Sportlovssvineriet, vad har hänt?

ChamBenkeYxan
351 inlägg
ChamBenkeYxan 351 inlägg 13 år sedan

OjOjOj dags att starta upp den här tråden igen tror jag.

I St.Anton Animal House säsongen 04/05 måste svineriet ha tagit nya rekord.
Tyvärr var det inte dom svenska medlemarna av besättningen som stod för det värsta och grövsta.
Det var danskarna som tog en överlägsen seger.
Torben vann "The PassOut Club" överlägset med hela 15 däckningar på säsongen.
Han spydde bland annat på soffan bredvid min säng när underteknad hade dambesök.
Australiensarna slog nog dom gamla svenska rekorden dom med.
Efter att först hyresvärden sedan polisen och sist chefen på vårat jobb hade varit där så tog festen på aussie day ändå inte slut.

Om man då lägger till att bland svenskarna så var det inte bara undertecknad som bodde i huset utan oxo övertecknad FFsuper så kan man ju gissa sig till att det var ett ganska bra svineri även på den svenska fronten.

Fortfarande barn Citera
camaro
83 inlägg
camaro 83 inlägg 13 år sedan

Nej, du skämtar?

En kille spydde brevid din säng? Femton däckningar på en säsong? Och dessutom skäll av chefen? Otroligt! Jag
tar tillbaka allt, ungdomarna verkar helt loco nu för tiden.

Jag bugar mig i vördnad så mitt meterlånga skägg ringlar ihop sig till en liten hampaliknade kringla på
cellgolvet.

IceEyes
46 inlägg
IceEyes 46 inlägg 13 år sedan

Inte sportlov men norrmännen dom kan dom.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 32,00.html

I feel like shit! But at least I feel something! Citera
Henrik_koivisto
456 inlägg
Henrik_koivisto 456 inlägg 13 år sedan

Nu när detta är uppe på tablån igen kan man ju tala om en liten händelse som hände oss i förra året.. dock var inte detta i alperna utan i våra svenska hjärtans anläggning Riksgränsen och då under premiär helgen.. Vi var några stycken (6 för att vara exakt) som drog upp med målet att bli jätte fulla och ha jätte kul med alla damer.. Visst det gick jätte bra, i 2 dagar.. På lördag morgonen kom allas våran kära hotelchef och 3 gorillor till vakter och rycker upp dörren.. Dom ropar självklart efter mig eftersom att rummet stod på mig och slet ut mig i korridoren endast iförd kalsonger..
När jag står där går det upp för mig att dom står å rabblar upp alla tidpunkter dom hade varit å sagt till oss, mitt i mitt baksmälle skakande hör jag orden "ni ska vara ute klockan 12"..

Så slutade våran premiär helg i Riksgränsen förra året, men det tog vi igen med sportlovet då vi bara blev portade från Grönan (krogen i riksgränsen).. Lugnt och sansat är ordet

Golddigger girlz for life! Citera
fiskfan
128 inlägg
fiskfan 128 inlägg 13 år sedan

Att alperna, i forna dagar, var en plats av sådan sammankomst! Där mjöden skummade ner i kollosala trästop som vägde upp mången stenbumlingar och tobaksröken låg tätare än den rikes grepp om pengapungen.

Jag törstar efter den dag jag får ta del av ett gille av sådan storhet, sådan magnitud, där självaste camaro ramlar av stolen och tvingas surras fast i den bärande ekbalken mitt i salen. Där likasinnade möts och nya bundsförvanter går samman.
Där blodsband knyts och där det talas om stordåd från forna tider då det inte var ovanligt att två män med en mindre dispyt ursäktade sig, och reste sig för att i stilla ro stiga ut för en stund och reda ut situationen, och endast en av dem återvända segrande till sitt enorma trästop ståendes på dennes plats vid bordet med blott smärre blodstänk på sin påk som enda antydan till rabalder.
Där träborden skakar av bultande knytnävar större än ladugårdsdörrar och salen dånar av djupa, skrovliga men ack så hjärtliga skratt och sånger om storslagna strider på vida, till synes oändliga, fält.
Där man vaknar nästa morgon utan kläder mitt på borggården fastsurrad vid brunnen av Stor-Erik, som såg dig lägga an på hans fru. Fortfarande med borrande huvudvärk efter stopet som flög genom luften, vilket huvudet tillslut fick stopp på.

Men jag anar att så aldrig kommer bli fallet, då äldremännen här på Tråden inte låtit sig skönja hopp om bättring. Det grämer mig att inte fler grubblar i samma banor. Det förefaller så att jag får vända mig åt mina befintliga bundsförvanter för att hitta någon att skåla med detta skummande, till kanten fyllda, mjödkrus, jag sitter med höjt i min hand. Skål!

/Jens

BÖNK! Citera
Emilia_85
168 inlägg
Emilia_85 168 inlägg 13 år sedan

Eleverna som går på "Sommer Som Vinter" 05/06 i Hemsedal är riktigt sviniga. Där uppe på Såta (där vi elever bor) härjas det vilt.

Lite av det vi lyckats med.
Mer eller mindre förstörda lägenheter ca 25 av 40.
Antal kg stulet godis från Shell - 40 kg kanske.
Damsugare, ugn, brödrost stulet från lägenhet i Hemsedal by.
Sönderhoppat tak på bil - 1st.
Rakade ögonbryn -2 par
Uppeldade ögonbryn - 2 par.
sprungit nakane på gården iförd endast rosa gummistövlar (Jag)
Folk som har gått och lagts sig i fel lägenhet, pga ölglasögonen & likheten i lägenheterna - Många
Vattenskidåkning & Wakeboard åkning naken eller i string - 6 st

Genomförda shitingsfilmer 2 st (Fyllefilmer från höstterminen 05, med alla våra bravader, uppföljare kommer)

Där har vi ett skönt gäng som kan åka skidor & svina.

AWikman
61 inlägg
AWikman 61 inlägg 13 år sedan

dom som påstor att dagens ungdommar e mesiga så tycker jag att det är fel. Några veckotr innan jul tex. så kom ett gäng från en annan skola till våran skola med knivar å knogjärn å så för att slakta sa dom. Men lärare informerade snuten å inget blod spilldes vart e dagens ungdom påväg?

balli Citera
Emilia_85
168 inlägg
Emilia_85 168 inlägg 13 år sedan

Av: Dynamit Datum: 2004-08-24 10:25:48

det är först när man hamnar i svenska kvällstidningar man ahr svinat på rejält....

Då har jag medverkat till nyhetsrubriker. http://tv4.se/nyheter/294248.html

Stopp för ensamma ungdomar i Idre Det blir inga ungdomsresor utan vuxensällskap från Stockholm till sportanläggningen Idre Fjäll i framtiden.
Det skriver Stockholm City och Metro. Efter den senaste helgen, med mer än 1 500 ungdomar från Stockholmstrakten, har anläggningens ledning fått nog.

- I tre dagar fick vi vara barnvakter åt ungdomar som bara ville supa och slåss. All annan verksamhet låg nere, säger Jan Påhlsson vid Morapolisen till Metro.

I söndags kunde polisen summera luciahelgen: Minst fem fall av misshandel, massor av fylla, stölder och omfattande vandalisering av anläggningens stugor."

Jag tror jag har mest svineristatus!

Mattias-J
244 inlägg
Mattias-J 244 inlägg 13 år sedan

Hahaha,,
vi lyckades ju till och med hamna på riksnyheterna å DN´s förstasida m.m med vår resa till Idre-03. Det hela slutade med att Idre inte ville ta emot skolungdomar mer tongue

Någon som va me där uppe?

Edit: hann inte se svaret ovanför mig innan ja skrev..

alexcykel
10 inlägg
alexcykel 10 inlägg 13 år sedan

Problemet med alla 80 talister är att ni är så förbannat välorganiserade. Ni kommer med shoppinglistor och banala hotellskrönor som bevis. Till och med sociologerna och marknadsföringsfolket har nogsamt utrett och därefter insett att de som är tjugo någonting har ideal som trygghet, ekonomisk säkerhet och ansvar. Ett typiskt 80 talist bus är att på fyllan ta ett pinsamt kameramobilfoto som man sedan vägrar radera till offrets stora förtret.

Visst var det bättre förr. Stanna hemma och bädda säck åt lillbrorsan!

Alexcykel Citera
Engineer
1 inlägg
Engineer 1 inlägg 13 år sedan

Fy fan!
Jag har ALDRIG garvat så mycket tidigare....

WITMatrix
443 inlägg
WITMatrix 443 inlägg 13 år sedan

Tycker att vi skyller allt på nationalklenoder så som Robinson-Robban och övriga av dagens doku-såpa-kändisar...hur ska man som normal svensson klara av att sjunka till en så pass låg nivå att man underskrider ovanståendes prestationer och gör sig värd att skrivas om i dagens press!
Allt som går att göra är redan gjort och då ej värt att skrivas om igen...tyvärr...

wink

-- Utan snö i Afrika --

Gelendesprung
333 inlägg
Gelendesprung 333 inlägg 13 år sedan

"Sportlovssvineri" är ett ord som bär en viss värdighet, stöld och förstörelse är en annan sak.

Att jävlas med sina likar, vänner och I VISS MÅN lokalbefolkningen är kul men mycket av det som skrivits ovan är terrorism och förtjänar ingen cred. Om grannarna är "party-turister" på semester i sin egen skit-bil är det OK att sno deras hjul och ställa bilen på fyra 6-pack(det funkar om 6-packen är fulla -lite får man offra), är det däremot nån stackars locals nya volvo med fälgar för flera tusen som han tänkt rulla till jobbet på nästa morgon handlar det genast om terrorism.

Claude Khayat är alpernas egen BinLaden varför pax-lokalbefolkning-rekvisitet får tolkas väldigt fritt, ChamSud-residents -make it hurt!

Det är också viktigt att det finns ett personligt riskmoment, att åka wakeboard naken skadar ingen annan (enligt min mening) men skänker stor glädje åt åskådarna samt eventuell smärta och förödmjukelse/ära åt utövaren -utmärkt sportlovssvineri!

Svina på, men håll lite höjd -det är min mening...

Top of the world mom -top of the WORLD! Citera
ChristofferAldell
339 inlägg
ChristofferAldell 339 inlägg 13 år sedan

Vissa växer aldrig upp, ni stannar i ap-stadiet där ni prioriterar ett slagsmål och en dags bakfylla i häktet istället för ett romantiskt pipp och en dag i parken därefter. Patetiska odjur är vad ni är. Bygg en egen ö och slå varandra på käften tills ni tröttnar & ger upp.

a-zon
32 inlägg
a-zon 32 inlägg 13 år sedan

Kröka ner sig till apstadiet gör bara puckon vars självförtroende ligger under hålfotsinlägget i pjäxorna.

JCM
590 inlägg
JCM 590 inlägg 13 år sedan

Jaja, nu vankas det sportlovstider. Igen...
Helly-Handsken är fortfarande kastad och försvunnen.

fillejaco
14 inlägg
fillejaco 14 inlägg 13 år sedan

DU har kanske bara blivit äldre och inte ser det på samma sätt längre.. tja.. va vet jag.. Jag bidrar lite med mitt i allla fall..smile på ett bra sätt..men har väl inget mål att skryta om det eller få det kännt.. svenskar kan också vara ganska pinsamma i alperna.. Det känns som att säsongare tycker det är coolt att "svensksvina".. tycker själv att man hellre vill känna sig som en av lokalbefolkningen o smälta in... men men.. missförstå mig rätt! lite ska det ju trots allt svinas. att svina med kompisar och sig själv.. det är kul..

Smile... and the whole world smiles with you ;) Citera
Baltemannen
43 inlägg
Baltemannen 43 inlägg 13 år sedan

Goddagens ungdomar.
Jag har slagits, brottats, skändat, hånat och det har jag alltid gjort odrogad.
Varför kan man undra?? Jo för att hålla minnet intakt, det kan vara kul så här på ålderns höst att blicka tillbaks på gamla bataljer när man sitter i goda vänners lag och är nostalgiska.
Super och drogar gör jag för att det är gott..........mmmmmmmmmmmmmm

Glid i frid stridsbröder och systrar.

Marx är även kung på berget.

Men du...vaa faan äää däää määä dääjj....!! Citera
JCM
590 inlägg
JCM 590 inlägg 13 år sedan

Några nya hyss?

Innan farbror pappa själv drar sig ner till alperna med Jonny, Conny å Sonny?

Baess
110 inlägg
Baess 110 inlägg 10 år sedan

Återuppliva denna tråden, för alla blivande säsongare och semester resenärer big_smile

1337 Citera
felix
3314 inlägg
felix 3314 inlägg 10 år sedan

Se så JCM, ryktas om att Svenskarna är på uppgång igen och snart lär du väl kunna skåda "Svenskar och hundar ej tillåtna" på närmsta ölhak utan att behöva anstränga dig. Rollingstones tar täten!

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
ekdahl
3273 inlägg
ekdahl 3273 inlägg 10 år sedan

sjukt bra läsning,

tycker att alla borde ta sig en tankeställare för att sedan göra sportloven 09 till det svinigaste någonsin!!!

go big or go home. biiatch Citera
felix
3314 inlägg
felix 3314 inlägg 10 år sedan

Förlåt, menade såklart att ekdahl tar täten. Vad annars?

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
ekdahl
3273 inlägg
ekdahl 3273 inlägg 10 år sedan

kom igen nu folk, grisa och svina!!

våra isländska grannar har ledningen, dom stog och kastade sönder minst 30 glas ner för en lång trappa för att sedan sparka sönder inträdesbåset för att sedan fly fältet. stanna upp och prata med lite folk, inse att det var 3 vakter som jagade dom.
försöka fly och bli brutalt nedbråttade.

bli väckt mitt i natten när farbor blå stormar huset och snor deras pass samt en av isländarna.

hoppas att detta gav lite inspiration inför sportlovsveckorna i alperna.
någon som ska svina i mayrhofen?

go big or go home. biiatch Citera
egge87
133 inlägg
egge87 133 inlägg 10 år sedan

Student skiweek i Hemavan. Jag förväntar mig svineri på hög nivå. Studenter är ju trots allt experter när det kommer till fylla och att irritera folk.

Touch me - I m Dick! Citera
Baltemannen
43 inlägg
Baltemannen 43 inlägg 10 år sedan

Jag blir så inspirerad, kan nog inte vänta så jag super mig bortom vett och sans omgående och slår sönder hemmet, ringer polisen anonymt och hoppas på en riktigt ful närkamp.......

Men du...vaa faan äää däää määä dääjj....!! Citera
Lu-Crabber
425 inlägg
Lu-Crabber 425 inlägg 10 år sedan

jag har hört att mickey avalon ska til saalbach

wanna be a pinballa - shot caller. Citera
RockerUno
4 inlägg
RockerUno 4 inlägg 10 år sedan

Jo, visst var det bättre förr, eller.......? Gunnar M på Kängan utlyste alltid en hela skumpa till den som svingade tittsen bäst iförd vit t-shirt och dyngsur! (Eddie var aldrig på Kängan, Herman, med "happy skier´n", alltid på fyllan, Sepp Gruber alltid sur och Piccan nummer ett!) Ni som var där hajar! Besökte ungdoms stället för två år sedan och körde ifrån guiden(han blev sur)! Ynglingarna kan inte klämma lagg!! Vi kunde både partaja och ta "Northabfahrt" dan efter!! Men.......det var bra drag på Häggis v.5 och v.10 förra året!! Nu när knäna är slut blir det hudar och puder i Valdi! Men visst kan man partaja än, fråga Rydberg och Schinkan!

Lejon Calles farsa!

Gurra_ski
204 inlägg
Gurra_ski 204 inlägg 10 år sedan

haha roligaste tråden jag läst på länge. Gav mycket inspiration till sportlovsresan:)

Jag e best du e hest! Citera
dasfritz
12 inlägg
dasfritz 12 inlägg 9 år sedan

Sjukt skön tråd, det finns hopp om (den skidåkande delen av) mänskligheten. Som ett inlägg om hur illa det kan gå om man inte ser upp kan jag meddela att under den senaste skidresan jag var på hade vi med en flaska sprit (3 pers). Större delen donerades till lägenhetsinnehavaren efter en vecka...

Vad hände? Hur gick det till? Minns fortfarande spyatorkning från väggar, desperata försök att lappa ihop saker som pajats eftersom alla var panka redan före avfärd och inte kunde pröjsa mer avgifter, lyckade och misslyckade ragg, nåt udda slagsmål, osv. osv. men framför allt den sköna stilen där allt var möjligt, och var det inte det försökte man ändå.

Ja, jag är numer pappa i en barnfamilj. Är jag bortom allt hopp? Äh, fan, jag får väl göra som alla andra over-the-hill snubbar och köpa ny gear i tron att det ändrar nåt. Haha!

bajskorvenflerkzfejja
843 inlägg
bajskorvenflerkzfejja 843 inlägg 9 år sedan

Det är bättre nu... för förr så fanns inte jag eller flerkz

1337 Citera
Owkee
615 inlägg
Owkee 615 inlägg 9 år sedan

du gjorde denna tråden för att ungdomar blivit duktigare och du vill alltså att vi ska svina ner mer? det är ju därför ungdomar inte hittar boende i sälen osv. vi har dåligt rykte, bara bra om vi bättrar på det?

SMOOF PRODUCTIONS Citera
RickardmedlemCroy
451 inlägg
RickardmedlemCroy 451 inlägg 9 år sedan

Nej åke, man ska svina! Men man ska svina med kärlek!

man får. Citera
la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 4 år sedan

Snart sportlov igen. Alkohol eller identitetspolitik, det är frågan.

josh
445 inlägg
josh 445 inlägg 4 år sedan

la_grave :

Ja vad hande med en fem liters HB pa en vecka eller torka sig med polarens lakan?

Frankfurt Citera
rickyknock
50 inlägg
rickyknock 50 inlägg 4 år sedan

Grupptillhörighet genom alkohol tycks vara svaret för en del!

Jag tillhör den preironiska generationen Citera
Comme
111 inlägg
Comme 111 inlägg 4 år sedan

josh :

la_grave :

Ja vad hande med en fem liters HB pa en vecka eller torka sig med polarens lakan?

Weed och hiphop hände, konta sprit och rock n roll.

............... Citera
JCM
590 inlägg
JCM 590 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad JCM (4 år sedan)

.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook