-snowblades??-

SKUMberg
77 inlägg
SKUMberg 77 inlägg 16 år sedan

Efter många långa funderare i liften så måste jag lätta mitt tyngda hjärta och fråga ifall det är någon fler än mig som undrar vad det är som gör att någon vill sätta på sig ett par alldeles för korta och ack så funktionsodugliga saker som ett par BLADES?? Det kan omöjligt vara känslan över den otroliga fartstabililiteten eller de som med böjda rakblad skärande svängarna, kan inte heller tänka mig att dessa, som ser ur som ett par förstora skor, heller ger den otroliga kicken i offpist? Undrar stilla ifall det är roligt att med fladdrande armar kämpa sig ner för backen? Kan inte tänka mig något annat än att detta är ännu ett försäljningstrick! Blades kan inte kosta många kronor att tillverka, om vi ska kolla på den otroligt enkla konstruktionen, men att ta betalt - det är Salomon mfl oerhört bra på! Vem faan köper Blades och varför det?

sswwooosshhh Citera

Svar

Fransson
29 inlägg
Fransson 29 inlägg 16 år sedan

det kan vara roligt ibland...

SKUMberg
77 inlägg

ibland?? när då?? kvart över fem på natten när man tolkar bakom taxin på väg mot tyresö??

sswwooosshhh Citera
BjornVXT
35 inlägg
BjornVXT 35 inlägg 16 år sedan

du kanske ska pröva innan du säger nåt. man får väl åka vad fan man vill!

hästskum Citera
SKUMberg
77 inlägg

Klart att man får åka vad man vill! tro mig jag har prövat, har tankar på att ta med mig stjärtlappen till backen nästa gång.. ses vi i lundsrappet??

sswwooosshhh Citera
JWester
472 inlägg
JWester 472 inlägg 16 år sedan

Jag är på! Jag tar med ett strykjärn! är det okej? Min kusin Gerhard vill prova med en av hans morbors gräsklippare. men han vågar inte i lundsrappet, vad sägs om stjärnliften?

www.jacobwester.com Citera
SKUMberg
77 inlägg

-strykjärn.. jag vet inte, ska jag ta med ceran?? gräsklipparen kan däremot bli nästa fluga! måste ringa och fråga salomon!!

sswwooosshhh Citera
Victor_M
93 inlägg
Victor_M 93 inlägg 16 år sedan

Varför inte köra på klassikern: Sopsäck! Betydligt mer fartstabil än dessa vanskapta miniskidor...möjligen lite sämre i parken men det är smällar man får ta

Dunder
331 inlägg
Dunder 331 inlägg 16 år sedan

jag tror vi har hittat sommarens stenhårda fluga som kommer bli en hit i åre backen!

Downhill gräsklippning.
den som klipper finast och samtidigt kör fort vinner...

sen kan man kanske få bonuspoäng och man kan göra lite coola tix i luften som i motocross... lite heel klicker eller varför inte en cancan?

/Dunder...

/ Dunder - Barbaren! Citera
adrenaline-junkie
507 inlägg
adrenaline-junkie 507 inlägg 16 år sedan

blades borde föras in i salomons produktuvecklare, han som mitt i en tung bakfylla inte orkade rita ut hela skidan på ritningen. detta som sedan misstolkades som ett färdigt projekt o hamnade i producering...stackars kille, snacka om att han är mobbad...

sen vill jag bjuda in er alla till ett skridskorace i svartåshanget o slutet av dagen nån gång på sportlovet när all snö är bortskrapad o isen gnistrar som bäst....

dont eat the yellow snow Citera
JWester
472 inlägg

Superman, eller varför inte Kiss of death på gräsklippare?? Det borde väl vara rätt baaallt....
//jacob

PlunTzkY
220 inlägg
PlunTzkY 220 inlägg 16 år sedan

alla sätt är bra utom de dåliga om man säger så smile

Man man vill ha lite retro-stuk är nog sopsäck att föredra, ni vet brännström & hedlund...

Och kom ihåg, man får inte vara dum! då blir man som hedlund, eller hur hedlund!?

Dunder
331 inlägg

Jag menar ju de!

nu är gräsklippar jibbingen snart i full gång!

fördelen är ju att man till och med kan åka i hamarbybacken!

kanske ett trick som heter Dunder-grab. då man greppar tag i saxen i klippaggregatet och snurrar runt så många varv man hinner.
(Detta är förståss ett riktigt farligt stunt som inte bör provas av nån)
heel klicker är en given klassiker.
360 borde inte vara så svårt.
Att landa fakie eller att åka fakie är jobbigt då man måste frikoppla eller lägga i neutralen.

detta kommer gräsklippstillverkarna ta på stort allvar och snart kan vi läsa på reklampelare:
"Stiga extreme - snart i en pipe nära dig!"

Risken är att denna trendiga fluga kommer floppa lika fort som den flippa.
Denna trend håller inte för kidsens hårda förväntningar då den är dyr och kräver inhängat område...

angående ändring: för många "sär-skrivningar"

laeskeblask
135 inlägg
laeskeblask 135 inlägg 16 år sedan

fördelen är ju att man kan köra gräsklippare i pipe och park även på sommaren.
hur stor blir gängbildningsfaktorn för denna xtrem sport? 18?

Dunder
331 inlägg

eller tänk er att få en ***** gräsklippare över skidorna? nä icke bra...detta sker ju hela tiden fast då e det ju blades.

JWester
472 inlägg

kommer man då att bygga särskilda "gräsklippar-funparks" avsedda till gräsklipparjibbing på sommaren? Eller ska man tillåtas vistas i den snötäckta vintertid använda funparken?

Förmodligen dyker väl Big-Mountain-gräsklipparna upp efter ett tag, med enormt feta gräsklippare, som flyter på gräset...

En sista tankegång: kommer det även konstrueras väldigt smala och raka klippare avsedda för puckel?

-Carvinggräsklippare?
-Klipparblades?
-Gräsklipparboard?
-Monoklippare?
-Telemarkklippare?
-Längdgräsklippare?

hmmm....värt att funderas på....

//jacob

Johan_Ax
295 inlägg
Johan_Ax 295 inlägg 16 år sedan

´Var kan man köpa en sån här freesytle Grässklipper? Verkar skitballt intresserad av allt gärna med flames om det är någon som har.

Mvh Johan

laeskeblask
135 inlägg
laeskeblask 135 inlägg 16 år sedan

twintip-light-gräsklippare för funparks kanske? endast en motor som driver själva gräsklipperiet, inget som driver den framåt, då kan man åka in och landa fakie också.

en fetare modell bör ju finnas för offpist åkning. gärna med ensåndärprylsomsprutarsnö så att man kan ta sig ur laviner smärtfritt.

JWester
472 inlägg

Nä grabbar. Man måste hitta fler användningsområden.
Sätt dit ett par skateboardhjul, så har vi fått trendsporten skateklippning, lär ju bli nästa fluga till i sommar.
En ultralätt klippare som går att surfa på kanske, eller varför inte Downhill GK (Gräsklippare) nerför VM-banorna i åre? En heldämpad HusQvarna-modell med rock shox boxer, det ni!

Fler outnyttjade alternativsporter med gräsklippare:

-BMX Gräsklippning
-GräsklipparWakeboarding
-Freestyle GK

Mot Summer X games!

//jacob

Lars_Ilis
449 inlägg
Lars_Ilis 449 inlägg 16 år sedan

en rock shox boxxer på en gräsklippare?? Den skulle ju gå av direkt av vikten! Sätt dit 4 par Marzhocci monster T så kommer gräsklipparen funka fint!

SKUMberg
77 inlägg

Inte kunde jag tro att alla dessa sköna alternativa sporter skulle blomma ut av detta inlägg.. måste genast ringa några trendskapare så detta verkligen slår in..är det någon som har numret till Boström??

sswwooosshhh Citera
Abrahamsson_Johan
22 inlägg
Abrahamsson_Johan 22 inlägg 16 år sedan

Jag är helt med på ditt resonemang. Personerna som har blades på fötterna kan inte åka på något annat. Det är ungefär som om dom inte har växt ifrån det där med att ha korta skidor från barndomen.
Kort och gott Snowblades suger!

jpeg Citera
Fredrik_Jonsson
44 inlägg
Fredrik_Jonsson 44 inlägg 16 år sedan

Ok för det första! blades är coolt! Dessutom gjorde Head en variant med riktig bindning i år så det så!!

Vi i Tege Teens använder ofta blades som ett pedagogiskt hjälpmedel för att lära folk feta hopp fast med en lättare daffy kontroll...

Allvarigt: Jag håller i mångt och mycket med dig, men faktum är att jag som skidlärare har haft mycket nytta av blades, då det är ett ypperligt sätt att lära folk skärande sväng; eftersom det är det enda sättet att svänga på dem. Dessutom måste man ha paralell skidföring för att de skall fungera på ett tillfredställande sätt, vilket ungefär 80% av skidåkarna skulle behöva lära sig..

Vad jag sen tycker om folk som tror att man skall ha en 2 m mössa med bjällror, zinkpasta, jeans, och pilot brillor; som kommer och hyr "sådana här mini skidor", är ej nämnvärt.

ej heller snowblade jibbers kanke är så där sjukt imponerande, men dom är ju ändå bättre än mig, så vad kan jag säga...?

Fredrik Citera
ErikR
305 inlägg
ErikR 305 inlägg 16 år sedan

SNOOOWBLADESS SUUUGEEERRRR!!!!!!!

Zimeth
38 inlägg
Zimeth 38 inlägg 16 år sedan

Nej... Nu har man blivit jävligt inspirerad till nya flugan...
Ska fan ta o prova lite gräsklippar åkning o plocka fram farsans gammla klippare...

SKUMberg
77 inlägg

En sak måste jag fastställa: Blades kan vara hur coolt som helst men... men vad är tjusningen med dessa "bigfoots"? jag kan inte se nått.. därimot är jag jävligt på när det gäller att köra gräsklippare och dyl nedför stövelbranten.. kankse något för Jackass..Mtv.

ps. jag gillar inte killar med snoret hängandes under näsan som kommer med skit bara!!

sswwooosshhh Citera
Jarbring
4 inlägg
Jarbring 4 inlägg 16 år sedan

Jag kan bara konstatera ditt inlägg med att säga att Blades är får sådana som inte kan åka vanliga skidor. Det måste vara så. Jag provade dem när de var nya jag ledsnade efter en halvtimme. Det ända som var lite kul det var att åka på topparna baklänges.

BBQ
48 inlägg
BBQ 48 inlägg 16 år sedan

Otroligt feta inlägg, pojkar.

Men ni glömde ju faktiskt en av de största extremsporterna,

Stiga kommer med Bungi-klipping, de senaste från Nya Zeeland...
mmm...

Eller para klipping...eller inte

Dunder
331 inlägg

ja kanske...

men som sagt var så kommer denna fluga bli för dyr för kidsen.

kanske en annan sport? några förslag?

koehler
178 inlägg
koehler 178 inlägg 16 år sedan

Jofa motorgräsklippare med kolfiberchassi och 28 ventiler.
där snackar vi fluga.

adrenaline-junkie
507 inlägg
adrenaline-junkie 507 inlägg 16 år sedan

fluga? då snackar vi dubbeltfilad supergängad avgasrenaren på den nya stiga Xtreeme. "gjord för hela berget, speciellt för dig som vill få ut de där sista av din åkning"

lr har jag fel??

dont eat the yellow snow Citera
Lars_Ilis
449 inlägg
Lars_Ilis 449 inlägg 16 år sedan

Nej det ska vara uppreducerade aluminium 7026 rör med tigsvetsningar. Förstärkningar kring de mest utsatta punkterna.

CAD
184 inlägg
CAD 184 inlägg 16 år sedan

Fan va trött jag ¨är på allt skitsnack om blades! SLUTA!! Ämnet är uttömt! Det finns inget att säga längre. Ägna er åt andra saker.

Dunder
331 inlägg

jag har hört att jofans gasvajerventil ligger och slår lite mot kolv staget... och det är ju inte bra då det är kallt ute.

men det är som ni säger, det kommer hela tiden nya produkter och det finns då en risk att kvalitén försämras... det har vi ju sett inom alla branscher...

det kostar att ligga på topp...

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook