Saker som irriterar mig i backen

luddelarsson
178 inlägg
luddelarsson 178 inlägg 10 år sedan

Karl_Martensson :

Jag irriterar mig på alla så kallade "jibbers" som tror att skidåkning = "vara cool, hoppa, snurra och leka stöddig i något leksaksland kallad park". Otroligt trött på kids som tycker att kläder i xxxxxxxxxl, goggles med spegellins, för korta stavar och "skit i ovansidan på skidorna...och förresten stålkanterna också".. är det ballaste som finns.
70 % av alla dryga och tråkiga inlägg på Freeride handlar om snorungar som skapar en tråd, eller försöker vara "coola" genom att uttrycka sin enorma expertis om hur en park, en kick, en snurr eller ett hopp ska, måste bör se ut...

Köp kläder i eran egen storlek! (typ 130 cl)
Åk skidor... dvs åk skidor. stå inte och snacka om någon fjantig "kick"...
LÄR ER STAVA OCH SKRIVA!!!!!!

För saken skull... och jag citerar från ovan...

:

fast en gång var det riktigt roligt.. "en LEDAR som åkte sist SVÄNGE till ett hopp OCHKÖRE duffy!"

MK

hahaha, hoppas verkligen att det där var ironiskt menat

oskar00
343 inlägg
oskar00 343 inlägg 10 år sedan

icemann :

LeeUnit :

Tror man får bygga en egen privat backe om man ska slippa allt de där?

Är du så bra själv då smile ?

Kan man inte följa dessa enkla regler så bör man hålla sig till barnbacken. Jag menar hur jävla svårt kan det va?

*Jibbare i två storlekar för stora kläder som gapar och skriker och sitter ner bak på skidorna, ser så jävla löjligt ut.

Hmmm, så man ska hålla sig i barnbacken därför att man bryter mot en regel om man har för stora kläder?

Monis
714 inlägg
Monis 714 inlägg 10 år sedan

Kaxiga små fjortisar som tror dom är något och att deras lokala backe är minst lika gangstah som Compton...

theHenriksson
62 inlägg
theHenriksson 62 inlägg 10 år sedan

en sak som irriterar mig är att du ska h8a alla noobs och jibbers. bara för att du har ett svin tajt 8848 ställ och är slalom proffs behöver du väll inte picka på andras stil

Kumlin
468 inlägg
Kumlin 468 inlägg 10 år sedan

jag hatar folk som klagar

Kinkan
1591 inlägg
Kinkan 1591 inlägg 10 år sedan

kumlinan :

inte för att va dryg eller nåt men av det jag har sett av dig på freeride så brukar du klaga väldigt ofta wink

ThomasE
728 inlägg
ThomasE 728 inlägg 10 år sedan

*Jibbare i två storlekar för stora kläder som gapar och skriker och sitter ner bak på skidorna, ser så jävla löjligt ut.

Två stolekar för stora är jävligt snyggt! big_smile Men delen med "gapar och skriker" håller jag med om.

hockeyjanne
126 inlägg
hockeyjanne 126 inlägg 10 år sedan

Småungar som "railar", alltså åker rakt på boxen, har inte tillräckligt med fart och lyckas stanna mitt på och tänker "hopp...nurå?" tills deras föräldrar lyfter ner dem 2 minuter senare. Rätt kul dock, men efter 5 i rad så suger det.

Annars äre bara gött i backen big_smile

hockeyjanne
126 inlägg
hockeyjanne 126 inlägg 10 år sedan

Karl_Martensson :

Jag irriterar mig på alla så kallade "jibbers" som tror att skidåkning = "vara cool, hoppa, snurra och leka stöddig i något leksaksland kallad park". Otroligt trött på kids som tycker att kläder i xxxxxxxxxl, goggles med spegellins, för korta stavar och "skit i ovansidan på skidorna...och förresten stålkanterna också".. är det ballaste som finns.
70 % av alla dryga och tråkiga inlägg på Freeride handlar om snorungar som skapar en tråd, eller försöker vara "coola" genom att uttrycka sin enorma expertis om hur en park, en kick, en snurr eller ett hopp ska, måste bör se ut...

:

fast en gång var det riktigt roligt.. "en LEDAR som åkte sist SVÄNGE till ett hopp OCHKÖRE duffy!"

MK

Vi som är lite duktigare på att åka än dig och när ingen backe längre är en minsta utmaning så vill man fortsätta ha utmaningar. Så när när inte backen räcker till och bara parken och offpisten kan tillfredställa sina skidbehov så ser jag ingen anledning att Carva runt i pisten åtta timmar om dagen och ha det tråkigt.
Håller dock med att XXXXXXXXL-kläder inte är vackert men attityden och stämningen i parken är i regel bra mycket bättre än bland danskar och 08:or.

Listerine
7 inlägg
Listerine 7 inlägg 10 år sedan

Rökande i liftkön..........

Doggystyle
145 inlägg
Doggystyle 145 inlägg 10 år sedan

knarkare som skriker att dom e coola. sånt gillar inte jag

Dogge_dj Citera
Kruxelidux_ninjamaster
2330 inlägg
Kruxelidux_ninjamaster 2330 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Kruxelidux_gangsta-thug (10 år sedan)

barnfamiljer som shreddar parken!
Finns inget jobbigare än en familj som står i kicken/bakom kicken/brevid kicken å bara kollar!

rrens
404 inlägg
rrens 404 inlägg 10 år sedan

"1. Även idag fullt med påskfirande amatörer i jeans och toppluva som aldrig åker skidor annars men likt förbannat måste dom vara här under påsken och hasa sig nerför backen och ta upp massa plats för oss seriösa åkare."
SÅ alla som åker skidor ska ha samma kläder som du för att du ska bli nöjd eller?

rrens
404 inlägg
rrens 404 inlägg 10 år sedan

Kruxelidux_gangsta-thug :

barnfamiljer som shreddar parken!
Finns inget jobbigare än en familj som står i kicken/bakom kicken/brevid kicken å bara kollar!

Kan faktiskt vara en sak jag håller med om. Jag och min kompis stod och väntade i år vid en hip för att en familj med typ 20 barn skulle åka upp och vända på den.

CarolisLimontas
130 inlägg
CarolisLimontas 130 inlägg 10 år sedan

hhhm klaga inte på förstora kläder men annnars så håller jag med !

MathiasViklund
637 inlägg
MathiasViklund 637 inlägg 10 år sedan

Karl_Martensson :

:

MK

Palla vara 34år och sitta och gnälla på alla jibber på fr för att dom har stora kläder-.-

Jkvarnstrom
234 inlägg
Jkvarnstrom 234 inlägg 10 år sedan

Hatar verkligen alla som klagar på hur alla klär sig!!
visst, ja hatar också om nån i liftkön röker eller nåt sånt, men ja tycker fan inte man ska klaga på hur andra klär sig i backen wink låt alla köra i vad dom vill!!!

Rastavibrationer
1522 inlägg
Rastavibrationer 1522 inlägg 10 år sedan

Kinkan :

kumlinan :

inte för att va dryg eller nåt men av det jag har sett av dig på freeride så brukar du klaga väldigt ofta wink

Av: kumlinan Idag 18:30
lite kritik , jag tycker man ser för mycket av landningarna det ska ju vara så att man inte vet om dom landar eller inte!
för du vill man se filmen och fåreda på om dom landar

Haha, roligt sammanträffande.

Själv tycker jag inte om folk som krashar, fett dåligt ju

lgrstdt
383 inlägg
lgrstdt 383 inlägg 10 år sedan

Småungar som åker störtlopp ner för backen utan någon som helst kontroll borde inte få åka. Oj, jag har nog också varit liten och haft dålig kontroll på skidorna.

Jibbare med för stora kläder som sitter på skidorna är någonting jag stör mig otroligt mycket på, för det är töntigt. Eller är det egentligen någonting jag stör mig på? Nej, det är ju faktiskt upp till dem om de vill sitta på sina skidor och ha för stora kläder. Så länge de är nöjda med sitt val är det okej för mig.

Folk som inte håller ordentligt avstånd i liftkön borde skjutas. Eller är det bara så att de inte har tillräcklig rutin för att förstå bättre och egentligen mår bäst av att få förklarat för sig att man kan ha lite mer avstånd i liftkön för att på så sätt slippa detta larviga problem.

Problemet med folk som står i backen och blockar eller folk som åker långsamt kan man lösa genom att snabbt och smidigt glida förbi dem i en skön och kontrollerad carvingsväng.

Någonting som faktiskt är värt att irritera sig på är folk som ger sig ut i lavinfarliga områden utan kunskaper och tack vare sina bristande kunskaper då och då utlöser en lavin.

Owkee
615 inlägg
Owkee 615 inlägg 10 år sedan

icemann :

Detta irriterar jag mig på i backen:

*Små snorungar som knappt kan stå på skidorna, har noll koll på åkarna runt omkring och åker "störtlopp" nerför backen även fast de varken kan svänga eller bromsa, gärna tvärs över backen rakt framför en så man måste tvärtbromsa för att inte krocka med dom småglina.

*Tomtar som inte kan hålla ordentligt avstånd i liftkön utan måste stå ovanpå mina skidor och repa lacken.

*Idioter (oftast små wannabe-jibbers) som tycker det är jättetufft att köra i fullt fart ända ner mot liftkön trots att de har kass kontroll på skidorna vilket resulterar i att 50% av gångerna bromsar de för sent och brakar in i någons skidor och repar sönder dem med stålkanterna.

*Campare som stannar mitt i backen (naturligtvis i den bästa nerfarten) och blockerar så man inte kan åka där. Oftast snowboardåkare alternativt äldre par i åldern 45+. Skidbacken är till för att åka i, det är inte nån jävla campingplats, fatta.

*Amatörer i toppluva och jeans instoppade i pjäxorna som hasar och sladdar sig nerför backen i snigelfart, självklart i klunga, blockerande hela nedfarten så man måste vänta tills dom har segat sig ner innan man kan bränna på i sitt eget tempo.

Vad har ni mer att tillägga? Vad irriterar er i backen?

sådana som stör sig på allt..

SMOOF PRODUCTIONS Citera
Owkee
615 inlägg
Owkee 615 inlägg 10 år sedan

Karl_Martensson :

:

MK

mäter man kläder i volym nu med? 130 cl?
Är detta någon ny grej eller har jag missat detta totalt?

SMOOF PRODUCTIONS Citera
Davidson
268 inlägg
Davidson 268 inlägg 10 år sedan

SmoofProductions :

Karl_Martensson :

:

MK

mäter man kläder i volym nu med? 130 cl?
Är detta någon ny grej eller har jag missat detta totalt?

Man mäter barnkläder i CENTILONG.. om det är det han menar är en annan fråga...
Annars är det sjukt töntigt att whina på allt utom reinfeldt.

Carrox
27 inlägg
Carrox 27 inlägg 10 år sedan

Nej seriöst det värsta som finns är gamla personer som klär sig i moderna kläder. så tänker man åh där kmr en grabb i min ålder, men så visar det sig vara en 40 årig gubbe!

mgard
53 inlägg
mgard 53 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad mgard (10 år sedan)

http://www.davidandgoliathtees.com/shop … 640_0L.jpg

mooden94
98 inlägg
mooden94 98 inlägg 10 år sedan

*själv så stör jag mej påvuxna som åker slaom i landningarna/parken, okej om dom kollar på sitt varn.

*små kaxiga ungar som kommer i stört lopp och bromsar mitt i landningen så man själv måste avbryta.

Aspebo
1499 inlägg
Aspebo 1499 inlägg 10 år sedan

när backen inte håller parken i bra skick

Fiberteknologi
1937 inlägg
Fiberteknologi 1937 inlägg 10 år sedan

Det värkar finnas mycket irriterande saker för vissa... Varför åker ni då? Man ska väl vara glad och inte vara irriterad..

Om jag irriterar mig på något kan det väl vara skadorna som jag haft endel otur med..?

Railson
721 inlägg
Railson 721 inlägg 10 år sedan

hahah!!
NÅgot som är sjuuukt störande är kidds- hockeybögar som skrattar åt en när man bailar och gör illa sig.
Undershoots o lika overshoots.
OCh KIDDs som åker snett över kickarna!! fyfan va störande!
och när man kör dubbel layers och den undre inte hänger ut under den övre... sjukt störande! hahah
När fötterna domnar bort.
Smalbene inflammation.. skador..
IIISSSS
Dåliga upphopp
vitberget
korta laningar
rails som hugger IBLAND
skistoppers som går sönder..
Jaru de finns en heldel saker att klaga på ! hahaha

Olsson92
121 inlägg
Olsson92 121 inlägg 10 år sedan

oj, mycket h8 i denna tråd!, men även lite folk som har lite distans och fattar grejen. Mohlkert svar var iaf skönast

Mohlkert :

Det finns ingenting jag stör mig på så mycket som alla jävla snygga tjejer i backen. Framför allt stör jag mig på de som är duktiga på det. Det blir som om... De fåt mig att tappa sinnesnärvaron för att blodet försvinner från min hjärna och den logiska tankeförmågan bara dunstar bort. Vet inte hur många gånger jag har klotat för den sexigaste tjejen i perfekt tight outfit svänger in framför mig och vickar på aset. Jag faller liksom in i trans. Lite irriterande.
Sen stör jag mig på de där som alla kallar för puder. Visst är det vackert. Men när man åker i det och man nästan försvinner så fylls varenda liten öppning på kroppen av det där kalla våta skiten. Man ser ingenting och det är kallt och jävligt. Väl nere i liften så lovar jag mig själv att aldrig göra det där igen! Aldrig någonsin, hatar puder.
Sen är det afterskin! Jag har testat det där med afterski och det var ingenting för mig. Det var så mycket folk och tjo och chim, drycken de drack som de kallade öl smakade beskt och salt. Tror det va den som gjorde mig jätte konstig. Jag kände mig glad och det är ju inte bra! Så jag gick hem och läste färdigt den sista boken i Vi fem serien. Då blev min mamma stolt!

Hehehe eller inte wink

stört skönt!

jag stör mig på en helt del av de folk här under/över har skrivit
När man ska ut och plöja sköna svängar i pisten och skidskolan kommer med sin oändliga orm ringlandes över hela backen kan vara ett kort irritationsmoment.
Även folk som vill ta livet av sig och står i landningar, bakom krön osv
Man får inte glömma de som är bättre än en själv, de som snurrar så man blir yr av att titta utan att det ser ansträngande ut, DET är sjuuukt irriterande! kan inte alla bra bara pysa? tongue
Men jag har bara börjat skatta åt allt som irriterar mig smile

Det går nästan att skratta åt allt. Alla jibbers, alla som hobbyprofs, folk som gör idiotiska saker fram för min kamera och mig själv...allt som har med skidåkning e så sjukt kul.

sen skrattar jag åt hela denna tråd då det e så sjuukt många som inte förstår sig på ironi på internet...

Släng en titt i mitt fotoalbum! Citera
theoJ
353 inlägg
theoJ 353 inlägg 10 år sedan

Karl_Martensson, är du inte kanske liiiiiite för gammal för det här forumet? big_smile
ska vi 13-20åringar (antar att det är medelåldern på forumet) sitta o klaga på dagisbarn som bygger fel i sandlådan eller? big_smile

fan låt 15åringar klä sig som dom vill.
inse att det finns olika genrer i alla aktiviteter, jibbers, slalomåkare, puderfantaster, you name it.

sluta lev i din lotsasvärld där skidåkning endast är: proper klädstil, det bästa som finns är en nypistad backe, Man får EJ ha spegelglas, (fastän det är så sjukt mkt skönare än typ knallrött), Och man får absolut inte hoppa på hoppen, och inte heller snacka om dem heller.

om du tycker att 70% av alla inlägg på detta forum är dryga snorungar som leker jibbers så kanske det är dags att du byter forum?!

där har du min åsikt wink

max123
22 inlägg
max123 22 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad max123 (7 år sedan)

.

ironfrost
6 inlägg
ironfrost 6 inlägg 10 år sedan

småkids och barnfamiljer.

Helldude
251 inlägg
Helldude 251 inlägg 10 år sedan

Alla som inte sett och förstått den här filmen

Splitboarding is the answer Citera
Karl_Martensson
53 inlägg
Karl_Martensson 53 inlägg 10 år sedan

theoJ :

Karl_Martensson, är du inte kanske liiiiiite för gammal för det här forumet? big_smile
ska vi 13-20åringar (antar att det är medelåldern på forumet) sitta o klaga på dagisbarn som bygger fel i sandlådan eller? big_smile

inse att det finns olika genrer i alla aktiviteter, jibbers, slalomåkare, puderfantaster, you name it.

sluta lev i din lotsasvärld där skidåkning endast är: proper klädstil, det bästa som finns är en nypistad backe, Man får EJ ha spegelglas, (fastän det är så sjukt mkt skönare än typ knallrött), Och man får absolut inte hoppa på hoppen, och inte heller snacka om dem heller.

om du tycker att 70% av alla inlägg på detta forum är dryga snorungar som leker jibbers så kanske det är dags att du byter forum?!

Bra talat Theo!

Osäker på om medelåldern på detta forum är 13 - 20 år dock.. Vet inte om det finns någon övre åldersgräns heller för den delen, men det är lite roligt att du jämför dig själv med dagisbarn...smile

Självklart får man klä sig som man vill, men det bör finnas en funktion mellan plagg och syfte.
"Lotsa" som i ditt uttryck "lotsasvärld" kan man antagligen göra med en bogserbåt eller liknande. "Låtsasvärld" är nog den korrekta benämningen, men det var ju lite detta jag nämnde i mitt inlägg..
Jag personligen lever i en högst verklig värld där skidåkning är en stor del. Detta innebär dock inte någon slags proper klädstil, men en funktionell. Jag eftersöker heller inte en nypistad backe alla dagar. Jag har själv spegelglas men utan tvång. Jag hoppar ibland men försöker inte låtsas vara Jon Olsson som många andra!!

Om du tycker att mina inlägg är jobbiga kanske du ska fundera på att inte läsa dem..

/K

Well... Citera
Entoft
36 inlägg
Entoft 36 inlägg 10 år sedan

Tyskar! behöver jag säga något mer? Känns som att den klassiska Tysken har glömts bort och kommit i skuggan av allt hat mot jibbers och deras stora kläder.

Tysken ses ofta med Goldwin alternativt Spyderuniform samt obligatoriska Uvex eller Alpina goggles och en mössa med fult neonfärgat hår på för att fullända sterotypen. Kan knappt åka skidor men ska bete sig som om de nyss slagit världsrekord i Hahnenkammrennen. Åker man för nära denna typ av skidåkare när man ska försöka passera denne och dess oregelbundna svängar resulterar det i en rejäl utskällning på tyska nere vid kabinkön.
Men mest irriterande är nog ändå när Tysken får för sig att ge sig ut i offpisten med sina sprillans nya "Atomic-Race-Titanium-über-alles-X2" skidor. Jag och mina polare hade hikat i 30 min upp längs en bergskamm när det kommer ett gäng tyskar under oss som helt enkelt följt våra spår men tyckt det va för jobbigt att hika uppåt utan beslutar sig istället för att svänga in i våran linje och köra på. Helt utan varken lavinutrustning eller kunskap svänger de sönder våran orörda linje under glada "thjoo" och "whihoo" rop som de alltid ska göra. Känns som att jag kan fortsätta skriva saker om tyskar som irriterar mig men det skulle resultera i en novell.

En annan sak som irriterar mig är ju självklart alla jibbers i åldrarna runt 13år som är så sjukt jävla bra och får allting att se så fruktansvärt lätt ut. Står man själv och taggar för en 360 mute och så kommer det en liten chipp och drar en sw 900 lika lätt som om han åkte knapplift sad Inte rättvist helt enkelt...

Sen kan jag ju instämma i mycket annat såsom folk som stannar på idiotiska ställen och folk som åker för snabbt för sin egen förmåga.

Se upp för Snövaranen! Citera
theoJ
353 inlägg
theoJ 353 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad theoJ (10 år sedan)

Karl_Martensson :

theoJ :

Bra talat Theo!

Osäker på om medelåldern på detta forum är 13 - 20 år dock.. Vet inte om det finns någon övre åldersgräns heller för den delen, men det är lite roligt att du jämför dig själv med dagisbarn...smile

Självklart får man klä sig som man vill, men det bör finnas en funktion mellan plagg och syfte.
"Lotsa" som i ditt uttryck "lotsasvärld" kan man antagligen göra med en bogserbåt eller liknande. "Låtsasvärld" är nog den korrekta benämningen, men det var ju lite detta jag nämnde i mitt inlägg..
Jag personligen lever i en högst verklig värld där skidåkning är en stor del. Detta innebär dock inte någon slags proper klädstil, men en funktionell. Jag eftersöker heller inte en nypistad backe alla dagar. Jag har själv spegelglas men utan tvång. Jag hoppar ibland men försöker inte låtsas vara Jon Olsson som många andra!!

Om du tycker att mina inlägg är jobbiga kanske du ska fundera på att inte läsa dem..

/K

Känner du dig lite överlägsen mig när jag har råkat stava fel och du kan göra dig "rolig" över det? Sjukt töntigt, DU ÄR FÖR FAN VUXEN!
Ena stunden hatar du kids med spegelglas i sina goggles, men samtidigt så använder du det själv tydligen? Right.... Förstår inte hur du kan sitta och hata 14-åringar som inte klär sig och beter sig lika dant som du (som är 34 år och snart gubbe) liksom?
Så enligt dig så bör barn/ungdomar/kids som är "jibbers" som endast åker i "leksakslandet aKa Parken" klä sig i funktionsplagg, ha rätt längd på stavar.
och de bör inte heller göra inlägg om hur en park, en kick, en snurr eller ett hopp ska, måste bör se ut... Förstår du inte att "jibbing" är en kultur/livstil?
Inse bara att du gjorde bort dig helt jävla totalt när du skrev det där inlägget.

Flerkz-J-K
226 inlägg
Flerkz-J-K 226 inlägg 10 år sedan

Slalom borde vara förbjudet i allmänna backar!

FLERKZ! Citera
Gahnis
198 inlägg
Gahnis 198 inlägg 10 år sedan

J-K.. väx upp!
Karl.. lätta på trycket!
Theo.. slappna av!

Backarna är till för alla. oavsett syfte!!!

Kung Bore is always King Bore! Citera
danteprtic
599 inlägg
danteprtic 599 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad dant (10 år sedan)

Du verkar vara en sån här neggo.!

theoJ
353 inlägg
theoJ 353 inlägg 10 år sedan

Gahnis :

J-K.. väx upp!
Karl.. lätta på trycket!
Theo.. slappna av!
Backarna är till för alla. oavsett syfte!!!

men jag lackar på 34åringar som tycker att 14åringar är fjantiga xD
ni hör ju själva hur töntigt det låter...
själv tycker jag att det ända jobbiga är när familjer i parken åker FÖRE alla som väntar på att få åka.. tongue

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook