Jon brogan "thug" edit

RailReppin
568 inlägg
RailReppin 568 inlägg 10 år sedan

J-Landahl :

e den thug?

sjukt att se att folk har alldelles för mycket fritid nowdays..

Julben
284 inlägg
Julben 284 inlägg 10 år sedan

RailReppin :

J-Landahl :

e den thug?

http://www.jiberish.com/go/Poolb.cfm?MallID=900&FPURLID=2129961550

Här säger jiberish vad de tycker om editen

J-rockner
1237 inlägg
J-rockner 1237 inlägg 10 år sedan

Av någon anledning så är dessa "ghetto" grabbar så mycket bättre än de(har jag hört oerhört många gånger.) "gamla" och då menar jag tj, simon, andreas, och sammy. De "gamla" är i ungefär samma ålder och utklassar dessa nya grabbar (Det poppar ju upp minst en ny varje år) I stil , svårhet på tricket och i tävlingsresultat. Jag kan inte förstå dom som tycker att det är tvärtom.

Dessa nya killar måste ju komma med något nytt. De "gamla" blev inte dom största stjärnorna utan någon anledning. De hade sin egen unika stil och körde oerhört bra.
De nya grabbarna har inte tyvär kommit upp i samma status som de "gamla" för de har inte kommit med något nytt. För att kunna sticka ut mycket så måste man komma med något nytt, revolutionerande. De nya kör samma "ghetto" stil hela tiden och de yngre tar oftast efter. Jag saknar de "äldre" för dom kör så oerhört mycket cleanare.

Och att säga att dessa nya killar inte har så mycket erfarenhet är ju bara skitsnack. Colby west?? har kört i 6 år nu och äger de flesta i stil. Hoppas att denna nya skidåkning inte fortsätter som den gör nu.

//jR

Ha en fin dag. Citera
RailReppin
568 inlägg
RailReppin 568 inlägg 10 år sedan

Julben :

RailReppin :

J-Landahl :

e den thug?

http://www.jiberish.com/go/Poolb.cfm?MallID=900&FPURLID=2129961550

Här säger jiberish vad de tycker om editen

haha där fick dom så dom teg.

H-T
2255 inlägg
H-T 2255 inlägg 10 år sedan

J-rockner :

Av någon anledning så är dessa "ghetto" grabbar så mycket bättre än de(har jag hört oerhört många gånger.) "gamla" och då menar jag tj, simon, andreas, och sammy. De "gamla" är i ungefär samma ålder och utklassar dessa nya grabbar (Det poppar ju upp minst en ny varje år) I stil , svårhet på tricket och i tävlingsresultat. Jag kan inte förstå dom som tycker att det är tvärtom.

Dessa nya killar måste ju komma med något nytt. De "gamla" blev inte dom största stjärnorna utan någon anledning. De hade sin egen unika stil och körde oerhört bra.
De nya grabbarna har inte tyvär kommit upp i samma status som de "gamla" för de har inte kommit med något nytt. För att kunna sticka ut mycket så måste man komma med något nytt, revolutionerande. De nya kör samma "ghetto" stil hela tiden och de yngre tar oftast efter. Jag saknar de "äldre" för dom kör så oerhört mycket cleanare.

Och att säga att dessa nya killar inte har så mycket erfarenhet är ju bara skitsnack. Colby west?? har kört i 6 år nu och äger de flesta i stil. Hoppas att denna nya skidåkning inte fortsätter som den gör nu.

//jR

Du har väldigt fel med det mesta där. Skillnaden mellan exempelvis Sammy och Wallisch trickpåse i svårighet är hårfin, knappast utklassning till Sammys fördel. Sammy gör inga dubbelvolter för tillfället, snurrar ofta sw 10 eller sw 12. Sammy snurrar sw 10 åt båda håll, sw 12 vet jag inte, men Wallisch klarar av att göra exakt samma saker. Dessutom så vet jag att han även satt ner dubbelvolter, vilket i och för sig Sammy också möjligen gjort utan min vetskap, men det omöjliggör ändå din teori om utklassning i svårighet. Utklassning om stil är en åsikt från din sida och jag tänker inte ens börja prata om det, det är bara korkat av dig att påstå att alla dina älsklingar har mer stil än dessa nya "stjärnor" som så många verkar attraheras av. Det är upp till var och en att bestämma vilke stil man gillar, så släpp gnället om att de nya kör med ful stil, det är knappast någon fakta som kommer att övertala någon, snarare ett påstående utifrån vad du säger, och det bidrar inte med något om du om och om igen upprepar dig hur fult de tycker de kör. Pointless.

Och din teori om att de "gamla" kom med något nytt vilket dessa nya åkare inte gör, herregud... Vi kan en än gång ta den beryktade Sammy Carlson som exempel. Kan du ge ett konkret exempel på något nytt han tillförde? Om du är så inskränkt i ditt egna resonemang att du säger att han hade en unik stil, vilket du påstår att vissa medförde, så undrar jag, bidrar då inte varje ny blivande stjärna med en unik stil? För Sammy har inget i sin stil som gör honom mer speciell än till exempel Jon Brogan. Okej, jag tycker inte att Brogan kör snyggt alls, eller ja fram tills han landar är det snyggt, men hans stil är ännu mer unik än Mr Carlsons.

Sen skulle man kunna titta tillbaka 10 år och titta på allt som Jon, Tanner och JP m.fl bidrog med till skidåkning, men självklart var det så otroligt mycket lättare att komma med något nytt när sporten var så pass outvecklad. Däremot att Jon lyckades ge den ytterligare en dimension med hans satsning på dubbelvolter är otroligt starkt och respektabelt och gör honom unik. Men säg att Brogan, Wallisch och hela fyrabinio-gänget varit i samma situation som Jon och hans meduppfinnare för tio år sen är jag helt säker på att de kommit med lika mycket nytt som de gjorde. MEN, de var inte i den situationen utan är på väg upp nu, tio år senare då redan nästan allt är påkommet inom skidåkningen. Ändå lyckas de komma med nya saker, vilket du verkar ha missat heeeeeelt.

Jag kan räkna upp ett par exempel på vad dessa "nya" åkare har åstadkommit och gör de till unika åkare.
- Tom Wallisch revolutionerade railandet totalt med sin Superunknown-video och gjorde begreppet "pretzel" världskänt över en natt. Dessutom slutar han aldrig att utveckla och jag tvivlar på att du missat den mängd åkare som i år sitter ner på kickarna i uthoppet för att sedan snurra upprätt i luften. Vem såg majoriteten göra det först? Jo, Tom Wallisch.

- Jon Brogan har inte bara skapat en gigantisk Internet-diskussion om hans rideaways, han har även tillfört en dimension till åkningen, även om den inte är lika omfattande som Jons dubbelvolter. Men genom att åka på ett visst sätt har han lyckats få otroligt många personer världen om att vara medvetna om hur de ser ut när de landar, och du kan inte säga att det inte är att tillföra något. Om det är bra eller dåligt är dock en annan fråga.

Det sista nya "gangsteraktiga" som jag antar att du har stora problem med men som gjort enormt intryck på skidvärlden är 4bi9. Deras "gangsterattityd" kan vara retande och jag måste säga att det blir lite väl mycket hiphop emellan åt, men man kan knappast anklaga dom för att inte bidra med något. De har gjort skidvärldens relativt stängda filmproducerings-familj öppen för flera. Efter 4bi9 har alltfler mindre producenter börjat producera riktigt bra material, exempel vis Stept Production med bröderna Martini i spetsen. Vilket jag tycker bara är bra eftersom det tvingar jättar som Poor Boyz, Matchstick osv att prestera och utveckla sig och inte hamna i samma gamla bana varje år.

Slutligen, och nu citerar jag dig, "De nya kör samma "ghetto" stil hela tiden". Jaha? Kör inte dina "gamla" stjärnor med samma stil hela tiden? Än en gång så brister dina argument då de egentligen bara handlar om att du inte gillar de "nya" åkarnas stil.

Slutligen 2, Brady Perron kommer ändra folks syn på skidåkning inom de närmsta åren. Watch out.

J-rockner
1237 inlägg

H-T :

J-rockner :

//jR

Du har väldigt fel med det mesta där. Skillnaden mellan exempelvis Sammy och Wallisch trickpåse i svårighet är hårfin, knappast utklassning till Sammys fördel. Sammy gör inga dubbelvolter för tillfället, snurrar ofta sw 10 eller sw 12. Sammy snurrar sw 10 åt båda håll, sw 12 vet jag inte, men Wallisch klarar av att göra exakt samma saker. Dessutom så vet jag att han även satt ner dubbelvolter, vilket i och för sig Sammy också möjligen gjort utan min vetskap, men det omöjliggör ändå din teori om utklassning i svårighet. Utklassning om stil är en åsikt från din sida och jag tänker inte ens börja prata om det, det är bara korkat av dig att påstå att alla dina älsklingar har mer stil än dessa nya "stjärnor" som så många verkar attraheras av. Det är upp till var och en att bestämma vilke stil man gillar, så släpp gnället om att de nya kör med ful stil, det är knappast någon fakta som kommer att övertala någon, snarare ett påstående utifrån vad du säger, och det bidrar inte med något om du om och om igen upprepar dig hur fult de tycker de kör. Pointless.

Och din teori om att de "gamla" kom med något nytt vilket dessa nya åkare inte gör, herregud... Vi kan en än gång ta den beryktade Sammy Carlson som exempel. Kan du ge ett konkret exempel på något nytt han tillförde? Om du är så inskränkt i ditt egna resonemang att du säger att han hade en unik stil, vilket du påstår att vissa medförde, så undrar jag, bidrar då inte varje ny blivande stjärna med en unik stil? För Sammy har inget i sin stil som gör honom mer speciell än till exempel Jon Brogan. Okej, jag tycker inte att Brogan kör snyggt alls, eller ja fram tills han landar är det snyggt, men hans stil är ännu mer unik än Mr Carlsons.

Sen skulle man kunna titta tillbaka 10 år och titta på allt som Jon, Tanner och JP m.fl bidrog med till skidåkning, men självklart var det så otroligt mycket lättare att komma med något nytt när sporten var så pass outvecklad. Däremot att Jon lyckades ge den ytterligare en dimension med hans satsning på dubbelvolter är otroligt starkt och respektabelt och gör honom unik. Men säg att Brogan, Wallisch och hela fyrabinio-gänget varit i samma situation som Jon och hans meduppfinnare för tio år sen är jag helt säker på att de kommit med lika mycket nytt som de gjorde. MEN, de var inte i den situationen utan är på väg upp nu, tio år senare då redan nästan allt är påkommet inom skidåkningen. Ändå lyckas de komma med nya saker, vilket du verkar ha missat heeeeeelt.

Jag kan räkna upp ett par exempel på vad dessa "nya" åkare har åstadkommit och gör de till unika åkare.
- Tom Wallisch revolutionerade railandet totalt med sin Superunknown-video och gjorde begreppet "pretzel" världskänt över en natt. Dessutom slutar han aldrig att utveckla och jag tvivlar på att du missat den mängd åkare som i år sitter ner på kickarna i uthoppet för att sedan snurra upprätt i luften. Vem såg majoriteten göra det först? Jo, Tom Wallisch.

- Jon Brogan har inte bara skapat en gigantisk Internet-diskussion om hans rideaways, han har även tillfört en dimension till åkningen, även om den inte är lika omfattande som Jons dubbelvolter. Men genom att åka på ett visst sätt har han lyckats få otroligt många personer världen om att vara medvetna om hur de ser ut när de landar, och du kan inte säga att det inte är att tillföra något. Om det är bra eller dåligt är dock en annan fråga.

Det sista nya "gangsteraktiga" som jag antar att du har stora problem med men som gjort enormt intryck på skidvärlden är 4bi9. Deras "gangsterattityd" kan vara retande och jag måste säga att det blir lite väl mycket hiphop emellan åt, men man kan knappast anklaga dom för att inte bidra med något. De har gjort skidvärldens relativt stängda filmproducerings-familj öppen för flera. Efter 4bi9 har alltfler mindre producenter börjat producera riktigt bra material, exempel vis Stept Production med bröderna Martini i spetsen. Vilket jag tycker bara är bra eftersom det tvingar jättar som Poor Boyz, Matchstick osv att prestera och utveckla sig och inte hamna i samma gamla bana varje år.

Slutligen, och nu citerar jag dig, "De nya kör samma "ghetto" stil hela tiden". Jaha? Kör inte dina "gamla" stjärnor med samma stil hela tiden? Än en gång så brister dina argument då de egentligen bara handlar om att du inte gillar de "nya" åkarnas stil.

Slutligen 2, Brady Perron kommer ändra folks syn på skidåkning inom de närmsta åren. Watch out.

Öhmm ja. Nu ska jag berätta lite grejer för dig nu. Först och främst: Jon brogan har inte åstakommit en ny unik stil inom sporten, han har gjort ett eget sätt att åka ifrån landningarna det skulle jag knappast kalla revolutionerande. Endast lite udda nyskapande.

Sammy carlson. Han är ett leende inom skidåkningen. Han var en av dom första att köra dubbelcork, Hmmmmm???? wallisch??? dadali?? brogan?? öhmm nej det kan dom inte , det är nyskapande, och svårighets relaterat, Bara så du vet finns så oerhört mycket att skapa inom sporten,, så klaga ta mej fan inte på att det inte går att utveckla sporten. sammy är så mycket mera skidåkare än dom dära grabbarna. Självklart så tycker man ju som man själv vill men tyvär ser jag inte det numera, Du kan ju knappast säga att det nya inte kör ghetto?? Man ser ju nästan hela tiden att det kommer nya killar och dem kör denna föraktiga ghetto stilen. Om nyskapande så är det en hel vetenskap, Vi har ju redan i vintras sett nya flippar, kom dom från "de nya"?? nej det gjorde dom inte, så du kan ju inte klaga att det är så svårt för dem att göra nya "grejer" inom sporten. Det var tex simon dumont som gjorde front to misty och den blev genast ett diskussion ämne. Vissa kallade akrobatik vissa inte, jag kallade inte det akrobatik.

Och dina saker som de nya har kommit med är ju inte särskilt nya. Wallisch kom med nya rails saker. Jag som sagt förstår inte vad du hade att säga om brogans rideaway, det handa ju inte något om att förändra.

Angående skidfilmsbolagen. Så har jag min mening klar. Parkskidåkning innehåller enligt mig 3 saker: hopp rails och pipe. I dessa bolag du nämner är det ju bara samma koncept, rail hopp,rail hopp. Därför att åkarmatrialet bara behärskar den åkningen.

Nu kan vi kolla tex: Matchstick production. Har fått bästa film priset på wast(vast?) adwars i 6 år av wast 8 års levande. Där har vi topåkning i alla kategorier. Det är det jag värdesätter. En oerhört bra skidfilm som tex teddybear crisis ska innehålla allt. Men tyvär innehöll den inge pipe men den var sjukt ändå. Den ska innehålla bigmountain skidåkning i världsklass och i park. Resten går att diskutera men det är det som jag värdesätter.

Till ämnet stil: Denna fråga är en fråga som dyker upp om och om igen. Och vi alla tycker olika men, jag förstår inte bara hur folk kan tycka när en människa dampar runt en cork 9,a utan stavar men kör en rideaway i landningen är cleanare än när en annan person drar en 5 tail. Det klickar inte för mig. Det jag tycker är respekt är när någon kör ett sjukt trick och bottenstompar det.

Om man ska göra en bedömning på ett trick tar man ju självklart med stilen. Men också svårighetsgraden på tricket. Det är DÄR jag ser skillnaden mellan de "gamla" (dom är inte ens äldre) och de "nya". Folk förstår inte numera hur man ska tycka, mer och mer tycker som dom andra, vilket man ser i forumet. Men det kanske är så den nya ungdomen tänker. Det gamla har bättre trick , stil och utstrålning än de nya i mitt tycke.

Man tycer som man vill och tyck inte som alla andra hela tiden säger jag bara.

Har du något mer att säga är jag öppen för diskussion.

Ha en fin dag. Citera
spacepope
1042 inlägg
spacepope 1042 inlägg 10 år sedan

J-rockner :

H-T :

J-rockner :

//jR

Öhmm ja. Nu ska jag berätta lite grejer för dig nu. Först och främst: Jon brogan har inte åstakommit en ny unik stil inom sporten, han har gjort ett eget sätt att åka ifrån landningarna det skulle jag knappast kalla revolutionerande. Endast lite udda nyskapande.

Sammy carlson. Han är ett leende inom skidåkningen. Han var en av dom första att köra dubbelcork, Hmmmmm???? wallisch??? dadali?? brogan?? öhmm nej det kan dom inte , det är nyskapande, och svårighets relaterat, Bara så du vet finns så oerhört mycket att skapa inom sporten,, så klaga ta mej fan inte på att det inte går att utveckla sporten. sammy är så mycket mera skidåkare än dom dära grabbarna. Självklart så tycker man ju som man själv vill men tyvär ser jag inte det numera, Du kan ju knappast säga att det nya inte kör ghetto?? Man ser ju nästan hela tiden att det kommer nya killar och dem kör denna föraktiga ghetto stilen. Om nyskapande så är det en hel vetenskap, Vi har ju redan i vintras sett nya flippar, kom dom från "de nya"?? nej det gjorde dom inte, så du kan ju inte klaga att det är så svårt för dem att göra nya "grejer" inom sporten. Det var tex simon dumont som gjorde front to misty och den blev genast ett diskussion ämne. Vissa kallade akrobatik vissa inte, jag kallade inte det akrobatik.

Och dina saker som de nya har kommit med är ju inte särskilt nya. Wallisch kom med nya rails saker. Jag som sagt förstår inte vad du hade att säga om brogans rideaway, det handa ju inte något om att förändra.

Angående skidfilmsbolagen. Så har jag min mening klar. Parkskidåkning innehåller enligt mig 3 saker: hopp rails och pipe. I dessa bolag du nämner är det ju bara samma koncept, rail hopp,rail hopp. Därför att åkarmatrialet bara behärskar den åkningen.

Nu kan vi kolla tex: Matchstick production. Har fått bästa film priset på wast(vast?) adwars i 6 år av wast 8 års levande. Där har vi topåkning i alla kategorier. Det är det jag värdesätter. En oerhört bra skidfilm som tex teddybear crisis ska innehålla allt. Men tyvär innehöll den inge pipe men den var sjukt ändå. Den ska innehålla bigmountain skidåkning i världsklass och i park. Resten går att diskutera men det är det som jag värdesätter.

Till ämnet stil: Denna fråga är en fråga som dyker upp om och om igen. Och vi alla tycker olika men, jag förstår inte bara hur folk kan tycka när en människa dampar runt en cork 9,a utan stavar men kör en rideaway i landningen är cleanare än när en annan person drar en 5 tail. Det klickar inte för mig. Det jag tycker är respekt är när någon kör ett sjukt trick och bottenstompar det.

Om man ska göra en bedömning på ett trick tar man ju självklart med stilen. Men också svårighetsgraden på tricket. Det är DÄR jag ser skillnaden mellan de "gamla" (dom är inte ens äldre) och de "nya". Folk förstår inte numera hur man ska tycka, mer och mer tycker som dom andra, vilket man ser i forumet. Men det kanske är så den nya ungdomen tänker. Det gamla har bättre trick , stil och utstrålning än de nya i mitt tycke.

Håller med Krambjörnen!

gluund
301 inlägg
gluund 301 inlägg 10 år sedan

Säger som JR!

Min syn på det hela! Citera
Lu-Crabber
425 inlägg
Lu-Crabber 425 inlägg 10 år sedan

är inte sammy yngre än wallish smile

wanna be a pinballa - shot caller. Citera
hejs
299 inlägg
hejs 299 inlägg 10 år sedan

H-T har så rätt:P

hey dude Citera
torbjorn_ohlin
195 inlägg
torbjorn_ohlin 195 inlägg 10 år sedan

asså de e rätt sketch när brogan gör de ... sjuk steezig i åkningen men inte rideawaysen.

det skulle däremot va mega om han landade sådär i själva stompet , så att han inte gör de en sek efter, utan landar i rideawayposen!

btw e han sjuuukt clean! sluta h8a på hans sätt att åka! de e de där som e smoood, inge jävla dödsspinnar elr dubblar, dubbelcorks! håll jibbingen till jibbing! inte ngn jävla bögfreestyle á la puckepist o shits!

Fat-O
487 inlägg
Fat-O 487 inlägg 10 år sedan

Båda har rätt på olika sätt. Bara att fejsa de som Charlotte Perelli sa! Mohehe

O and O! Citera
H-T
2255 inlägg

Om du har för intresse att gå in och peka ut varje trick Sammy behärskar som de nyare namnen inte har kan vi hålla på i timmar och vi kommer knappast komma någon vart. Alla har sina svagheter, och om vi ska fortsätta jämförelsen mellan Sammy och Wallisch kommer Sammy slå Wallisch i vissa grenar och Wallisch slå Sammy i vissa grenar. Och nu fattar jag verkligen inte vad du menar, Sammy var "en av de första" ? Men han var inte först. Alltså är det knappast något han har bidragit med. Och han har inte heller utvecklat dubbelcorken till något helt nytt.

Och det här snacket om "ghetto" blir jag så jävla trött på. Det är en ny stil med stora kläder och association till hiphop som blivit så jävla uttjatat. Jag har inte sagt att de inte kör med vad du kallar "ghettostilen", för jag bryr mig inte. Jag tänker inte ens gå in på ämnet, för det är idiotiskt att diskutera och det leder ingenvart.

Men vem är du att bedöma om en ny dubbelvolt är mer nytt än Wallisch railande? Om vi ska gå in på detaljer så är det enda Dumont gjort i sin nya dubbelvolt att lägga in en skruv i en dubbel framåtvolt, hur nyskapande är det egentligen? Sen om det är akrobatiskt eller inte, det bryr jag mig inte om. Wallisch railande däremot öppnade ögonen för en halvsovande skidpublik världen över och gjorde rails hetare än någonsin. Innan hans Superunknown-video innehållande löjligt många rotationer åt olika håll på rails och boxar, visste en stor del av i alla fall de svenska skidåkarna, inte vad en "pretzel" var. Men nu är det tricken på allas läppar så fort ett rail syns till, och om inte det är nyskapande förstår jag inte vad som är.

Får jag fråga hur du vet att åkare som Wallisch och Dadali inte behärskar pipe? Har du träffat dem peronligen och frågat dem om de åker pipe och fått ett nej till svar? Om du gjort det, så fine. Men att anta att deras pipeförmåga inte existerar enbart för att du inte sett dem köra pipe är väll ändå ganska korkat? I så fall kan ju inte Jon Olsson göra en 180, för jag kan aldrig påminna mig ha sett honom göra en sådan, eller?

Din syn på filmbolagen är minst sagt trångsynt. Jag kan fylla i ditt exempel med Matchstick Productions som tydligen vunnit vast awards 6 av 8 år? Jag är väldigt tveksam till att de gjort det, men jag minns inte exakt. Men hur som helst, det är en tävling där vem som helst har möjlighet att rösta så länge de har uppkoppling till Internet, vilket inte skapar den mest kompetenta juryn. Men det spelar egentligen inte så stor roll, för jag tror inte att en film av 4bi9 skulle slå MSP i en sådan tävling, och det finns en och endast en anledning till detta.

Pengar.

Skidfilm handlar till säkert 80-90% om pengar. Med MSP's budget (som är den största i skidvärlden) skulle jag också kunna producera film i värdsklass utan problem. Helikopterfilmning dit, 30meterskran-filmning hit, sen har jag en skidfilm som skulle kunna vinna en Oscar i foto. Men hur kul är det? MSP har för vana att år efter år leverera vackra omgivningar i solnedgång komponerande med några av världens bästa åkare utförandes sw 10, dubbelvolter etc. i slow motion. Men som jag sa, de har för vana att leverera detta ÅR EFTER ÅR. Det börjar bli otroligt tjatigt. Kommer vi inte ifrån meningen med skidfilm lite också när det känns som att hälften av filmen är inriktad på omgivningen istället för åkningen? Tittar man inte på filmen för att imponeras och inspireras av åkningen i filmen? Det heter ju trots allt SKIDfilm. Om man vill se vackra bergskedjor i Whistler under solnedgång så finns alltid Discovery. Men just MSP's sätt att lägga upp sina filmer på är snarare en fråga om smak och smaksaker är inte värda att diskutera, det leder endast till ännu en återvändsgränd.

Men för att återkomma till något som verkar ligga dig varmt om hjärtat, pipe, så är jag övertygad om att exempelvis 4bi9 skulle knåpa ihop ett mycket bra pipe-segment i en film om de också hade resurserna att hyra Park City efter stängning och tillhandahålla en privat pistmaskinist. Men det har de inte vad jag vet, så vi får överleva med deras otroligt tråkiga dödande av rails. Men jag förstår inte hur du kan vara så trångsynt och endast accepterar det estetiskt perfekta MSP och deras filmer. 4bi9 och liknande bolag som Stept bidrar till scenen på sitt sätt. De ger mångfald och förmedlar något annat än vad MSP gör, och det behövs. De kommer aldrig putta undan MSP från deras piedestal så länge deras budgetar skiljer sig, men de är ändå viktiga för skidscenen och dess expansion.

Och det där med stilen tänker jag inte diskutera, det får stå för dig att du tycker Colby West har snygg stil, men jag håller inte med. Det är ingen idé att diskutera smaksaker säger jag än en gång, för det finns inga argument där, endast ett massa tyckande utan någora egentligen orsaker.

Jag vill dock poängtera att jag inte alls gillar Jon Brogans stil, den ser ansträngd ut och försöken till afterbang är inte snyggt på något sätt tycker jag. Däremot tänker jag undra vad du menar med "Folk förstår inte numera hur man ska tycka"? Menar du att de inte vet hur man ska tycka för de tycker inte som du? Jag antar att du menar att "alla" följer strömmen bara. Men hur kan alla följa strömmen? Är det inte "alla" som ÄR strömmen?

Setermaan
2453 inlägg
Setermaan 2453 inlägg 10 år sedan

J-rockner :

H-T :

J-rockner :

//jR

Jag va tvungen att svara när du sa emot dig själv. Håller med dig på vissa punkter men sen så va det lite snett.... Har du sett Realtime, Ahmet Dadali drar den snyggaste sw 12 jag sett, med steeze. Jämför den med "gamla" TJ schillers skitstela 14s eller va du tänker på. Ahmet ÅKER ju verkligen i sina delar så jag förstår inte hur du kan ta med honom.

Den enda av de gamla åkarna som har nåt att sätta mot Level 1 killarna är Håtveit.
Sen skriver du ju själv att en 5a tail är snyggare än en snabb cork 9a och det är väl just steeze de där åkarna jobbar emot. Själv har jag aldrig sett tex. Hornbeck dampsnurra.

Slutligen kan jag tillägga att Simon Dumont är min favoritåkare, eftersom han tillför något, På samma sätt som Wallisch och Dadali.

Setermaan International Horseforce Citera
H-T
2255 inlägg

Lu-Crabber :

är inte sammy yngre än wallish smile

Haha jo, men jag tror inte att några månader gör någon större skillnad i vare sig Sammys eller Wallischs åkning.

Fat-O
487 inlägg
Fat-O 487 inlägg 10 år sedan

torbjorn_ohlin :

asså de e rätt sketch när brogan gör de ... sjuk steezig i åkningen men inte rideawaysen.

det skulle däremot va mega om han landade sådär i själva stompet , så att han inte gör de en sek efter, utan landar i rideawayposen!

btw e han sjuuukt clean! sluta h8a på hans sätt att åka! de e de där som e smoood, inge jävla dödsspinnar elr dubblar, dubbelcorks! håll jibbingen till jibbing! inte ngn jävla bögfreestyle á la puckepist o shits!

Nu tycker jag du är jättesuper vresig. Bara dumt att säga att han ska sluta "h8a" eftersom han måste få föra fram sin åsikt precis som alla andra på denna sida. Du säger "Sluta h8a, de är det där som är smoood" precis som om han inte får tycka som han vill. Nä, låt folket få säga vad de tycker och tyck inte åt dem för det kan bli åt häll vete i en säck fel.

O and O

O and O! Citera
Jackie
706 inlägg
Jackie 706 inlägg 10 år sedan

Fat-O :

torbjorn_ohlin :

Nu tycker jag du är jättesuper vresig. Bara dumt att säga att han ska sluta "h8a" eftersom han måste få föra fram sin åsikt precis som alla andra på denna sida. Du säger "Sluta h8a, de är det där som är smoood" precis som om han inte får tycka som han vill. Nä, låt folket få säga vad de tycker och tyck inte åt dem för det kan bli åt häll vete i en säck fel.

O and O

STOLT ÄR JAG ÖVER DEJ OLLE, SKA DU VETA! :d

MarkusRehn
134 inlägg
MarkusRehn 134 inlägg 10 år sedan

jag tycker att alla skidåkare ska köra utan stavar och i "the experiment" hopp (alltså bara ett litet jävla freestylehopp)

ut och öva på quadflips nu

Tränare för snowboardlinjen på RIG Malung Citera
J-rockner
1237 inlägg

Men jag tycker att sammy carlson är så mycket mer än tom wallisch, Roligare att titta på och som sagt han vinner väl inte podium platser och feta film segements utan anledning. Det sjuka är ju att det nya namnen är ju äldre än sammy och i samma ålder som han. Och dom har fortfarande inte samma status i skid världen som sammy. Han har så mycket mera som sagt. Wallisch har ett nytt sätt att raila. Sammy att graba. Han är sjukt kreativ men det har inget om saken att göra.

Dubbel flipparna är ju det sjukaste man kan se. Visst är en fet 270 och lite krusiduller uppe på railen också mycket imonerande men inte i samma utsträckning. Tror också att de flesta skulle vilja kunna en dubbelflipp än en häftig rail combination. De nya rail grejerna i all ära men jag sätter dubbelflipparna är the new thing. Fast de har varit med ett tag så är det dom som dominerar med variationerna på snurrarna. Mike douglas har själv sagt att dubbelflipparna är den nnya saken, och att höra det från killen som startade hela newschoolskidåkningen är ju ett ganska klart tecken fast man tycker ju som man vill också så det finns ju alltid delade meningar. Klart att de nya railåkandt är ny skapande. ´Fel av mig men inte som sagt i samma utsträckning som dubbelflipparna.

I pipe är det ungefär 6 styckna som dominerar. : Simon dumont, tanner hall, peter olenic, andreas håtveit, jossi wells och mike riddle. Dom kör helt klart bäst i pipe och dom andra har inte så mycket att säga till om. Om dom(tex wallisch,dadali) hade varit bra i pipe som jag inte förmodar så mycket, dom kanske inte ens prövat lyckan seriöst i den, Men om dom skulle ha varit bra så undrar jag varför dom inte prövat vara med i honda ski tour, U.S open m.m. Att dom inte kan köra pipe bra kan jag inte tyvär men jag förmodar det inte för att man har aldrig hört någon från pipe åkandet för deras del. Jon kan 180 det visade han på joss bara så du vet.Lite ironi där tongue.

Kul att du tar upp frågan om pengarna inom skidfilms branchen. Du har rätt att det handlar om oerhört mycket pengar dära men det är inte allt. Tror folk väljer efter åkarna inte allt för mycket om vilket bolag som gjort den men dom har det säkert lite i baktanke. Jag skulle nog också välja tex msp i stället för kanske något helt nytt företag men det är ju inte helt sälert för jag har inte ställts inför det cinariot. Omgivningen spelar nog ändå roll tror jag, kolla filmen belive, dom fångar allt i den filmen, Åkningen ,omgivningen och dom gör det till en sådan stämning genom musiken så det ser overkligt ut. Och som jag vet har nog dom flesta företagen bra chanser att göra bra tex stora bergsåkning. Där oftar haikarna och även filmarna. Dom får ju såklart inte samma vinklar som med helikopter men det är snyggt iallafall beroende på åkningen. Samma med park, där visade msp i senaste filmen att de kunde filma in public i sesong under jib academy veckan nere u mammoth. Det var oerhört bra. Men du har ju rätt alla företag har ju inte samma möjligheter att skappa samma film matrial. Men att försöka går ju alltid.

Jag gillar inte heller jon brogans stil förövrigt.

//jR big_smile

Ha en fin dag. Citera
ErikAndersson
514 inlägg
ErikAndersson 514 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad ErikAndersson (10 år sedan)

J-rockner :

I pipe är det ungefär 6 styckna som dominerar. : Simon dumont, tanner hall, peter olenic, andreas håtveit, jossi wells och mike riddle. Dom kör helt klart bäst i pipe och dom andra har inte så mycket att säga till om. Om dom(tex wallisch,dadali) hade varit bra i pipe som jag inte förmodar så mycket, dom kanske inte ens prövat lyckan seriöst i den, Men om dom skulle ha varit bra så undrar jag varför dom inte prövat vara med i honda ski tour, U.S open m.m. Att dom inte kan köra pipe bra kan jag inte tyvär men jag förmodar det inte för att man har aldrig hört någon från pipe åkandet för deras del. Jon kan 180 det visade han på joss bara så du vet.Lite ironi där tongue.

//jR big_smile

Lite kort tilllägg sådär smile Jon kan absolut åka pipe då han vunnit både x-game medaljer och pipetävlingar. (var förövrigt inte med i pipen i x-games iår)

//Erik

Heaton
425 inlägg
Heaton 425 inlägg 10 år sedan

shit, det som förvånar mig mest är hur man har tillräckligt med energi för att skriva långa uppsatser med argumentationer

Forumsignatur Citera
gluund
301 inlägg
gluund 301 inlägg 10 år sedan

Som David sa,"Bästa skidåkaren är med det största leendet".
jag tkr inte jag ser så mkt leende i denna edit?

Min syn på det hela! Citera
eHogstrom
1836 inlägg
eHogstrom 1836 inlägg 10 år sedan

Fan vad ni argumenterar massa skit.. Jag åker som jag vill, du åker som du vill.
Jag tycker Brogan är grym. Det bevisar dock inte att jag är dum i huvudet lr inte ger något till sporten, fuck that. Flame,a mig hur mkt ni vill för att jag har en åsikt, jag kunde verkligen inte bry mig mindre..

4BI9' Look it up är en av få skidfilmer som jag faktiskt tycker det är synd att den slutade.

I ride fat twins. LÅ LÅ LÅ Citera
AlexanderJohansson
193 inlägg
AlexanderJohansson 193 inlägg 10 år sedan

steeze på den här!

Kruxelidux_ninjamaster
2330 inlägg
Kruxelidux_ninjamaster 2330 inlägg 10 år sedan

Hogizz :

Fan vad ni argumenterar massa skit.. Jag åker som jag vill, du åker som du vill.
Jag tycker Brogan är grym. Det bevisar dock inte att jag är dum i huvudet lr inte ger något till sporten, fuck that. Flame,a mig hur mkt ni vill för att jag har en åsikt, jag kunde verkligen inte bry mig mindre..

4BI9' Look it up är en av få skidfilmer som jag faktiskt tycker det är synd att den slutade.

look it up måste vara en av doim laaste skidfilmerna ever

tittti540
1800 inlägg
tittti540 1800 inlägg 10 år sedan

jophn boooooogannfndsanfna

go big or go HEDE Citera
DanneK
589 inlägg
DanneK 589 inlägg 10 år sedan

Gluund :

Som David sa,"Bästa skidåkaren är med det största leendet".
jag tkr inte jag ser så mkt leende i denna edit?

Nej men skratt, för ofta när man skrattar så har man ett leende på läpparna, för jag har då inte sätt någon skratta med ledsen mun

darneus
353 inlägg
darneus 353 inlägg 10 år sedan

Jädrans vad alla skulle hålla på och snacka om den här editen och jämföra vem av blabla som är bäst!. Tänk hela 6 sidor med typ bara snack om vem som är bäst av två eller fler åkare. Kan man inte bara säga vad man själv tycker utan att en eller flera ska börja bestämma åt en vad man ska säga/tycker? Jag personligen tycker att Wallisch och dom i 4bi9 gänget har sjukt skön stil och deras rideaways är grymma. ser ju riktigt fränt ut! Och både Msp och 4bi9 gör ju sjukt bra filmer!. Visst msp har kanske lite bättre utrustning med Helikopter och sånt. Men både msp och 4bi9 gör ju så bra filmer så man bara vill se mer av fast man sett dom j*vligt mycket smile!

/D

Popcorn Players REP! Citera
spacepope
1042 inlägg
spacepope 1042 inlägg 10 år sedan

Det är väl tur att alla är olika, skulle ju vara ganska tråkigt om alla åkte som t.ex. Jon. Brogan också för den delen.
Skidor handlar mycket om egen stil och det har ju verkligen brogan, vare sig man gillar det eller inte.

Ganska mesigt att försöka säga åt alla andra vad de ska tycka, alla tycker olika som tur är!

Wenne
153 inlägg
Wenne 153 inlägg 10 år sedan

H-T :

Får jag fråga hur du vet att åkare som Wallisch och Dadali inte behärskar pipe? Har du träffat dem peronligen och frågat dem om de åker pipe och fått ett nej till svar? Om du gjort det, så fine. Men att anta att deras pipeförmåga inte existerar enbart för att du inte sett dem köra pipe är väll ändå ganska korkat? I så fall kan ju inte Jon Olsson göra en 180, för jag kan aldrig påminna mig ha sett honom göra en sådan, eller?

hm... Jon gör en 180 i skiporn?

H-T
2255 inlägg

För det första, hur vet du att jag sett Ski Porn?

För det andra, jag försökte förklara min poäng, jag var inte särskilt seriös vilket du säkert förstår om du tänker efter lite.

hHarlaut
81 inlägg
hHarlaut 81 inlägg 10 år sedan

dom som säger att wallisch inte behärskar pipe har troligtvis ingen aning...
eftersom han nöter nästa lika mycket pipe som "park hopp/rail" när han är hemma i parkcity... Jag kan säga att han är galen i det också...

laate

fuck em haters mayne Citera
Monis
714 inlägg
Monis 714 inlägg 10 år sedan

Om skidåkningen går åt det här hållet. Alltså åka skitdåligt, hoppa på små hopp, göra små trick, göra rideaways, hoppa över rails, leka gangster och allmänt vara äckliga så lägger jag skidorna på hyllan och spänner på mig en snowboard istället!
Fyfan, känner visserligen en som åkt för 4bi9 och en som filmar för dom det här är ändå bara sorgligt

Jeansmannen
150 inlägg
Jeansmannen 150 inlägg 10 år sedan

Monis :

Om skidåkningen går åt det här hållet. Alltså åka skitdåligt, hoppa på små hopp, göra små trick, göra rideaways, hoppa över rails, leka gangster och allmänt vara äckliga så lägger jag skidorna på hyllan och spänner på mig en snowboard istället!
Fyfan, känner visserligen en som åkt för 4bi9 och en som filmar för dom det här är ändå bara sorgligt

gört!

Bavendal
112 inlägg
Bavendal 112 inlägg 10 år sedan

http://expn.go.com/expn/blog/ski?post=3326723

Vet inte om den är postad, annat klipp med Brogan!!!!!

The_Cat Citera
jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad jeppenator (10 år sedan)

The_Cat :

http://expn.go.com/expn/blog/ski?post=3326723

Vet inte om den är postad, annat klipp med Brogan!!!!!

det är ju hans superunknown video han vann tävlingen med, de va den videon han blev känd för smile

Ill be back Citera
pfernvik
30 inlägg
pfernvik 30 inlägg 10 år sedan

han har ju clean stil i luften men kan fan inte åka skidor!!

AFTERBANG
339 inlägg
AFTERBANG 339 inlägg 10 år sedan

Monis :

haha småhopp? göra små trick?
du bör nog kolla in level1s nya film som släpps senare iår..
där brogan kör i det största hoppet i det årliga keystoneshootet..
och det hoppet är nog i samma storlek som joi-07 hoppet smile
drar nog galna trick i det också....men snöra om du till snowboard om du vill..

A F T E R B A N G Citera
AlexanderJohansson
193 inlägg
AlexanderJohansson 193 inlägg 10 år sedan

Jon brogan kör inte i små hopp, kolla hans film som han var med och tävlade om at filma med level1 och han vann den tävlingen så nu har han börjat filma med level1. http://level1productions.com/superunknownv.php?file=3

hejhejhemsktmkehej
15 inlägg
hejhejhemsktmkehej 15 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad aaXL (10 år sedan)

sda

Chill dude Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook