Lake Tahoe 2007

Svedje
14 inlägg
Svedje 14 inlägg 12 år sedan

Funderar på att köpa liftkort för Heavenly, Northstar-at-Tahoe, Sierra-at-Tahoe, Kirkwood, Squaw Valley USA, Mt Rose o Alpine Meadows. Har du åkt på ställena och hur är skidåkningen där? //Malin

Svar

morran
61 inlägg
morran 61 inlägg 12 år sedan

tänkt på det samma. vad ligger priset på och vilken del av året är det bäst förhållanden på?

Svedje
14 inlägg
Svedje 14 inlägg 12 år sedan

De har en deal på 6-pack för ställena för $249, dvs 6 dagskort för $249, men det gäller först till kvarn. Jag brukar åka till colorado i februari, man får lite fluffig snö o sol o inte så kallt. Antar att det är bra i californien då med.

To purchase your Lake Tahoe Six-Pack,
visit http://www.skilaketahoe.com/tickets-1.html .
Only a limited number are available, and will be sold on a
first-come, first-serve basis, so don’t delay – act now!

George_Hagi
101 inlägg
George_Hagi 101 inlägg 12 år sedan

Det är ju rätt ok priser på säsongskorten med ju, funderar på att köpa ett för heavenly valley...340 dollar om man får tummarna loss innan 5:e september, det är ju löjligt billigt när man tänker efter, synd att man inte har möjlighet att vara där hela säsongen, men en månad ska man väl kunna klara iallafall

Vasaloppet 08 Citera
mjuk
39 inlägg
mjuk 39 inlägg 12 år sedan

Va länge sen jag va där (bodde utanför San Francisco 92-93...) men det är inte ett ställe jag skulle åka till för att säsonga pga förhållandevis taskiga snöförhållande (inte som fluff som tex Colorado eller Kanada). Om man ändå är i närheten så funkar det. Finns ju mkt åkning i krokarna

SkIsak
2 inlägg
SkIsak 2 inlägg 12 år sedan

Jobbat i Sierra en säsong, fint ställe, bra skogskidåkning fin park för dom som vill sånt... mao inte jag.. när dom andra smäller laviner så åker du knädjupt i skogen.

Bästa skidorterna är Squaw, Kirkwood, Heavenly i den ordningen.

Collt att stå på toppen på Heavenly och kika ut över Nevadaöknen. vänd sig om se Lake Tahoe ligga klar blå (den fryser aldrig) fast den ligger på samma höjd över haver som toppen på Kenekaise... typ..

5 dagar sol, 1-2 dagar snö, en normal vecka i Kalifornien.

Fluff snö, men inte lika fluff fluff som längre norrut... Men fluffiggare än i Svedala... Solklart.. eller...

Frågetecken på det? Troligen, hör av dig om du undrar något mer... Lycka till!

Isak Citera
TahoeDude
22 inlägg
TahoeDude 22 inlägg 12 år sedan

Tahoe 06-07 priser...

Ski ALL WINTER at NORTHSTAR / PASS = $289.
Ski ALL WINTER at SIERRA at TAHOE / PASS = $199.
(utan Lordagar)
ELLER... BOTH resorts for $369. (Double Whammy Pass)
=======================================
Nov-Apr...KIRKWOOD...Monday to Friday PASS = $199
(Kirkwood fik 19.5 meter snö föra året)

Tahoe Dude Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook