SCoTT skidlärarutbildning i Orsa!

Ningit
16 inlägg
Ningit 16 inlägg 10 år sedan

Hallå!
Kul att se att alla är peppade inför skolstarten. Det kommer bli toppen! Vi längtar efter er här i Orsa. Känns lite som lugnet före stormen just nu...
Ses i Orsa snart!!
//Andreas

JesperHayland
138 inlägg
JesperHayland 138 inlägg 10 år sedan

haha sant sant, kommer nog bli tvungen att rulla några paltar för er som aldrig fått chansen att smaka! men förutom palt så är jag nog mest erfaren på våfflor! det är ju inte för inte man kallar mig våffelkungen!

Andreas du har så rätt, jag har samma känsla nu inför skolstarten:) ovädret är påväg att dra in över orsa, hemst lokalt också;D

see you in orsa!

~over and out, gott med palt~

Det är aldrig försent att ge upp! Citera
TokTobbe
115 inlägg
TokTobbe 115 inlägg 10 år sedan

Hehe har längtat efter palt ändå sen jag åt farmors hemmagjorda blodpalt i skellefte förra sommaren Hayland får göra ett storkok med pitepalt lagom tills första helgen och sälja på aquajam istället för burgare hehe tror de blir succe smile peppa som satan nu inför skolstarten alla scotters snart kör de igång

///Tobias "Tobbe" "Jukkarn" Lindgren

Död åt växthuseffekten Citera
v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 10 år sedan

är dte svårt att komma in på utbildningen? går ni enbart efter betyg? kräver ni att man gjort ett högskoleprov?

go big or go to lindvallen Citera
bobibacken
34 inlägg
bobibacken 34 inlägg 10 år sedan

christian_L :

wtf redan ansöka? meeehhh hade tänkt söka till skistar i sälen? hur fan gör man? har hört att man måste ha intyg från en skidlärare att man kan svänga ordentligt när man ansöker? och jag har ingen sånt intyg :S

man behöver absolut inget intyg till att söka jobb som skidlärare i Sälen. Dock är det ju bra om man har ett intresse för barn och skidåkning...
lycka till

Giro
669 inlägg
Giro 669 inlägg 10 år sedan

bobibacken :

christian_L :

wtf redan ansöka? meeehhh hade tänkt söka till skistar i sälen? hur fan gör man? har hört att man måste ha intyg från en skidlärare att man kan svänga ordentligt när man ansöker? och jag har ingen sånt intyg :S

man behöver absolut inget intyg till att söka jobb som skidlärare i Sälen. Dock är det ju bra om man har ett intresse för barn och skidåkning...
lycka till

Hehe intresse för "barn" och skidåkning. Tyckte det var lite kul tonguebig_smile

No one will ever know! Citera
Isabella_r
26 inlägg
Isabella_r 26 inlägg 10 år sedan

Jag går också på SCoTT i Skid 9, helt klart den bästa skolan! Det är sjukt kul och man får kontakter över hela världen.. Tack vare SCoTT var jag och jobbade i Australien under sommaren som skidlärare..sweet! smile Ses i Orsa om ett tag!

jacc
250 inlägg
jacc 250 inlägg 10 år sedan

min vän anton ryding går den

smile

fast tvärtom Citera
Grillo
405 inlägg
Grillo 405 inlägg 10 år sedan

Hade det inte varit för att den var belägen i Orsa så hade den helt klart varit ett alternativ.
Då jag kommer från Gesunda personligen så vet jag hur backen i Orsa är och den är ju inte spec kul.
Men jag vet ju inte heller hur stor del av utbildningen som är belägen där heller...

Mvh Grillo

Preparatus Supervivet Citera
Fjune
79 inlägg
Fjune 79 inlägg 10 år sedan

under mina två år på skolan så åkte vi inte en centimeter i grönklitt.. det enda var i så fall på fritiden om man åkte dit o svängde lite.. tycker det är lite både och: vi funderade ofta på att köra utbildning i grönklitt så vi sparade penagar till utlandsresor med skolan.. men annars så åkte vi i vemdalen, sälen, funäsdalen, riksgränsen och italien (champoluc).... inte dumt att ha vattenhoppet precis vid skolan heller.. ses på lördag!!

Fjune Citera
TokTobbe
115 inlägg
TokTobbe 115 inlägg 10 år sedan

Se till att få Aron att slänga upp bilderna jag tog med hans kamera på myrfotbollen idag
smile

Död åt växthuseffekten Citera
thrasher
85 inlägg
thrasher 85 inlägg 10 år sedan

Hade tänkt söka direkt efter gymnasiet om jag inte blir inkallad i lumpen, det verkar grymt soft och min låtsassyrra började där i höstas, det verkar niiiiiice!

Trailerpark Queen Citera
skytten
37 inlägg
skytten 37 inlägg 9 år sedan

någon som vet vad brukar snittet för att komma in brukat ligga på? smile

tootsi
12 inlägg
tootsi 12 inlägg 9 år sedan

Jag undrar ifall man behöver samma skidintyg när man ansöker till SCoTT i Orsa som på skidlärarlinjen i Åre?

empuu90
3 inlägg
empuu90 3 inlägg 8 år sedan

Altså hur bra skidor behöver man kunna¨åka för att söka till scott?

SNDVLL
547 inlägg
SNDVLL 547 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad SNDVLL (8 år sedan)

empuu90 :

Altså hur bra skidor behöver man kunna¨åka för att söka till scott?

Du får så mycket feedback, och åkning med instruktör så du utvecklas riktigt mycket redan första året. Är du vanlig sportlovsskidåkare som åker med parallela skidor och någorlunda driv i svängarna och framförallt motivationen har att bli en bättre skidåkare så ska det inte vara några problem. Vi har några i klassen som åkt mest snowboard som senaste åren men blivit riktigt duktiga under dom veckor vi vart på utbildningar och haft åkning med instruktörer. Det krävs ju inget bevis på hur bra skidor du åker, dom tar in på en personlig intervju där dom bedömer om du skulle passa bra som skidlärare eller inte.
Räkna dock med att det blir mycket piståkning. Jag trivs som fan, går första året och har praktik just nu. Ångrar inte en sekund att jag började på SCoTT.. Sök bara sök smile

empuu90
3 inlägg
empuu90 3 inlägg 8 år sedan

Ok tack för svar.
Åkt skidor sen jag var typ 4 år, men gick över till snowboard för 5 år sen, har inte blivit mkt skidor sen dess, men då och då och jag kan ju åka.

SNDVLL
547 inlägg
SNDVLL 547 inlägg 8 år sedan | Senast ändrad SNDVLL (8 år sedan)

empuu90 :

Ok tack för svar.
Åkt skidor sen jag var typ 4 år, men gick över till snowboard för 5 år sen, har inte blivit mkt skidor sen dess, men då och då och jag kan ju åka.

Då lär det inte vara några problem. Men räkna med att du får åka mycket skidor, och inte lika mycket bräda. För att klara uppåken så bör man åka en del på sin lediga tid, i alla fall inför steg 3 och steg 4.. Sök, så ses vi kanske under någon av intervjudagarna! smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook