Viktökning !

dudemeister
137 inlägg
dudemeister 137 inlägg 11 år sedan

Tjena jibbers !

Har lite problem med vikten, är sisådär 3-4 kg underviktig.. tränar på gym 3 ggr i veckan och dricker pulvershakes dagligen.. äter gör jag också så mycket jag orkar och kan .. Skulle vilja på lite råd om hur man går upp i vikt snabbt?!

Hörs !

det var en gång .. och den var sandad ! Citera

Svar

Michael-G
306 inlägg
Michael-G 306 inlägg 11 år sedan

är då inte så kunnig.. men!
Det finns ju något pullver så man lägger på fett och tränar de till muskler.. de kör jag med.. men ahr inte sätt nån skillnad på mig.. men jag har ju nyss börjat så.. vi får se hur de får

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 11 år sedan

Sluta dricka massa pulver.
Har samma problem med, förbränningen skenar när jag tränar regelbundet, ät mycket fett och proteiner dock inget pulver och inga tabletter. Tonfisk, chips, ägg, pizza osv i mängder löser saken!

Inte så vettigt ur hälsosynpunkt med allt fett med tanke på åderförkalkning och annat trams men det är ju ett senare problem...

skistore.se/mtbstore.se Citera
gizmokvack
97 inlägg
gizmokvack 97 inlägg 11 år sedan

Mcdonald's

Snoeret
241 inlägg
Snoeret 241 inlägg 11 år sedan

gizmokvack :

Mcdonald's

eller burger king! mykt godare pomfrit:P

Koppelman
1194 inlägg
Koppelman 1194 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad CrashX (11 år sedan)

Du har mer Output än Input, alltså du förbränner mer än du får i i dig, det enda du egentligen kan göra är att äta mer. Det behöver inte vara jättenyttigt alla gånger, dock menar jag inte att du bara ska äta skräpmat men en del extra kalorier ibland är nog nödvändigt för dig.

Sen hur längre har du tränat?

Andra orsaker kan vara att du är tonåring och har en väldigt hög ämnesomsättning eftersom man som bekant är i puberteten vid den åldern. Om du fortsätter som du gör kommer ökningen komma om ngt år.
Sen kan kroppen inte gå upp mer än ungefär 3-4 kg muskler om året.

Proteinpulver osv. är inte på ngt sätt onyttigt men du kan lätt få i dig dom kolhydrater och proteiner du behöver genom att äta rätt och mycket, och om man gör det så är det enda man kommer göra med alla tillskott är att pissa & skita ur dom = slösa på pengar. Men det är ju ganska jobbigt att tvinga i sig 2 tallrikar mat varje mål.

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad Nojlas (11 år sedan)

fettet i ägg och tonfisk är ju ganska bra fetter och är inget större problem för kroppen. samma fetter hittar du även i nötter, avocado och lax.

är ingen träningsguru själv, så jag har en tränare på gymmet som hjälper mig med allt som rör träning. Har gett oerhört bra resultat för mig, så om du inte redan har en så råder jag dig att skaffa en!

just my 50 öre...

www.dpsskis.com Citera
ErikAndersson
514 inlägg
ErikAndersson 514 inlägg 11 år sedan

ät mer och mycket kött smile

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 11 år sedan

mc donalds.. de går fort å är gott wink

Ill be back Citera
Dr_Snow
1669 inlägg
Dr_Snow 1669 inlägg 11 år sedan

Ett tips är att byta övningar på gymmet. Andra övningar = andra muskler som belastas. De nya musklerna lägger på vikt...

Jag har samma problem, det är näst intill omöjligt att äta upp sig. Jag äter oerhörda mängder, jag blir utskrattad när jag kommer med min matlåda, ändå går jag inte upp.

Your localhost. Citera
Utter
3104 inlägg
Utter 3104 inlägg 11 år sedan

Det kommer, tro mig. Du är bara 16 så du bör hålla dig ganska lugn med gym och pulver något år till.

Jag gick upp lite drygt 20kg mellan 16 och 24, en del muskler men även en del fett (det började komma där runt 20-22). Det var helt utan bulk, creatin eller whey.

victorsallander
241 inlägg
victorsallander 241 inlägg 11 år sedan

haha 3 kilo för lite låter inte särskilt allvarligt men om du är fasst besluten att gå upp fort i vikt så tryck i dig nån steroid eller två..

ne men varför vill du så gärna gå upp dessa få kilon?

hihi Citera
dudemeister
137 inlägg

CrashX :

Du har mer Output än Input, alltså du förbränner mer än du får i i dig, det enda du egentligen kan göra är att äta mer. Det behöver inte vara jättenyttigt alla gånger, dock menar jag inte att du bara ska äta skräpmat men en del extra kalorier ibland är nog nödvändigt för dig.

Sen hur längre har du tränat?

Andra orsaker kan vara att du är tonåring och har en väldigt hög ämnesomsättning eftersom man som bekant är i puberteten vid den åldern. Om du fortsätter som du gör kommer ökningen komma om ngt år.
Sen kan kroppen inte gå upp mer än ungefär 3-4 kg muskler om året.

Proteinpulver osv. är inte på ngt sätt onyttigt men du kan lätt få i dig dom kolhydrater och proteiner du behöver genom att äta rätt och mycket, och om man gör det så är det enda man kommer göra med alla tillskott är att pissa & skita ur dom = slösa på pengar. Men det är ju ganska jobbigt att tvinga i sig 2 tallrikar mat varje mål.

Har tränat Gym i snart ett år =P gått upp kanske 2-3 kg .. Tack för alla svar än så länge !

NyZeLL
66 inlägg
NyZeLL 66 inlägg 11 år sedan

som dom skriver, var inte rädd för fetmat, det är bra energi till dej om du tränar regelbundet!

ska du ha kosttillskott så får du ju leta mer i underground om det ska ha resultat!
den skiten funkar bra men är det värt det? tycker inte jag längre iaf!

E-tuna Crew Citera
JoelBitar
705 inlägg
JoelBitar 705 inlägg 11 år sedan

för mig så är det såhär, jag är smal som fan. även fast jag äter 5 chokladkakor 2 hamburgare och 3 läsk i en vecka så går jag inte upp ett skit. helt sjukt. haha

Ride it like you stole it Citera
Anjoh
240 inlägg
Anjoh 240 inlägg 11 år sedan

Det där med att pulver å piller inte hjälper ser jag som rent skit snack då jag har gått upp flera kilo med hjälp av både piller och pulver....
Om du är desperat eftar att gå upp i vikt så kanske du kan testa kreatin (men då går du upp i vatten inte muskler) ska även ge bättre "kontakt" i musklerna och bättre utåerhämtning men det vet jag inte riktigt

jonathan_chips
1396 inlägg
jonathan_chips 1396 inlägg 11 år sedan

fredrik_p :

för mig så är det såhär, jag är smal som fan. även fast jag äter 5 chokladkakor 2 hamburgare och 3 läsk i en vecka så går jag inte upp ett skit. helt sjukt. haha

ahhaha samma som jag typ.. äter hur mycket skit som helst händer ingenting.. blir ju att man trycker typ 3 bigmac o typ 5 läsk i veckan + massa annat smått o gott händer fan ingenting fabriken står stilla.

ohreyyyyy Citera
jpelgander
203 inlägg
jpelgander 203 inlägg 11 år sedan

ät på donken , då brukar man fläska till sig, 3-4 kilo är inga problem;)

jacob Citera
The_wannabe
96 inlägg
The_wannabe 96 inlägg 11 år sedan

tare lugnt med träningen bara å shaksen

Yamaha aerox Citera
dudemeister
137 inlägg

jeppenator :

mc donalds.. de går fort å är gott wink

haha bor framför datorn och äter mc donalds 24/7 , du är en riktig lirare jeppe ! ;D

Greets för alla seriösa svar än så länge smile))))

Utter
3104 inlägg

Anjoh :

Det där med att pulver å piller inte hjälper ser jag som rent skit snack då jag har gått upp flera kilo med hjälp av både piller och pulver....
Om du är desperat eftar att gå upp i vikt så kanske du kan testa kreatin (men då går du upp i vatten inte muskler) ska även ge bättre "kontakt" i musklerna och bättre utåerhämtning men det vet jag inte riktigt

Kreatin omvandlas till ämnet kreatinin i kroppen, detta ämne är det som används för att starta upp en rörelse. Så föhoppningen är att man blir mer explosiv och orkar mer vid intag av kreatin. Plus att det binder vatten vilket gör att du går upp i vikt och vikt ger styrka.
Dock försvinner den största delen av viktökningen efter intagsperioden iom att kroppen gör sig av med överskottsvattnet.

Anjoh
240 inlägg

Utter :

Anjoh :

Kreatin omvandlas till ämnet kreatinin i kroppen, detta ämne är det som används för att starta upp en rörelse. Så föhoppningen är att man blir mer explosiv och orkar mer vid intag av kreatin. Plus att det binder vatten vilket gör att du går upp i vikt och vikt ger styrka.
Dock försvinner den största delen av viktökningen efter intagsperioden iom att kroppen gör sig av med överskottsvattnet.

Ja det var väl ungefär det jag skrev fast själv tror jag att det där med explosiviteten har mycket med det psykiska att göra big_smile

Koppelman
1194 inlägg
Koppelman 1194 inlägg 11 år sedan

Anjoh :

Utter :

Anjoh :

Ja det var väl ungefär det jag skrev fast själv tror jag att det där med explosiviteten har mycket med det psykiska att göra big_smile

Jo det tragiska är att många kan lägga ner hundratals-kronor i månaden på kostillskott som egentligen bara ger placeboeffekt. Självklart är dom då ovetandes om det.

Dock så är det ju så att dom flesta tillskott inte är fake osv. men man bör veta vad man stoppar i sig och varför, och uhr det hjälper. Protein för att bygga, kolhydrater för att orka osv.

eHogstrom
1836 inlägg
eHogstrom 1836 inlägg 11 år sedan

Är du ens säker på att du har förlågt BMI ?

I ride fat twins. LÅ LÅ LÅ Citera
Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 11 år sedan

Det finns ju ett gäng olika "Gainers"

http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ib … &artgrp=10

till exempel? Tränar dock inte själv och trycker inte sånt själv..men har polare som slavar i gymmet. Det e bara å köpa en påse å trycka så lovar jag att du går upp i vikt. Vill man inte pulver och piller så finns det ju alltid Olive Olja?

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
jibbkrille
722 inlägg
jibbkrille 722 inlägg 11 år sedan

stick ut och spring! då ökar hungern mycket och du äter mycket mera. Gick upp typ 2 kg när jag sprang 3 gånger i veckan på 3 veckor. Plus styrke träning..

Koppelman
1194 inlägg
Koppelman 1194 inlägg 11 år sedan

Hogizz :

BMI gäller inte för så låg ålder då det varierar så mkt eftersom man normalt är i puberteten.

Madson
16 inlägg
Madson 16 inlägg 11 år sedan

jibbkrille :

stick ut och spring! då ökar hungern mycket och du äter mycket mera. Gick upp typ 2 kg när jag sprang 3 gånger i veckan på 3 veckor. Plus styrke träning..

nänä, det där är inte coolt. den riktiga vägen heter anabola steroider eller "ryssfemmor"

balanselius
571 inlägg
balanselius 571 inlägg 11 år sedan

snabb lösning =dålig lösning
Hur vet du att du är just 3-4kg underviktig, och varför måste det gå fort?

Dem är bra! låter lika illa som Mig gillar snö! Citera
jibbkrille
722 inlägg

Mattias-M :

jibbkrille :

nänä, det där är inte coolt. den riktiga vägen heter anabola steroider eller "ryssfemmor"

mm mattias ja vet att du går på de. Har själv funderat på att börja med det.

EricNorrlander
529 inlägg
EricNorrlander 529 inlägg 11 år sedan

Fel i ämnesomsättningen kan dyka upp i tonåren. Tonårs struma. Sök hos sjukvården, skulle kunna vara ett sånt fel om Du kan fläska i dig hur mkt som helst utan att gå upp utan snarare ned i vikt.

Madson
16 inlägg
Madson 16 inlägg 11 år sedan

jibbkrille :

Mattias-M :

jibbkrille :

mm mattias ja vet att du går på de. Har själv funderat på att börja med det.

ja alltså, från att jag började använda det har jag gått upp 50 kg. utan träninG! bara donken och soffan, helg otroligt!!!!!

jibbkrille
722 inlägg

soft kan man få köpa av dig då?tongue

Utter
3104 inlägg

Anjoh :

Utter :

Anjoh :

Fysologiska fakta, inte så mycket att "tro" där.

TT-JONTE
39 inlägg
TT-JONTE 39 inlägg 11 år sedan

Gå till närmaste Pizzeria och ät igenom hela Menyn på 7 dagar!?tongue

Jonte.. Citera
Muppas
269 inlägg
Muppas 269 inlägg 11 år sedan

jag skulle säga att du itne ska sluta att dricka dina shakes..och heller itne sluta att träna..men när du tränar då kan du istället köra mer belastning och fler set..alltså t.ex 6 reps 5 set..funkade bra för mig att öka på gymmet..och KOM IHÅG(!!) att bara dricka proteinshakes utan kolhydrater är en viss fettföbränning i sig..proteinet gör så att du i lägre mån lägger på dig fett..jag skulle vilja säga mindre protein och MER kolhydrater..som pasta ris potatis bröd mm..lycka till

WFP51crew Citera
eHogstrom
1836 inlägg
eHogstrom 1836 inlägg 11 år sedan

CrashX :

Hogizz :

BMI gäller inte för så låg ålder då det varierar så mkt eftersom man normalt är i puberteten.

Se så fel man kan ha.. Gör om frågan lite då: Hur vet du att du är 2-3kg undervikt?

I ride fat twins. LÅ LÅ LÅ Citera
Anjoh
240 inlägg

Utter :

Anjoh :

Utter :

Fysologiska fakta, inte så mycket att "tro" där.

Då fysilogiska fakta inte stämmer in på alla personer så tror jag det. Alla får inte ut samma resultat av samma produkt...... vissa kroppar kan inte ta upp kreatinet

Deg
41 inlägg
Deg 41 inlägg 11 år sedan

Tjena jibbern med viktökningsproblem!
Här sitter du och vill gaina vikt, och beskriver ditt problem i ett skidåkningsforum. Är ditt problem på något sätt skidrelaterat? Och varför bryr sin folk över huvud taget om att svara? Jag gör det endast på grund av att den här tråden är så sorglig att jag inte kan låta bli, och jag hoppas för guds skull att samtliga svaranden gjort detsamma.

Heaton
425 inlägg
Heaton 425 inlägg 11 år sedan

Gör som jag:

Sitt framför datan 24/7, åk inge skidor.

Ät pizza hela tiden. Jag har ätit cirka 20% i skolmatsalen och resten på närbeliggande pizzeria.

Försök att alltid ha mat i munnen. och ingenting nyttigt.

Efter detta ska du nog se att du har kilon så att det räcker och blir över.

Forumsignatur Citera
Pussss
558 inlägg
Pussss 558 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad SwerkerOlofsson (11 år sedan)

Muppas :

jag skulle säga att du itne ska sluta att dricka dina shakes..och heller itne sluta att träna..men när du tränar då kan du istället köra mer belastning och fler set..alltså t.ex 6 reps 5 set..funkade bra för mig att öka på gymmet..och KOM IHÅG(!!) att bara dricka proteinshakes utan kolhydrater är en viss fettföbränning i sig..proteinet gör så att du i lägre mån lägger på dig fett..jag skulle vilja säga mindre protein och MER kolhydrater..som pasta ris potatis bröd mm..lycka till

Rätt, vill man bli biffig är det MASSA KOLHYDRATER man ska käka! sen kan man jue köra med muskelmassa osv! sen vissa tror att om man dricker protienpulver och sånt så kommer dom bli biffigare på gymmet osv! det gäller att träna rätt med! kör riktiga övningar, och pumpa ganska segt på tunga vikter, pumpar man sakta i samma takt så blir man biffigare snabbare osv! sen finns det ju "fusk gymmare" som typ går på alldeles för tunga vikter för dom själva, så att dom måste stå och gunga som fan osv för att klara av det!
Käka mkt kött och kolhydrater, creatin, protienpulver sen hästar du på gymmet så ska de gå bra;)

AGAGRILLEN Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook