Inför regler för barn under 18 år

KaptenStofil
19 inlägg
KaptenStofil 19 inlägg 10 år sedan

Jag förfasar över den låga åldern på deltagarna i diskussionerna på den här internetsidan. Är verkligen era föräldrar och förmyndare medvetna om den farliga livsföring ni ska lättsamt skriver om i de så kallade trådarna?

Att fara med skidor utanför markerade nedfarter är farligt. De stora hopp som skidanläggningarna numera tillhandahåller är utan tvekan också mycket riskfulla att fara i. Fjällsäkerhetsrådet borde lämpligen införa åldersgräns på sådana och dylika aktiviteter.

Freeride bör därför föregå med gott exempel och sätta en åldersgräns på 21 år, eller i alla fall 18 år. Om inte så bör i alla fall föräldrars och förmyndares underskrifter inkrävas innan barnen får tillgång till denna högrisklivsstilshemsida.

Med hopp om bättring,

Svar

Jekki
38 inlägg
Jekki 38 inlägg 10 år sedan

Haha.. men är du på riktigt eller?

Forum Symbol-Völkl Katana Citera
EmilAlamaa
727 inlägg
EmilAlamaa 727 inlägg 10 år sedan

haha? äru seriös?

KOLLA ANNONSER! KOLLA ANNONSER! Citera
Tipsson
181 inlägg
Tipsson 181 inlägg 10 år sedan

Hahaha! Det var det jävligaste jag har hört!

KaptenStofil
19 inlägg
KaptenStofil 19 inlägg 10 år sedan

Jag riktar mig till de vuxna medlemmarna i detta skidforum. Det talas runt om i samhället hur vi ska skydda våra barn och ungdomar från allt det onda som det elektroniska informationssamhället medfört. För många föräldrar har det blivit en självklarhet att barnen inte får nyttja internet ensamma. Detta skulle kunna vara en lösning även för Freeride. Barn och ungdomar får endast använda hemsidan i vuxnas sällskap. Då kan de vuxna direkt förklara för barnen vilka faror som de diskuterade aktiviteterna innebär.

Det skulle också vara bra om det infördes en vuxendel på Freeride, där vi vuxna kan diskutera fjällfärdsel utan att de juvenila medlemmar ska exponeras för risktagandet.

Med hopp om bättring,

Hasse
3563 inlägg
Hasse 3563 inlägg 10 år sedan

Äntligen!! KaptenStofil är tillbaka. Och som vanligt gör han ett vettigt inlägg på en gång wink

//H

Vill vara som JEFFA!!!! Citera
Baess
110 inlägg
Baess 110 inlägg 10 år sedan

Haha "Kapten stofil" en trevlig serietidning för dom äldre. Dom som inte läst serien kanske inte förstår syftet med denna tråden eller att den förhoppningsvis inte är så seriös som den framstår.

1337 Citera
Vurpollon
178 inlägg
Vurpollon 178 inlägg 10 år sedan

Hahahaha. Vad ska man säga. Det är humor

Pain is temporary. Glory is forever Citera
Jens8703
167 inlägg
Jens8703 167 inlägg 10 år sedan

Men är du skön eller?

Hasse
3563 inlägg
Hasse 3563 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Hasse (10 år sedan)

Baess :

Haha "Kapten stofil" en trevlig serietidning för dom äldre. Dom som inte läst serien kanske inte förstår syftet med denna tråden eller att den förhoppningsvis inte är så seriös som den framstår.

Baesse: hur många tror du uppfattar detta inlägget som det skall uppfattas eller ens vet vad han har för inlägg förut? Ingen tror jag wink

//H

Vill vara som JEFFA!!!! Citera
Baess
110 inlägg

Hasse :

Baess :

Baesse: hur många tror du uppfattar detta inlägget som det skall uppfattas elelr ens vet vad han har för inlägg förut? Ingen tror jag wink

//H

Jag hoppas att alla uppfattar det som det skämt det är men någon stackare kanske tar illa upp iaf smile

1337 Citera
Moses1
16 inlägg
Moses1 16 inlägg 10 år sedan

dummaste jag hört på länge

NBorg
792 inlägg
NBorg 792 inlägg 10 år sedan

Utan medlemmar under 18 år skulle den här sidan dö ut. Inga disskutioner inga videoklipp och mycket mindre bilder.

Borgen Citera
bajskorvenflerkzfejja
843 inlägg
bajskorvenflerkzfejja 843 inlägg 10 år sedan

snubben måste vara hög. Fan det skulle aldrig funka med föräldrars underskrift. Plus att hälften av alla som är aktiva är under 21 (18) år.

1337 Citera
centralbyrakraten
1148 inlägg
centralbyrakraten 1148 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad centralbyrakraten (10 år sedan)

Niklas_Borg :

Utan medlemmar under 18 år skulle den här sidan dö ut. Inga disskutioner inga videoklipp och mycket mindre bilder.

Det var väl ändå en överskattning, jag törs påstå att det är tvärtom. På grund av allt lägre ålder håller FR på att sakta dö ut i en långsam regression.

Titta tillbaka några år i forumet och diskussioner höll en klart högre klass. Nu översållas det av en massa för skidåkning helt orelevanta trådar där ungarna slänger ur sig dåligt stavade och grammatiskt vidriga stycken som inte tillför trådarna ett dugg.

All cred till dig Niklas att du faktiskt svarade på Stofilens riktiga frågeställning och inte hamnade i ironiträsket men jag tycker trots allt att du inte har rätt.

Och sen måste man faktiskt säga att Stofilen bryr sig om er ungdomar, tråden handlar om att skydda er från faror och det måste ni väl ändå uppskatta ;-)

www.arelavincenter.se Citera
Hampus_H
267 inlägg
Hampus_H 267 inlägg 10 år sedan

Du kan inte vara seriös,

Wippeh
625 inlägg
Wippeh 625 inlägg 10 år sedan

Niklas_Borg :

Studsmattebilder och videoklipp är väl ändå nånting som håller på att sänka Freeride. Kräver bättre prestanda på servern samt segare hemsida. Innebär även det att fler Annonser krävs på sidan.

Nu tycker jag att Kaptenen faktiskt inte är fullt bakåtsträvande utan att de faktiskt ligger någonting i det.

Fotnot:
En stofil är en äldre, förstockat trångsynt person, oftast herre, med viss excentricitet och vanligen bakåtsträvande inställning till det mesta i sin omgivning. Etymologiskt släkt med stövel, se skitstövel.

kung på ekonomin sålänge ja int är på afterskin! Citera
flerkz-thecalle
406 inlägg
flerkz-thecalle 406 inlägg 10 år sedan

what ever gör egen community då om du tycker så här asspunk!

FLRX Citera
evil
365 inlägg
evil 365 inlägg 10 år sedan

Riktigt bra tråd och riktigt bra initiativ! Hoppas det faller väl ut. Frågan är väl bara hur man kan verifiera att det verkligen är en korrekt signatur från föräldrarna. Elegitimation kanske?

www.randopedia.net Citera
Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 10 år sedan

Vad intressant att det är folk under 18 år som misstolkar och inte förstår Kaptenens inlägg... Spännande samband där! Förrutom thecalle som kanske är ovanligt ung för sin ålder?

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
baelter
250 inlägg
baelter 250 inlägg 10 år sedan

Som tur är får jag vara kvar om nu en åldersgräns skulle införas. Men med all respekt till sidans äldre katter så är det dom som borde skyddas från feta kickers och steniga dropps. Inte kidsen

jibbtor
449 inlägg
jibbtor 449 inlägg 10 år sedan

varför skulle det behövas en åldersgräns på en skidrelaterad hemsida för? och varför i backen? detta är nog det dummaste jag hört på länge...

bajsa mycket Citera
evil
365 inlägg
evil 365 inlägg 10 år sedan

Mmart :

noooooooooooooooooooooob

Ett ypperligt exempel på ett välformulerat svar! Grattis!

www.randopedia.net Citera
centralbyrakraten
1148 inlägg
centralbyrakraten 1148 inlägg 10 år sedan

Mmart :

noooooooooooooooooooooob

I rest my case...

www.arelavincenter.se Citera
Sandlake
178 inlägg
Sandlake 178 inlägg 10 år sedan

Mmart :

noooooooooooooooooooooob

Bra att du overbevisar dig sjalv.

Mindless Films Citera
lasssekongo
448 inlägg
lasssekongo 448 inlägg 10 år sedan

Hasse :

Äntligen!! KaptenStofil är tillbaka. Och som vanligt gör han ett vettigt inlägg på en gång wink

//H

Haha då ryker du juh Hasse om dom tar till sån lag..

www.happypictures.tk Citera
marcusA
515 inlägg
marcusA 515 inlägg 10 år sedan

men lung nue....

Jag tillbringar mer tid i luften än på snön Citera
Evegren
84 inlägg
Evegren 84 inlägg 10 år sedan

Haha va keff

Stomp that trick or die trying Citera
flerkz-thecalle
406 inlägg

Carled :

Vad intressant att det är folk under 18 år som misstolkar och inte förstår Kaptenens inlägg... Spännande samband där! Förrutom thecalle som kanske är ovanligt ung för sin ålder?

vadå ovanligt ung för sin ålder? jag är 19 vad e problemet? jag tycker bara att alla ska få vara här oavsett ålder huvudsaken är att man gillar snö osv. om ni inte gillar att det är yngre här kan ni skapa egen community där ni kan hänga i sånt fall!

FLRX Citera
Playmate
26 inlägg
Playmate 26 inlägg 10 år sedan

Varför denna negativa inställning till KaptenStofils förslag? Han vill ju bara skydda de yngre från det onda i världen, jag tycker ett "tack för omtanken" skulle passa bra.

flerkz-thecalle
406 inlägg

KaptenStofil :

Jag riktar mig till de vuxna medlemmarna i detta skidforum. Det talas runt om i samhället hur vi ska skydda våra barn och ungdomar från allt det onda som det elektroniska informationssamhället medfört. För många föräldrar har det blivit en självklarhet att barnen inte får nyttja internet ensamma. Detta skulle kunna vara en lösning även för Freeride. Barn och ungdomar får endast använda hemsidan i vuxnas sällskap. Då kan de vuxna direkt förklara för barnen vilka faror som de diskuterade aktiviteterna innebär.

Det skulle också vara bra om det infördes en vuxendel på Freeride, där vi vuxna kan diskutera fjällfärdsel utan att de juvenila medlemmar ska exponeras för risktagandet.

Med hopp om bättring,

Skojar du eller? bara så du vet kommer det inte fungera med åldersgräns det kommer vara en lite kryssruta där det står "har du fått godkännande från målsman" och då kommer alla trycka i ja ändå! Jag kan inte se några faror på den här communityn och aldrig hört talas om någon fara heller så kan du bara droppa ditt snack och ta ditt pick och pack o dra!

FLRX Citera
Gaass
590 inlägg
Gaass 590 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Gaass (10 år sedan)

KaptenStofil :

Med hopp om bättring,

Vad är det för faror som du försöker lyfta fram? Jag håller med om att en del medlemmar, främst under 15år spårar ur en del i forumet när det gäller språket och ämnena. Att man tillbringar mycket tid framför datorn är inget nytt.

En vuxendel kan kanske vara något men då borde vi ungdomar få en ungdomsdel. Eller så kan man strunta i det och behålla det vi redan har, finns många olika varianter.

homo dawg Citera
Baess
110 inlägg

"Mission accomplished" för Kaptenstofils del. Haha, misstänker att just en sån här diskussion var vad han ville uppnå men för all del fortsätt smile

1337 Citera
baelter
250 inlägg
baelter 250 inlägg 10 år sedan

Baess :

"Mission accomplished" för Kaptenstofils del. Haha, misstänker att just en sån här diskussion var vad han ville uppnå men för all del fortsätt smile

Exakt smile

Kinkan
1591 inlägg
Kinkan 1591 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Kinkan (10 år sedan)

.

tittti540
1800 inlägg
tittti540 1800 inlägg 10 år sedan

jag håller helt och hållet med dej. denna sport är livsfarlig!

go big or go HEDE Citera
SnastyMcMuffin
1199 inlägg
SnastyMcMuffin 1199 inlägg 10 år sedan

ganska kul..

Vill du bli min 15.000 besökare? Citera
hedmaen
53 inlägg
hedmaen 53 inlägg 10 år sedan

du är inte seriös

markushedman Citera
Fiberteknologi
1937 inlägg
Fiberteknologi 1937 inlägg 10 år sedan

Du är konstig enligt mig.

Railson
721 inlägg
Railson 721 inlägg 10 år sedan

Haha men wtf. nu får du ju ge dig

Jekki
38 inlägg
Jekki 38 inlägg 10 år sedan

Visst men har verkligen de påstådda trådarna som skall ha ägt rum för några år sedan dött ut och försvunnit. Eller finns det kanske fortfarande sådana trådar också. Det kanske bara är så att det har blivit så väldigt många fler trådar att välja på. Men det kan väl kanske bero på det ökande medlemsantalet också.

Jag tycker personligen att det är skit bra att det finns något för alla på den här sidan oavsett ålder, kön och alpin inriktning.

Server prestanda, ja visst, men det är väl bra att teknologin går frammåt. precis som den gör med teknologin rörande allas våra fritids intresse som ändå är anledningen till att vi tittar in här.

Farligt och farligt, ja det kan det väl vara, men det finns det många, många idrotter och andra hobbys som också är och speciellt om de utförs på annorlunda/fel sätt eller utav respekt för den eventuella faran. Men jag anser nog ändå att det är bättre att ugdomar gör saker och aktiverar sig fysiskt och också utomhus, än att de sitter inne och blir tjocka och lata framför tv-spel och datorer.

Bästa tråden på länge för övrigt.

Forum Symbol-Völkl Katana Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook