Jon körde i diket

felix
3317 inlägg
felix 3317 inlägg 10 år sedan

Hallå

Hörde att Jon kört ner i diket ikväll, var det med nya bilen? Hur gick det med han?
Hoppas det kommer med på nästa videoblaag...

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera

Svar

Erik
3782 inlägg
Erik 3782 inlägg 10 år sedan

stämmer, jon fick lindrigare skador i vänster knä. Hans kameraman fördes till sjukhus pga hjärnskakning.

A-Ö 0-9 och !._- Citera
Perrrra
1081 inlägg
Perrrra 1081 inlägg 10 år sedan

Hahaha hörde det precis också, vilken sopa!

Pain is temporary glory is forever Citera
v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 10 år sedan

Sjukt onödigt gjort inför JOSS och allt.

go big or go to lindvallen Citera
Kruxelidux_ninjamaster
2330 inlägg
Kruxelidux_ninjamaster 2330 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Kruxelidux_gangsta-thug (10 år sedan)

nehej? källa då? big_smile

Manutten
602 inlägg
Manutten 602 inlägg 10 år sedan

hahahahaha den där jon alltså! vart inte bilen total kvaddad också? tyckte jag hörde det?

fisarna som låter högst luktar sällan värst Citera
felix
3317 inlägg

Hahaha ringde precis Jeppe, lamborghinin är kvaddad!

LPP-apan
176 inlägg
LPP-apan 176 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad nHamberg (10 år sedan)

haha vilket jävla jon! han fick väll bilen i igår?

Erik
3782 inlägg
Erik 3782 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Erik (10 år sedan)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article43615205.ab
står inget om bilen

A-Ö 0-9 och !._- Citera
Perrrra
1081 inlägg
Perrrra 1081 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Martiiin (10 år sedan)

undra om han kommer vara med i joi/joss, fett onödigt

Pain is temporary glory is forever Citera
Owkee
615 inlägg
Owkee 615 inlägg 10 år sedan

fan vad man tycker synd om jon nu.. missar säkert sin egen tävling o allt nu..

SMOOF PRODUCTIONS Citera
KimLarsson
253 inlägg
KimLarsson 253 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad shorkey (10 år sedan)

ingen billig bil att kvadda första dagen.tycker lite om han med tävlingen och de nu hmm...han kan säkert köpa en ny bil:)

FarFar.kiM Citera
Leafy
57 inlägg
Leafy 57 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Lovgren (10 år sedan)

Osanning och ett väldigt konstigt rykte att skapa.

Hoppas den som "myntade" det har haft sitt roliga nu..

Kenson
2 inlägg
Kenson 2 inlägg 10 år sedan

Man undrar ju varför ni skriver detta och vem det var som hittade på det.

Eftersom jag körde lambon hem och fortfarande har nyckeln i fickan så kan jag dementera detta rykte.

Owkee
615 inlägg

Kenson :

Eftersom jag körde lambon hem och fortfarande har nyckeln i fickan så kan jag dementera detta rykte.

och du är?

SMOOF PRODUCTIONS Citera
TyKeNo1
2 inlägg
TyKeNo1 2 inlägg 10 år sedan

Av: Kenson Online | Idag 04:39 Citera

Hej!

Ville bara säga att jag talat med en "vän" till Jon och hon redde ut en del av alla fel ni skrivit:

1: Det var INTE Jon som körde.....Hoppas kamerakillen har fett bankkonto.

2: Media har uppgett "misstänkt rattfylla". Detta ingår i polisens rutiner när trafikolyckor sker där orsaken inte är självklar. Det betyder att föraren är "misstänkt" tills utandningsprov/blodprov skett som visat negativt.

3: Jon och hans Chaufför/kameraman är inte svårt skadade.....Jon har slagit i knät när bilen slog i diket med vänster sida först....Troligen är inget "i" knät sönder utan det är just en smäll...... Kameramannen som körde och alltså satt på vänster sida slog i huvudet i samma ögonblick och har drabbats av en hjärnskakning.

Man kan alltså säga att Jon hade tur i oturen som inte körde för då hade det varit han som slagit i huvudet....

Återstår att se om Jon deltar i JOSS/JOI eller är arrangör men det viktigaste är att de mår ganska ok efter en olycka som kunde slutat betydligt värre!

Eftersom många här verkar mest oroliga för den nya bilen kan jag meddela att den aldrig mera kommer rullla framåt. Bilen klarade det mesta utom all plast och kolfiber.....men.... den nya "säkrare" Lambon började kort efter olyckan att brinna varpå den blev desto mer förstörd.

Det jag vill säga med denna uppdatering är att ni ska ta det som står i media med en STOR nypa salt tills media åtminstone talat med någon som är insatt i saken!

Detta kommer givetvis att bli stora nyheter i tidningarna om detta eftersom svenskar älskar att läsa negativa saker om framgångsrika människor tyvärr.......Men framförallt har Lamborghini en del att förklara angående brandskyddet i sin nya skapelse!

Sen vill jag fråga Kenson vad han ville uppnå med sitt inägg?

Jon kommer givetvis att reda ut alla era frågor under de närmaste dagarna så ha tålamod!

MVH// T

TyKeNo1
2 inlägg
TyKeNo1 2 inlägg 10 år sedan

Glömde en liten sak bara:

Det var en Olycka och såhär gick det till ( ungefär ):

Föraren ligger bakom en bil och väntar på läge att köra om.....en raksträcka kommer och chauffören gör misstaget att FÖRST gasa och SEN svänga ut i motsvarande körfällt= bilen får sladd och kör av på vänster sida av vägen med sidan först och slår runt att par varv.

Med en så snabb bil ska man givetvis FÖRST svänga ut i mötande körfält och SEN trampa på gasen...

Lätt hänt och olyckligt men inget mer.

Ha det!

Calle_C
46 inlägg
Calle_C 46 inlägg 10 år sedan

SmoofProductions :

Kenson :

och du är?

Kenson har varit med och byggt bilen...tror det är han som levererar den också i bloggen.

Kenson är en av dom som byggt en Ultima GTR sån som Jon har..han har hälp Jon med sin GTR.

Litar just nu på det Kenson säger då jag vet vem han är.

gurra69
28 inlägg
gurra69 28 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad gurra69 (10 år sedan)

Jag hörde att de körde i närmare 400 km/h, flög över en mindre sjö och ett skogsparti, landade på en myr, fick slåss mot ett lejon, kröp 4 mil till närmaste telefon, blev överkörda av en pistmaskin, fick skitränne, åkte fast för snuten när de gick mot rött, amputerade alla ben och armar, bytte hjärta, njurar och lever med varandra. Sedan åkte de hem och sov.

Vilka jävla kafferep!!!

Fluff1
19 inlägg
Fluff1 19 inlägg 10 år sedan

gurra69 :

Jag hörde att de körde i närmare 400 km/h, flög över en mindre sjö och ett skogsparti, landade på en myr, fick slåss mot ett lejon, kröp 4 mil till närmaste telefon, blev överkörda av en pistmaskin, fick skitränne, åkte fast för snuten när de gick mot rött, amputerade alla ben och armar, bytte hjärta, njurar och lever med varandra. Sedan åkte de hem och sov.

Vilka jävla kafferep!!!

Där satt den. smile

Owkee
615 inlägg

gurra69 :

Vilka jävla kafferep!!!

va?! :S jäävlar

SMOOF PRODUCTIONS Citera
Owkee
615 inlägg

Calle_C :

SmoofProductions :

Kenson :

och du är?

Kenson har varit med och byggt bilen...tror det är han som levererar den också i bloggen.

Kenson är en av dom som byggt en Ultima GTR sån som Jon har..han har hälp Jon med sin GTR.

så det var ingen krock?

SMOOF PRODUCTIONS Citera
Pontus_J
114 inlägg
Pontus_J 114 inlägg 10 år sedan

SmoofProductions :

Calle_C :

SmoofProductions :

och du är?

så det var ingen krock?

Men är du dum eller? Läs Isaaaaks inlägg

Jontex
523 inlägg
Jontex 523 inlägg 10 år sedan

fyfan vad jag lider med han.

jontex Citera
spaderkunG
202 inlägg
spaderkunG 202 inlägg 10 år sedan

Vafan.. :S Jobbigt, hoppas de är bra med han ..

Vem fan behöver kärnkraft när vi har el? Citera
Leafy
57 inlägg

Kenson :

Grymt fint att ta sig tid att regga sig på forumet och dementera innan det blev uppblåst alltför mycket.
Sjukt bra jobb på bilen med Kenson, skulle vara kul att veta mer om lösningen på takboxen där med smile Fast det tar vi på ett annat forum istället...

Carl-Jan
668 inlägg
Carl-Jan 668 inlägg 10 år sedan

gurra69 :

Vilka jävla kafferep!!!

fejk

RIKSOST
39 inlägg
RIKSOST 39 inlägg 10 år sedan

Jag undrar lite varför artikeln är spårlöst borta från aftonbladet.
Kan det bara vara fejk?

Tanner Wallisch är en jävel på skidor Citera
Owkee
615 inlägg

Pontus_J :

SmoofProductions :

Calle_C :

så det var ingen krock?

Men är du dum eller? Läs Isaaaaks inlägg

LÄS MITT TIDIGARE INLÄGG TILL KENSON... ledsen för capslock^^

SMOOF PRODUCTIONS Citera
hans-peder
10 inlägg
hans-peder 10 inlägg 10 år sedan

Kan det här stämma då?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article43815688.ab

"(TT/Spektra, Umeå)

Fem okända män sökte tidigt på lördagsmorgonen upp signaturen Felix i Luleå, forcerade ytterdörren och trängde in i hans hem. Männen, som samtliga var klädda i limefärgade s k skalplagg och skidglasögon, väckte signaturen Felix varpå hetsig ordväxling uppstod.

Under handgemänget som följde slet en av de främmande männen fram en lavinsond, vilken punkterade signaturen Felix ena lunga. Ambulans kallades till platsen och signaturen Felix vårdas nu på Sunderby sjukhus.

Vid den lilla dammen på sjukhusområdet har vännerna samlats. Ungdomarna tänder ljus, någon sjunger. De flesta är dock tysta. Vännen Erik:
– Det är fruktansvärt. Jag förstår inte vem som skulle vilja göra honom så illa. Men visst, Felix kan tappa huvudet ibland och då får man fiender.

Viveka Sandberg är informationschef på Sunderby sjukhus:
– Patienten har opererats under många timmar. Man lyckades avlägsna den här lavinsökaren utan att allvarligt skada hans inre organ. Han behöver nu vila och vi räknar med att behålla honom här för observation tills vidare.

Polisen är förtegen om det inträffade. Per Kristian Rednuh, vakthavande befäl på Luleåpolisen:
– Jag kan i stort bekräfta händelseförloppet men det pågår en utredning och jag vill inte föregå den. Signalementet är otydligt, men vi vill komma i kontakt med personer och kretsar där man sägs använda "steezy Crowbars med vr28 lins". Det här är lite oklara uppgifter för oss, så vi vänder oss nu till allmänheten för hjälp.

Är det här en typ av brott som Luleåpolisen sett tidigare?
– Nej, det är mig veterligt första gången det sker. Mannen som de bröt sig in hos var tydligen mycket aktiv på många s k "chattar". Vi har anledning att se om det rör sig om "hackers". Kanske är det även "brats" inblandade. Oroade är vi hur som helst, avslutar Per Kristian Rednuh.

Signaturen Felix vän Erik:
– Jag fattar det fortfarande inte. Det kommer att ta tid att smälta det här. Det värsta är väl att media kommer att blåsa upp det. Jag vill att alla ska ta det som står i media med en STOR nypa salt tills man åtminstone talat med någon som är insatt i saken!"

Stepup
1530 inlägg
Stepup 1530 inlägg 10 år sedan

hahahahah klockren!

moderatorer är sura Citera
hans-peder
10 inlägg

OK... vad gör inlägget här ovanför i en "Jon körde i diket"-tråd?

Läs Felix, Erik och Isaaaaks inlägg igen. Fundera.
Isaaak som har så mycket att säga här ovanför, blev medlem idag 05:12. Någon/några har gjort sig ett jävla besvär, kontaktat Aftonbladet.se och allt, för att sprida ett jävligt märkligt rykte.

Jag frågar som Kenson:

> Man undrar ju varför ni skriver detta och vem det var som hittade på det.

Pratade med Jon tidigare idag. Han mådde bra. Bilen går bra.
Kenson är att lita på. Tro inget annat.

Lite konstigt att tjugo personer bara hänger på och hojtar saker som "vilket jävla jon!". En enda person frågar efter källan.

Jag kanske låter jävligt humorfri nu men, hear this:

Det är säkert ett helvete att försöka göra sig intressant, när ni lever så inihelvettes trista liv. Dissa varandra eller diskutera vilken lins ni ska ha till vilka Crowbars tills era naglar ramlar av. Men när ni sprider ryktet att någon blivit skadad... då är det inte ett skämt längre. Anta att ni var Jons föräldrar eller hans brorsa och får läsa ett falskt rykte att han smällt med bilen.. Think about it. And think again.

Skärp er. Och använd er energi till att göra något konstruktivt.

h-p

Habit
95 inlägg
Habit 95 inlägg 10 år sedan

hans-peder :

Kan det här stämma då?

"(TT/Spektra, Umeå)

Fem okända män sökte tidigt på lördagsmorgonen upp signaturen Felix i Luleå, forcerade ytterdörren och trängde in i hans hem. Männen, som samtliga var klädda i limefärgade s k skalplagg och skidglasögon, väckte signaturen Felix varpå hetsig ordväxling uppstod.

Under handgemänget som följde slet en av de främmande männen fram en lavinsond, vilken punkterade signaturen Felix ena lunga. Ambulans kallades till platsen och signaturen Felix vårdas nu på Sunderby sjukhus.

Vid den lilla dammen på sjukhusområdet har vännerna samlats. Ungdomarna tänder ljus, någon sjunger. De flesta är dock tysta. Vännen Erik:
– Det är fruktansvärt. Jag förstår inte vem som skulle vilja göra honom så illa. Men visst, Felix kan tappa huvudet ibland och då får man fiender.

– Patienten har opererats under många timmar. Man lyckades avlägsna den här lavinsökaren utan att allvarligt skada hans inre organ. Han behöver nu vila och vi räknar med att behålla honom här för observation tills vidare.

Polisen är förtegen om det inträffade. Per Kristian Rednuh, vakthavande befäl på Luleåpolisen:
– Jag kan i stort bekräfta händelseförloppet men det pågår en utredning och jag vill inte föregå den. Signalementet är otydligt, men vi vill komma i kontakt med personer och kretsar där man sägs använda "steezy Crowbars med vr28 lins". Det här är lite oklara uppgifter för oss, så vi vänder oss nu till allmänheten för hjälp.

– Nej, det är mig veterligt första gången det sker. Mannen som de bröt sig in hos var tydligen mycket aktiv på många s k "chattar". Vi har anledning att se om det rör sig om "hackers". Kanske är det även "brats" inblandade. Oroade är vi hur som helst, avslutar Per Kristian Rednuh.

– Jag fattar det fortfarande inte. Det kommer att ta tid att smälta det här. Det värsta är väl att media kommer att blåsa upp det. Jag vill att alla ska ta det som står i media med en STOR nypa salt tills man åtminstone talat med någon som är insatt i saken!"

haha, en 5 poängare!!

Living in the Sunshine.. Citera
JakobJ
935 inlägg
JakobJ 935 inlägg 10 år sedan

gurra69 :

Vilka jävla kafferep!!!

hahaha, där hör ni! ja litar på gurra69 de låter som att han kan sin sak..

its all about the kush Citera
SebTorneus
893 inlägg
SebTorneus 893 inlägg 10 år sedan

Oj! Skit i topic.

Det är inte varje dag man blir bjuden på sån här komedi i Freeride-forumet! Jesus säger jag bara. Hans-peder, det var en riktig fullträff alltså. kul att du skrev den snitsigt också! Sjukt bra. (Och jo jag fattar det bakomliggande allvaret du syftar på, men fortfarande.). Ironin är ju vacker! Journalistpris nästa.

Sebmed.com Citera
felix
3317 inlägg

hans-peder :

Kan det här stämma då?

"(TT/Spektra, Umeå)

Jag kan nu meddela alla att jag mår bra. Har genomgått ovanstående operation men kommer stanna kvar för observation ett par dygn till. Jag vet ännu inte vilka som genomförde detta hembesök då det bars spegellins i all ära men jag hoppas att tiden skall utvisa en del svar. Jag är i alla fall en lavinsond rikare!

Det jag grubblar mest på just nu är dock varför aftonbladetlänkarna har försvunnit, kanske blev dom scammade av någon och kom sedan på sitt misstag?

Erik
3782 inlägg
Erik 3782 inlägg 10 år sedan

hans-peder :

Det är säkert ett helvete att försöka göra sig intressant, när ni lever så inihelvettes trista liv.

Japp, du registrerade dig idag 10:54, ditt första inlägg kom 15:12. Då har du suttit framför datorn och skrivit non-stop i 4½ timme om vad som hände mig och felix idag. Sen att berättelsen är så detaljrik och beskriver händelsen felfritt är ju skrämmande.

A-Ö 0-9 och !._- Citera
hans-peder
10 inlägg

Non-stop? Fyra och en halv timme? Sure. Tro gärna det om du vill.

Ha en bra dag (nätterna verkar ju onekligen gå åt till annat),

h-p

Erik
3782 inlägg
Erik 3782 inlägg 10 år sedan | Senast ändrad Erik (10 år sedan)

hans-peder :

Non-stop? Fyra och en halv timme? Sure. Tro gärna det om du vill.

jo

edit: förresten, vem är du?

A-Ö 0-9 och !._- Citera
Leafy
57 inlägg

Kan inte någon moderator låsa och ta bort den här tråden.

Det var ett sjukt dåligt skämt/rykte som någon skapade, lurade mig iaf att sitta och fundera på hur det gick med de inblandade, bilen och sedan hur det skulle bli med Joss och Joi.

Frågan är om någon lyckades lura aftonbladet att detta skede med så de skapade en "artikel" om detta.
Aftonbladet kan inte ha lagt så mycket tid på att undersöka heller direkt.

Hann se den själv innan den togs bort från aftonbladet igen så därför trodde jag på det innan jag fick källor på det.

Hasse
3563 inlägg
Hasse 3563 inlägg 10 år sedan

Låser denna tråd nu. Vid frågor kontakta mig!

//H

Vill vara som JEFFA!!!! Citera
Ämnet är låst och kan inte besvaras.
Låst av Hasse.