Boende i Nelson vintern 08-09

peter_areschoug
4 inlägg
peter_areschoug 4 inlägg 10 år sedan

Vi är två studenter som tänkte skriva ett examensarbete och åka skidor på samma gång (CSN är ju som bekant absurt generösa).

Vad gäller boende i Nelson, som ligger i anslutning till Whitewater, blir det klart billigast om man kan hyra ett helt hus. Hyran ligger då kring 1200-1800 dollar (räkna högt med en kanadensisk dollar på 7 SEK) och delat på fyra personer blir det mer än drägligt att hyra. Sedan finns det ju andra fördelar som delade bilkostnader (lifta när det dumpar är sjukt överskattat) och trevligt sällskap.

Nu undrar vi om några vill med till Nelson i vinter och precis som vi är sjukt sena i planeringen. Jag har skickat iväg lite intresseförfrågningar till hus att hyra i Nelson, så hör av er om ni vill vara med och dela på en förhoppningsvis fantastisk vinter.

Peter A Citera

Svar

Fridster
14 inlägg
Fridster 14 inlägg 10 år sedan

Hej hej!

Vi är sjukt intresserade, jag och min polare Hanna. Vi ska till Nelson 3 månader jan-mars och har själva vart inne på idén att ha ett helt hus med sköna människor. Har ni hittat boende? Och när drar ni iväg? Vi kommer ha besök av min bror och sedan en kompis så i stort sett är vi 3 st under 1,5 mån. Men det betyder såklart lägre hyra!

Vad säger ni?

Take Care /Frida och Hanna

Fridster Citera
peter_areschoug
4 inlägg
peter_areschoug 4 inlägg 10 år sedan

Fint att ni intresserade! Vi är borta januari till mars.

Vi har det lite på gång med ett hus! Det är väldigt billigt. 1200 dollar per månad plus utilities. Så långt allting jättebra. Och dessutom hade ägaren inget problem med en kort uthyrning (en hel del vill ju minst hyra ut ett halvår). Det finns fyra rum plus kök och badrum.

Det finns dock två problem: Huset är vad jag förstår omöblerat. Om någon annan är villig att betala hyrs det ut från 1 dec.

Att det är omöblerat känns inte som ett större problem. Det finns ett Wal-Mart i Nelson vilket borde kunna göra att man kan köpa lite adrasser och köksutrustning. (Lite ironiskt med Wal-Mart-hypen för en av anledning till att vi vill till just Nelson är just Nelson är hippieandan som hatar Wal-Mart). Visst blir det en liten kostnad att köpa lite saker. Men är vi fyra/fem stycken som delar på hyran blir det en liten månadskostnad.

Personligen har jag varit beredd att lägga ut en hyra mer än vad jag tänkte bo där. Speciellt om hyran nu blir så billig. Annars kan vi ju chansa på att ingen tar det.

Det finns ju såklart andra hus, men jag har lite dålig koll på dem för jag har mest tittat efter sådana som behöver två roomies (lite för nischat).

ilovenelson.com är en bra adress. Väl där tittar man på Classifieds (tror jag att det stavas).

Här är min mail: peterareschoug@hotmail.com

Peter A Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook