Åka skidor i snödräkt?

Legend
10 inlägg
Legend 10 inlägg 10 år sedan

Det är ju juletider på ingående så jag sitter och filar på önskelistan/presentlistan. Tycker jag kom på en hyfsad idé; snödräkt!

Bilder; http://www.rodastjarnan.com/snodrakt-1865.php

Tror ni man kan åka skidor i en sån där (det heter trots allt snödräkt...)? Vore onekligen ganska snyggt ^^ Någon som gjort lumpen här eller stack alla till alperna som undertecknad? Jag har ingen erfarenhet av sådana där dräkter, kan det funka praktiskt? Jag antar att man får ha en del varma lager under men kan man bara röra sig i dräkten borde den hålla snön ute.

Och, vad skulle ni tycka om att få en i julklapp?

Svar

Grilljanne
2191 inlägg
Grilljanne 2191 inlägg 10 år sedan

borde nog fungera alldeles utmärkt. kan man ju matcha med en sån här (bra att ha vid djup puderåkning): http://www.rodastjarnan.com/gasmask-gp-5-1770.php blir nog ganska nice skulle jag tro.

snowblades Citera
Legend
10 inlägg

simon_t :

borde nog fungera alldeles utmärkt. kan man ju matcha med en sån här (bra att ha vid djup puderåkning): http://www.rodastjarnan.com/gasmask-gp-5-1770.php blir nog ganska nice skulle jag tro.

Känns som en liten overkill, men det kanske bara är jag...

Men bra att du tog upp matchande halsduk/mössa! Tänker mig mycket färger för en trevlig kontrast mot allt vitt. Om inte annat för att slippa bli överkörd av bortkomna danskar. Får ta och måla min hjälm röd om tomten kommer med en snödräkt.

Grilljanne
2191 inlägg
Grilljanne 2191 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad simon_t (10 år sedan)

Legend :

simon_t :

Känns som en liten overkill, men det kanske bara är jag...

äh vad fan, ska det göras, ska det göras ordentligt.

snowblades Citera
anhe
207 inlägg
anhe 207 inlägg 10 år sedan

Du måste ha något under, det där är ju fan lika tunt som en vanligt papper.

Horses are terrible people. Citera
Legend
10 inlägg

flowsnow :

Du måste ha något under, det där är ju fan lika tunt som en vanligt papper.

Legend :

Jag antar att man får ha en del varma lager under men kan man bara röra sig i dräkten borde den hålla snön ute.

Jo. Frågan är om det går att röra sig tillräckligt i den. Kom igen, någon här måste ju lekt med en snödräkt...

Snowgod
518 inlägg
Snowgod 518 inlägg 10 år sedan

Helt värdelös. Sitter som ett tält och blir pissblöt på två minuter. Du kan lika gärna köra i mysdräkt...

The_teo
1134 inlägg
The_teo 1134 inlägg 10 år sedan

Varför man ens skulle vilja åka i det där.. tältet är ett mysterium för mej...

smile

//teo

www.epicplanks.com Citera
Danbilzerian
637 inlägg
Danbilzerian 637 inlägg 10 år sedan

haha snygg var den ju inte iaf smile

SmooF ProductionS! Citera
Grillo
405 inlägg
Grillo 405 inlägg 10 år sedan

Bara bra erfarenheter av snödräkt, men bara som det den är tänkt till.
Tips: köp inte nått ryss överskott när du kan köpa kronans för typ 150:- på vissa sidor.

Preparatus Supervivet Citera
Victors
2346 inlägg
Victors 2346 inlägg 10 år sedan

haha, hade vart rätt förvånande att se en kille i snödräkt ute på fjället:). när du ändå är i farten, köp gasmask och fältutrustning!

biff kriminell Citera
klanton
104 inlägg
klanton 104 inlägg 10 år sedan

Victors :

haha, hade vart rätt förvånande att se en kille i snödräkt ute på fjället:). när du ändå är i farten, köp gasmask och fältutrustning!

Precis, köp en komarock också. Riktigt mysigt i kalla stolliftar. Snödräkten blir dock smutsig väldigt snabbt, min snödräkt var mer svart än vit efter en fältvecka...

Legend
10 inlägg

Sedärja smile

Man får tacka för de kritiska kommentarerna. Jag skall genast ringa tomten och be honom om något annat.

Gurra
783 inlägg
Gurra 783 inlägg 10 år sedan

smilesmilesmilesmile :p

Det är inte lätt när det är svårt Citera
tooj
56 inlägg
tooj 56 inlägg 10 år sedan

Snödräkten kan va najs att ha, inte glömma andra fina tillbehör från armén som kan höja helhetsintrycket.
Körde med arméns motorcykelställ en dag på fjället. Man skrämmer ju bort alla smågangsters därute iallafall.
Ett gäng åkare med arméns snödräkter får nog de flesta att välja att åka i en annan del af liftsystemet smile

toob Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook