Vad tycker ni om förbjudet mot snowboard i USA?

Patriik_L
107 inlägg
Patriik_L 107 inlägg 11 år sedan

fan vilken idiotisk regel! det är ju klart att det måste finns snowboard åkare i bergen! (jag är skiier)

Snö är vatten egentligen! Citera
ViktorIndahl
217 inlägg
ViktorIndahl 217 inlägg 11 år sedan

Vilka idioter, bra av Burton a och visa vart skåpet ska stå!!! (skidåkare)

SnÖ Citera
alx93
16 inlägg
alx93 16 inlägg 11 år sedan

Så jävla rätt att bara skita i reglerna..!Det gillar man *tummen upp*

If you gonna show it do it right Citera
nizZZze
276 inlägg
nizZZze 276 inlägg 11 år sedan

inte för att man åker snowbard men man blir ju arg varför får man inte åka snowboard det är en jävligt korkad regel vad tror du ska hända att snowboard åkarna tar över jorden eller?

M4lin
172 inlägg
M4lin 172 inlägg 11 år sedan

Underbart!

diddepop
11 inlägg
diddepop 11 inlägg 11 år sedan

Osoft regel. Om det hade gällt skidåkare....
Skönt för dom o bli av med alla sladdande idioter på bräda

David Didriksson Citera
rasms
571 inlägg
rasms 571 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad rasms (11 år sedan)

tech9ne mofuc*%rs!!!!!

just grab your 9mm instead of grabbin your board

ät snö Citera
jagad
78 inlägg
jagad 78 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad jagad (11 år sedan)

12/28/07 snowboardermag

2008 will be a year of change for Taos Ski Valley. The New Mexico resort is opening its lifts to snowboarders for the first time since its inception more than 50 years ago.

“It was purely a family decision," says Alejandro Blake, Events Coordinator and grandson of founder Ernie Blake. “We've been looking at this redevelopment thing seriously for three to four years. We knew we were going to have to accommodate snowboarders in the redevelopment plans and decided why not sooner rather than later. We didn't want to be forced financially—we wanted to make the decision on our own."

On March 19, 2008, snowboarding will be allowed for the final two and half weeks of Taos' season.

“We wanted to honor the people who made the commitment to ski here this season without knowing about the change," says Blake. “We hope to minimize growing pains. Those two weeks will show us what we need adjust over the summer to accommodate both skiing and snowboarding."

For years, Taos' employees have found themselves turning more and more potential visitors (including families, their target demographic) away due to the snowboarding ban. Three generations of the Blake family were in agreement with the decision. There has also been tremendous support of the decision from the community at large.

With the change, only three skier-only mountains remain in the U.S.: Alta and Deer Valley, both in Utah, and Vermont's Mad River Glen.

“The majority of the people knew it was going to happen," says Blake. “Most people are accepting of it."

During the summer of 2008, Taos Ski Valley will initiate resort renovations to improve rental facilities and the base area to accommodate both skiers and riders. The transition will continue over several phases for approximately seven years and cost $35,000,000.

A number of events and festivities will coincide with the lifting of the snowboarding ban. Taos Ski Valley is expecting to be at capacity Easter weekend, the first weekend that will include snowboarding.

Ännu ett ställe som tillåter snowboard. Det är alltså endast 3 ställen kvar i Usa som förbjuder snowboardåkare. Så jag fattar inte ens varför nån bryr sig, speciellt Burton.

Det står i denna tråd att det ska förbjudas på vissa ställen i Usa, det va inte många ställen, pissrubrik på tråden btw.

Låt de ha sina 3 orter öppna endast för skidåkare, de kommer kanske öppna för snowboard som alla de andra och som senast Taos gjorde gjort på grund av att snowboard är så stort i Usa och gör att de förlorar så mycket pengar på förbudet. Annars så är det ju bara att acceptera att de resterande endast är till för skidor.

Det är nog tråkigt för de som åker snowboard o inte har nåt annat alternativ i närheten och visst kommer några att anse att det är diskriminerande. Det är en lite ball film Burton gjort om det här men den hjälper inte grannsämjan mellan vissa skid och snowboardåkare då den är rätt provocerande egentligen. Klart orternas personal blir förbannade, det råder ju snowboardförbud.

jagad Citera
SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 11 år sedan

Lukas_bromma :

ingen som är på att dra till alta och åka lite bräda?

lätt att jag skulle åka dit, om jag hade pengar vill säga...
Jag ska förhoppningsvis till USA på senvåren så jag hoppas att jag hamnar nära alta.

Hey man! peace man! Citera
ErikAndersson
514 inlägg
ErikAndersson 514 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad ErikAndersson (11 år sedan)

jibbering :

vad har dom emot snowboard egentligen ?? ;o

murvel :

inte för att man åker snowbard men man blir ju arg varför får man inte åka snowboard det är en jävligt korkad regel vad tror du ska hända att snowboard åkarna tar över jorden eller?

Verkar som många här inte fattar att det är deras affärs ide ?

fiskfan
128 inlägg
fiskfan 128 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad fiskfan (11 år sedan)

jag är lite intresserad av att se vad trådskaparen tror att folk kommer svar på denna frågeställning...

"nej, men det är väl helt rätt ändå... dom där snowbordarna dom är ju inte riktigt kloka, vandaler säger jag!"

seriöst, det är väl klart som korvspad att det är åt helvete? alla har väl samma jävla rätt till ytor oavsett vafan man har för jävla preferenser att ta sig ner för diverse sluttningar med för utrustning....
vatikanstaten kan ju gå o dra sig... "kvinnor får inte ha shorts på sig..." för i helvete... lever vi på stenåldern... vakna upp o känn uranet i snoken!
självständighet och individualitet is teh shit! bajs på alla som försöker få folk att rätt sig efter andra"

BÖNK! Citera
greggan
105 inlägg
greggan 105 inlägg 11 år sedan

Tycker det är OK med brädåkare som ÅKER bräda.
De som KAAAASAR ned för slänterna däremot, kill,kill,kill.
All snö hammnar ju förfan i en enda stor hög i botten på berget!

Bräd åkare :0)
Bräd kasare :0(
Skidåkare :0) :0) :0)

Stefan Citera
ett_Hund
223 inlägg
ett_Hund 223 inlägg 11 år sedan

Jag tror att de inte gillar att brädåkare har stora kläder och en gangstrig attityd.. till skillnad från alla välpolerade och foträta skidåkare.. tycker det vore roligare om man kunde skicka över alla 13-17åriga skidjibbers dit istället och vad för slags reaktion man fick.. de brukar ju se ännu värre ut än oss bräddrägg^^

masturbation suburbano Citera
oscarius
1352 inlägg
oscarius 1352 inlägg 11 år sedan

SleazyRider :

Jag tror att de inte gillar att brädåkare har stora kläder och en gangstrig attityd.. till skillnad från alla välpolerade och foträta skidåkare.. tycker det vore roligare om man kunde skicka över alla 13-17åriga skidjibbers dit istället och vad för slags reaktion man fick.. de brukar ju se ännu värre ut än oss bräddrägg^^

Tror du inte det finns sånna tonåriga jibbers i Alta???? Med tanke på att det inte ligger för långt från Park City vore allt annat snurrigt.

TexMurphy
559 inlägg
TexMurphy 559 inlägg 11 år sedan

Grejen är att jibbers kommer aldrig att trivas i Alta.

Alta har inga parker. Alta har inga hopp. Alta har inga rails. Alta har dessutom risiga och långsamma liftar. I Alta finns inga jibbers och inga posers.

Runt hörnet från Alta ligger Brighton som har en gör lång park tradition och som vänder sig mot brädåkare och jibbers. Dessutom så finns som nämnt ovan Park City för posers och jibbers med fet plånbok.

Alta kommer aldrig locka annat än freeriders det är bara det som finns där.

I Altas fall så handlar det om att dom riktar sig mot en målgrupp. Alta har dessutom en max gräns hur många liftkort dom säljer per dag. Att förbjuda snowboards handlar om att dom inte vill att den dagliga kvotan skall fyllas upp med park råttor som sen kommer och klagar och vill ha pengarna tillbaka.

Problemet är att för 6-7 årsen när jibbers inte fanns så var det inget problem för då kom dom åt den oönskade målgruppen genom att förbjuda brädor. Nu så kommer dom inte åt hela målgruppen längre pga att jibbers börja köra skidor.

Tycker gott att Alta kan tillåta brädor och fortsätta göra stället attraktivt för freeriders och oatroaktivt för jibbers. Dock så tycker jag att dom skall förbjuda kicker byggande.

Grejen med att bara nicha är att systemet är litet, gammalt och det är deras grej att vara billig freeride. Dom nichar sig och det är absolut inget fel i att nicha sig. Tycker snarare att fler orter borde nicha sig och ge mycke av det bra till få istället för att ge mellan mjölk till alla.

TEx

Enjoying the happines of others gives you more joy Citera
Dirtbag
70 inlägg
Dirtbag 70 inlägg 11 år sedan

På tal om korkade amerikaner... Åker inte döttrarna Bush snowboard? Kanske det finns en tanke att behålla förbjudet i så fall?

Craig Kelly Is My Co-Pilot Citera
Grillo
405 inlägg
Grillo 405 inlägg 11 år sedan

Vad jag då undrar är var dom drar gränsen mellan snowboard och skidor?
Vad gör dom om man kommer på en monoski?
VAd gör dom om man monterar två snowboard bindningar på en FET skida? (Rent hypotetiskt dvs)

Preparatus Supervivet Citera
oscarius
1352 inlägg

Vet du inte skillnaderna mellan monoski och snowboard??

Snowboardbindningar på en fet skida = snowboard.

Grillo
405 inlägg
Grillo 405 inlägg 11 år sedan

Klart som fan jag vet vad skillnaden mellan en snowboard och en monoski är.

Preparatus Supervivet Citera
oscarius
1352 inlägg

Men har dom sagt något om monoski förbud eller?

TT
Online 116 inlägg
TT 116 inlägg 11 år sedan

klart det är bra

TT
Online 116 inlägg

om ni inte viste det så är det förbjudet att åka "surf" (dvs. Mono och bräda) på vissa ställen i frankrike med så det är ju ingen nyhet

TT
Online 116 inlägg

öm ni inte viste det så har dom sänkt farten på liftarn i alta för att det skall vara mer folk i liften och mindre i backen så att man inte skall tycka att det är trångt.en till sak ang. alta dom lottar ut säsongskort och är man inte på utlottningen och "vinner" får man inte köpa utan rätten går till någon annan + att dom bara släpper in ett vist antal åkere per dag, när det är passerat så är det fullt.

det tycker jag är coolt/TT

Hasse
3563 inlägg
Hasse 3563 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad Hasse (11 år sedan)

Sen är det tillåt i Alta om du åker splitboard. Det är förbjudet att åka lift med en "bräda" men har du splitboarden delad så är det oki. Konstig regel men så är det pga önskemål från gammla ägare.

//H

Edit: Varit brädförbud i Alta i över 17 år. Så det är ingen nyhet

Vill vara som JEFFA!!!! Citera
BergztroM
90 inlägg
BergztroM 90 inlägg 11 år sedan

eliasca :

På vissa ställen i USA förbjuder man snowboardåkning..
Måste nästan vara ett brott mot mänskliga rättigheter, eller?
http://www.alta.com/Newsite/images/skiers_mtn_th.jpg
spana in bilden nere till vänster på första sidan; www://alta.com

För övrigt så har Burton även gjort detta till en rolig grej och utlyst en tävling om att filma när man åker på dessa ställen, läs mer på;

www://burton.com

Så jävla typiskt USA...!!!!

Setermaan
2453 inlägg
Setermaan 2453 inlägg 11 år sedan

SverigeTomten :

oscarius :

SverigeTomten :

Amerikaner, de kan komma på vilka dumheter som helst nuförtiden...
Jag ska till USA så jag tar mig nog en tur till deer valley, alta eller någon annan "snowboardhater"-
skidort.

Din visningsbild ser ju ut som att du åker snowboard.
Ha så kul att försöka åka ifrån patrullen i Alta.

Ni kan sluta gnälla för det skulle inte göra någon skillnad iaf.
Amerikanska snowboardåkare har varit emot detta i alla tider och det har inte fått dem att ändra sig.
Ekonomiskt sett behöver de inte snowboardåkarna, och det hindrar inte särskilt många skidåkare från
att åka dit.

Köp en splitboard eller hyr ett par lagg om ni verkligen vill svänga på Alta (exempelvis).
Hejdå

EDIT: Din gamla visningsbild.

Du, jag har åkt på "ett provocerande sätt" många gånger, så mycket så att skidpatrullen i flertal skidorter har jagat mig (Jag vet att jag kan ställa till det ibland men det är inte min mening) Jag har blivit jagad totalt 9 gånger varav en gång vart jag tagen och fick betala en bota, haha. Men jag kan säga "stolt" att jag har åkt från tre stycken skidpatrull-åkare samtidigt i sälen, snacka om adrenalinkick när en av patrullisten skrek till mig "Jag ska döda dig snorunge!" Anledningen av allt detta ståhej var att jag kastade en snöboll rakt i fejjan åt ena skidpatrullen därför att de bannlös min kompis... han åkte nämligen vårdslöst i skidbacken... OBS! min kompis var skidåkare.

Jag lär inte vistas där under ett bra tag... i alla fall inte i år.

http://www.scottkidder.com/images/teens.jpg

Setermaan International Horseforce Citera
oscarius
1352 inlägg

Setermannen :

SverigeTomten :

oscarius :

Din visningsbild ser ju ut som att du åker snowboard.
Ha så kul att försöka åka ifrån patrullen i Alta.

Ni kan sluta gnälla för det skulle inte göra någon skillnad iaf.
Amerikanska snowboardåkare har varit emot detta i alla tider och det har inte fått dem att ändra sig.
Ekonomiskt sett behöver de inte snowboardåkarna, och det hindrar inte särskilt många skidåkare från
att åka dit.

Köp en splitboard eller hyr ett par lagg om ni verkligen vill svänga på Alta (exempelvis).
Hejdå

EDIT: Din gamla visningsbild.

Du, jag har åkt på "ett provocerande sätt" många gånger, så mycket så att skidpatrullen i flertal skidorter har jagat mig (Jag vet att jag kan ställa till det ibland men det är inte min mening) Jag har blivit jagad totalt 9 gånger varav en gång vart jag tagen och fick betala en bota, haha. Men jag kan säga "stolt" att jag har åkt från tre stycken skidpatrull-åkare samtidigt i sälen, snacka om adrenalinkick när en av patrullisten skrek till mig "Jag ska döda dig snorunge!" Anledningen av allt detta ståhej var att jag kastade en snöboll rakt i fejjan åt ena skidpatrullen därför att de bannlös min kompis... han åkte nämligen vårdslöst i skidbacken... OBS! min kompis var skidåkare.

Jag lär inte vistas där under ett bra tag... i alla fall inte i år.

http://www.scottkidder.com/images/teens.jpg

Sorry men jag fattar verkligen inte budskapet med den där bilden..

Setermaan
2453 inlägg
Setermaan 2453 inlägg 11 år sedan

Den visar livet som rebellisk ungdom. tycker den passar bra till den citerade texten.

Setermaan International Horseforce Citera
SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 11 år sedan

Hasse :

Sen är det tillåt i Alta om du åker splitboard. Det är förbjudet att åka lift med en "bräda" men har du splitboarden delad så är det oki. Konstig regel men så är det pga önskemål från gammla ägare.

//H

Edit: Varit brädförbud i Alta i över 17 år. Så det är ingen nyhet

Jasså? Splitboard mhmm, intressant, väldigt intressant.
Får väl ta och köpa en splitboard och dra till alta, det lär bli spännande smile

Hey man! peace man! Citera
icemann
79 inlägg
icemann 79 inlägg 11 år sedan

Mycket bra initiativ. Nu väntar jag bara på ett förbud mot jibbing också, samt ett förbud mot åkning i jeans instoppade i pjäxorna.

user73334
520 inlägg
user73334 520 inlägg 11 år sedan

icemann :

Mycket bra initiativ. Nu väntar jag bara på ett förbud mot jibbing också, samt ett förbud mot åkning i jeans instoppade i pjäxorna.

man ska ha ganska vida jeans om man ska dra dom över pjäxorna..

oscarius
1352 inlägg

icemann :

Vad är du för typ? Kan man förbjuda dig? Skulle inte banga.

Anzom
Online 570 inlägg
Anzom 570 inlägg 11 år sedan | Senast ändrad Anzom (11 år sedan)

Surfade runt på internet och hittade då en gammal pistkarta ifrån Hundfjället!
http://hem.passagen.se/josa68/Hundfjallet.jpg
Höger om Långenliftarna var det tidigare snowboardfritt område, någon som vet någon backe i Sverige där det tidigare var förbud mot snowboard åkare?

Den som väntar på något gott.... Citera
liedholm
117 inlägg
liedholm 117 inlägg 11 år sedan

Vilka töntar Burton är. Efter att ha sett den där filmen så hoppas jag att brädåkare aldrig tillåts på de tre sista "skiers only"-bergen. Varför inte acceptera att ägarna inte vill ha dem där. Vad blir nästa "rebelliska" insats från deras sida? Komma i baggy jeans och flanellskjorta till en restaurang med kostymkrav?

Nej, dessa människor kan ta och bygga en egen anläggning där skidåkare inte är tillåtna istället för att fjanta runt på det här viset och förstöra för den majoritet av snowboardåkarna som beter sig som folk.

Nu ska jag över till grannen och titta på hans nya tv, för det är ju fel att han själv ska få bestämma vem som ska få komma in i hans lägenhet och titta på hans tv.

Puss.

radji
44 inlägg
radji 44 inlägg 11 år sedan

Det är ju sjukt att förbjuda det!

radji
44 inlägg
radji 44 inlägg 11 år sedan

Man kan ju undra. Varför är det förbjudet?!

Roof
308 inlägg
Roof 308 inlägg 11 år sedan

Ragge93 :

har du ens läst tråden?

kujanpaa
243 inlägg
kujanpaa 243 inlägg 11 år sedan

Roof :

Ragge93 :

har du ens läst tråden?

'

Helt sjukt, ragge93, du har ju inte ens läst tråden förfan. Ett tips: Läs innan du öppnar käften.

Fest4ever
261 inlägg
Fest4ever 261 inlägg 11 år sedan

Dom som kom på att man inte ska få åka bräda på vissa ställen e juh fan pantad i skallen och borde sitta inne!!!

Snowboard for life!!! Citera
deas_J
61 inlägg
deas_J 61 inlägg 11 år sedan

Sjukt mycket kärlek i den här tråden!

Tycker den här videon burton gjort är en jävligt dålig idé, det enda den gör är att göra situationen värre. Självklart borde dock snowboardåkare få åka i Alta mm. Innan fick ju skidåkare inte komma in i parkerna och det har ju ändrat sig, förhoppningsvis kommer väl det här med att lösa sig.

Man får väl dock räkna med att de tar lite tid, amerikanerna är ju helt enkelt inte lika smarta som vi här i Sverige, där allt är helt jämställt och perfekt wink

// Skidåkare

peace n love Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook