Säsongsjobb i sälen

jet
679 inlägg
jet 679 inlägg 10 år sedan

Var nyss uppe i Lindvallen och dumpade av lite prylar. Det regnar och är bara 10 pers uppe än. Såvitt jag vet så bor även Skidåkarnas personal på nya eller gamla. Iaf de som är där nu... All personal festar så ofta dom kan... :-)

USNAVY
31 inlägg
USNAVY 31 inlägg 10 år sedan

jag fick precis ett brev hem från sälen, men det stog inte särskilt mycket. Mest bara om anställningen och lönen osv..
Det stog att jag skulle bo i arbetsbostad 40 nr2, men jag fick ite veta vart dert ligger...
Börjar jobba den 8 december i alla fall..
Men man borde väll få ett brev till som är mer detaljerat?

firemannen
5 inlägg
firemannen 5 inlägg 10 år sedan

Om man jobbar inom skistar, får man typ långtidshyra skidor under säsongen eller är det bättre att köpa egna??? Isf måste man lägga undan pengar till det också wink

sydvester
18 inlägg
sydvester 18 inlägg 10 år sedan

hejsvej!
är det någon från norrköpingstrakten, eller någon som passerar norrköping på vägen upp till sälen som ska dit mellan den 1e och den 8e december? jag skulle gärna vilja samåka med nån eftrersom det blir lite meckigt att släpa allt på tåget smile

lisa Citera
otzi
68 inlägg
otzi 68 inlägg 10 år sedan

Nu starta den första kanonen i Stöten smile och imorgon tar jag o åker upp o hjälper till o göra lite mer snö!

Jobba Stöten 07-08 Citera
USNAVY
31 inlägg

det är helt jävla gaalet vad jag längtar till säsongen. Jag kan knappt vänta, detta kommer bli så jävla roligt...
Vilka datum drar de flesta upp+ jag börjar jobba den 8 december, men jag fundera på att åka upp 2-4 december för att göra sig lite hemmasad innan man börjar jobba... Någon mer som skall bo i 40an?

ErikAndersson
514 inlägg
ErikAndersson 514 inlägg 10 år sedan

Tjo smile Några/någon här som ska bo i kvillan ?tongue Någon som är där uppe o jobbar som vet när allt öppnar o så smile ?

mange87
11 inlägg
mange87 11 inlägg 10 år sedan

ErikAndersson :

Tjo smile Några/någon här som ska bo i kvillan ?tongue Någon som är där uppe o jobbar som vet när allt öppnar o så smile ?

Tja...
Ja är uppe o jobbar i TD/HF nu. vatt här en vecka nu så..
Troligtvis öppnad TD nästa helg... Natur snö finns lite, 1dm ungefär. men desto mer kanonsnö. Kanonerna går för fullt i storabacken så, om kylan håller i sig så blir det nästa helg iallfall..
Ses hör uppe

sooder
3 inlägg
sooder 3 inlägg 10 år sedan

tjena tjena någon mer som ska bo i teglet? när åker alla upp jag drar förmodligen den 6-7 de

USNAVY
31 inlägg

jag funderar på att dra upp typ 3-4 för att göra sig hemmasad. någon som skall bo i nummer 40?? Där skall ialla fall jag bo:D
Jag är riktigt laddad inför en fartfylld vinter, detta kommer bli hur klockrent som helst.
Finns det någon internetuppkoppling i stugorna?

Hur ofta brukar det vara personalfester osv? är det med de som jobbar just i i lindvallen osv eller är med mellan alla olika?

Jockaas
1 inlägg
Jockaas 1 inlägg 10 år sedan

OH yes smile sticker upp till kläppen i början på december. så sjukt taggad för den här vintern. Kommer bli underbart

Aquiesce
5 inlägg
Aquiesce 5 inlägg 10 år sedan

USNAVY :

jag funderar på att dra upp typ 3-4 för att göra sig hemmasad. någon som skall bo i nummer 40?? Där skall ialla fall jag bo:D
Jag är riktigt laddad inför en fartfylld vinter, detta kommer bli hur klockrent som helst.
Finns det någon internetuppkoppling i stugorna?

Hur ofta brukar det vara personalfester osv? är det med de som jobbar just i i lindvallen osv eller är med mellan alla olika?

Internetuppkoppling finns inte, om du ska ha internet så måste du köpa ett eget trådlöst. Är väl typ alltid förfester med personal, sen är ju söndagar den stora personaldagen på HC.

Amanda_89
1 inlägg
Amanda_89 1 inlägg 10 år sedan

ska upp till Lindvallen 23 november, ska säsonga på gustav grill, första säsongen sjukt nervös men galet laddad!! läääängtar

USNAVY
31 inlägg

kommer man få någon mer information angående boendet osv? Jag har för mig att man skulle få veta vilka personer man skulle bo med innan. För att lära känna varandra lite innan, eller är det bara jag som fått reda på detta?
Någon som vet vart 40an ligger i lindvallen? och hur många som skall bo där?

Jag är sjukt laddad, detta kommer bli så skoj.'

Är det 5 dagar man jobbar och ledig 2. Och hur ser arbetstidern ut??

ConnyJMellgren
36 inlägg
ConnyJMellgren 36 inlägg 10 år sedan

KVILLAH is my home!! 09 kommer bli s-dupercool...

67176T Citera
firemannen
5 inlägg
firemannen 5 inlägg 10 år sedan

USNAVY :

kommer man få någon mer information angående boendet osv? Jag har för mig att man skulle få veta vilka personer man skulle bo med innan. För att lära känna varandra lite innan, eller är det bara jag som fått reda på detta?

Hörde också att man skulle få reda på vilka man ska bo med, men jag har fortfarande inte fått nåt brev där det står när jag ska börja jobba. Funderar på att ringa till dom snart.

elin89
5 inlägg
elin89 5 inlägg 10 år sedan

kvillan it is ! smile

Christoffer_Wastegard
944 inlägg
Christoffer_Wastegard 944 inlägg 10 år sedan

Sälen för min del också! 08/09 here i come!

Sitting on my ass your face Citera
Aquiesce
5 inlägg
Aquiesce 5 inlägg 10 år sedan

USNAVY :

Jo du kommer att få reda på vilka du ska bo med innan. Arbetsdagarna är olika, kommer ihåg att jag började med att vara ledig 4 dagar smile. Men sen kan man även byta olika pass om man vill vara ledig längre och så. Men du är nästan alltid ledig minst två ggr i veckan. Om du ska jobba i skidåkarna så tror jag ni har ganska långa arbetsdagar. Börjar 8-9 och slutar runt 7-8 på kvällarna. De som jobbar lift börjar 8 och slutar en halvtimme efter att liften stängt. Kan bli långa pass om man har kvällsåk smile

Hidendahl
2 inlägg
Hidendahl 2 inlägg 10 år sedan

Tja allesammans! Skall jobba i liften i lindvallen i vinter! Fick brev idag och jag börjar den 8:e men åker upp minst en vecka innan för att bo in mig och för att jag fan håller på att dö av längtan! ni som skall till lindvallen, Adda gärna mig på msn x3m_snowboard@hotmail.com åker själv upp i bil så hör av er om nån vill med! // Klas

stoffee
1 inlägg
stoffee 1 inlägg 10 år sedan

Tjoo gott folk! Jag ska arbeta i Alpinbutiken i Hyndfjället denna vintern, kommer med all säkerhet bli grymt kul! smile Tänkte höra om det är någon som har koll på bussförbindelserna mellan dom olika fjällen uppe i Sälen? Hur ofta går bussarna? Eller är man tvungen till att ha egen bil? Åker från Karlskrona den 7-8 december, om nån i närheten är sugen på att hänga på så är det bara att höra av sig!

Ha de gott //Kristoffer

ChristofferS
53 inlägg
ChristofferS 53 inlägg 10 år sedan

stoffee :

Tjoo gott folk! Jag ska arbeta i Alpinbutiken i Hyndfjället denna vintern, kommer med all säkerhet bli grymt kul! smile Tänkte höra om det är någon som har koll på bussförbindelserna mellan dom olika fjällen uppe i Sälen? Hur ofta går bussarna? Eller är man tvungen till att ha egen bil? Åker från Karlskrona den 7-8 december, om nån i närheten är sugen på att hänga på så är det bara att höra av sig!

Ha de gott //Kristoffer

Går bussar hela tiden mellan skistar fjällen vet inte riktigt hur de är mellan stöten och kläppen om de e de du tänker på.

USNAVY
31 inlägg

Nu börjar det verkligen pirra i kroppen. Nu är det inte alls långt kvar. Snart står man där, och har en fartfylld och vild vinter framför sig.

Har ni fått någon information vilka ni skall bo med? Hur tidigt får man åka upp? är det bara att höra av sig till stugansvarige och be om nyckeln fall man vill åka upp den 4 tex. och man börjar jobba den 8 december...

Har ni fått hem den utbildningen ni skall göra på internet än? Den borde väll komma snart kan jag anse?

Känner ni många där uppe eller åker ni upp helt ovissa inför utmaningen...

P_A
20 inlägg
P_A 20 inlägg 10 år sedan

fick mail om utbildningen nu i veckan och har redan gjort den så nu väntas det med spänning på boende info...

TpJ
5 inlägg
TpJ 5 inlägg 10 år sedan

USNAVY :

Nu börjar det verkligen pirra i kroppen. Nu är det inte alls långt kvar. Snart står man där, och har en fartfylld och vild vinter framför sig.

Har ni fått någon information vilka ni skall bo med? Hur tidigt får man åka upp? är det bara att höra av sig till stugansvarige och be om nyckeln fall man vill åka upp den 4 tex. och man börjar jobba den 8 december...

Har ni fått hem den utbildningen ni skall göra på internet än? Den borde väll komma snart kan jag anse?

Känner ni många där uppe eller åker ni upp helt ovissa inför utmaningen...

Det brukar vara helt lugnt att komma upp i förväg, hör bara med nån ansvarig först.
folk har redan börjat åkt upp nu, jag drar upp idag så vi ses nog när ni dyker upp....

Hoben87 Citera
USNAVY
31 inlägg

Nu är det inte alls långt kvar tills vi åker upp. sjukt nice,
Har ni fått reda på vilka ni skall bo med än? samt har den utbildningen ni skall göra på internet kommit än?
När drar ni upp till sälen? jag tror att jag drar upp 4december....

Vad är ni mest ute efter? festa? träffa nytt folk eller åka bräda/snowboard. Jag är mest ute efter kombinationen av alla dessa punkter...

Någon som har nån koll vart 40an ligger? i lindvallen?= där skall i alla fall jag bo, men jag vet inte med hur många eller så....

Är det så mycket fest som alla säger att det är?

MartyM
3 inlägg
MartyM 3 inlägg 10 år sedan

USNAVY :

Nu är det inte alls långt kvar tills vi åker upp. sjukt nice,
Har ni fått reda på vilka ni skall bo med än? samt har den utbildningen ni skall göra på internet kommit än?
När drar ni upp till sälen? jag tror att jag drar upp 4december....

Vad är ni mest ute efter? festa? träffa nytt folk eller åka bräda/snowboard. Jag är mest ute efter kombinationen av alla dessa punkter...

Någon som har nån koll vart 40an ligger? i lindvallen?= där skall i alla fall jag bo, men jag vet inte med hur många eller så....

du ska bo med zlatan, hammarn och negersmurfen.. det säger dig nog ingenting.

MartyM Citera
MattiasSt
499 inlägg
MattiasSt 499 inlägg 10 år sedan

USNAVY :

Det är väl vad man gör det till...

yeah dude Citera
MattiasSt
499 inlägg
MattiasSt 499 inlägg 10 år sedan

USNAVY :

Det är väl vad man gör det till...

yeah dude Citera
USNAVY
31 inlägg

Marty hur vet du detta? Att jag skall bo med dem menar jag? zlatan vet jag vem det är ialla fall

pictureframed
4 inlägg
pictureframed 4 inlägg 10 år sedan

Flyttar upp till tandådalen den 23:e är de nå drag i backen än eller?

USNAVY
31 inlägg

nu sitter jag här och längtar som aldrig förr. avslutade precis min militära utbildning igår också, så nu blickar jag bara framåt åt sälen. Jag längtar som aldrig förr. Har aldrig varit så här taggad inför någonting innan. Detta kommer bli så jävla nice..

Börjar ni känna pirret i kroppen? Shit snart åker vi verkligen upp.
Har ni fått det pappret där det står vilka ni skall bo med? samt den internetutbildningen man skall göra?

Jag har inte fått det än i alla fall,. Jag tror jag drar upp den 4 december om cirka 3 veckor. detta kommer bli stört kul:Dbig_smile

skriv gärna fall ni undrar något eller så

mange87
11 inlägg
mange87 11 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad mange87 (10 år sedan)

USNAVY :

nu sitter jag här och längtar som aldrig förr. avslutade precis min militära utbildning igår också, så nu blickar jag bara framåt åt sälen. Jag längtar som aldrig förr. Har aldrig varit så här taggad inför någonting innan. Detta kommer bli så jävla nice..

Börjar ni känna pirret i kroppen? Shit snart åker vi verkligen upp.
Har ni fått det pappret där det står vilka ni skall bo med? samt den internetutbildningen man skall göra?

Jag har inte fått det än i alla fall,. Jag tror jag drar upp den 4 december om cirka 3 veckor. detta kommer bli stört kul:Dbig_smile

skriv gärna fall ni undrar något eller så

.det kommer bli super hela vintern,, ja lovar

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 10 år sedan

Hehe, avslutade du precis lumpen i den stenhårda svenska flottan, och skall nu upp och shredda lite gnarly klipplinjer i Sälen?

Jag längtar också tills säsongen dra igång för er, det supertaggade tjatet om Sälen hit och Sälen dit går inte riktigt ihop i mitt huvud?

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
JolineJ
116 inlägg
JolineJ 116 inlägg 10 år sedan

Jag vet inte men jag tror det är någon som är övertänd...

BaraLinnea
5 inlägg
BaraLinnea 5 inlägg 10 år sedan

Jag håller med wink

USNAVY
31 inlägg

hahah ni kanske har rätt, men när man har legat i lumpen i ett år så är man rätt sugen på att hitta på något skoj.

Men men...ps låg som jägare inte i flottan

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 10 år sedan

Var var du någonstans, K3?

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
JolineJ
116 inlägg
JolineJ 116 inlägg 10 år sedan

Skulle kunna fylla en egen tråd...

USNAVY
31 inlägg

Mmm jag va på k3. Har ni fått den utbildningen man skall göra på internet än? Hos mig lyser den med sin frånvaro i alla fall

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook