Vilka brädor/märken finns på Åres testdagar?

peal
4 inlägg
peal 4 inlägg 10 år sedan

Tja,
jag ska upp till Åre på deras testdagar 11-14 december och där tänkte jag göra mitt slutgiltliga beslut av vilken bräda jag ska köpa. Kontaktade skistar för att fråga vilka brädor och märken som skulle finnas tillgängliga men de kunde inte svara på det så jag tänkte höra om någon här vet kanske?

Den brädan som det lutar mest åt är en Bataleon Goliath 161 med Burton Mission bindningar.

Tror ni den brädan kommer finnas där? Eller kommer någon annan Bataleon iaf? Jag har aldrig provat reverse-camber eller mer specifikt Bataleons TBT-teknik så jag vågar inte köpa den innan jag provat, även om den verkar fet!

Tror ni att brädan och bindningarna passar till mig förresten?
Jag är 183cm lång, väger 85 kg, 43 i skostorlek. Har åkt mkt förr i tiden men lite mindre på senare år, hoppas dock att kunna få fart på åkandet nu igen när tjejen också blivit hooked av snowboard! big_smile Om jag kör park så undviker jag rails. Men leka i pipen och spinna på lite big jumps är alltid kul. Annars så älskar jag puder. Blir det pist så är jag i kanten av den och leker på vallar och sånt. Jag vill ha en lekfull allroundbräda helt enkelt.

Svar

Doughboy
1774 inlägg
Doughboy 1774 inlägg 10 år sedan

Vad jag vet är att Gnu och Lib-Tech inte kommer dit. Det beror på att vi har sålt slut på i princip allt och har inte tillräckligt med brädor för att kunna tillhandahålla ett bra test.

Säljer Smokin Snowboards i Sverige Citera
peal
4 inlägg

Ok, vad synd. Hade velat prova er BTX. Kul att det går bra ivf.. smile

Konstigt att man inte skyltar mer om vilka märken/distributörer som kommer dit..

DZettervall
200 inlägg
DZettervall 200 inlägg 10 år sedan

Bataleon va uppe i Tandå och låna ut brädor förra helgen . vet dock inte om det är samma som far runt till alla test .

Tvek som du kan testa ett par burton bindningar till en bataelon bräda också . men det går väl att lösa .

One love ! Citera
barmark
26 inlägg
barmark 26 inlägg 10 år sedan

Det brukar inte vara så många brädmärken där uppe tyvärr, men oftast finns Arbor, Burton, Extreme, Bataleon där. Vet att Arbor kommer vara där med sitt team.

eeeemil
116 inlägg
eeeemil 116 inlägg 10 år sedan

vet att arbor ska ha ett tält

tehm skill Citera
jeez
79 inlägg
jeez 79 inlägg 10 år sedan

jag mejlade skistar i slutet av förra månaden och fick det här svaret:

"De leverantörer/märken som hittills är anmälda till skidtestarhelgen är:

Rossignol, Dynastar/ Lange Roxy, Head, Tyrolia, Elan, Bolle, Fischer, Marker, K2, Atomic, Salomon,
Kneissel, Packline, Etto, ZAG, SOUL, Faction, Armada, Hurley, Oakley, Blizzard, Burton, Bataleon, Dragon Goggles, Sapient, Drake, Venue, Northwave, Nidecker, Carrerra/ Smith, Hestra, Ultimate Grip Slipmaskin, Norröna, Giro

Det kommer in fler anmälningar allt eftersom.
Vi kommer att uppdatera vår hemsida med information, leverantörer och program inom kort ."

sen får du väll mejla bataleon eller deras svenska återförsäljare och kolla om goliathen kommer med...

Nosskire
914 inlägg
Nosskire 914 inlägg 10 år sedan

Doughboy :

Vad jag vet är att Gnu och Lib-Tech inte kommer dit. Det beror på att vi har sålt slut på i princip allt och har inte tillräckligt med brädor för att kunna tillhandahålla ett bra test.

Damn... Doughboy.. När ska jag få tillfälle att teståka Libtech/gnu brädorna wink? Det blev aldrig av förra året och ser inte ut som det händer iår heller... Blev ju t.om tvungen att köpa en trs mtx förrra året föra att testa... wink hehe...

Hoppas du får en skadefri säsong och många bra dagar! Om du råkar befinna dig i Åre/kläppen någon helg med någon trevlig bräda så hojta till!

// Tim

peal
4 inlägg

jeez :

jag mejlade skistar i slutet av förra månaden och fick det här svaret:

"De leverantörer/märken som hittills är anmälda till skidtestarhelgen är:

Rossignol, Dynastar/ Lange Roxy, Head, Tyrolia, Elan, Bolle, Fischer, Marker, K2, Atomic, Salomon,
Kneissel, Packline, Etto, ZAG, SOUL, Faction, Armada, Hurley, Oakley, Blizzard, Burton, Bataleon, Dragon Goggles, Sapient, Drake, Venue, Northwave, Nidecker, Carrerra/ Smith, Hestra, Ultimate Grip Slipmaskin, Norröna, Giro

Det kommer in fler anmälningar allt eftersom.
Vi kommer att uppdatera vår hemsida med information, leverantörer och program inom kort ."

sen får du väll mejla bataleon eller deras svenska återförsäljare och kolla om goliathen kommer med...

Tack så mycket jeez, tydligen så svarar skistar lite slumpmässigt på sina mail.. för jag fick ju inte det svaret. Härligt att se att det är ett gäng märken ändå.

Om någon hittar till den uppdaterade hemsidan som de pratar om i jeez mail så får ni gärna peka mig till den.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook