Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.

gregorius
14 inlägg
gregorius 14 inlägg 10 år sedan

Victors :

Precis, det finns parkregler att följa! Det är ungefär som att barn leker på vägarna, ni föräldrar skulle ju knappast tillåta det men varför tillåter ni att dom åker i landningarna i parken?

Men det är fortfarande bilförarens fel om barnet blir påkört. Capish?

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 10 år sedan

gregorius :

Victors :

Precis, det finns parkregler att följa! Det är ungefär som att barn leker på vägarna, ni föräldrar skulle ju knappast tillåta det men varför tillåter ni att dom åker i landningarna i parken?

Nej, varför skulle det?
Snarare föräldrarnas fel...

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
StarcK
80 inlägg
StarcK 80 inlägg 10 år sedan

Svirre :

Som att köra i sjuttio på en trettioväg och ge tusan i att kolla om nån står vid ett övergångsställe och sen skylla på föräldrarna att det går illa, samtidigt som det står ett par bredvid vägen och säga "wow, fett, det där ska jag också göra".

Skulle snarare säga att det är som om någon kör nittio på en nittioväg och att det sedan kommer en liten unge som går ut mot rött..

Victors
2346 inlägg
Victors 2346 inlägg 10 år sedan

gregorius :

Victors :

Har inte så stor koll men är det fortfarande förarens fel även ifall det inte är ett övergångställe? Dessutom, om ni föräldrar är så noga med att ta hand om barnet vid övergångställen, varför gör ni inte samma sak i parken? tydligen så är det ju ingen skillnad mellan park o väg, fortfarande förarens fel?

biff kriminell Citera
Victors
2346 inlägg
Victors 2346 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Victors (10 år sedan)

gregorius :

Victors :

Har inte så stor koll men är det fortfarande förarens fel även ifall det inte är ett övergångställe? Dessutom, om ni föräldrar är så noga med att ta hand om barnet vid övergångställen, varför gör ni inte samma sak i parken?

biff kriminell Citera
marcusA
515 inlägg
marcusA 515 inlägg 10 år sedan

haha den är goo;D

Jag tillbringar mer tid i luften än på snön Citera
Setermaan
2453 inlägg
Setermaan 2453 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Setermaan (10 år sedan)

gregorius :

Victors :

gregorius drar till med det supermoderna ordet capish för att vara lite creddigt ungdomlig.

Setermaan International Horseforce Citera
Spangel
984 inlägg
Spangel 984 inlägg 9 år sedan

Plötsligt händer det

Lush Longboards - Team PMS Citera
user62594
368 inlägg
user62594 368 inlägg 9 år sedan

Fett najs o bonka på hjälm.

torngren
8 inlägg
torngren 8 inlägg 9 år sedan

haha Cleaaan

eHedlov
44 inlägg
eHedlov 44 inlägg 9 år sedan

Ewasx :

aaah, det där försöker jag lära mig, men kidsen börjar dö ut!

hahaha

jibb e kul Citera
J-Litfeldt
151 inlägg
J-Litfeldt 151 inlägg 9 år sedan

True Heavyhead

Go Big Or Go Home Citera
danneboi
9 inlägg
danneboi 9 inlägg 9 år sedan

Fan va nice!

Robinhenriksen
18 inlägg
Robinhenriksen 18 inlägg 8 år sedan

Your text to link here...

Där är min huvud bonk!

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan

henriksen :

Där är min huvud bonk!

najs, kamera snubben kanske inte är det bästa att kolla på när man åker på en platå big_smile

maxjoners
74 inlägg
maxjoners 74 inlägg 8 år sedan

linder :

henriksen :

Där är min huvud bonk!

najs, kamera snubben kanske inte är det bästa att kolla på när man åker på en platå big_smile

Sjukt, tvillingklipp !

FBacklund
478 inlägg
FBacklund 478 inlägg 8 år sedan

Haha, ja inte är det åkarens fel iaf... smile

Aa fast nä... Citera
KHansson
16 inlägg
KHansson 16 inlägg 8 år sedan

Stör mig fan på det där, barnen och föräldrarna får skylla sig själv om dom står i landningen !

Fan va nice ändå big_smile

Kitook
9 inlägg
Kitook 9 inlägg 8 år sedan

min backe har ju inga bonks så man måste ju ha nått..

pontusbernstrom
25 inlägg
pontusbernstrom 25 inlägg 8 år sedan

Ewasx :

aaah, det där försöker jag lära mig, men kidsen börjar dö ut!

haha klockren!

me and my crew Citera
IngemarH79
699 inlägg
IngemarH79 699 inlägg 8 år sedan

Nu var ju det här en hyfsat gammal tråd men brukade inte anläggningarna sätta upp nät på landningarna förut, så du var tvungen att köra kicken för att nå platån och landningen. Dra ett nät på vardera sidan kicken och ner längs kanten på landningen. Det blir inte så dyrt att näta hoppen i svarta och röda linjen i bräcke exv.

Flux är tydligen religion på FR och jag religiös Citera
FBacklund
478 inlägg
FBacklund 478 inlägg 8 år sedan

Peter_K :

bois :

jo men ibland kanske man kan tänka ett steg längre... ---> det står även som heribertson sa:

heribertson :

4. Stanna ej bakom krön! Står även i slaos regler å blir åter en fällande punkt om åtal väcks.

Enligt mig tycker jag att en landning till ett hopp skulle betäcknas som ett krön eller vad tycker du?

Läs mitt inlägg ovanför igen. Det är alltid den som kommer ovanifrån som har väjningsplikt, oavsett vad vissa personer i den här tråden försöker få det till.

Men din id**t, vad tänker du med egentigen??????????
Ja i backen, men det fungerar ju inte här!!!
Ska man först åka ner och kolla om det är någon i landningen, och
sen gå upp längs hela in-runnet igen för att hoppa??
Hmm... Nej just det, då kan det ju ha kommit en annan unge igen...

Alltså seriöst, tror du själv att det där fungerar i parken?

Aa fast nä... Citera
GrabsForFun
50 inlägg
GrabsForFun 50 inlägg 8 år sedan

Hatar folk som ska ta till våld i skidbackar... En gång gjorde jag en 180 upp på en transportsträcka i Sälen och en gubbe med unge ramlade 40 meter längre upp i backen. Gubben kommer ner och börjar skälla ut mig som fan för att jag " åker onormalt" (!) och när jag sen ska dra därifrån så slår han mig i ansiktet med sin stav... in löst heller...

Verkligen inte jibbarens fel, ungen skulle inte vara där.

mrjibbing
87 inlägg
mrjibbing 87 inlägg 8 år sedan

ungens föreldrar är ju idioter.

Axel-br
226 inlägg
Axel-br 226 inlägg 8 år sedan

Håller helt med där, ungens föräldrars ansvar... Jag börjar bli less på föräldrarna som inte fattar att dom måste ha koll på ungarna när dom åker i parken (varför dom nu åker i parkerna)
De svenska fjällen borde ha något system mot detta. Tex parkkort eller något sånt, någonting måste göras!

DanneDH2
61 inlägg
DanneDH2 61 inlägg 8 år sedan

Bäst hittills!big_smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook