Spricka i radiusbenet, när kan jag börja åka igen?

sockervadds
245 inlägg
sockervadds 245 inlägg 11 år sedan

Hejsan. Åkte på en spricka i radiusbenet, ett av de två som sitter på ovansidan av underarmen. Ngn som lyckats med ngt liknande, hur lång tid tog det innan ni kunde åka skidor igen? Kvacken säger 6 veckor, men det tror jag inte ett skvatt på...
Ngn med personlig erfarenhet av liknande?

Tack.

Svar

liiisa
6 inlägg
liiisa 6 inlägg 11 år sedan

ja bröt båda benen i underanmen och kunde åka efter 6 veckor...
du borde nog kunna åka innan dess... smile

liiisa Citera
surfinglife
155 inlägg
surfinglife 155 inlägg 11 år sedan

Ööh, ja gjorde nästan samma sak... fast ungefär 6cm ovanför handleden, benet kanske är smalare där vad vet jag, men gick med gips i nästan 3v sen tog ja av det, armen var kalasblek och lika tunn som en tandpetare men sen funka allt för mig tongue

rudil
467 inlägg
rudil 467 inlägg 11 år sedan

åk med jips det gjorde jag när jag bröt handleden förra året.

feel Citera
LjuvligaJulia
8 inlägg
LjuvligaJulia 8 inlägg 11 år sedan

Jag bröt radiusbenet den 1 januari i år, alltså i förrgår. För mig ska gipset sitta på i fyra veckor, och det går ju, som rudil sa, att åka med gipsad arm. Jag var ute igår och det gjorde snuskigt ont att ta emot liften, men annars är det väl bara att köra på.

Bjurlid
114 inlägg
Bjurlid 114 inlägg 11 år sedan

Efter 6 veckor är benet ihopläkt och lika starkt som det var innan du bröt dig, om du åker innan det och ramlar så kommer du antagligen slå upp sprickan och antagligen få en värre skada. Så det är ju vad du anser är värt mest att åka nu och kanske inte kunna åka på resten av vintern heller vänta med att åka och veta att armen håller. lite random fakta om underarmsfrakturer är att det tar ca 1 år innan muskelstyrkan i den skadade underarmen är lika stor som den var innan brottet.

Fantomen är hård mot de hårda Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook