Ålder, backar över nyår?

Linnea2
22 inlägg
Linnea2 22 inlägg 10 år sedan

Vi är ett gäng på 15 pers som ska till åre över nyår. Alla är över 20 utom jag som är 19! fyller några veckor för sent...

Går det att komma in på nattklubbarna endå, om man är tjej och söt? hehe...

Och hur brukar snötillgången vara?, antal backar öppna?
Brukar skutan vara öppen?

tack på förhand. / Linnea

Svar

Kgis
1194 inlägg
Kgis 1194 inlägg 10 år sedan

Tror faktiskt vakterna mest blir irriterade på folk som försöker ta sig in som inte har fyllt 20. Kanske funkar, kanske inte. Bara att chansa.

aronnos
99 inlägg
aronnos 99 inlägg 10 år sedan

bara o satsa. smile do i go all in??

man ska inte jaga katten om man letar efter hunden Citera
RickePuff
215 inlägg
RickePuff 215 inlägg 10 år sedan

Det har hänt att skutan öppnat i mellandagarna. Men det beror, framförallt, på hur mycket det har blåst. Alltså om någon snö fått ligga kvar. Så räkna inte med någon skuta.

Samtidigt minns jag juldagen 2003 då skutan och ösrta mötte upp med snö och klarblå himmel. Kanske händer igen.

Till nyår brukar i princip hela lågzon vara öppet och ev. olympiagondolen. Men t.ex. 2005 regnade det massor och var sten i samtliga backar. Så det är svårt att sia om.

Angående krogen på själva nyårsnatten så blir det nog tufft. De andra dagarna kan nog gå.

Gudrunnator: De bör ju inte ha någon som helst rätt i att bli irriterade. Är ju liksom deras jobb och är man arton så kan man ju få komma in. Men det kanske inte hindrar dem...

-son of Jämtland- Citera
Kgis
1194 inlägg
Kgis 1194 inlägg 10 år sedan

RickePuff :

Gudrunnator: De bör ju inte ha någon som helst rätt i att bli irriterade. Är ju liksom deras jobb och är man arton så kan man ju få komma in. Men det kanske inte hindrar dem...

Om folk vet att åldersgränsen ligger på 20 år och ändå försöker "flörta" sig in skulle åtminstone jag bli irriterad.

superunknown
2360 inlägg
superunknown 2360 inlägg 10 år sedan

det är väll bara att visa upp lägget som att du skulle få komma in, dom lär ju inte kolla ojj du fyller visst 2veckor för sent...

Perkal
879 inlägg
Perkal 879 inlägg 10 år sedan

Du är brud du kan vara 15 och komma in på krogen.

Det som inte dödar det härdar. Citera
TheJo
30 inlägg
TheJo 30 inlägg 10 år sedan

Är ni ett gäng på 15 pers. som går ut tillsammans tror jag inte det är något större problem om en är 19.

Linnea2
22 inlägg

Tack för snabba svar.

Får hoppas jag kommer in då. Ska ju av där hela nyårsveckan så vore ju tråkigt o inte komma in nån gång liksom... nyårsafton styr vi nog endå stugfest så det spelar ingen roll.

Vilket afterski är det som gäller då?
Nu när det verkar finnas folk som har koll...

nleek
257 inlägg
nleek 257 inlägg 10 år sedan

Åre fjällgård när de gäller afterskin, kommer inte vara några problem att komma in då vakterna sällan tar leg. på flickor. så länge du ser äldre ut än 17.

hbyskiteam Citera
leekan
50 inlägg
leekan 50 inlägg 10 år sedan

Hur ser det ut om man är 21? Nåt som man kommer in på då?

Linnea2
22 inlägg

Om det är så att dom sällan tar leg på dom som ser ut o va 18 är det verkligen inge problem:)

mkt drag annars på nyårsveckan? eller äre bara brats som hoppar omkring? wink

ElinSalomonsson
28 inlägg
ElinSalomonsson 28 inlägg 10 år sedan

byggets afterski är bäst fest, fjällgården bra, dippan dålig, sporthotellet shysst om man vill ta en öl och snacka, broken om man vill käka.
det är alltid brats i åre men dom behöver man ju inte umgås med.

Linnea2
22 inlägg

okej tack för tipsen!smile

nej sant, men om det är majoritet brats kan det ju bli lite drygt.

äre dippan som gäller som nattclub?

RickePuff
215 inlägg
RickePuff 215 inlägg 10 år sedan

Jag skulle säga att Bygget är bättre än Dippan som nattklubb, enda nackdelen är lokaliseringen som ej är lika central i byn.

After ski är ju olika, olika dagar... Testa alla ;-) Men Dippan är ju bra även där, förutom att det ät rätt många äldre. Men det är det ju på alla ställen...

-son of Jämtland- Citera
alexanderhyun
143 inlägg
alexanderhyun 143 inlägg 10 år sedan

Ska nog gå ja, iallafall mo du lovar klubbägarn att smälla några lappar så ska han nog inte avstå! Var ska ni bo förresten?

nuff said.. Citera
Linnea2
22 inlägg

vi ska bo i åre fjällby. dom där lägenhetssugorna.
nära wm8an tror jag det var?...

sj då?

såg ut som det var ett rätt bra läge därför vi bokade där.

alexanderhyun
143 inlägg

låter bra! vi ska också bo ca 200m från vm8an i åre fjällby! 6 grabbar 19-20 år. vi ses väl i dimman?

nuff said.. Citera
Anis
12 inlägg
Anis 12 inlägg 10 år sedan

Bra tryck kring Åre fjällby, det luktar fest för hela slanten & där bor vi. Känns som att bygget blir fullspeckat under nyår. In på ticnet och styr biljetter innan alla hungriga jävlar hinner före^^

Linnea2
22 inlägg

ja precis så tror jag det stod i beskrivningen då vi bokade också haha.
ja det lär vi nog göra..

jepp hade tänkt fixa biljetter men vet inte om vi vågar chansa eftersom några är 19. ska tänka på de...

sk0glund
34 inlägg
sk0glund 34 inlägg 10 år sedan

Är det mycket folk som ska dra till Bygget över nyår eller? Vet inte om jag ska boka någon biljett eller inte för jag reser ju upp till Åre helt ensam big_smile.. Får väl hoppas man hunnit träffa lite folk innan så man slipper sitta där ensam och fira in det nya året x) hehe..

warberg! Citera
Anis
12 inlägg

Möjligtvis inte Per Tropp ni bokat av, för såfall är vi antagligen grannar. Vi har också 2 st 19 åringar med i gänget och det kommer garanterat lösa sig, det var lugnt för 2 år sedan då bör det vara lugnt nu.

Det är på bygget det händer, men nyår = fullt överallt.. so just go with the flow så att säga..

Linnea2
22 inlägg

vi bokade på skistars hemsida. det enda som stod var åre fjällby 112. så ingen aning hur det ligger till om man jämför med andra... får hoppas det inte är nån barnfamilj brevid oss bara,.

okej ja men då får vi styra upp det!
är ju inte såååå långt kvar nu=)

alexanderhyun
143 inlägg

låter skitbra ju! va är ni för gäng? inga grabbar hoppas jag? smile och var är ni ifrån? hoho

nuff said.. Citera
Linnea2
22 inlägg

vi är 12 pers. blev lite ändringar.. 50/50 killar tjejer ungefär.. 19-23 år. vi är från falun/mora ... ni då?

Anis
12 inlägg

Vi är ett gäng på 6 partyglada grabbar från Lund. Börjar låta som en kontaktannons men vi är iallafall mellan 19 och 20 år gamla.

Styr vi någon förfest så får ni gärna trilla in(om ni är glada och sociala), så man inte kör inhemsk korvfest när det kan bli roligare.

/ A

Linnea2
22 inlägg

haha ja det blev lite match.com här nästan nu... tongue
ja visst är vi glada och sociala så vi får väll styra nån kväll...

brukar ni va i åre över nyår?

Anis
12 inlägg

Jo man ser läskigt nog en viss likhet så nu får vi skärpa oss. Online-date kan vi lämna åt lunarstorm och dylikt...

Jag var där 06/07 och några av dem som ska med var där året dessförinnan också sen var de Val D'isere nu senaste nyår men Åre är så klockrent att man måste återuppleva:)
Jag är iallfall aspepp!

Linnea2
22 inlägg

okej fint, har bara vart i åre på påsk och då är det ju nästan som en charterresa så kommer väll frysa ihjäl nu.

jo vi är grymt taggade vi med!
för skidåkning också ska tilläggas och inte bara för fest=)

alexanderhyun
143 inlägg

ni får gärna komma på förfest, men lämna de andra grabbarna hemma! Peace!

nuff said.. Citera
Anis
12 inlägg

Jaja skidåkningen är ju själva syftet SÅKLART, oavsett hur många promille jag vaknar upp med den 1 januari ska jag ut i backen i tid.

Det är fredag och klockan är 21.30, dags att lämna datorn och skänka lite omtanke åt flaskan och vännerna.

Over and out!

erikalestam
4 inlägg
erikalestam 4 inlägg 10 år sedan

Haha, Anis. Det sa vi förra nyår i valdi också.. smile

Anis
12 inlägg

Well, 1 år äldre och därmed 1 år visare (I hope). Dina stackars AR6or kommer ju bli djupt besvikna ifall de får stå och svettas en hel dag, omtanke är nyckelordet Erik, Omtanke! wink

tooj
56 inlägg
tooj 56 inlägg 10 år sedan

Verkar bli mkt skönt folk i Åre över Nyår iallafall smile

toob Citera
sk0glund
34 inlägg
sk0glund 34 inlägg 10 år sedan

Jag bokade iaf min Byggetbiljett igår så hoppas på gott ös där nu smile, reser ju själv så hoppas man träffat lite folk innan.

warberg! Citera
erikalestam
4 inlägg
erikalestam 4 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad erikalestam (10 år sedan)

Anis, jag greppar det. Men fy fan va sweet med nya AR6or big_smile Det är inte jätte lång tid kvar nu poor boyz and girls smile

thrasher
85 inlägg
thrasher 85 inlägg 10 år sedan

Jag ska dit över nyår, är 18 år. Jag ska dit med några kompisar och deras assköna morsa, och hon har fixat så att vi kommer in på krogen på något sätt. Rätt så skönt. Så det går ju att lösa på något sätt.

Trailerpark Queen Citera
Acid
21 inlägg
Acid 21 inlägg 10 år sedan

så länge du inte ser ut som en påse skridskor i fejset så kommer du in utan problem..

Myspys Citera
Anis
12 inlägg

Nej, det gamla skridskoransiktet har ju inte oddsen på sin sida.. sorgligt men sant

alexanderhyun
143 inlägg

haha en påseskridskor..

nuff said.. Citera
ericjohansson
96 inlägg
ericjohansson 96 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad ericjohansson (10 år sedan)

Jaha, och vi är 8 killar från Trelleborg, Skåne som åker upp över nyår! Genom att läsa detta börjar jag nästan gråta.. vi är samtliga 18 år gamla..
enligt tråden kan vi nästan stanna hemma när det gäller festande!tongue eller?

Vi kommer för övrigt bo i Belwobyn, granne med worldcupbacken om jag inte minns fel " tongue
// Eric

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook