Officiella OT-Tråden!

Heddious
1779 inlägg
Heddious 1779 inlägg 4 år sedan

Sepp :

Almost Ablaze, är lätt den bästa.

Den har jag inte sett än.. kanske borde göra det. Har du sett Days of My Youth och isåfall hur mycket bättre är Almost Ablaze?

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Sepp
30 inlägg
Sepp 30 inlägg 4 år sedan

Jag tycker den var sjukt bra, det var dock bara en park del med i hela filmen och resten var ren puder åkning. Nej jag har bara sätt korta snuttar av den, man kanske ska ta och kolla på den ikväll då. @Heddious

Bara bränna, jävla idioter Citera
Neoh
Online 55 inlägg
Neoh 55 inlägg 4 år sedan

Goofy - The Art of Skiing
Komplett skidskola med Långben!

Corin
1178 inlägg
Corin 1178 inlägg 4 år sedan

Heddious :

Sepp :

Almost Ablaze, är lätt den bästa.

Den har jag inte sett än.. kanske borde göra det. Har du sett Days of My Youth och isåfall hur mycket bättre är Almost Ablaze?

Jag såg DOMY på bioduk förra veckan (FINESS var "förband", jävlar i havet) och den var feet! Överraskande bra och kul ju! Har ej sett Almost Ablaze, men känner att det är svårt att toppa DOMY när det gäller skidfilm i det väldigt välprövade formatet.

Vart ba tvungen och säga det.

livet är en semester Citera
limegreen
283 inlägg
limegreen 283 inlägg 4 år sedan

@Heddious
Blir lite konfunderad kring dina yttranden måste jag erkänna. Vad du säger är alltså att om det suttit en man och läst samma bok, med en ålder och yttre som ringat in en person som mycket väl kan tänkas utföra en o annan psykologisk misshandel på sin fritid, så hade det varit mer ok än när en tant läser samma bok?? Jag hade högre tankar om dig, you naughty girl wink

Mycket av media/kultur/litteratur är väl ett enda sjok av romantiserande/fiktion?!
Och det är ex därför som jag har lite svårt för (och delar kritiken mot) ca 73% av all modern skidfilm. Dvs romantiserandet av något som är något annat (och säkerligen större/vackrare) i verkligheten. Avd. inte konstigt att folk känner sig tomma/missnöjda i sina kostsamma skidkläder i en lodge beyond forever...Dock kan det också vara en fiktion de mina...smile

Slutsats: Goofy-rullen här ovan räcker då långt som inspiration för mig o min skidåkning, och ja Heddious, du har rätt att ha svårt för romantiserandet av psykologisk misshandel. Det kan faktiskt vara sunt tänker jag...och själv har jag ej läst boken. Jahapp, de var de de smile

Heddious
1779 inlägg

@Limegreen jag tror att jag har missförstått mig själv nu, alt. läst/skrivit fel. jag är skeptisk till precis alla som läser bokskrället, oavsett kön och ålder. dock har jag hittills bara stött på tjejer/kvinnor som läst den, och bara hört tjejer/kvinnor romantisera den.

smile

Vattendroppe
Online 3030 inlägg
Vattendroppe 3030 inlägg 4 år sedan

Får jag rekommendera ett mycket mer komplett litterärt verk?

http://www.amazon.com/gp/aw/d/147921543 … 94-0040535

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 4 år sedan

Heddious :

en tant mittemot mig på tvärbanan satt och läste 50 shades of grey. det kändes väldigt olustigt.

Blev du ledsen för att du inte har/hade modet att läsa tantsnusk offentligt?

skistore.se/mtbstore.se Citera
Heddious
1779 inlägg

@Vattendroppe haha den där har jag missat. måste genast kolla in!

@Jarle om du läser inläggen efter där så framkommer det att det inte egentligen är tantsnusket jag har problem med. smile
om du fixar fram ett ex. av Mammutjägarna eller "Rough & Ready" åt mig så lovar jag att läsa den på valfri offentlig plats.

Bonus: A Dramatic Reading of Sandra Hill's Rough & Ready (nsfw-ish?)

Försök lyssna igenom hela det klippet utan att dra på smilbanden. Det är fan omöjligt.

Sepp
30 inlägg
Sepp 30 inlägg 4 år sedan

@heddious : Bonus: A Dramatic Reading of Sandra Hill's Rough & Ready (nsfw-ish?)

Försök lyssna igenom hela det klippet utan att dra på smilbanden. Det är fan omöjligt.

Det där var fan helt jävla omöjligt. Började nästan skratta efter första ordet. smile

Bara bränna, jävla idioter Citera
Heddious
1779 inlägg

@Sepp jag vet, helt fantastiskt vad roligt man kan ha med usel litteratur. big_smile

Vattendroppe
Online 3030 inlägg
Vattendroppe 3030 inlägg 4 år sedan

@Heddious Tyvärr verkar den vara svår att få tag på numera, annars hade jag skaffat mig ett ex. Någon (smått efterbliven person) verkar dock ha läst in den som audiobok och petat upp också!

Apropå Rough and Ready så gick det ungefär till frasen "meatwand" uttalades, sen brast det fullkomligt för min del.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 4 år sedan

Heddious :

@Jarle om du läser inläggen efter där så framkommer det att det inte egentligen är tantsnusket jag har problem med. smile
om du fixar fram ett ex. av Mammutjägarna eller "Rough & Ready" åt mig så lovar jag att läsa den på valfri offentlig plats.

Bonus: A Dramatic Reading of Sandra Hill's Rough & Ready (nsfw-ish?)

.

Tantsnusk är tantsnusk, oavsett vad som står skrivet.

WTF, läser folk såntdär på riktigt? Utan att gapskratta sig genom hela boken?

skistore.se/mtbstore.se Citera
Jadin
84 inlägg
Jadin 84 inlägg 4 år sedan

@Jarle @Heddious @Sepp @Vattendroppe Det var tydligen bara de första raderna som var med i boken, resten hade han hittat på själv=(
Annars hade jag lätt kunnat tänka mig att läsa den boken!big_smile

The cake is a lie Citera
Jadin
84 inlägg
Jadin 84 inlägg 4 år sedan

Saxat från Youtube-kommentar på den videon:

-Brieanna Michelle
* månader sedan

Don't forget CLUUUUUUNGE?

-Catie Caraco
* månader sedan

+Brieanna Michelle god, Clunge either sounds like a disease, some strange bottom dwelling sea creature, or the shit that gets stuck in the U-bend and clungs your sink. "Yeah sorry, I can't come into work today, I have the clunge."
faux French accent "And here we see the elusive Clunge, a member of the Angler Fish family that dangles what appears to be vagina from it's forehead."
"I see your problem Ma'am. You're sink's not draining because of the clunge. I'll take care of that right away for you."?

Jag dog lite xD

The cake is a lie Citera
Heddious
1779 inlägg

Jadin :

Det var tydligen bara de första raderna som var med i boken, resten hade han hittat på själv=(

Äsch fasen också. jaja, roligt är det iallafall. big_smile

limegreen
283 inlägg
limegreen 283 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad limegreen (4 år sedan)

Tantsnusk byggde denna värld (kan man konstatera såhär i modern tid, då det framkommit, och även blivit mer okey, att också Mitt motsatta kön har och hade en lusta...)! big_smile

Heddious
1779 inlägg

@limegreen all hail tantsnusket big_smile (så länge det är hälsosamt och inte förtryckande, såklart)

ByB3rg
146 inlägg
ByB3rg 146 inlägg 4 år sedan

FIFTY SHADES OF SANTA:

Julen kommer aldrig bli sej lika efter att den här filmen kommer till biografen

Adrenalpin Movement Citera
Heddious
1779 inlägg

haha ja jävlar vilken film @ByB3rg

Lenrik
144 inlägg
Lenrik 144 inlägg 4 år sedan

http://vartvillduaka.se
Någon som hört om skönjävlarna som åker taxi från Stockholm till chamonix??

Ake_Astrom
Online 314 inlägg
Ake_Astrom 314 inlägg 4 år sedan

ByB3rg :

FIFTY SHADES OF SANTA:

Julen kommer aldrig bli sej lika efter att den här filmen kommer till biografen

Uups!
Helt plötsligt kändes det bra att jag aldrig propsade på att tomten skulle komma till mina barn när de var små.

smile

Heddious
1779 inlägg

Lenrik :

http://vartvillduaka.se
Någon som hört om skönjävlarna som åker taxi från Stockholm till chamonix??

sämre färdsätt finns ju smile
men det verkar på bloggen som att de hamnat i saas-fee istället..?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook