.

wolwerin
399 inlägg
wolwerin 399 inlägg 12 år sedan | Senast ändrad wolwerin (11 år sedan)

.

wolwerin Citera

Svar

chrrrilleee
175 inlägg
chrrrilleee 175 inlägg 12 år sedan

Det är den bästa historian jag nånsin har läst!! ;D big_smile

Snowboard rules..!! ;D

andsolo
32 inlägg
andsolo 32 inlägg 12 år sedan

I själva verket så fanns det ett patent på en snowboardaktig grej (som påminde om snurfern redan 1939!

http://www.snowboard-mag.com/node/5048#comment-3555

http://www.graysontrays.com/history-wicklund.php

face-plant
597 inlägg
face-plant 597 inlägg 12 år sedan

winterstick, det var ganska långt ifrån snowboard men ganska coolt. och wolwerin, jag har läst i nån bok att Jake Burton dök upp på en halfpipetävling med hemmabyggd bräda, domarna ville inte att han skulle få vara med men åkarna insisterade. eftersom det bara var han som hade riktiga bindnigar vann han överlägset. men det var i en bok på skolbiblioteket.

sears
417 inlägg
sears 417 inlägg 12 år sedan

rolig läsning antar att det rä du som skrivit den big_smile haha

seaars Citera
wolwerin
399 inlägg
wolwerin 399 inlägg 12 år sedan

haha jo där har du rätt face-plant men om du läser hela så ser du att det nämns lite deskret men kan ta upp det igen...

Vid tävlingarnas 10-årsjubileum 1979 ställde en åkare vid namn Jake Burton Carpenter upp med en hembygd bräda. Jakes bräda hade till skillnad mot de andras brädor bindningar och var dessutom längre och bredare. Jake fick inte ställa upp med sin bräda på grund av att tävlingens regler bara omfattade Snurfers. Men istället så ordnade domarna en egen klass för Jake. Det var just denna klass som också skulle bli den med flest deltagare i.

hehe tror jag ifall du menade detta

wolwerin Citera
halfwaycrook
294 inlägg
halfwaycrook 294 inlägg 11 år sedan

snyggt coppat från mimers brunn smile

tell em we havin a party Citera
SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 11 år sedan

Aaah! Jag älskar den här sortens trådar smile
Jag visste redan det mesta men det var vissa saker som jag inte hade en aning om.
Clean tråd!

Hey man! peace man! Citera
SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 11 år sedan

face-plant :

winterstick, det var ganska långt ifrån snowboard men ganska coolt. och wolwerin, jag har läst i nån bok att Jake Burton dök upp på en halfpipetävling med hemmabyggd bräda, domarna ville inte att han skulle få vara med men åkarna insisterade. eftersom det bara var han som hade riktiga bindnigar vann han överlägset. men det var i en bok på skolbiblioteket.

Det var ingen halfpipetävling, sådana tävlingar fanns inte på den tiden.
Jag tror att det var en "håll-dig-stadig-på-brädan"-tävling, brädorna hade bara ett rep framför sig som man kunde styra med

Hey man! peace man! Citera
Jhunt
378 inlägg
Jhunt 378 inlägg 11 år sedan

SverigeTomten :

face-plant :

Det var ingen halfpipetävling, sådana tävlingar fanns inte på den tiden.
Jag tror att det var en "håll-dig-stadig-på-brädan"-tävling, brädorna hade bara ett rep framför sig som man kunde styra med

En snurf alltså.

Btw så var de där brädorna från 1939 grymt heta tongue

Ehrm! Citera
akel-spektakel
451 inlägg
akel-spektakel 451 inlägg 11 år sedan

bra skrivet, men när började du skriv på dethära för en månad sen eller tongue

åk sakta och gör fina svängar Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook