Vart är alla brudar?

Pillaan
102 inlägg
Pillaan 102 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Piillaan (9 år sedan)

Ja som min rubrik lyder. vart är alla tjejerna i parkerna? Jag förstår inte vad som gör att det inte kommer fler tjejer med skidorna på fötterna.
Såfort nån av oss (få) tjejer lägger upp videos lr annat så tkr ni det är sjukt kul o vill se mer big_smile jag förstår er ! Men vad ska vi göra åt problemet !. Jag är en tjej som jibbar o vill definitivt ha fler tjejer o åka med! Jag tycker folk borde anordna lite fler camps eller tävlingar för tjejer. tror det hade droppat in fler o fler då. hade iaf vart sjukt kul smile
Så kom igen nu vafan ! Fleeer brudar !!!!

Svar

emmadahlstrom
5 inlägg
emmadahlstrom 5 inlägg 9 år sedan

Ja vart är alla brudar egentligen? Som du säger så är det allderles för lite. Undra varför? Tjejer borde visa framfötterna, för vi kan också ta oss fram i sporten om vi bara vill!
Aja, kul om fler tjejer skulle börja jibba!!!

Carl-Jan
668 inlägg
Carl-Jan 668 inlägg 9 år sedan

Mera girl camps! ;>

Cee
131 inlägg
Cee 131 inlägg 9 år sedan

Jag började åka park under min säsong. Men har sedan dess bara åkt med killar som antingen är jätteduktiga, så man typ backar ur och inte vill visa hur kass man är. Eller med folk som inte kan åka park alls och därför så pressar ingen en.
3 år senare kan jag knappt ens landa switch längre..

var sjukt sugen på girlcamp, men de ligger alltid helt skumma veckor eller på resorter som det skulle ta mig evigheter att åka till

Tyngden på dalskidan älskling Citera
Pillaan
102 inlägg
Pillaan 102 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Piillaan (9 år sedan)

Cee :

Jag började åka park under min säsong. Men har sedan dess bara åkt med killar som antingen är jätteduktiga, så man typ backar ur och inte vill visa hur kass man är. Eller med folk som inte kan åka park alls och därför så pressar ingen en.
3 år senare kan jag knappt ens landa switch längre..

var sjukt sugen på girlcamp, men de ligger alltid helt skumma veckor eller på resorter som det skulle ta mig evigheter att åka till

Fyfan va ja håller med om det du säger !. jag känner precis likadant. om man shreddar me killar så känner man sej bara kass som inte vågar lika mkt! o jag har heller aldrig haft nåra lediga tillfällen då man kan åka på camps. hade vart kul om man kan fixa lite mer sånt i sverige !!!

SimonG
101 inlägg
SimonG 101 inlägg 9 år sedan

enkelt svar hos MIG

siifa
43 inlägg
siifa 43 inlägg 9 år sedan

SimonG :

enkelt svar hos MIG

fyndig du var

iaf,
jag håller med! här i sundsvall råkar även typ 97% av alla killar vara sjukt överlägsna i backen, även om man är med dom utanför så vips ska de genast glänsa och styla när man väl är i backen, inte alls så jävla roligt..
dock har jag bara åkt snowboard 2 säsonger i hela mitt 15åriga liv men nästa år hade jag tänkt satsa lite mer på parkåkning, blir ju intressant, men äh, kan dom kan jag!big_smile

santso
173 inlägg
santso 173 inlägg 9 år sedan

ripcurls helg i kungsberget är bästa på hela säsongen! Man blir så sjukt mycket mer peppad och vågar mer när man åker med dom som kan ungefär lika mycket som en själv. Borde dra ihop en helg när alla åker till samma ställe och bara åker galet:D

siifa
43 inlägg

när är den?

siifa
43 inlägg

oj det var inget, hittade den tråden nu^^

jhei
382 inlägg
jhei 382 inlägg 9 år sedan

de skulle ju va soåft me lite mer orrar

general portion Citera
jhei
382 inlägg
jhei 382 inlägg 9 år sedan

de skulle ju va soåft me lite mer orrar

general portion Citera
Jeppe-med-staven
663 inlägg
Jeppe-med-staven 663 inlägg 9 år sedan

tror de flesta killar inte bryr sig ifall tjejerna är jättedåliga, vi tycker bara det är kul att få se tjejer i parken smile är iof alltid kul att se tjejer..

Pillaan
102 inlägg
Pillaan 102 inlägg 9 år sedan

sanna-L :

ripcurls helg i kungsberget är bästa på hela säsongen! Man blir så sjukt mycket mer peppad och vågar mer när man åker med dom som kan ungefär lika mycket som en själv. Borde dra ihop en helg när alla åker till samma ställe och bara åker galet:D

Japp ja håller med tongue Typ bara dra ihop ett gäng o dra till kläppen wink fysatan va kul o pepp man hade blivit big_smile

santso
173 inlägg
santso 173 inlägg 9 år sedan

ja precis, inge tävling eller nått utan bara åka dit typ, störtkul big_smile

BergztroM
90 inlägg
BergztroM 90 inlägg 9 år sedan

var ju bra drag med tjejer på skifix:s senaste tävling tongue

Setermaan
2453 inlägg
Setermaan 2453 inlägg 9 år sedan

siifa :

SimonG :

enkelt svar hos MIG

fyndig du var

iaf,
jag håller med! här i sundsvall råkar även typ 97% av alla killar vara sjukt överlägsna i backen, även om man är med dom utanför så vips ska de genast glänsa och styla när man väl är i backen, inte alls så jävla roligt..
dock har jag bara åkt snowboard 2 säsonger i hela mitt 15åriga liv men nästa år hade jag tänkt satsa lite mer på parkåkning, blir ju intressant, men äh, kan dom kan jag!big_smile

Vad menar du med att glänsa och styla? Klart de försöker åka så bra som de kan. Eller ska de anpassa nivån för att få dig att känna dig bättre?

Setermaan International Horseforce Citera
Doggystyle
145 inlägg
Doggystyle 145 inlägg 9 år sedan

dom tycker d vi håller på med är homosexuellsport?

Dogge_dj Citera
siifa
43 inlägg

Setermaan :

siifa :

SimonG :

enkelt svar hos MIG

fyndig du var

iaf,

Vad menar du med att glänsa och styla? Klart de försöker åka så bra som de kan. Eller ska de anpassa nivån för att få dig att känna dig bättre?

man märker på folk när de satsar vanligt & åker vanligt, än när de gör till sig
eller så kanske jag är ensam om att se det

tittti540
1800 inlägg
tittti540 1800 inlägg 9 år sedan

Jag åker och jag kan tillåme pretzel!yikes

go big or go HEDE Citera
siifa
43 inlägg

tittti540 :

Jag åker och jag kan tillåme pretzel!yikes

men du är fr elit!

aepe
184 inlägg
aepe 184 inlägg 9 år sedan

de kanske har insett att park ofta är överskattat

nogard
6 inlägg
nogard 6 inlägg 9 år sedan

Hm, jag skulle nog ta mer plats om jag var bättre men jag blir ju inte bättre om jag inte tränar, så det är lite delat det där.
Felet är väl att jag inte vågar själv men har inga kompisar som kan pusha på, de kör offpist istället wink

Om man ordna lite fler camps och "tjejkvällar" så skulle det nog bli fler tjejer.

nogard Citera
Pillaan
102 inlägg

nogard :

Hm, jag skulle nog ta mer plats om jag var bättre men jag blir ju inte bättre om jag inte tränar, så det är lite delat det där.
Felet är väl att jag inte vågar själv men har inga kompisar som kan pusha på, de kör offpist istället wink

Om man ordna lite fler camps och "tjejkvällar" så skulle det nog bli fler tjejer.

Jaaa! verkligen det är ju det ja säger. MEEER tjejcamps åt folket !! big_smile då tror ja det hade droppat in fler o fler utan tvekan !

jibbkrille
722 inlägg
jibbkrille 722 inlägg 9 år sedan

Doggystyle :

dom tycker d vi håller på med är homosexuellsport?

Antingen det, eller att många tjejer inte har upptäckt sporten.. Fan ingen i min skola vet vad jibbing är!

Ellen_ms
4 inlägg
Ellen_ms 4 inlägg 9 år sedan

Jeg tror bare at veldig mange er redde for å dumme seg ut, derfor tør de ikke å dra på eller prøve noe nytt fordi de risikerer å falle og "drite" seg ut for guttene.. Er i alle fall det inntrykket jeg har fått av mange som jeg har kjørt sammen med. Med det er synd!
J
eg var litt redd for det samme da jeg begynte å kjøre, men stod med gutter som pusha meg og syntes det var kult at jeg tryna så det sved om jeg prøvde noe nytt og da var det bare å komme seg opp og prøve på nytt, så har det jo blitt bedre:)

Kommer fra Beitostølen og går på skigymnas i Oppdal og er stort sett eneste jenta som har kjørt park der til vanlig, resten har gått over til storfjell eller kutta ut.. Skal ikke få til noe over grensa og? wink

Zamboni
470 inlägg
Zamboni 470 inlägg 9 år sedan

mer tjejer men dom ska va snygga big_smile finns inget bättre än fina brudar i parken med feta kläder !

GhostHill Boys Citera
hilla
188 inlägg
hilla 188 inlägg 9 år sedan

Det finns ett svar som är ganska enkelt.

Skidåkning/twintip är en ny sport, om man gämför med alpinåkning mm. Ser ni på fotbollen just nu så är damfotbollen påväg uppåt, först nu, och visas lite smått på TV.

Skidor är nytt, och tjejskidåkning är ännu nyare, så om några år kommer det att vara lika vanligt med tjejer i parkerna som killar, kanske inte riktigt lika men jämnare.

När jag började åka snowboard fanns det inga tjejer som körde twintips, och bara några stycken som åkte snowboard, det var jag och min kompis som körde då.
Så för mig är det ett överflöd av tjejer i parkerna nu.

Så, lugna ner er, och peppa alla tjejer ni träffar, snart är det på G wink

theoJ
353 inlägg
theoJ 353 inlägg 9 år sedan

jag har ett par i min källare yikes

Pillaan
102 inlägg

Ellen_ms :

Jeg tror bare at veldig mange er redde for å dumme seg ut, derfor tør de ikke å dra på eller prøve noe nytt fordi de risikerer å falle og "drite" seg ut for guttene.. Er i alle fall det inntrykket jeg har fått av mange som jeg har kjørt sammen med. Med det er synd!
J
eg var litt redd for det samme da jeg begynte å kjøre, men stod med gutter som pusha meg og syntes det var kult at jeg tryna så det sved om jeg prøvde noe nytt og da var det bare å komme seg opp og prøve på nytt, så har det jo blitt bedre:)

Kommer fra Beitostølen og går på skigymnas i Oppdal og er stort sett eneste jenta som har kjørt park der til vanlig, resten har gått over til storfjell eller kutta ut.. Skal ikke få til noe over grensa og? wink

jag håller med dej. jag tror inte de vågar sticka ut o prova något nytt ! men om man drar ihop lite camps så kanske det kommer fler eftersom de inte behöver (skämmas) för killarna !

fridadalevik
17 inlägg
fridadalevik 17 inlägg 9 år sedan

en braa fråga!
jag skulle gärna lära mig, dock är jag riktigt feg!
kan väl liiteiaf.
men camp för tjejer låter najs!

man bord enog lära sig grunderna så kanske man våga mer sen ;D

jibbicharna
1 inlägg
jibbicharna 1 inlägg 9 år sedan

sen så finns det killar som bara är dumma också, och det är synd för det finns tjejer som också vill vara i parken men inte vågar

Danbilzerian
637 inlägg
Danbilzerian 637 inlägg 9 år sedan

ja vart fan är ni sad underbart när det glider in en steezig tjej och slänger upp något nice i parken. Ni ÄR välkomna med öppna armar smile

SmooF ProductionS! Citera
jibbkrille
722 inlägg
jibbkrille 722 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad jibbkrille (9 år sedan)

Piillaan :

Ellen_ms :

J

jag håller med dej. jag tror inte de vågar sticka ut o prova något nytt ! men om man drar ihop lite camps så kanske det kommer fler eftersom de inte behöver (skämmas) för killarna !

ni skäms inte för killarna!.. För vi tänker liksom inte tex "fan vad dålig hon är".. Så tänker inte ja om mina jibbpolare heller.
Meningen är ju att det ska vara kul! big_smile

Pillaan
102 inlägg

jibbkrille :

Piillaan :

Ellen_ms :

J

ni skäms inte för killarna!.. För vi tänker liksom inte tex "fan vad dålig hon är".. Så tänker inte ja om mina jibbpolare heller.

jaaag vet ju inte !!! jag skäms fan inte. ja kör oxå bara för det är kul. men vi försöker diskutera om varför det är så lite tjejer som åker.! Men handlar väl mkt om att dom inte har upptäckt sporten så mkt än ! det kommer väl med tiden som hilla sa!

Cee
131 inlägg
Cee 131 inlägg 9 år sedan

Ang "vi tnker inte faan vad dålig hon är".. Haha men så känns det, de flesta tjejer har typ inte de där gängen av kompisar som stöttar och åker, utan man står typ själv och försöker ta sig över den där railen. Känns mest som om man är ivägen typ..

Tyngden på dalskidan älskling Citera
Ellen_ms
4 inlägg
Ellen_ms 4 inlägg 9 år sedan

jibbkrille :

Piillaan :

Ellen_ms :

J

Klart det er meningen! Skäms? inte fan.. Jeg har det dritkult når jeg står på ski og det kommer jeg til å fortsette med, men det er ikke alle som helt har skjønt hvordan man har det moro på ski virker det som.. De trenger bare noen som klarer å pushe dem til å gjøre noe nytt og får dem til å tro det..Derfor er det sikkert noen som trenger å få prøvd segi et sånt miljø, som for eks. jentecamper eller noe..

jibbkrille
722 inlägg
jibbkrille 722 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad jibbkrille (9 år sedan)

Om vi snackar sthlm och där jag bor så är fan intresset bland tjejer helt dött.. Jävligt tråkigt.
Hur stort är intresset bland tjejer i norrland då? Man tycker ju att alla mer elr mindre håller på med det däruppe?

tittti540
1800 inlägg
tittti540 1800 inlägg 9 år sedan

Jag tycker alla tjejer är för mesiga och att alla bara tänker på vad killarna ska tycka om dom, att dom ska va snygga och att folk ska tycka dom är töntiga om dom försöker.
tror inte så många tjejer egentligen är rädda för att ramla och göra illa sig,mer ramla och göra bort sig..
inge h8 men tjejer tänker så mycke på vad killarna ska tycka att dom inte hinner tänka på vad dom själv vill. jag tycker att tjejkvällar och tjejcamps och sånt är skit. visst de kanske är kul att åka med bara tjejer en gångmen det är ju knappast man behöver sånt för att åka om man verkligen tycker de e kul. men man får väl stå på sig lite o sluta klaga på att det är kiiiiilllarnas fel för det är d inte, vill man verkligen åka åker man ändå.

go big or go HEDE Citera
Pillaan
102 inlägg

jibbkrille :

Om vi snackar sthlm och där jag bor så är fan intresset bland tjejer helt dött.. Jävligt tråkigt.
Hur stort är intresset bland tjejer i norrland då? Man tycker ju att alla mer elr mindre håller på med det däruppe?

om du åker ungefär 4 timmar söder ut till jönköping/vetlanda så är intresset lika jävla dött där ! . jag är ensam o har aldrig stött på någon tjej med liknande intresse. Sjukt tråkigt

Pillaan
102 inlägg

tittti540 :

Jag tycker alla tjejer är för mesiga och att alla bara tänker på vad killarna ska tycka om dom, att dom ska va snygga och att folk ska tycka dom är töntiga om dom försöker.
tror inte så många tjejer egentligen är rädda för att ramla och göra illa sig,mer ramla och göra bort sig..
inge h8 men tjejer tänker så mycke på vad killarna ska tycka att dom inte hinner tänka på vad dom själv vill. jag tycker att tjejkvällar och tjejcamps och sånt är skit. visst de kanske är kul att åka med bara tjejer en gångmen det är ju knappast man behöver sånt för att åka om man verkligen tycker de e kul. men man får väl stå på sig lite o sluta klaga på att det är kiiiiilllarnas fel för det är d inte, vill man verkligen åka åker man ändå.

så jävla rätt de du säger. tror oxå de flesta bryr sig mer om utseendet m.m än o åka skidor o ha kul o göra de man verkligen vill!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook