. beställde ett bara gotama 07/08 big_smile

regefalk
336 inlägg
regefalk 336 inlägg 11 år sedan

erik_91 :

har en fråga om jag beställer idag fredag den 7 december får jag hem laggen innan den 21 då?hmm är beroende av dem då, undrar ifall jag ska chansa, ifall jag gör det tjänare jag 1000 kr på det, jag bor i sthlm btw

Ja de lär du ju få! Fick mina på fyra dagar, och bor då i gävle.

är det inte lätt så är det svårt! Citera
Bjorsberg
479 inlägg
Bjorsberg 479 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad Bjorsberg (11 år sedan)

när man ska beställa salomon 1080 thruster så finns det inte centermontering ... det finns bara Classic(FR) och Progressive (FS) montering

osst
590 inlägg
osst 590 inlägg 11 år sedan

men det är väl bara skriva mount true center så sätter dom den där !

Jannemaffia
371 inlägg
Jannemaffia 371 inlägg 11 år sedan

e true center samma sak som core center???
svara gärna!

NCP- vill du bli min 10.000 besökare? do it! Citera
PNyberg
4251 inlägg
PNyberg 4251 inlägg 11 år sedan

phsve :

svara gärna!

True center är när man har man bindningar MITT på skidan=skidans längd/2
Core center är ju där skidan är som tjockast och där det är meningen att man ska sätta bindningen?...any objections?

Generiskt citat som alla gillar! Citera
Jannemaffia
371 inlägg
Jannemaffia 371 inlägg 11 år sedan

okej,

NCP- vill du bli min 10.000 besökare? do it! Citera
hyllengren
1196 inlägg
hyllengren 1196 inlägg 11 år sedan

Jag beställde ett par troublemakers från conrad, andra gången jag gynnat här conrad i mitt liv. Nåväl, troublemakers med scratch 140ti white monterade true center beställdes. Paketet anlände lite drygt en vecka senare, men till min stora fasa upptäckte jag att de var moterade core center istället för true! SUCK! Mejlade lite bilder till farbror conrad varpå han erkände att skidorna inte var monterade efter min beställning. Conrad gav mig då två val:
1 Behålla skidorna och få ett "special discount"
2 Skicka tillbaka skidorna och få ett par nya rättmonterade
Jag valde alternativ nr två! Så två veckor senare så stod jag där med nya rättmonterade troublemakers, det var bara det att efter fyra timmars åkning uppe i gesunda så släppte limmningen bak på ena skidan och den delade sig liksom i två delar.
Och efter at ha mejlat bilder till conrad ännu en gång så påstår självaste hans conrad att jag förstört skidorna själv vilket självklart inte går på garantin!!!! Bullshit säger jag!

Conrad=bajs

superunknown
2360 inlägg
superunknown 2360 inlägg 11 år sedan

Sport-conrad ligger i tyskland

SimplyP
128 inlägg
SimplyP 128 inlägg 11 år sedan

PNyberg :

phsve :

svara gärna!

True center är när man har man bindningar MITT på skidan=skidans längd/2
Core center är ju där skidan är som tjockast och där det är meningen att man ska sätta bindningen?...any objections?

Um.. tjockast? så du menar att man ska sätta bindningarna på nosen? -.^ ne men seriöst, core är väl när man monterar på den smalaste delen av skidan?

DynOmite! Citera
DonOmar
1 inlägg
DonOmar 1 inlägg 11 år sedan

Vad händer om skidorna går sönder då? kan man reklamera skidorna då?

Aaaah Du! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook