Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.

sevenfalk
83 inlägg
sevenfalk 83 inlägg 12 år sedan

vikken jävel ä de som skriker som ett as cp !! ;D

Pray for snow Citera
stubbis_jr
109 inlägg
stubbis_jr 109 inlägg 12 år sedan

Alltså, det är jävligt synd att man måste ha nån amatör som måste åka ner och ställa sej brevid hoppet och göra tummen upp om det inte är nån i landningen.. Fy fan, sätt åldersgräns i parken och spärra av området där man landar!!

Stubbis var namnet. Citera
Dupa
248 inlägg
Dupa 248 inlägg 12 år sedan

Hasse :

Jeppenator: Är så här att som flera andra har länkat till SLAO:s regler så är det alltid åkaren som kommer uppifrån som har ansvaret. Kan tyckas som en idotisk regel i parken tex. (tycker jag med) Men nu finns den regel så då är det så. Dätför tycker jag att ett parkpass skulle vara bra. För om du inte har park passet får du inte köra i parken. Och dessutom kan man göra speciella regler för parken då.

Krya på dig nu. Själv så ska jag ut och åka skidor igen wink

//H

Eftersom slao har totalt störda och förlegade regler vad det gäller t.ex. fångrem på bräda känns detta också som en ganska förlegad regel skriven innan det fanns kickar som e så pass stora att det inte finns en chans att se över dem.Parkpass och ändrade regler för parker bör införas snarast.Det ska vara hårda jävla regler, inget lallande i parken, Visst folk vill kanske "utforska" och kolla, men är de inte där för att hoppa, fota eller annat som är parkrelaterat ska de inte åka där. Parkpass dödar ju detta. kombinera det med en liten folder om parkvett och indraget liftkort direkt om man vistas i landingen (utan att ha kraschat, hjälpa kraschande etc). Det ska vara hårt och extremt, då kommer det inte inträffa.

ekdahl
3273 inlägg
ekdahl 3273 inlägg 12 år sedan

sevenfalk :

vikken jävel ä de som skriker som ett as cp !! ;D

antgligen modern. lär dig stava också.

go big or go home. biiatch Citera
Bergkvist
210 inlägg
Bergkvist 210 inlägg 12 år sedan

Såå coolt fast synd om ungen

Monne
348 inlägg
Monne 348 inlägg 12 år sedan

hahahhaa fyy faan va nice!

hey there... Citera
Gsnell
36 inlägg
Gsnell 36 inlägg 12 år sedan

den var inte dålig .. avancerat trick !!

pissa inte i motvind Citera
Gsnell
36 inlägg
Gsnell 36 inlägg 12 år sedan

Ulath_Ass :

Hasse :

Jeppenator: Är så här att som flera andra har länkat till SLAO:s regler så är det alltid åkaren som kommer uppifrån som har ansvaret. Kan tyckas som en idotisk regel i parken tex. (tycker jag med) Men nu finns den regel så då är det så. Dätför tycker jag att ett parkpass skulle vara bra. För om du inte har park passet får du inte köra i parken. Och dessutom kan man göra speciella regler för parken då.

Krya på dig nu. Själv så ska jag ut och åka skidor igen wink

//H

Eftersom slao har totalt störda och förlegade regler vad det gäller t.ex. fångrem på bräda känns detta också som en ganska förlegad regel skriven innan det fanns kickar som e så pass stora att det inte finns en chans att se över dem.Parkpass och ändrade regler för parker bör införas snarast.Det ska vara hårda jävla regler, inget lallande i parken, Visst folk vill kanske "utforska" och kolla, men är de inte där för att hoppa, fota eller annat som är parkrelaterat ska de inte åka där. Parkpass dödar ju detta. kombinera det med en liten folder om parkvett och indraget liftkort direkt om man vistas i landingen (utan att ha kraschat, hjälpa kraschande etc). Det ska vara hårt och extremt, då kommer det inte inträffa.

men det står ju också i många parker att åkning i parken sker på egen risk. nu vet jag inte hur det är i det här fallet´men jag personligen tycker att det är rätt lätt att räkna ut att om man står i landning eller åker över platån och ner i landning sen stannar där, då får man också ta konsikvenserna efter sitt handlande. det är ju en park och i en park brukar det hoppas . Iaf i dom parker jag har besökt.

pissa inte i motvind Citera
The-Geb
129 inlägg
The-Geb 129 inlägg 12 år sedan

Nu får det ju fanimej vara nog!

Glin som knappt slutat mellanstadiet gnäller på att andra barn som bara är marginellt yngre står i vägen för dem i landningen, så jävla svårt kan det väl ändå inte vara att se sig för!!! Det viktigaste måste väl ändå vara att alla ska ha roligt när de åker skidor och ingen skall behöva göra illa sig pga att någon inte orkar kolla om det är fritt i landningen. Vad är det för jävla attityd att skriva inlägg som t ex; -Fan va coolt!!!, eller -Det måste jag lära mig!!!, eller -Fy faan va fett!!!. Skärp er för helvete, fattar ni inte att den stackars femåringen som nu råkade stå i vägen och förhoppningsvis inte fick några fysiska skador kanske får men för livet i form av ett för alltid fördärvat skidintresse, men det skiter väl ni omdömeslösa människor i eftersom ni tydligen tycker att det är coolt som fan att skrämma bort nästa generations skidåkare från backarna. Det handlar ju inte om vems ansvar det är att hålla koll på barn i backarna, för det är ju helt självklart föräldrarnas, utan om att vi måste se till att alla kan och får åka skidor utan att de löper risk att skadas av andra, skador som man själv åsamkar sig är en helt annan sak.

Ibland blir man ju lite sugen på en Knogsmörgås Citera
Rydell_Himself
430 inlägg
Rydell_Himself 430 inlägg 12 år sedan

The-Geb :

Glin som knappt slutat mellanstadiet gnäller på att andra barn som bara är marginellt yngre står i vägen för dem i landningen, så jävla svårt kan det väl ändå inte vara att se sig för!!! Det viktigaste måste väl ändå vara att alla ska ha roligt när de åker skidor och ingen skall behöva göra illa sig pga att någon inte orkar kolla om det är fritt i landningen. Vad är det för jävla attityd att skriva inlägg som t ex; -Fan va coolt!!!, eller -Det måste jag lära mig!!!, eller -Fy faan va fett!!!. Skärp er för helvete, fattar ni inte att den stackars femåringen som nu råkade stå i vägen och förhoppningsvis inte fick några fysiska skador kanske får men för livet i form av ett för alltid fördärvat skidintresse, men det skiter väl ni omdömeslösa människor i eftersom ni tydligen tycker att det är coolt som fan att skrämma bort nästa generations skidåkare från backarna. Det handlar ju inte om vems ansvar det är att hålla koll på barn i backarna, för det är ju helt självklart föräldrarnas, utan om att vi måste se till att alla kan och får åka skidor utan att de löper risk att skadas av andra, skador som man själv åsamkar sig är en helt annan sak.

stoppsladd i luften

Dupa
248 inlägg
Dupa 248 inlägg 12 år sedan

The-Geb :

Sen behöver man ju inte vara helt PK bara för det. Du måste ju erkänna att det ser liiiite coolt ut då killen som hoppar ändå räddar det hela med så stor kontroll...

osterr
38 inlägg
osterr 38 inlägg 12 år sedan

åker han bara vidare sen?! jibbers.. ingen respekt

ge mig en ny spade!, jag är jibbare! Citera
jibbern
204 inlägg
jibbern 204 inlägg 12 år sedan

så jäkla otroligt coolt

chilla har ingen dött av Citera
MattiasJohansson
444 inlägg
MattiasJohansson 444 inlägg 12 år sedan

Pellee :

haha snacka om merit, de där är nog svårare än kangaruuuuuuuu! big_smile

Fast endå, fett tur, ni vet ju vad som hände med CR Johnson

va hände?

a_ahlnas
1334 inlägg
a_ahlnas 1334 inlägg 12 år sedan

MattiasJ1993 :

Pellee :

haha snacka om merit, de där är nog svårare än kangaruuuuuuuu! big_smile

Fast endå, fett tur, ni vet ju vad som hände med CR Johnson

va hände?

cr åkte vasaloppet och skippade alla blåbärssoppe kontroller. dagen efter sprang han långdistans utan att dricka.dagen efter ddrack han inte på hela dagen heller och den fjärde cyklade han runt hela jamaica. han dog av att skosnöret fastna i kedjan.

marer
1678 inlägg
marer 1678 inlägg 12 år sedan

hahahahaha

pess Citera
Milton
19 inlägg
Milton 19 inlägg 12 år sedan

Ungjävlar i varenda jävla hopp nuiförtiden, ibland har dom tur ifall hjälmen sticker upp över hoppet,

de va ju en backflip? Citera
FilleJ
930 inlägg
FilleJ 930 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad Filleforfan (12 år sedan)

The-Geb :

Okej en del saker som du har skrivigt stämmer. Men en del saker är helt fel!
Du måste tänka på hur ett hopp ser ut!
Oftast är det en kick som är högre än hoppet och sedan en lånng platå och en landning.
Landiningen ligger alltid under kicken vilket gör det ruskigt svårt att se över kicken och ner i landingen för att kolla om någon är där.
Det gör det JÄVLIGT svårt att se om någon står i landningen. Speciellt om man som många små barn gör åker in från sidan bakom kicken och sedan ner i landningen.
Helt klart måste något göras. För ska man inte hoppa så ska man inte vara "I" hoppet!
Du får det även att låta som att alla jibbers är inkompetenta ouppfostrade skitungar.
Vilket är helt fel! Dom flesta jibbers jag har träffat är dom trevligaste i backen jämfört med många andra man träffar i backen! Ända skillnaden är att man ser lite kaxigare ut eftersom man har stora kläder och gillar att latja mycket i backen som att åka baklänges och grejer. Man syns helt enkelt mer än en vanlig skidåkare. Och när man syns mycket så får man en annan status. Så sluta klaga på oss jibbers för det är inte vi som ställer barnen i landingen. Och det är defenitivt inte med flit som vi hoppar på dom! Det är för att det är omöjligt att se och för att dom kommer in från sidan utan att titta sig för!

Peace!

Mustaschlife Citera
FilleJ
930 inlägg
FilleJ 930 inlägg 12 år sedan

osterr :

åker han bara vidare sen?! jibbers.. ingen respekt

Jag tror inte han bara åker vidare jag tror han kommer stanna senare och kolla hur det gick.
Han är nog i en ganska fet chock efter det därtongue

Mustaschlife Citera
cocktail
325 inlägg
cocktail 325 inlägg 12 år sedan

men stackars barn fötusan sad

skollenhag.blogg.se Citera
OScratchO
555 inlägg
OScratchO 555 inlägg 12 år sedan

den där lilla ungen får ju fan skylla sig själv han/hon (blandras tror jag) stod ju i en landning.

saknar snön Citera
egge87
133 inlägg
egge87 133 inlägg 12 år sedan

Gsnell :

men det står ju också i många parker att åkning i parken sker på egen risk. nu vet jag inte hur det är i det här fallet´men jag personligen tycker att det är rätt lätt att räkna ut att om man står i landning eller åker över platån och ner i landning sen stannar där, då får man också ta konsikvenserna efter sitt handlande. det är ju en park och i en park brukar det hoppas . Iaf i dom parker jag har besökt.

Jo, men om du nu skulle tänka lite längre än näsan räcker så inser du säkert att även hopparen kan skada sig jävligt illa av att landa på en 5-åring eller annan valfri person som parkerat i landningen.

Touch me - I m Dick! Citera
Stjidran
56 inlägg
Stjidran 56 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad Stjidran (12 år sedan)

Ok, nog skulle jag bli sur om jag hoppa och så va de ett ett litet barn i landningen, men jag skulle gå dit å fråga hur det gick och var hans föräldrar var och prata lite med dom om säkerheten för en femåring i en park.. men om jag skulle vara en förälder så skulle jag ABSOLUT inte slå till jibbern.Tror du att du skulle vara en bra förebild för din femåring om du gick och slog till nån om dom inte sett ditt barn och råkat hoppa in i han/hon?!

Peace out

EDIT: Om nån nu citerar mig och snackar om SLAO's så kan ja säga att, den finns inte eller delas ut när man köper säsongskort eller så där jag åker..

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 12 år sedan

Efter att man kollat på denna filmen ett antal gånger både här och på NS kan man ju bara konstatera att ungen hade tur ... För killen som hoppade hade ingen kontroll och han räddade inte situationen på något sätt utan ville endast sätta en sw7'a ...

Tycker alla kan tänka på att vänta lite ta det lungt, kanske be någon kompis att åka och kolla så det är lungt osv... Blir både softare o säkrare på samma gång!

NMattsson
40 inlägg
NMattsson 40 inlägg 12 år sedan

OScratchO :

den där lilla ungen får ju fan skylla sig själv han/hon (blandras tror jag) stod ju i en landning.

håller med!

Pain_is_temporary_Glory_is_forever! Citera
NMattsson
40 inlägg
NMattsson 40 inlägg 12 år sedan

varför sa inte kameramannen till den där ungen??

Pain_is_temporary_Glory_is_forever! Citera
Pelle_Ski
10 inlägg
Pelle_Ski 10 inlägg 12 år sedan

ungen får skylla sig själv

Gurra
783 inlägg
Gurra 783 inlägg 12 år sedan

så nice nice

Det är inte lätt när det är svårt Citera
Stjidran
56 inlägg
Stjidran 56 inlägg 12 år sedan

btw, ni kanske fattar att det inte är i sverige, så därför gäller inte SLAO's regler där.. men dom har kanske liknande regler.. jag vet inte har inte åkt skidor i usa... men ALLA ska ta ansvar, jag hoppar inte om jag inte e säker på att landningen e klar...

Cmon jibbers, vi e ju chillers, chilla innan ni hoppar ^^ .... Peace out

strstrm
51 inlägg
strstrm 51 inlägg 12 år sedan

Haha, jävla idiot som inte ens kollar uppåt för att se vad som hände med ungen.

OScratchO
555 inlägg
OScratchO 555 inlägg 12 år sedan

blandrasen får skylla sig själv!

saknar snön Citera
Robintrolin
829 inlägg
Robintrolin 829 inlägg 12 år sedan

The-Geb :

Nu blir jag riktigt jävla förbannad!! Hur i helvete ska man kunna se en liten unge på 2dm som står i landningen? När man står där ovanför kicken ser man oftast absolut ingenting av landningen. Ta och tänk om förihelvete!

Fancy Skiers Citera
Manutten
602 inlägg
Manutten 602 inlägg 12 år sedan

sinnessjukt coolt! så nice! ^^

fisarna som låter högst luktar sällan värst Citera
Marrccus
437 inlägg
Marrccus 437 inlägg 12 år sedan

hahaha.. satans tjatande.. hit o dit att man ska ha kul.. JAja. verkar vara ett stort skidområde låt ungen glida runt o ha kul i barnbackarna.. för en park är väl knappast där en tjej på hmm 5-6 år hör hemma utan varken föräldrar eller kompis omkring..

Yeaah Citera
NyZeLL
66 inlägg
NyZeLL 66 inlägg 12 år sedan

Fan ja ska också börja bonka snorungar! riktgit nice!

E-tuna Crew Citera
GEkroth
300 inlägg
GEkroth 300 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad GEkroth (12 år sedan)

tjej eller inte... vad spelar det för roll? alla som inte förstår att man inte kan stå i landningen eller på kicken och snacka skit har inget i parken att göra. kan inte tänka mig ett enda skäl till man ska stå i kicken/landningen och snacka en massa. det tre anledningar att uppehålla sig i hoppet. kanske fyra andledningar.

1. Att hoppa. Konsten att utföra en vacker luftfärd.

2. Ramla. Konsten att inte klara av denna vackra luftfärd.

3. Hjälpa ovanstående.

(4.) Fotografera/Filma en eventuell vacker luftfärd.

Undra vad KaptenStofil tycker om detta?
peace

Dont save to desktop when browsing 4chan! Citera
ChristofferAldell
339 inlägg
ChristofferAldell 339 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad Christoffer_Aldell (12 år sedan)

GEkroth :

tjej eller inte... vad spelar det för roll? alla som inte förstår att man inte kan stå i landningen eller på kicken och snacka skit har inget i parken att göra. kan inte tänka mig ett enda skäl till man ska stå i kicken/landningen och snacka en massa. det tre anledningar att uppehålla sig i hoppet. kanske fyra andledningar.

1. Att hoppa. Konsten att utföra en vacker luftfärd.

2. Ramla. Konsten att inte klara av denna vackra luftfärd.

3. Hjälpa ovanstående.

(4.) Fotografera/Filma en eventuell vacker luftfärd.

Undra vad KaptenStofil tycker om detta?
peace

Håller med smile Det finns ju föräldrar som leder sina barn in på lemmingtåg in precis bakom platån ner i landningen på svarta linjers hopp när det ständigt hoppar folk. Som tur är ser åkarna i kön till hoppet oftast detta, men ändå. Jag undrar om de är medvetna om sin egen existens, jag menar, så jävla dum i huvet kan man nästan inte bli i min värld tongue

niklascarlborg
25 inlägg
niklascarlborg 25 inlägg 12 år sedan

Hett tema som fasen. Men värst är ju med alla dessa föräldrar som plogar efter ungen genom parken med videokameran i högsta hugg och mer eller mindre uppmanar dem att köra på grejjer de inte pallar. Man hör liksom föräldrarna säga saker som: åhh vad duktig han är eller vår modiga lilla dotter, när ungen i själva verket inte fattar vad det handlar om.

De kör lixom runt på ställen de inte har någonting att göra på, men föräldrarna som är de barnsligaste av alla påstår ju att de har lika stor rätt soml alla andra att vara där. Då har de ju missat poängen, om man sätter den principiella rätten före sitt barns hälsa är man ingen vidare förälder. Dessutom förstör ju ungarna kickarna när de klampar omkring på dem.

Därför tycker jag mycket om gap´s, eftersom de fungerar ungefär som en stor uppsamlingsbehållare för alla de knattar som inte har där att göra. Det är simpelt, antingen tar du fart och hoppar riktigt eller så ramlar du ner i gapet på 2 meter och smiskar pannan i isen och sen så ligger de där. Och sen när dagen är slut så kan man ju tömma denna behållare. Skörden brukar för det mesta ge ungefär 3 danskar med militärbyxor, två tyskar med jeans ovanför pjäxorna och utan handskar på händerna samt de obligatoriska 5 små rödhjälmade knattarna med respektive hysteriska föräldrar.

Större Gap´s åt folket

Spliffy Citera
marleneAnnaMargareta
82 inlägg
marleneAnnaMargareta 82 inlägg 12 år sedan

hahaha spliffy scorar helt klart på sitt giftiga inlägg...

Akess0n
221 inlägg
Akess0n 221 inlägg 12 år sedan

hehe fan vad najs tailbonk tongue

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook