Loaded Dervish !

asbm
2 inlägg
asbm 2 inlägg 8 år sedan

linder :
Tack för svaret!
eller är in heat hjulen bättre?big_smile

Dannebanne
3 inlägg
Dannebanne 3 inlägg 8 år sedan

Asså...Jag funderar på att köpa loaded dervish men jag har ingen aning om jag ska ta flex 1 eller 2 och jag väger 73kg...och jag har ju ingen aning om jag kommer börja lägga på mej lite eller gå ner så vad skulle ni tipsa om? hmm

halfwaycrook
294 inlägg
halfwaycrook 294 inlägg 8 år sedan

Dannebanne :

Asså...Jag funderar på att köpa loaded dervish men jag har ingen aning om jag ska ta flex 1 eller 2 och jag väger 73kg...och jag har ju ingen aning om jag kommer börja lägga på mej lite eller gå ner så vad skulle ni tipsa om? hmm

övernojjig?
flex 2 klarar du dig på även om du äter pizza varje dag det närmaste året

tell em we havin a party Citera
Gavva
130 inlägg
Gavva 130 inlägg 8 år sedan

Dannebanne :

Jag väger också typ 73kg och har kört på flex 1 under en hel sommar.
Valet av flex beror ju lite på vad du ska göra, ska du ENDAST cruisa och chilla runt så rekommenderar jag flex 2, men får du får dig att börja med dancing/shuvits och andra liknande roligheter så anser jag att flex 1 är bättre eftersom brädan blir mindre trampolinaktig smile

Dannebanne
3 inlägg

Gavva :

Dannebanne :

Jag väger också typ 73kg och har kört på flex 1 under en hel sommar.
Valet av flex beror ju lite på vad du ska göra, ska du ENDAST cruisa och chilla runt så rekommenderar jag flex 2, men får du får dig att börja med dancing/shuvits och andra liknande roligheter så anser jag att flex 1 är bättre eftersom brädan blir mindre trampolinaktig smile

tack smile då ska jag fixa flex 1

Dannebanne
3 inlägg

OOi :

Dannebanne :

övernojjig?
flex 2 klarar du dig på även om du äter pizza varje dag det närmaste året

hm...Okej...

sammewamme
23 inlägg
sammewamme 23 inlägg 8 år sedan

muffinco :

Jepp den har kommit! Svänger otroligt snabbt, iaf i mina mått mätt. Du kommer inte bli besviken om du vill ha en snabbsvängd bräda. Har inte testat backar än... Har bara glidit runt lite, bor i Kanada för tillfället och med tanke på snön och gruset på vägarna så har man inte så stora ytor att röra sig på...
Valde iaf en flex 1, ligger lite under rekommendationerna för den, men tror ändå det var rätt drag, flexar skönt smile Om du vill ha väldigt mycket flex bör du kolla på 2an dock. Som hjul valde jag Bigzig lime, 80a. Kullagerna mad max, och truckarna gullwing chargers. Truckarna tog jag bara för att jag inte vet nånting om truckar och att dom var rekommenderade, så... Kommer förmodligen skaffa ett par andra lager när gatorna är sopade, så mycket sand och grus på vägarna nu. Med 75mm hjul rullar man på rätt bra big_smile Stoked gav bra service, hyffsat snabb leverans. Var dock tvungen att betala tull på 17 dollar när den kom vilket jag inte hade räknat med, men det kändes ändå rätt billigt. Hoppas du bestämmer dig för att köpa en!

ojjj....du blev nog rätt så lurad med att gullwing var rekommenderade.. paris,randall,holey,bear
är rekommenderade....

Gavva
130 inlägg
Gavva 130 inlägg 8 år sedan

sammewamme :

muffinco :

Jepp den har kommit! Svänger otroligt snabbt, iaf i mina mått mätt. Du kommer inte bli besviken om du vill ha en snabbsvängd bräda. Har inte testat backar än... Har bara glidit runt lite, bor i Kanada för tillfället och med tanke på snön och gruset på vägarna så har man inte så stora ytor att röra sig på...
Valde iaf en flex 1, ligger lite under rekommendationerna för den, men tror ändå det var rätt drag, flexar skönt smile Om du vill ha väldigt mycket flex bör du kolla på 2an dock. Som hjul valde jag Bigzig lime, 80a. Kullagerna mad max, och truckarna gullwing chargers. Truckarna tog jag bara för att jag inte vet nånting om truckar och att dom var rekommenderade, så... Kommer förmodligen skaffa ett par andra lager när gatorna är sopade, så mycket sand och grus på vägarna nu. Med 75mm hjul rullar man på rätt bra big_smile Stoked gav bra service, hyffsat snabb leverans. Var dock tvungen att betala tull på 17 dollar när den kom vilket jag inte hade räknat med, men det kändes ändå rätt billigt. Hoppas du bestämmer dig för att köpa en!

ojjj....du blev nog rätt så lurad med att gullwing var rekommenderade.. paris,randall,holey,bear
är rekommenderade....

Så sant så, har en kompis med ett par Gullwing Chargers och tycker de är de absolut sämsta truckarna jag provat. Kanske har att göra med att hans bushings är typ 3år gamla smile
Men som du säger finns det ett flertal andra märken som går före Gullwing, bland annat min favorit Paris.

ASundberg
7 inlägg
ASundberg 7 inlägg 8 år sedan

loaded dervish är den skönaste brädan jag någonsin kört! grym!

Rayne
1 inlägg
Rayne 1 inlägg 8 år sedan

Tjena allihopa.

Tänkte bara marknadsföra lite att jag har en dervish till salu för den intresserade, begagnad och använd 1 sommar, säljes pga att jag vill satsa fullt på downhill istället. Hade tänkt slänga iväg den för 2000kr, Pm eller maila; marcogrrrrr@hotmail.com

sebhahn
124 inlägg
sebhahn 124 inlägg 8 år sedan

Tjena!
Lånar tråden lite.
Min kompis har en http://top12.se/komplett-longboard/2216 … plett.html ,
Jag tycker att det känns som att det är ett rör i mitten av brädan som brädan svänger runt, känner ni igen detta?
Är dervish så?

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 8 år sedan

Shahn :

Tjena!
Lånar tråden lite.
Min kompis har en http://top12.se/komplett-longboard/2216 … plett.html ,
Jag tycker att det känns som att det är ett rör i mitten av brädan som brädan svänger runt, känner ni igen detta?
Är dervish så?

Hur menar du?

Det är truckarna som avgör hur brädan svänger alltså beror det på vad du har för truckar på en dervish wink

Spangel
984 inlägg
Spangel 984 inlägg 8 år sedan

rör i mitten av brädan? wtf?

Lush Longboards - Team PMS Citera
jjbertilsson
80 inlägg
jjbertilsson 80 inlägg 7 år sedan

lånar också tråden lite! hur stor skillnad e de att slidea med en bhangra som med en dervish?
och hur mycket svårare e det att danca köra manuals och shovits med en dervish som med en bhangra? tack i förhand

Gavva
130 inlägg
Gavva 130 inlägg 7 år sedan

Bhangra all the way säger jag bara.
Jag påbörjade min longboardåkning på en dervish men kör numera på en Bhangra.
Du kan ju göra precis samma grejer på brädorna, men jag skulle ändå rekommendera Bhangran eftersom den har så brutalt mycket bättre kicktails. Dessa underlättar vid manuals, och speciellt i början då man har sin inlärningsperiod.
Dervishen är en cruisebräda nuförtiden, välj Bhangra eller Tan Tien om du vill trixa smile

jjbertilsson
80 inlägg
jjbertilsson 80 inlägg 7 år sedan

tänkte också på de och eftersom dom har typ samma wheelbase så borde det inte va mycket svårare att slidea med en bhangra;D

eliasstenberg
11 inlägg
eliasstenberg 11 inlägg 7 år sedan

min syster kommer snart hem ifrån usa, och hon har köpt en dervish som hon ska ta med hem till mig. så jag fick en dervish +hjul truckar kullager för bara 1800, helt ny, feeettt niiiiiceee?

det är ett smart sätt att köpa brädor på big_smile

anderzonne
1 inlägg
anderzonne 1 inlägg 7 år sedan

Sant, och om din syster köpte med så fick du ju ingen frakt eller något sånt heller.

(Säljer fortfarande dervish, helt ny)

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 7 år sedan

eliasstenberg :

min syster kommer snart hem ifrån usa, och hon har köpt en dervish som hon ska ta med hem till mig. så jag fick en dervish +hjul truckar kullager för bara 1800, helt ny, feeettt niiiiiceee?

det är ett smart sätt att köpa brädor på big_smile

Det är dock inte så smart om man inte har någon i usa som kan ta hem den wink

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook