Ålder, backar över nyår?

you-know-who
1541 inlägg
you-know-who 1541 inlägg 10 år sedan

eric, det finns ju hemma fester så man börjar gråta i Åre.

hejhejhejhej Citera
Linnea2
22 inlägg
Linnea2 22 inlägg 10 år sedan

vilka delade åsikter det verkar vara om man kommer in eller inte på krogen om man är under 20.
det lär väll vara nån som har erfarenhet av detta?

själv fyller jag typ 7 veckor för "sent".. alla mina kompisar har åldern inne. inte är dom väll så hjärtlösa så dom släpper in alla utom mig?
tur att man är tjej och kanske har lite försprång endå smile

tooj
56 inlägg
tooj 56 inlägg 10 år sedan

tror det kan va lite svårt på nyår, även som tjej, ett tips e ju att ha med en plunta med whiskey o uta vakterna i inträdet smile
kommer du inte in så har du ju iallafall din whisky och dina tvångssparade 400:-
Vi har också en i sällskapet som är under 20, så du blir nog inte helt ensam iallafall tongue

toob Citera
ericjohansson
96 inlägg
ericjohansson 96 inlägg 10 år sedan

You-Know-Who :

eric, det finns ju hemma fester så man börjar gråta i Åre.

haha, det låter bra wink annars bjuder vi till på kalas big_smile

JFondberg
6 inlägg
JFondberg 6 inlägg 10 år sedan

Vi är 6 tjejer i 16 , 17 års åldern som åker upp och är super taggade för stugfest! big_smile såå hör av er om ni har några sådana inplanerade wink

Kristoffersson1
168 inlägg
Kristoffersson1 168 inlägg 10 år sedan

Jessiica :

Vi är 6 tjejer i 16 , 17 års åldern som åker upp och är super taggade för stugfest! big_smile såå hör av er om ni har några sådana inplanerade wink

jag röstar på att ni bygger en igloo, sen kommer folket! (Y)

welle
771 inlägg
welle 771 inlägg 10 år sedan

Gudrunnator :

Tror faktiskt vakterna mest blir irriterade på folk som försöker ta sig in som inte har fyllt 20. Kanske funkar, kanske inte. Bara att chansa.

du har ingen aning

holla Citera
Kgis
1194 inlägg
Kgis 1194 inlägg 10 år sedan

Linnea2 :

ja precis så tror jag det stod i beskrivningen då vi bokade också haha.
ja det lär vi nog göra..

jepp hade tänkt fixa biljetter men vet inte om vi vågar chansa eftersom några är 19. ska tänka på de...

Men vad faan, ska ni åka skidor eller festa? Är väl lika bra att dra ner till något ökänt partyställe och göra det ordentligt om ni likväl ska festa, sen kan ni fara iväg en annan vecka för att åka skidor.

Linnea2
22 inlägg

Gudrunnator :

Linnea2 :

ja precis så tror jag det stod i beskrivningen då vi bokade också haha.
ja det lär vi nog göra..

jepp hade tänkt fixa biljetter men vet inte om vi vågar chansa eftersom några är 19. ska tänka på de...

Men vad faan, ska ni åka skidor eller festa? Är väl lika bra att dra ner till något ökänt partyställe och göra det ordentligt om ni likväl ska festa, sen kan ni fara iväg en annan vecka för att åka skidor.

hahaha ja sen går det ju att kombinera båda sakerna också. ett rätt bra alternativ enligt mig själv. puss puss på dig.

dannydevito
3 inlägg
dannydevito 3 inlägg 10 år sedan

Fan naaaiice ! mycket folk som ska dit ju , huvudsaken. skit i krogarna det är stugfest , kasta tallrikar och lämna ett glas kvar i stugan när man lämnar som gäller.

Vi är 8 st från Helsingborg i skåne som ska köra upp , 50/50 killar tjejer, vi bor i tegefjäll 5 km från "centrum" men vi ska köra rally så det är nog inget problem , går ju liftar med utan för dörren.

Vi åker lika mycket för bräd åkninigen som för festandet , att kombinera är ju det ända rätta smile en öl i liften och en tailgrabb och champange vid 00.00.

Vi är blandade åldrar med från 21 till 25 , men skit i om ni kommer in på de sketna värdlshusen eller inte , vi har en 10 man stuga alla kan skaka de lurviga på i nödfall smile

Linnea2
22 inlägg

dannydevito :

Fan naaaiice ! mycket folk som ska dit ju , huvudsaken. skit i krogarna det är stugfest , kasta tallrikar och lämna ett glas kvar i stugan när man lämnar som gäller.

Vi är 8 st från Helsingborg i skåne som ska köra upp , 50/50 killar tjejer, vi bor i tegefjäll 5 km från "centrum" men vi ska köra rally så det är nog inget problem , går ju liftar med utan för dörren.

Vi åker lika mycket för bräd åkninigen som för festandet , att kombinera är ju det ända rätta smile en öl i liften och en tailgrabb och champange vid 00.00.

Vi är blandade åldrar med från 21 till 25 , men skit i om ni kommer in på de sketna värdlshusen eller inte , vi har en 10 man stuga alla kan skaka de lurviga på i nödfall smile

äntligen nån med rätt inställning=)

vi får styra nån kväll tycker jag. vi är också 50/50 killar tjejer. 12 pers.

har bott i tege annars då jag vart i åre och det duger det med.

ses i backen!

dannydevito
3 inlägg

Linnea2 :

dannydevito :

äntligen nån med rätt inställning=)

vi får styra nån kväll tycker jag. vi är också 50/50 killar tjejer. 12 pers.

har bott i tege annars då jag vart i åre och det duger det med.

ses i backen!

Ja absolut, ja vi har ju bil ändån så de 4 KM det är till centrum är lungan för oss smile eller så tar man bussen på morgonen om man är för bakfull ! nyår ska vi nog förhoppningsvis vara i stugan och samla på oss så många andra mönniskor som möjligt , så man är en 20-30 st iallafall smile

Tege vet jag inte om vi kommer åka mycket i men , där e ju fullbokat överallt för att Sälen portat alla under 23 år , så blir nog fint hur man än vänder och vridet på det. Vart åker ni ifrån? och vart ska ni bo ?

Linnea2
22 inlägg

vi åker från falun/mora och ska bo i åre by. nära vm8an så det är bara att gå en liten bit med skidorna varje morgon=) .... och hem från krogen....

när jag bott i tege har jag bott i stuga i backen i princip så det är därför jag tyckt det var så bra.
men helt klart är ju skidåkning bättre i "åre"...

stugfest på nyår har vi också planerat.

tyvärr verkar det bara vara jag som åker mkt för själva skidåkandets del så man lär väll hooka upp med några likasinnade=) hehe

dannydevito
3 inlägg

Linnea2 :

vi åker från falun/mora och ska bo i åre by. nära vm8an så det är bara att gå en liten bit med skidorna varje morgon=) .... och hem från krogen....

när jag bott i tege har jag bott i stuga i backen i princip så det är därför jag tyckt det var så bra.
men helt klart är ju skidåkning bättre i "åre"...

stugfest på nyår har vi också planerat.

tyvärr verkar det bara vara jag som åker mkt för själva skidåkandets del så man lär väll hooka upp med några likasinnade=) hehe

okej , ja det funkar att bygga lite egna hopp på kvällen och chilla med i tege, men sen åker man ju i åre på dagarna smile

Det är bara att messa eller något om du vill med upp på fjällen när vi ska dra runt , vi är väldigt sociala och open-minded för allt nytt folk smile

Linnea2
22 inlägg

oker låter fint! det är vi också, allt blir roligare om man är fler smile

hur mkt har ni tänkt åka i backarna?
hur många dagar alltså..
vi är lite tvekis om vi kommer palla alla.. eller resten av sällskapet är väll..

ChristofferAldell
339 inlägg
ChristofferAldell 339 inlägg 10 år sedan

Jag vet inte om någon har frågat detta redan, men finns det hopp/rails över nyår? Hur brukar parken se ut? Någon som vet?

Jonek
207 inlägg
Jonek 207 inlägg 10 år sedan

ChristofferAldell :

Jag vet inte om någon har frågat detta redan, men finns det hopp/rails över nyår? Hur brukar parken se ut? Någon som vet?

Hört att just nu sitter det 1-2 boxar i stjärnbacken, vet inte hur det kommer se ut vid nyår... men det är ju så inihelvete kall nu, så dom kanske får upp nåt hopp eller två

mhm du tänker så. Citera
ChristofferAldell
339 inlägg
ChristofferAldell 339 inlägg 10 år sedan

Jonek :

ChristofferAldell :

Hört att just nu sitter det 1-2 boxar i stjärnbacken, vet inte hur det kommer se ut vid nyår... men det är ju så inihelvete kall nu, så dom kanske får upp nåt hopp eller två

Nice. Får hoppas på det bästa. Det är ju inte så rolig skidåkning utan dom grejerna:) Tack för svaret!

Anis
12 inlägg
Anis 12 inlägg 10 år sedan

Åkningen är ju Prio # 1. Stugfest är varmt välkommet i alla lägen, men all ära till alla uteställen också, måste ju lära känna lite folk till hemmafesten någonstans, om man inte är vild och sköter det i liftkön.. Skidor och galej går ju ihop, finns en anledning till varför afterski är populärt förstår inte varför man skulle utesluta det ena från det andra det är inte så svårt att vara flexibel, blir ändå mörkt ganska tidigt...

Men om nu alla är så jävla sugna på en hemmafest så tycker jag att värden för den eventuella festen postar det på denna wallen så lär de bli en fest som sent kommer att glömmas wink

Linnea2
22 inlägg

ja det där med stugfest på nyår måste styras..

sen en helt annan fråga. hur kalllt brukar de vara på dagarna över nyår?
är ju inte så kul o frysa i backen så att säga...
har bara hört rykten om att det är svinkallt...

Anis
12 inlägg

Förbered dig på -20 sen kommer det antagligen vända åt båda hållen. Så länge du inte går runt och slickar på lyktstolpar så kommer du nog inte få några större problem. Kläder efter väder, skulle du mot förmodan frysa för mycket så har vi en jävligt varm stuga inte allt för långt från eran där de serveras varm choklad efter en lång dag i backen. Wiha!

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 10 år sedan

Jag skulle säga att jag hellre går på "Zeb Machans" i Mjölby än Dippan. Om Zebs finns kvar. Dippan kan vara det sämsta jävla stället i hela världen. Avgå

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
Anis
12 inlägg

Dyster kille, alla ställe är tråkiga om inte folket styr upp dem.. Have fun at Zeb Machans

alexanderhyun
143 inlägg
alexanderhyun 143 inlägg 10 år sedan

Det är Bygget som gäller nyår iaf! Sen kan vi köra lite hemmafest efter kvällsåkningen i wm8an måndag, onsdag, fredag. Om nu inte onsdagen är nyårsafton. Jag kan lämna ut Anis mobilnummer här i forumet så kan ni ta kontakt med honom ang. det precis nämnda.

Hoj!

nuff said.. Citera
SnastyMcMuffin
1199 inlägg
SnastyMcMuffin 1199 inlägg 10 år sedan

fan va ja vill vara hemma å åka skidor nu!!!!

Vill du bli min 15.000 besökare? Citera
Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 10 år sedan

Anis :

Dyster kille, alla ställe är tråkiga om inte folket styr upp dem.. Have fun at Zeb Machans

Så per definition är det folket på Dippan som är "tråkiga"? Okapabla till att styra upp saker? Vilka är folket? Personen/Personerna som äger det? Personen/Personerna som driver det? (om det inte är samma som ägarna) Personen/Personerna som är där?

Ska jag deras gäst ha det stora ansvaret att göra deras ställe till något bra? Jag kanske kyla isen också?

/Direktör Nilsson 4 personer

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
Anis
12 inlägg

Jag förespråkar absolut inte Dippan som ställe, men det är ju upp till dig själv och ditt sällskap att göra er kväll sen kan man ha otur också men att gå in i tvist om detta kan jag ärligt talat hoppa. Är du missnöjd med din upplevelse så fine, jag klandrar dig inte.

Isen är förhoppningsvis redan frusen och välkyld, vore de så illa att det var på annat vis så lider jag med dig. Ingen ska behöva få uppleva att kyla is, det är därför någon smart jävel har gjort det effektivt för oss i form av en ismaskin.

God jul & Gott nytt år

thrasher
85 inlägg
thrasher 85 inlägg 10 år sedan

Linnea2 :

oker låter fint! det är vi också, allt blir roligare om man är fler smile

hur mkt har ni tänkt åka i backarna?
hur många dagar alltså..
vi är lite tvekis om vi kommer palla alla.. eller resten av sällskapet är väll..

Vi ska köra alla, lätt.
Att inte palla är klent wink

Trailerpark Queen Citera
alexanderhyun
143 inlägg
alexanderhyun 143 inlägg 10 år sedan

klart man kör alla dagar! även nyårsdagen! då blire bräcke-shredd! Jul-Kyss!

nuff said.. Citera
eriksaef
2 inlägg
eriksaef 2 inlägg 10 år sedan

Sitter stortsett helt ensam här nu i åre över jul och förhoppningsvis nyår om det visar sig intressant.. så om någon/några vill hooka upp och åka lite och även ha lite påökt festhumör så äre bara att höra av sig:)

håller till uppe vi fjällgården

Life is a holiday under the sun Citera
Linnea2
22 inlägg

då börjas de på söndag då! vart är festen? är så grymt laddad=)
6 timmars bilresa först bara.

see uuuuuuuu!!!

thrasher
85 inlägg

Word, vart är festen? big_smile
Är också uppe på söndag, ganska så nice!

Trailerpark Queen Citera
erikalestam
4 inlägg
erikalestam 4 inlägg 10 år sedan

Linnea2 :

see uuuuuuuu!!!

Ja, imårn reser vi 12h tåg för vår del. men vem är man att klaga när man vaknar upp i Åre på söndag smile sista natten hemma inatt.

Alex, Anis. Vad säger ni? ska vi ta på oss en första fest? smile

Lund>Åre, ses där!

thrasher
85 inlägg

erikalestam :

Linnea2 :

see uuuuuuuu!!!

Ja, imårn reser vi 12h tåg för vår del. men vem är man att klaga när man vaknar upp i Åre på söndag smile sista natten hemma inatt.

Alex, Anis. Vad säger ni? ska vi ta på oss en första fest? smile

Lund>Åre, ses där!

Ta på er festen så kommer jag med humöret wink

Trailerpark Queen Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook