Les 2 Alpes

wellwell
3 inlägg
wellwell 3 inlägg 11 år sedan

Är någon som har varit i Les 2 Alpes på senare tid.
Den lilla info jag har hittar är som icas köttfärsm, lite för gammal.

Någon som har lite info? Offpist stråk osv?

Svar

hejs
299 inlägg
hejs 299 inlägg 11 år sedan

ska dit v.9

undrar hur de är med park och så?? gärna ny info!!

hey dude Citera
Downfarm
8 inlägg
Downfarm 8 inlägg 11 år sedan

Var där i somras och åkte på glaciären, men det blev inte så mycket offpist smile

Downfarm Citera
Danne88
30 inlägg
Danne88 30 inlägg 11 år sedan

Var i Les 2 Alpes bara en dag i v7, men jag såg inte till någon park? Offpist finns ! Korta fina åk i Les 2 Alpes eller åk till toppen skråa över till La Graves långa sköna åk.
Där bör man hyra en guide till en början, kan vara svårt att hitta ner till Byn annars.
Party? Ingen koll på
Byn ? Såg bara fransmän med sina familjer.

Lite info….

hejs
299 inlägg

ingen som har nått att säga om parken där????

hey dude Citera
kockiz
5 inlägg
kockiz 5 inlägg 11 år sedan

Jag var där mars -05 i 2 dagar då hade de en massa hopp i olika storlekar, rails,boxar och en rätt grymm pipe. Vad jag hört så satsar de på parken och borde vara helt ok nu oxå!

Jag är mer glidare och höll till högre upp på glaciären som jag tyckte var riktigt schysst.
Långa fina backar med jämn lutning om man gillar att ligga på skär.

Det finns en schysst restaurang nedanför parken där jag haft mitt absolut bästa pizza minne.
Helt underbara stenugnsbakade pizzor med bara färska pålägg. Rekommenderas starkt!!!

Jag upplevde Les 2 Alpes som ett trevligt ställe med bra utbud!! Här finns lite av varje.

Han tyvärr inte pröva på utelivet då vi bodde i Serre chevaliere och åkte buss varje dag!

Johan Citera
hejs
299 inlägg

okejokej, lät super bra dåsmile, får väll pröva på restaurangen nedanför parken ocksåtonguetongue

hey dude Citera
werew
1 inlägg
werew 1 inlägg 11 år sedan

Jobbade i Alpe d'Huez förra säsongen (ligger mitt över dalen). Så jag var i Les2Alpes ett tiotal gånger. Jag är ingen jibber men mitt intryck var att det var en riktigt stor och bra park och min kompis som har varit runt en del i alperna sa också att parken var bra, så jag tror inte att du blir missnöjd.

Långa offpist repor provade jag inte så mycket på, mest pga att off pisten är sjukt lättillgänglig. Och det är inte alltför många som åker där heller. Området nere vid La fee liften är riktigt nice, åkte ospårat där en hel dag förra säsongen. Precis bredvid liften också, fattade inte var alla andra var...

En av restaurangerna brann ner förra året så håll tummarna att det inte var den med god pizza wink

wellwell
3 inlägg
wellwell 3 inlägg 11 år sedan

Så det var bra offpist?

Hoppas att det har dumpat lite tills vi åker ner då.
Tycker det låter riktigt bra. En schysst park, nice offpist. vad mer kan begära.
Hoppas att ute livet håller samma klass som backen verkar hålla smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook