Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.

you-know-who
1541 inlägg
you-know-who 1541 inlägg 11 år sedan

Robint :

The-Geb :

Nu får det ju fanimej vara nog!

Glin som knappt slutat mellanstadiet gnäller på att andra barn som bara är marginellt yngre står i vägen för dem i landningen, så jävla svårt kan det väl ändå inte vara att se sig för!!! Det viktigaste måste väl ändå vara att alla ska ha roligt när de åker skidor och ingen skall behöva göra illa sig pga att någon inte orkar kolla om det är fritt i landningen. Vad är det för jävla attityd att skriva inlägg som t ex; -Fan va coolt!!!, eller -Det måste jag lära mig!!!, eller -Fy faan va fett!!!. Skärp er för helvete, fattar ni inte att den stackars femåringen som nu råkade stå i vägen och förhoppningsvis inte fick några fysiska skador kanske får men för livet i form av ett för alltid fördärvat skidintresse, men det skiter väl ni omdömeslösa människor i eftersom ni tydligen tycker att det är coolt som fan att skrämma bort nästa generations skidåkare från backarna. Det handlar ju inte om vems ansvar det är att hålla koll på barn i backarna, för det är ju helt självklart föräldrarnas, utan om att vi måste se till att alla kan och får åka skidor utan att de löper risk att skadas av andra, skador som man själv åsamkar sig är en helt annan sak.

Nu blir jag riktigt jävla förbannad!! Hur i helvete ska man kunna se en liten unge på 2dm som står i landningen? När man står där ovanför kicken ser man oftast absolut ingenting av landningen. Ta och tänk om förihelvete!

måste ta och hålla med robint lite, det är inte så lätt att se i landningen. man kan ju aldrig vara 100% på att det inte är någon där.

att någon inte orkar kolla om det är fritt i landningen
Så du syftar på att man ska fördärva ett helt åk för att kolla att det är fritt i landningen...?

hejhejhejhej Citera
Setermaan
2453 inlägg
Setermaan 2453 inlägg 11 år sedan

The-Geb :

Glin som knappt slutat mellanstadiet gnäller på att andra barn som bara är marginellt yngre står i vägen för dem i landningen, så jävla svårt kan det väl ändå inte vara att se sig för!!! Det viktigaste måste väl ändå vara att alla ska ha roligt när de åker skidor och ingen skall behöva göra illa sig pga att någon inte orkar kolla om det är fritt i landningen. Vad är det för jävla attityd att skriva inlägg som t ex; -Fan va coolt!!!, eller -Det måste jag lära mig!!!, eller -Fy faan va fett!!!. Skärp er för helvete, fattar ni inte att den stackars femåringen som nu råkade stå i vägen och förhoppningsvis inte fick några fysiska skador kanske får men för livet i form av ett för alltid fördärvat skidintresse, men det skiter väl ni omdömeslösa människor i eftersom ni tydligen tycker att det är coolt som fan att skrämma bort nästa generations skidåkare från backarna. Det handlar ju inte om vems ansvar det är att hålla koll på barn i backarna, för det är ju helt självklart föräldrarnas, utan om att vi måste se till att alla kan och får åka skidor utan att de löper risk att skadas av andra, skador som man själv åsamkar sig är en helt annan sak.

Det första jag känner när jag ser den här filmen är en enorm jävla ilska mot de totalt omdömeslösa föräldrarna! Det är ju för fan inte ungens fel att den blir överkörd det är den inkompetenta mamman ( låter det som) som står bredvid och tittar när ungen plöjer över kicken. Va kan killen som hoppar göra? För det första är det ju snudd på omöjligt att se en 75 centimeters unge i landningen när man kör switch, för det andra så kan man ju inte bara stanna i luften!? Dra in föräldrarnas liftkort på livstid och beslagta deras skidutrustning!

Setermaan International Horseforce Citera
richardtenggren
66 inlägg
richardtenggren 66 inlägg 11 år sedan

Det är ju tur att ingen blir skadad iaf, sen vem som är skylldig eller ej är svårt att säga det skulle nog först visa sig efter prövning i rätten.

Men något som gör mig irriterad är de vuxna som säger de skulle ha hotat med våld, alltså det är skrattretande, fattar inte att det finns vuxna människor som tror det hjälper att slå någon, man löser inga problem med våld, så himla naivt att uttrycka sig så. Men vissa har ju inte alla indianer i kajaken, det är då klart.

Alla måste väl bara hålla med om att det är tur inte flicka tar skada. Sen är det nog så att både mamman, dottern och pojken som hoppar lärde sig en läxa. Tror mamman har koll på sin dotter hädanefter, dottern infinner sig nog aldrig mer i en landning sådär, och den hoppande killen kollar nog in landningen innan nästa hopp.

Brannland
90 inlägg
Brannland 90 inlägg 11 år sedan

En grej man borde kunna göra.. nån har redan säkert föreslagit de i tråden men men
man borde först se till att alla barn går skidskola så de lär sig lite vett.. som att inte stå i parken inte åka ut från skogen utan att kolla osv. alla föräldrar kan inte förklara.
sen borde man stänga in parken med rep så att inte ungar och folk i allmänhet kommer från nått annat håll.

martinss0n
118 inlägg
martinss0n 118 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad MARTINSS0N (11 år sedan)

Tyck inte synd om ungen, eller okej lite kanske, men man får ju tänka lite! Hon är ju faktigst 5 år.. Hon kunde ju iaf ställt sig i kicken. :]

Stompe Citera
SMagnusson
503 inlägg
SMagnusson 503 inlägg 11 år sedan

Jag tycker att visst, små barnen ska väl få åka i parken lite mycket som alla andra

Men jag tycker att föräldrarna ska ta ett ansvar för barnet isåfall..

SMagnusson
503 inlägg
SMagnusson 503 inlägg 11 år sedan

Jag tycker att visst, små barnen ska väl få åka i parken lite mycket som alla andra

Men jag tycker att föräldrarna ska ta ett ansvar för barnet isåfall..

SMagnusson
503 inlägg
SMagnusson 503 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad SMagnusson (11 år sedan)

Sorry, tripple post

Kinkan
1591 inlägg
Kinkan 1591 inlägg 11 år sedan

SMagnusson :

Sorry, tripple post

hur lyckas du?

CalleJosefson
215 inlägg
CalleJosefson 215 inlägg 11 år sedan

håll i danskarna med och gubbarna det va en på snowboard som bonka en gammal gubbe på benen

lill-spektakel
49 inlägg
lill-spektakel 49 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad lill-spektakel (11 år sedan)

fettt najs !!!!!!!!

Aoli
13 inlägg
Aoli 13 inlägg 11 år sedan

åh fan

Aoli
13 inlägg
Aoli 13 inlägg 11 år sedan

åh fan

SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad SverigeTomten (11 år sedan)

ojoj, det där kunde ha gått riktigt illa.

Hey man! peace man! Citera
rasmusericson
1029 inlägg
rasmusericson 1029 inlägg 11 år sedan

fan att ja aldrig träffar dom!!! försöker å försöker men bara missar alla småungar för dom står för högt upp så ja flugger in i dom ist!!

GesundabergeT! Citera
R-R
1176 inlägg
R-R 1176 inlägg 11 år sedan

awesome, fett stompad... lätt en 5:a!

Hampaan
72 inlägg
Hampaan 72 inlägg 11 år sedan

Haha faan vad najs!! big_smile

Victors
2346 inlägg
Victors 2346 inlägg 11 år sedan

osterr :

åker han bara vidare sen?! jibbers.. ingen respekt

vadå, var du där och kollade när det hände eller?

biff kriminell Citera
Perrrra
1081 inlägg
Perrrra 1081 inlägg 11 år sedan

Victors :

osterr :

åker han bara vidare sen?! jibbers.. ingen respekt

vadå, var du där och kollade när det hände eller?

hahahahah, LÄS

Pain is temporary glory is forever Citera
Sakarias-Majander
271 inlägg
Sakarias-Majander 271 inlägg 11 år sedan

hahaha yeah !!! fan va grymmt de måste ja lära mig tongue om ngn har sitt småsyskon å låna ut så säg bara till big_smile !

jibbenastic Citera
mattte
69 inlägg
mattte 69 inlägg 10 år sedan

står man i landningen får man ju skylla sig själv,. föräldrarna ska ju hålla koll på sina barn så det var då inte killen som hoppades fel men han som filmar kunde ju säga till

FilipHesse
111 inlägg
FilipHesse 111 inlägg 10 år sedan

Hahaha Fett!

"There's no waiting for friends on a powder day" Citera
Hmps
3505 inlägg
Hmps 3505 inlägg 10 år sedan

kul att denhär kom upp igen, har ju blivit värsta klassikern smile dendär om en arg liftwaffe som skäller ut några ungar som bygger hopp.. haha vilka filmer smile

on the way down its awesome! Citera
Lehmann
150 inlägg
Lehmann 150 inlägg 10 år sedan

haha så jävla cleant ! big_smile

Popcorn Players rep! Citera
teenagemutantninjaskier
44 inlägg
teenagemutantninjaskier 44 inlägg 10 år sedan

min fråga är vad fan kameramannen gör, haha. han borde ju sett det av alla personer.

AnteeL
187 inlägg
AnteeL 187 inlägg 10 år sedan

Största frågan är väll vad ungen ens gör i en avspärrad park, inte som att hon hoppar i hoppen eller?
Syns tydligt att det är en avspärrad park i filmen. Helt klart föräldrarnas fel.

carlfernlof
51 inlägg
carlfernlof 51 inlägg 10 år sedan

whaaaaaaaaaaaaat!??big_smile

EkBOOOM
231 inlägg
EkBOOOM 231 inlägg 10 år sedan

sooo siick! haha jävla unge, men den hade jävligt tur x)

käka bajs Citera
Adam_Forsberg
212 inlägg
Adam_Forsberg 212 inlägg 10 år sedan

ahahahaaahahaahaha fan det roligaste jag sett HAHAHA

VMtre
49 inlägg
VMtre 49 inlägg 10 år sedan

inte kul för de kidset !
få en jibber o huvudet !

Viktor Citera
Swanbeck
241 inlägg
Swanbeck 241 inlägg 10 år sedan

en jibber på huvudet var de en annan kille som fick idag i kungsberg också! de va ganska siick, synd att vi inte fick de på film!!!!!!!!!!!!

Svirre
67 inlägg
Svirre 67 inlägg 10 år sedan

Det finns många idioter i den här historien, först och främst han som hoppar som har en skyldighet att se till att landningen är fri, men uppenbarligen skiter i det. Sen har vi alla de som tycker det är coolt att en femåring nästan dör.

Som att köra i sjuttio på en trettioväg och ge tusan i att kolla om nån står vid ett övergångsställe och sen skylla på föräldrarna att det går illa, samtidigt som det står ett par bredvid vägen och säga "wow, fett, det där ska jag också göra".

Nej folk, fortsätter den här attityden kommer parkerna förlora sitt existensberättigande. Hur mycket ni än ogillar det är det alla familjeföräldrar som till mesta delen står för skidanläggningars inkomster och är de missnöjda blir skidanläggningarna ledsna, 90% av alla härinne skulle inte vara i fjällen om det inte vore för era föräldrar till exempel.

Skärp er och ta vara på varandra och se er för, så kan alla komma hem lyckliga från en fjällsemester, även småbarnsföräldrar.

kleverboi
86 inlägg
kleverboi 86 inlägg 10 år sedan

Eh. Helt sjuk film!
Mina reflektioner...
Föräldrar bör ju ha lite koll på kidsen, kanske parken inte är bästa platsen. Håll barnen i barnbackarna istället!
Jibbers _skall_ ha koll på landningen, annars är det nog så som skrivits tidigare i denna tråd att om något händer så blir ni ansvariga och i det här fallet kunde det gått riktigt illa. Det är ju grundregel #1 att ha koll på vart man åker.

Det var tur att det gick bra denna gång... hade inte varit roligt för någon inblandad annars...

Mina åsikter är inte alltid samma som dina... Citera
Jontex
523 inlägg
Jontex 523 inlägg 10 år sedan

Irra :

ungen får ju skyllasig själv blir så jävla förbannad

det är ju knappast ungens fel, hur fan ska den kuna veta att man inte får åka i llandningen när den är 5 år och det kasnke var en av dom första gångerna den åkte? tänk lite längre än näsan jävla pucko

jontex Citera
mckw
59 inlägg
mckw 59 inlägg 10 år sedan

Haha Fan Va Nice =d

Live it hard Citera
RailReppin
568 inlägg
RailReppin 568 inlägg 10 år sedan

hahaha han bonka ungen!

gregorius
14 inlägg
gregorius 14 inlägg 10 år sedan

Oavsett huruvudia föräldrarna har ansvar om sina barn eller inte - så är det ni som hoppar som har ansvaret. Jäflans idioter är vad ni är.

Victors
2346 inlägg
Victors 2346 inlägg 10 år sedan

You-Know-Who :

Robint :

The-Geb :

Nu blir jag riktigt jävla förbannad!! Hur i helvete ska man kunna se en liten unge på 2dm som står i landningen? När man står där ovanför kicken ser man oftast absolut ingenting av landningen. Ta och tänk om förihelvete!

måste ta och hålla med robint lite, det är inte så lätt att se i landningen. man kan ju aldrig vara 100% på att det inte är någon där.

att någon inte orkar kolla om det är fritt i landningen
Så du syftar på att man ska fördärva ett helt åk för att kolla att det är fritt i landningen...?

Precis, det finns parkregler att följa! Det är ungefär som att barn leker på vägarna, ni föräldrar skulle ju knappast tillåta det men varför tillåter ni att dom åker i landningarna i parken?

biff kriminell Citera
flusy91
272 inlägg
flusy91 272 inlägg 10 år sedan

Spliffy :

Hett tema som fasen. Men värst är ju med alla dessa föräldrar som plogar efter ungen genom parken med videokameran i högsta hugg och mer eller mindre uppmanar dem att köra på grejjer de inte pallar. Man hör liksom föräldrarna säga saker som: åhh vad duktig han är eller vår modiga lilla dotter, när ungen i själva verket inte fattar vad det handlar om.

De kör lixom runt på ställen de inte har någonting att göra på, men föräldrarna som är de barnsligaste av alla påstår ju att de har lika stor rätt soml alla andra att vara där. Då har de ju missat poängen, om man sätter den principiella rätten före sitt barns hälsa är man ingen vidare förälder. Dessutom förstör ju ungarna kickarna när de klampar omkring på dem.

Därför tycker jag mycket om gap´s, eftersom de fungerar ungefär som en stor uppsamlingsbehållare för alla de knattar som inte har där att göra. Det är simpelt, antingen tar du fart och hoppar riktigt eller så ramlar du ner i gapet på 2 meter och smiskar pannan i isen och sen så ligger de där. Och sen när dagen är slut så kan man ju tömma denna behållare. Skörden brukar för det mesta ge ungefär 3 danskar med militärbyxor, två tyskar med jeans ovanför pjäxorna och utan handskar på händerna samt de obligatoriska 5 små rödhjälmade knattarna med respektive hysteriska föräldrar.

Större Gap´s åt folket

bra sagt håller med om att plogande föräldrar med barn är IDIOTER rent utsagt... vafan varför ens ta med ungen dit? om man nu tycker det är så "coolt" så kan dom ju i alla fall vara lite diskreta oc skynda på lite så inte vi andra får vänta i evigheter...

en annan sak, det är alltid ÅKNING PÅ EGEN RISK! i parkerna så ungen åker alltså där på egen risk, föräldrarna måste ju oxå veta om det men ändå låter dom en 5årig flicka åka i landningarna när det kan komma jibbers som inte har en anning om att dom är där... props till killen som lyckades hoppa över ungen utan att den skadades men ändå att kameramanen inte kunde säga till att det var en unge i landningen (riktigt dåligt) men hur som helst borde ju föräldrarna ta mer ansvar om sina ungar som åker i parken men dom kan iaf vara lite diskreta

tack för mig / Flusy

Flusy Citera
Victors
2346 inlägg
Victors 2346 inlägg 10 år sedan

Svirre :

Det finns många idioter i den här historien, först och främst han som hoppar som har en skyldighet att se till att landningen är fri, men uppenbarligen skiter i det. Sen har vi alla de som tycker det är coolt att en femåring nästan dör.

Som att köra i sjuttio på en trettioväg och ge tusan i att kolla om nån står vid ett övergångsställe och sen skylla på föräldrarna att det går illa, samtidigt som det står ett par bredvid vägen och säga "wow, fett, det där ska jag också göra".

Nej folk, fortsätter den här attityden kommer parkerna förlora sitt existensberättigande. Hur mycket ni än ogillar det är det alla familjeföräldrar som till mesta delen står för skidanläggningars inkomster och är de missnöjda blir skidanläggningarna ledsna, 90% av alla härinne skulle inte vara i fjällen om det inte vore för era föräldrar till exempel.

Skärp er och ta vara på varandra och se er för, så kan alla komma hem lyckliga från en fjällsemester, även småbarnsföräldrar.

Precis, alla barnfamiljer skulle strunta i skidåkningen bara för att barnen åker runt i parken hur som helst och tror att det är fritt fram. Seriöst, blir redigt förbannad på barnen som skråar i ladningarna, hur jävla svårt kan det vara? Det är inte tillåtet att åka i landningarna om man inte ska hoppa och om barnen inte klarar av det så har dom fan inget att göra i parken. Dåliga föräldrar det är vad ni är som tillåter barnen att köra i parken och riskera sitt eget liv, skulle ni låta dom göra samma sak på en väg?

biff kriminell Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook