Skidfilmstips!

JMuhr
18 Inlägg
JMuhr 8 år sedan

det blir ju bäst bild med dv kamera!! då komprimeras inte filmen som den gör annars om man typ har minne lr hårddisk....

alx93
16 Inlägg
alx93 8 år sedan

Tack för tipsen. Det behövdes...

If you gonna show it do it right Citera
Elias_e_r
20 Inlägg
Elias_e_r 8 år sedan

Bäst kvalitet/krona ger nog analog film...   Men det är ju drygt att scanna och köpa film big_smile

ElisWaltersson
983 Inlägg
ElisWaltersson 8 år sedan

as bra tips och skön tråd!

pinaccle är bra för nybörjare också inte lika svårt som vegas men inte lika lätt och tråkitt som moviemaker.. lite mitt i mellan smile  man kan väll inte ladda ner pinaccle gratis? om ni hittar den sidan där man laddar ner de gratis så kan ni väll vara så gullig att länka?

u r the doc, doc Citera
FreddeS
9 Inlägg
FreddeS 7 år sedan

Kan nån tipsa mig på bra skidfilm namn

arvid-o
35 Inlägg
arvid-o 7 år sedan

Är vitbalans och slutartid samma sak? har aldrig fattat det...

Franklin
118 Inlägg
Franklin 7 år sedan

vitbalans: du säger åt kameran vilken ljustemperatur den ska tolka som vit.
Ljus har olika temperaturer, ju högre temperatur ljuset har, desto mer går det åt det blå hållet (kallt ljus), och lägre temperatur innebär då rött ljus (varmt).

Manuell vitbalans görs enklast genom att rikta kameran mot något vitt och använda den inbyggda vitbalansfunktionen som förhoppningsvis alltid ska finnas i dagens kameror.

slutartid: hur länge filmen/CCD-sensorn är exponerad för ljuset som kommer in genom kamerans objektiv. ju kortare tid desto enklare att få skarpa bilder och undvika oskärpa pga rörelse i bild. samtidigt hinner ju mindre ljus in i kameran och bilden riskerar att bli mörk. Testa dig fram.

theprorider
0 Inlägg
theprorider 4 år sedan

Ett tips är att bara köpa en Sportkamera. De har alla nödvändiga inställningar och du slippper krångla med massa inställningar!

Lycka till.

Jag kommer lägga upp exempelfilmer som är tagna med just den här kameran:
http://www.prylstaden.se/foto-video/spo … -1-5-skarm

Köpte den för en vecka sedan och har inte kunnat vara ifrån den mer än en timme tongue

För att kunna skriva i forumet så måste du vara medlem och inloggad.
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook